6800 GT met DanderDen 6800 koelblok en geen temp verschil

Pagina: 1
Acties:

• McRam
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort mijn XFX 6800 GT vertroeteld met een DangerDen 6800 koelblok. Het vreemde is alleen dat ik geen enkel temperatuur verschil heb t.o.v. de luchtkoeler die er op zat. Ik zit nog steeds op 59 graden idle. Stessed zit ik op de 70 graden, hetzelfde als met luchtkoeling.

Mijn GT is het derde koelblok in de keten en mijn processor en mobo temp zijn niet gestegen na installatie. GT is overclocked (gebleven) op 420/1100. Is het gewoon puur toeval dat de temp niet gezakt is of is dit toch een beetje vreemd?

Ben benieuwd naar de ervaringen van andere mensen met dit blok en een 6800 GT of Ultra kaartje.

Pain don't hurt. Babes love scars. Broken bones heal.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/952807 ;)

En vertel wat meer over de rest van je installatie, si wat makkelijker om te beoordelen. Mijne leverde een 20 graden drop op maar ja wel een kleine chiller eraan.

[ Voor 58% gewijzigd door petervandamned op 15-11-2004 11:41 ]

• McRam
  • Niet online
Hoi Peter,

Had je draadje al gelezen, maar ik heb geen chiller dus... ;)

Mijn systeem bestaat uit een Abit NF7-S rev 2.0 met een Athlon XP 2800+ op 2,3 Ghz. Pomp is een Eheim 1046. Radiator is een Black Ice Xtreme. CPU block is een Maze 4 en chipset block is ook een Maze 4 NB block. Fan op de radiator is een Papst 120mm die redelijk langzaam draait (toeren onbekend) door een fanmate.

Mijn server is gecrashed en voorlopig down, anders zou ik je naar mijn eigen site verwijzen ;(

Meer info nodig? U vraagt en wij draaien :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:49

Epsilon

Tja je watertemperatuur zal vrij hoog liggen waarschijnlijk. Een zwakke pomp, een kleine rad met een zwakke fan is vragen om hoge temperaturen :).

• McRam
  • Niet online
Ik weet wel dat de pomp niet zo krachtig is, maar het water spuit al in mijn reservoir, dus qua flow heb ik volgens mij niet zoveel te klagen. En mijn rad is toch niet zo klein? De fan draait niet vol maar ook zeker niet op zijn zachst. Iemand in da house met zo'n laser/strobe meter? De temp van mijn cpu is niet gestegen, dus lijkt het dat alles nog best goed koelt, of mis ik iets?

[ Voor 17% gewijzigd door McRam op 15-11-2004 12:28 ]

Verwijderd

Ik denk idd dat je pomp niet echt krachtig genoeg is en ook een BIX is niet echt voldoende met zoveel blokjes in de loop, zekers met een fan die niet al te hard draait.

Een groter rad en zwaardere pomp zouden verbetering moeten geven, zo niet geef je die kaart plus blok maar aan mij. :)

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Aha ik zou er een extra radje enkel voor de cpu bij gebruiken
de andere voor de nb en vid

• McRam
  • Niet online
Thanx voor de tips guys. Zal eens aan een extra rad denken. Pomp laat ik denk ik zo. Nu alleen mijn vriendin nog overtuigen van het nut 8). Had me nog zo voor genomen nix meer aan mijn gamepc te knutselen (wil alweer een snellere pc >:) ).

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:16

RvV

Mijn broer heeft ook een XFX 6800 GT met waterblok en zag ook geen daling in temperatuur. Idle of load maakte ook geen graad verschil uit dus die thermometer in de 6800 GT is soms nogal gaar.

Y'24

Verwijderd

Ik zou zeggen dat het contact tussen blok en core/mem niet helemaal lekker is. Als je een extra blok plaatst in je keten en dat blok zit ook nog eens op een heethoofd, dan moet de temp van water en CPU toch iets stijgen. Heb je overigens het DD-blok wel gelapt? Ik zag in het draadje van petervandamned dat het blok standaard niet gelapt is. Dit zou ook wel eens kunnen schelen. En als laatste, wat voor pasta en hoeveel pasta heb je gebruikt?

• McRam
  • Niet online
Tuurlijk heb ik het blok gelapt :). En er zit een zeer dunne laag Arctic Silver 2 of 3 tussen (weet niet meer welke ik heb gebruikt). Contact lijkt me ook geen issue, de veren zijn practisch geheel ingedrukt (moest ook wel met die erg korte schroefdraad).

Er is wel een temperatuurstijging van 1 graad in mijn cpu merkbaar, maar dat valt bijna onder een meetfout van de sensor. Nee ik denk dat het voornamelijk de radiator is, ook al had ik zelf ook een grotere temperatuurstijging verwacht in bijv. mijn gemeten cpu temp door de hogere temperatuur van het koelwater. Zo'n overklogte GT lijkt me toch wel een aardige heethoofd met 59 graden idle.

Zucht, het leven van een tweaker gaat niet over rozen :P.

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Ik denk dat je toch nog eens naar je Arctic silver moet gaan kijken. Haal het blok lost en kijk of er goed contact is geweest. De shim (stalen rand om GPU) is iets hoger dan de GPU zelf. Deze kan dus contact verstoren.

Zelf gebruik ik altijd een stanley mesje, welke over de randen van de shim te bewegen is...daardoor is de laag AS op gelijk niveau met de shim. ;) Alleen, zou je dan kunnen beredeneren dat er een extra druppeltje op moet om goed contact te garanderen.

Kijk ook es of het uit maakt als je je CPU niet meer OC'd(want dat zal ie waarschijnlijk zijn).

....ben ik blij dat mijn vriendin daar niet over begint zeg :D O-)
Pagina: 1