3 SCSI apparaten op 1 kaart, maar welke kaart?

Pagina: 1
Acties:

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Gegroet.

Allereerst moet ik even zeggen dat ik al via de search heb gezocht, maar heb hulp gevonden voor mijn probleem.

Ik heb (binnenkort) 3 SCSI apparaten.
- een plextor cd-rom 40x max (ultra-scsi)
- een plextor 12/10/32S writer (ultra-scsi)
- een epson perfection 1200S scanner (scsi-2)

Nu wil ik 1 SCSI kaart kopen waar ik alle drie op kan aansluiten. Eén extern (scanner) en twee intern (drives). Maar de scanner heeft een scsi-2 interface en de drives hebben een scsi-3 interface. Nu is mijn vraag, welke kaart, of wat voor een soort kaart, moet ik kopen om alle drie aan te kunnen sluiten?

Bij m'n scanner zat een Adaptec AIC-7850 scsi kaart bijgeleverd. Deze heeft aan de buitenkant een aansluiting, even groot als een printerport (het snoer heeft ook aan één kant een brede stekker en aan de andere kant zo'n dunne scsi stekker die in de scanner moet). En intern heeft de kaart één vrij brede 50-pins connector. De kaart is denk ik niet SCSI-3, maar SCSI-2 (OEM, geen boekje).

Wat ik het liefste heb is dat ik een SCSI-3 kaart koop en daar alles op aansluit. Ik weet alleen dus niet of ik de scanner er ook op kan aansluiten (ook als ik een nieuwe kabel koop, dus niet eentje met zo'n brede grote stekker)
En als ik een SCSI-2 kaart koop, haalt dat de performance van de plextor drives achteruit? Of kan ik deze zelf op m'n huidige kaart aansluiten?

Een koelkast voor degene die het goeie antwoord heeft! :)
Alvast bedankt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Oplossing: koop een Tekram DC315U (zonder BIOS) of een Tekram DC395U (met bios). Deze kaarten zijn beiden linux supported (da's fijn), hebben een 50 pins externe SCSI aansluiting en een 50 pins interne SCSI aansluiting.
Zelf heb ik de DC395U met daarop een Ultraplex 40x en een Plexwriter 12/10/32 SCSI, loopt als een tiet!

Kaart koste me ongeveer f 120,- .... die zonder BIOS is 30 piek ofzo goedkoper.

Verwijderd

Uhm weet je zeker dat die plexreader ultra-scsi/scsi-3 is? Zelf heb ik zo'n plexreader 40x scsi (kweenie of plextor ook aparte scsi3 readers maakt?) maar die heb ik samen met me plexwriter en datstreamer in een extern scsi(2) kastje aangesloten)...
Dus weet je zeker dat't niet gewoon gaat werken? Bovendien, die AIC7850 is volgens mij een prima controller. Maar kan ook in de war zijn... Dacht dat dat dezelfde chipset was als de adaptec 2910/2940

Verwijderd

neem gewoon adaptec 2904 met 7856 chip

Verwijderd

Uhm weet je zeker dat die plexreader ultra-scsi/scsi-3 is? Zelf heb ik zo'n plexreader 40x scsi (kweenie of plextor ook aparte scsi3 readers maakt?) maar die heb ik samen met me plexwriter en datstreamer in een extern scsi(2) kastje aangesloten)...
Dus weet je zeker dat't niet gewoon gaat werken? Bovendien, die AIC7850 is volgens mij een prima controller. Maar kan ook in de war zijn... Dacht dat dat dezelfde chipset was als de adaptec 2910/2940

• ShittyOldMan
Op dinsdag 02 januari 2001 15:28 schreef Deleon het volgende:
Ik weet wel dat die plexreader ultra-scsi is (zie de site) Of dat ook meteen scsi-3 is weet ik nu niet zeker, dacht dat te lezen in een andere topic.

Maargoed, die plexreader ga ik vandaag ophalen (bij jorg.nl) dus ik zal eerst proberen het met m'n huidige kaart aan te sluiten. Dan moet wel lukken. Wat ik dan niet zeker weet is of ik dan het maximum eruit kan halen...

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Die plextor doed het ook prima op scsi-2 hoor!!
Ik zou ook gewoon een adaptec 2904CD kopen; goed genoeg !!

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bij m'n scanner zat een Adaptec AIC-7850 scsi kaart bijgeleverd. Deze heeft aan de buitenkant een aansluiting, even groot als een printerport (het snoer heeft ook aan één kant een brede stekker en aan de andere kant zo'n dunne scsi stekker die in de scanner moet). En intern heeft de kaart één vrij brede 50-pins connector. De kaart is denk ik niet SCSI-3, maar SCSI-2 (OEM, geen boekje).
Je kunt dus alles makkelijk daar op aansluiten. SCSI is altijd backwards compatible. Ik heb destijds ook mijn UltraPlex op een Advansys AEC-930 gehad (SCSI-2). ding was heerlijk snel en nu op mijn SymBIOS (zonder BIOS) 860 werkt ie helemaal nix sneller. Sluit maar aan die hap, je krijgt er geen spijt van

* _JGC_ die denkt dat U-SCSI dikke onzin is: te snel voor een CD-R en te sloom voor een harddisk

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
plex reader, die is ultra scsi, dus wil je de volle laag krijgen en gebruiken zul je een ultra scsi kaart moeten hebben, er is er maar een: ADAPTEC 2940AU!! Rete snel en betrouwbaar, helaas is dat ook zijn prijs :(, maar goed, ik heb die kaart voor 50 piek kunnne kopen, dus dacht ik, 389,00 in de winkel, en nu 50 piek 2e hands.. hmm KOPE!
later een nieuwe writer willen kopen, maar omdat ik dus die kaart al had meteen een plex 8220 gekochr en meteen een ultraplex 40 erbij.. audio extraction op 41.2x !! , dat lukt me met geen andere scsi kaart, die blijven allemaal op 20 tot 30 spd zitten!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• ShittyOldMan
Oke, iedereen bedankt!
Ik ben er denk ik wel uit. De boel kan ik voorlopig op mijn huidige kaart aansluiten (fast-scsi). Maar wil ik meer performance (of je het echt merk weet ik niet) dan moet ik een betere kaart halen.
Kep eens rondgekeken en mijn oog ligt dan op de Adaptec AHA-2930U (ultra-scsi) Nog sneller is niet nodig gezien de drives beide ook ultra-scsi zijn. De 2930U kost 239,- bij Bolderhardware. Is te doen dus.

(ps. wie kent het merk NCR? Deze kom ik vaak tegen en zijn laag geprijsd, maar ik ben bang dat het troep is.)

• _JGC_
  • Nu online
Op dinsdag 02 januari 2001 16:03 schreef psygho het volgende:
plex reader, die is ultra scsi, dus wil je de volle laag krijgen en gebruiken zul je een ultra scsi kaart moeten hebben, er is er maar een: ADAPTEC 2940AU!! Rete snel en betrouwbaar, helaas is dat ook zijn prijs :(, maar goed, ik heb die kaart voor 50 piek kunnne kopen, dus dacht ik, 389,00 in de winkel, en nu 50 piek 2e hands.. hmm KOPE!
later een nieuwe writer willen kopen, maar omdat ik dus die kaart al had meteen een plex 8220 gekochr en meteen een ultraplex 40 erbij.. audio extraction op 41.2x !! , dat lukt me met geen andere scsi kaart, die blijven allemaal op 20 tot 30 spd zitten!
Dat had ik ook toen ik met mijn Symbios U-SCSI controller aan kwam zetten. De Advansys AEC-930 (SCSI-2) haalde er meestal wel 40-48X uit. Toen met de Symbios controller kreeg ik maar 20X eruit. Komt omdat dat dingde sync transfer niet aan had staan. Als je deze op 10MB/s zet, dan haal je al de volle snelheid eruit. ff rekenen:

Plextor 40X, die soms wel 48X doet:
48x150K = 7200KB
Zit je nog niet aan de 10MB/s.
Dan nog Plexwriter erbij:
12X150K = 1800KB

7200 + 1800 = 9000KB < 10MB

Dus waarom zou een SCSI-2 controller de boel afknijpen :?

In windows klik je ff op de eigenschappen van je CD-ROM in apparaatbeheer en dan vink je "Synchronisatie van gegevensoverdracht" aan.

• UTMachine
  • Laatst online: 07:44
NCR is opzich goed spul, maare, driver ondersteuning is waardeloos (divisie nu onderdeel van Asus?). Als je een Adaptec'tje neem, zit je qua driver-ondersteuning goed. Dat was mijn reden om voor Adaptec te gaan...

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:12
Ben tevreden met mijn Adaptec 2904 PCI kaartje, hangt een Ultraplex en een Plexwriter aan. Zit ook een externe aansluiting op dus die scanner moet ook geen probleem zijn.
Heb ook geen probleem kwa snelheid ofzo gehad waarvoor je een 2940 moet hebben ofzo (fik op maximale snelheid en leessnelheden zijn ook top), enige voordeel wat ik daarin zie is dat je dan kan booten van CD, dat kan ik met mijn 2904 niet, echter de prijs was me dat wel waard :)

Flickr | Lego collectie

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

De scanner heb ik altijd op 'n apparte controler gezet.
De brander, 40xplex en twee hd op de
ultra DC gezet.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Pagina: 1