2 Drives op 2 IDE-controllers sneller?

Pagina: 1
Acties:
  • 16 views sinds 30-01-2008

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-02 12:57
Ik heb sinds de HCC afgelopen 2 x 200 Gb SATA DiamondPlus 10 schijven, met 8Mb cache. Deze heb ik in RAID-0 gezet.

Alleen mijn DVD-lezer en DVD-brander zitten nu nog op 1 IDE kanaal. Nu backup ;) ik graag een DVD'tje naar mijn hardeschijf. Maar ik heb het idee dat het sneller kan.

Is het zo dat als je per IDE kanaal 1 drive aansluit dat het dan sneller is dan 2 drives op 1 IDEkanaal?

Mvgr, Rick

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, dat is zo. :) Een ide kanaal kan immers maar één apparaat tegelijk aanspreken. Hierdoor kan je zeker een performancewinst verwachten als je de disk dus op een ander kanaal zet. Zie ook Hoe kan ik mijn IDE kanalen het beste indelen?. :)

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-03 15:51

4VAlien

Intarweb!

ja maar in dit geval is dat dus niet van toepassing, de schijven zitten op SATA RAID en de dvd-brander gebruik je vast niet als je DVD aan het kopieren bent.

edit: s/cd/dvd wat maakt het ook uit ...

[ Voor 14% gewijzigd door 4VAlien op 16-11-2004 19:32 ]

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-02 12:57
Aikeleer schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 19:28:
Ja, dat is zo. :) Een ide kanaal kan immers maar één apparaat tegelijk aanspreken. Hierdoor kan je zeker een performancewinst verwachten als je de disk dus op een ander kanaal zet. Zie ook Hoe kan ik mijn IDE kanalen het beste indelen?. :)
@Aikeleer: Thnx! dit is wat ik zocht! zometeen dus ff pc'tje uitzetten en xtra IDE kabels erin:)
4VAlien schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 19:31:
ja maar in dit geval is dat dus niet van toepassing, de schijven zitten op SATA RAID en de dvd-brander gebruik je vast niet als je DVD aan het kopieren bent.

edit: s/cd/dvd wat maakt het ook uit ...
@4VAlien: haha jawel...ik "backup" 2 dvd's tegelijk >:)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is hier op GoT de bedoeling dat je o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum raadpleegt eer je een topic opent. Aikeleer heeft je de juiste plek in de FAQ al aangewezen B)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 16-11-2004 20:15 ]

Dit topic is gesloten.