[GeForce FX 5700] Games Crashen naar Desktop of Freezen..

Pagina: 1
Acties:

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:53

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Okay, hier weer eens een probleempje van mij...:

Sinds mijn laatste Windows install heb ik wat problemen met mijn video kaart.
Bij alle video's die ik afspeel (avi, mpg, wmv, mov, ingame movies) heb ik groene, blauwe en soms rode vlekken in beeld die random verschijnen en verdwijnen per frames... hieronder ff een voorbeeldje van een ingame filmpje:
Afbeeldingslocatie: http://roel.t-g-i.nl/got/game_pixels-small.jpg
Game is Alias van Acclaim Entertainment (klikbaar)
op het plaatje is het niet super te zien aangezien k t plaatje asl jpg heb opgeslagen in paint :X maar die vlekken zijn in real life groter er duidelijker dan ze daar lijken.

Ook heb ik dat welk spel ik ook speel (Alias, Tony Hawk's Underground 2, Larry MAgna Cum Laude, en Star Wars Battlefront heb ik nu geinstalld staan) dat na een minuut of 2, soms al eerder, dat het complete spel Freezed, of gewoon terug naar m'n desktop crasched :?

Ik draai op het moment de 61.77 drivers van nVidia, omdat op verschillende sites vermeld stond dat deze beter draaide, hiervoor heb ik ook de 61.76 drivers geprobeerd en ook nod de nieuwste (66.93) maar ze vertotonen allemaal dezelfde problemen :| wat dus resulteerd dat ik NIET kan gamen... nou ja, petiancen lukt nog wel ;) en video's kijken is ontzettend irritant :(

Waar kan dit aan ligggen? en hoe los ik het op? :?

verdere specs:
Windows XP Pro Service Pack 2
Asus GeForce FX 5700 256 MB DDR
AMD Athalon XP 2600+ @ standard 2.08 Ghz
1256 MB DDR PC3200 Kingston (2x 512 1x256)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

:X Ik zie een normaal beeld :? Maar ken dan ook dat spel niet..... geen idee wat je bedoelt.

/EDIT : Heb je niet een brakke TFT ofzo toevallig ??

[ Voor 24% gewijzigd door nero355 op 15-11-2004 19:56 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
nero355 schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:54:
:X Ik zie een normaal beeld :? Maar ken dan ook dat spel niet..... geen idee wat je bedoelt.
nou de plekken waar de pijlen naar wijzen, daar staan allemaal groene stippen, die horen daar dus niet, die schieten dus steeds van plek naar plek (verschijnen en verdwijnen, en verschijenn weer ergens anders).

zal eens kijken of k een betere pic kan maken, en dan ff met Photoshop saven en niet met paint 8)7 :P

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
nero355 schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:54:
/EDIT : Heb je niet een brakke TFT ofzo toevallig ??
nee, k werk hier met een 17" CRT, redelijk oud, maar werkt verder nog als een trijn, en dat zou de freezes en crasches nog niet verklaren ;)

Maar hier ff een screen uit een filmpje (trailer van Tales Of Symphonia)
Afbeeldingslocatie: http://roel.t-g-i.nl/got/blauw-small.jpg
Klikbaar

Die blauwe vlekken horen daar dus niet, die staan er een seconde ofzo en dan zijn ze weg, maar dan zitten er ergens anders wel weer soortgelijke vlekken.
ook als k t filmpje opnieuw afspeel zitten ze niet zo daar, maar andere vlekken ergens anders :P :X

[ Voor 27% gewijzigd door Spike_wolf op 15-11-2004 20:04 ]

Humankind… be both.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nu zie ik ze wel, denk dat je 2D naar de klote is of je moet wel iets heel ergs hebben gedaan kwa Codecs enzo 8)7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
hmmm, k had net nog een idee, ik heb op de HCC 512 MB DDR PC3200 Kingston RAM gekocht, zou die alles in de soep kunnen gooien? voor dit ram er in zat heb ik geen spellen ge speeld of filmpjes gekeken, door verse windows instal paar dagen eerder...
Als k thuis ben maar eens testen ...

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Okay, het geheugen was het probleem.
K heb Memtest er overheen gegooid, maar om eerlijk te zijn begreep ik niet precies wat die te meleden had :P voor de zekerheid de module er maar eens uit gehaald en het systeem aangezet, en hij liep als een zonnetje, alle Games liepen perfect, en de vreemde vlekken zijn weg...

Dat word dus RMAen....

Het is m'n 3e Geheugen bank op m'n mobo, die is brak, het geheugen werkt prima, 2 reepjes tegelijk (welke 2 dan ook) doen het perfect, maar zodra er wat in die 3e bank zit loopt alles in de soep.. errors en BSODs enzo 8)7
lekker dan... zo maar eens de stofzuiger erover heen halen, kijken of dat helpt.... :/

[ Voor 33% gewijzigd door Spike_wolf op 17-11-2004 14:42 ]

Humankind… be both.

Pagina: 1