[imagetanks/opslag] Compact Drive PD7x gebruikers topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

't is idd een goede review. Sommige dingen waren mij zelf nog niet opgevallen, terwijl ik nog kleine op en aanmerkingen erbij zou plaatsen :)

Een paar belangrijke punten van de PD70X.

De bediening is niet intuïtief idd. Zonder handleiding kun je hem niet bedienen. Maar als je eenmaal het princiepe en de werkwijze begrijpt; unit eerst voorbereiden met wat je er mee wil doen om hem daarna pas aan te zetten.

bijv;
[list]• Kaart kopieëren

> kaart in unit steken, aanzetten
• aansluiten op pc om schijf leeg te halen

> usb kabel erin stoppen, aanzetten
• unit gebruiken als cardreader

> usb kabel erin stoppen, geheugen kaart erin stoppen, aanzetten
note> bij kaartwissel moet de unit eerst uitgezet worden, nieuwe geheugenkaart word anders niet herkend!

En ga zo maar door...

Wel vind ik die 35 GB die hij weet te verzetten nergens op gebaseerd. A weten we niet hoe nieuw die batterijen van hem zijn en B niet hoeveel mAh ze zijn.

Ook zijn snelheidsmetingen vind ik niet geheel correct. • Hij gaat uit van kleine jpg files terwijl de unit het beste presteerd bij de grotere files. maw, hoe groot zijn de files die hij verplaatst? • Ook is de snelheid afhankelijk van de buffer van de HDD die erin zit. Staat nergens vermeld! • Een test leg je altijd minimaal 3x af. Dat zie ik ook nergens terug komen....• Hij maakt gebruik van Sandisk Ultra II kaartjes. Hulde, hij vernoemd iets bij naam, maar we missen nog het serie nummer waar de eventuele leeftijd en eventuele snelheid uit is te halen. Maar we weten dat Ultra III kaartjes sneller zijn...• Wat voor pc heeft ie waar hij die USB2 snelheid op baseerd? Mijn celeron 400 is echt niet zo snel als m'n AMD XP 2200+...

Zijn conclusie is iig goed geschreven. Simpel gezegt; dat wat ie moet doen doet hij ook goed en snel....

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PD7X vanmorgen teruggebracht naar de importeur en aangezien ze geen PD7Xjes meer hadden (blijkbaar stoppen ze met importeren van dat model) voor 20 euro's een PD70X meegekregen die het hier wél goed doet (en beter dan de PD7X uiteraard). Uiteindelijk alles goed (beter?!) gekomen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen slechte deal voor maar 20 euro extra...
tenminste als je niet teveel brandstof kwijt was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, op de vooravond van een heel druk weekend geeft m'n PD70X opeens een storing bij het kopiëren van een kaart. De eerste keer dat ie bij het kopiëren van een kaart een foutmelding geeft :X

Hij heeft uiteindelijk een 1 GB van de 2 GB kunnen kopiëren. Daarna gaf hij error #12 aan. De hdd is voor de helft gevult met zo'n >40 GB. Het opnieuw proberen van het kopiëren van een kaartje geeft direct error #12. CF kaartjes zelf werken nog prima in een andere kaartlezer, maar ook als de PD70X als kaartlezer gebruikt word voor op de PC. De hdd van de PD70x is ook via de pc te benaderen zonder foutmeldingen of wat dan ook. De mapjes die de error aangaven zijn via verkenner niet te benaderen. "foutcontrole" vanuit Windows heeft er voor gezorgt dat de verschillende mapjes verwijderd zijn. Toch geeft de PD70x daarna alsnog deze foutmelding aan.

M'n vermoeden is dat de schijf te vol is voor de PD70x en dat hij niet meer dan 40 GB kan hebben.

Specs; zowel een 512mb variant als een 2 GB variant van een Sandisk Ultra II geven deze foutmelding.
Foutmelding houd in; "The memory card is not compatible"

todo list;
Schijf leegmaken
Schijf formateren (snel)
Schijf controle (diepgaand/sector)
Schijf formateren (diepgaand)

What can I do next!?

[ Voor 25% gewijzigd door jules op 13-08-2005 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 17:52
Ik heb een soortgelijke error met een Vosonic 6210. Na wat heen en weer mailen hoorde ik dat het aan bepaalde series van de 2Gb (CF hier) kaarten kan liggen. Met een 1 Gb heb ik nergens problemen mee.. maar de 2 Gb is een probleem...

Wordt onderkent door Vosonic hier, en onderzocht.

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Uhmz, was ik vergeten erbij te vermelden; Een Sandisk ultra II 512 MB variant geeft precies dezelfde error.

probleem is opgelost na het deleten van alle files... denk dus dat de schijf te vol was voor het apparaat.

Het probleem leek opgelost, maar on the spot had ik toch weer een error #12 bij het leegtrekken van m'n 4 GB Sandisk Ultra II kaartje. Wellicht omdat hij op een licht trillende ondergrond lag? Na een tweede poging ging alles wel goed. Evenals de daarop volgende pogingen.

[ Voor 75% gewijzigd door jules op 15-08-2005 10:31 ]

Verwijderd

De Win98 driver die ik voor mijn dualboot (werk nog vaak in 98) nodig had, is sinds kort te downloaden op:
http://www.compactdrive.com/download.php?p=pd70x
Ik moest eerst mijn kaartlezer deinstalleren, maar daarna in 1x ok. Kaartlezer daarna weer toegevoegd (had niet gehoeven, want de pd70x heeft er ook ene maar die is was beperkter)
Bij toeval stuitte ik op:
Nieuwe pd70x aktie
voor wie de vorige keer te laat was bij oa Fokke.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee of afgebroken pinnetjes van het kaartlezer-klepje van de pd7x onder garantie vallen? en zo ja: waar te claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Voor een paar eurie een klep met metalen schanier bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:20
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:49:
iemand een idee of afgebroken pinnetjes van het kaartlezer-klepje van de pd7x onder garantie vallen? en zo ja: waar te claimen?
Ik heb er een link voor in de startpost gezet, wellicht dat je via garantie er 1 van je leverancier krijgt.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
Misschien dat iemand mij kan helpen. Ik heb gisteren mijn pd70x opgehaald bij DGS. Wat een super apparaatje. Kaartje leegtrekken gaat echt supersnel.

Nu wil ik echter eens proberen om mijn schijf te formateren, maar ik krijg het apparaat met geen mogelijkheid in de format stand. En via het progje CDformater lukt het ook al niet. Deze geeft disk not found onder WinXP prof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

d'r staat hierboven ergens een review van het apparaat met daarin de beschrijving dat er 2x een stukje over het formateren van de schijf in de handleiding staat. Het stukje achterin is het enige stukje dat ook daadwerkelijk werkt. Iets met een bestand op een cf-je zetten en dat erin zetten etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
julius schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:34:
d'r staat hierboven ergens een review van het apparaat met daarin de beschrijving dat er 2x een stukje over het formateren van de schijf in de handleiding staat. Het stukje achterin is het enige stukje dat ook daadwerkelijk werkt. Iets met een bestand op een cf-je zetten en dat erin zetten etc...
Okay.. Ben dus blij dat ik verder niks verkeerds doe met dat scrollwiel.

Baldie gaat opzoek naar die review heeft de review gevonden...

The Manual
As I mentioned, reading the manual is necessary. Unfortunately, it isn't well written (although more well written than a Sigma manual...) I ran into a problem with formatting the hard drive and apparently the manual has TWO sections for formatting the hard drive. The second is at the end of the manual, so I totally overlooked it. (It involves making a file on a cf card, inserting it into the unit, turning it on while pressing down the dial and then scrolling down, up, then pressing down again :|

[ Voor 35% gewijzigd door Swa-baldie op 02-09-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in jouw boekje (=handleiding....), die je bij de PD70x ontvangen hebt.. staat dat het memory kaartje wel FAT12 of FAT16 geformatteerd moet zijn voor die knopjes-truuk-formattering... Met FAT32 lukt het niet staat heel duidelijk in "mijn" handleiding...
Ik lees daar niets over en de review is... maar een review. De reviewer heeft de handleiding misschien niet goed gelezen...("overlooked" het in ieder geval eerst so wie so...) ???

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, formateer onder winxp het kaartje als FAT niet als FAT32
Dan werkt het, teminste bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lezen lijkt vaak moeilijk... mi kan het halve forum "dicht" als er beter .... (wellicht iets gechargeerd, maar heus niet echt overdreven...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 20:55:
lezen lijkt vaak moeilijk... mi kan het halve forum "dicht" als er beter .... (wellicht iets gechargeerd, maar heus niet echt overdreven...)
Inderdaad lichtelijk overdreven ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swa-baldie schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 10:08:
[...]
Inderdaad lichtelijk overdreven ja...
vooruit niet de helft dicht maar 45% mag ook wel .... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 12:34:
[...]
vooruit niet de helft dicht maar 45% mag ook wel .... 8)
Ikhad gewoon niet verder gekeken dan mijn neus lang was. Maar ja, wie verwacht er nu 2 hoofdstukken over formateren.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben trouwens de cd met de drivers kwijt geraakt... heeft iemand toevallig een link naar de drivers van de compactdrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:45:
Ik ben trouwens de cd met de drivers kwijt geraakt... heeft iemand toevallig een link naar de drivers van de compactdrive?
http://www.compact-drive.nl/download.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag ook zo'n Compact Drive PD7x aanschaffen, zit alleen met het volgende. Ik moet hem voor zaterdag avond hebben.
Zijn er ook winkels waar je dat ding kan kopen, of is het enkel via internet verkrijgbaar?
(woonplaats: amsterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Laatst online: 11-09 20:13
Ik heb hem gekocht bij DGS Services in Ede en heb hem daar opgehaald. Contact: http://www.dgs-services.nl/contact.htm

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:13

Zoefff

❤ 

Even wat berichten verwijderd. Het is hier geen vraag en aanbod, daar hebben we V&A op de frontpage voor :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

;)

Ik heb er een van 60 gb besteld via internet. Ze hebben me beloofd dat hij er VOOR zaterdag nog is..
Ben benieuwd!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
Zoefff schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:23:
Even wat berichten verwijderd. Het is hier geen vraag en aanbod, daar hebben we V&A op de frontpage voor :)
Sorry!!! Stond er niet bij stil.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 13:29

PQR

(jarig!)
Ben sinds gisteren in het bezit van een pdx70x. heb direct een hd erin gezet (20Gb) en nu krijg ik steeds foutmelding 19. heeft ie3mand hier ervaring mee.

Resistance is futile (if <1 ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Laatst online: 11-09 20:13
Het boekje zegt over error 19: Cannot detect harddisk (pagina 30). Mogelijke is je harddisk stuk of niet geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR

PQR

(jarig!)
Hd werkt gewoon in een laptop.

Als ik er een sd kaart instop met daarop het format tooltje werkt het gewoon, geeft hij na een poosje fout 18 aan. maar als ik hem dan heb geformateerd, en weer aanzet geeft hij dezelfde fout (19) weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR

PQR

(jarig!)
Heb inmiddels een andere hd geprobeerd, en deze werkt als een trein. geen foutcodes meer. voor de eerste keer erin, gaf hij netjes error "18" dus geformateerd en klaar.

mijn enigste ergenis is nu dat ik de unit een keer of wat moet starten voordat hij normaal werkt. de eerste malen staat alleen het batterij logo in beeld. en pas na een aantal malen geeft de unit de rest van de functies weer. is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

nee.

Sterker nog, zelf heb ik nog nauwelijks foutmeldingen gehad. Die keren dat ik ze wel kreeg behoorden ze er eigenlijk ook niet te zijn. Met 40GB vulling was de 80GB al zogenaamd vol 8)7. Daarna leeg getrokken maar gaf nog steeds dezelfde foutmelding. Vanalles uitgehaald (staat ergens hier in't topic) totdat er geen foutmelding meer kwam. On the spot tijdens een opdracht begon ie weer met bokken :X. maar na 2 x opstarten was het probleem over. Verder nog es met 10 GB vrije ruimte dat vol probleem meegemaakt.

[ Voor 99% gewijzigd door jules op 13-11-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR

PQR

(jarig!)
Begint steeds erger te worden, ben nu net bijna een kwartier bezig geweest om hem aan de praat te krijgen. dit kan nooit goed zijn. Morgen maar eens achter aan bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

zou ik zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Bij de PD7X had je het probleem nog wel eens dat de spanning te hoog was (nieuwe batterijen) waardoor het apparaat (uit zelfbescherming) een foutmelding gaf.
Nadat het apparaatje een tijdje had aangestaan werkte hij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

in de 70 schijnt een dubbele volt regulator te zitten. 'k heb hem nu voornamelijk aan de adapter hangen omdat ik een 2 gb compact flash heb, behoorlijk voldoende voor een gemiddelde shoot als ik RAW schiet. In jpg kan je er een hele vakantie mee schieten volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mt-cube
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 10:28
Ik heb ook problemen met mijn PD70X. Mijn batterijen zijn gewoon te snel leeg. Ik ben bang dat mijn HD (hitatchi 60GB 5400 rpm) teveel stroom vreet. Bij schrijf of lees bewerkingen zie ik namelijk de batterij indicator gevaarlijk tussen vol en bijna leeg bewegen. Vaak knalt de indicator tussen het schommelen helemaal door naar leeg met het gevolg dat ik een batterij error krijg (na 10 min op volle batterijen).
Ik heb het met zowel alkaline als met oplaadbare ni-mh getest.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik ben bang dat ik er een 4500 rpm schijfje erin moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik werk met spullen die door DGS geleverd zijn. De 80 GB schijf en de Sanyo 2500 mAh batterijen. Het schommelt wel wat, maar niet zo extreem zoals jij het ervaart. Wel vind ik de batterijen wel "snel" leeg gaan, maar da's omdat ik ze in verhouding te weinig gebruik. Ze lopen uit zichzelf leeg in een maand tijd. Niet relevant dus.

Het zou kunnen zijn dat die Hitachi een stroomvreter is, maar wellicht is er ook iets mis met je PD70x of je accu's ('t liefst zo nieuw mogelijk en een paar keer goed gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR

PQR

(jarig!)
Zo dan, heb vorige week met DGS gebeld en aangeraden gekregen om de unit op te sturen. dat direct gedaan, en heb gisteren een nieuwe unit gekregen. deze werkt als een zonnetje. ga hem nu dit weekend maar eens uitgebreid uittesten. maar ik ben weer blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

hmz, okay. hardware failures dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een aantal weken de Pd7x tweedehands gekocht voor 65 eurie. Heb er zelf een toshiba 40gb 5400rpm, 8mb cache in gedaan..Heerlijk apparaat...Was alleen ff lastig met de firmware en drivers, maar met behulp van dit topic eruit gekomen...

MERCI....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je als je dit apparaat hebt ook nog een harde schijf kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ligt eraan of je de versie zonder of met hd neemt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is mijn PD70X (40 GB) binnengekomen. Heb 'm alleen nog maar kunnen opladen. Besteld bij Eastgear in Singapore. Inclusief verzendkosten, auto-oplader en batterijen 167 eurio's. 8) Binnen een week in huis. Wat ik me afvraag is of je na het opslaan van een CF-kaart ook SD-kaartjes kan opslaan. Hij maakt voor elke sessie een nieuwe map aan en dat zal dus geen probleem zijn. En zowel, dan heeft mijn vrouw pech. Ik ga er vanavond mee spelen. Het opladen duurde trouwens wel lang. Hij is nu vol (360 minuten volgens het display) maar dat duurde wel een uurtje of drie. :Z Dat is niet snel genoeg. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Tja, je kunt inderdaad je batterijen binnen 20 minuten opladen... zelfs binnen 5 minuten als het moet... maar of je batterijen dat zo leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Het kan altijd beter. Ik vind die 4uur prima, snel zat. M'n oude lader deed er 8 uur over. Ik gooi m'n batterijen liever in die oude dan in die PD70x....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het algemeen is 3 of 4 uur wel okay. Maar wanneer ik op vakantie ben in bijvoorbeeld Afrika en dat is de reden om deze tank te kopen, wil ik mijn batterijen sneller kunnen opladen. Je hebt daar nu een maaal minder mogelijkheden dan thuis en er zijn ook meer gegadigden voor één stopcontact. Als in de beschrijving staat dat er een snellader op zit, dan vind ik drie of vier uur wel langer dan je zou mogen verwachten. Maar de laadsnelheid was slechts één aspect wat ik noemde. De lage prijs voor een 70X met batterijen en auto-oplader vind ik het overwegen waard om de aanschaf via internet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:46:
Gisteren is mijn PD70X (40 GB) binnengekomen. Heb 'm alleen nog maar kunnen opladen. Besteld bij Eastgear in Singapore. Inclusief verzendkosten, auto-oplader en batterijen 167 eurio's. 8) Binnen een week in huis. Wat ik me afvraag is of je na het opslaan van een CF-kaart ook SD-kaartjes kan opslaan. Hij maakt voor elke sessie een nieuwe map aan en dat zal dus geen probleem zijn. En zowel, dan heeft mijn vrouw pech. Ik ga er vanavond mee spelen. Het opladen duurde trouwens wel lang. Hij is nu vol (360 minuten volgens het display) maar dat duurde wel een uurtje of drie. :Z Dat is niet snel genoeg. :O
mooi prijs...
Die lader vind ik niet zo super. Als ie echt leeg is dan duurt het mi te lang. Ik heb hem wel eens los moeten opladen.
Verschillende kaarten, geen enkele probleem. Zet hem tijdens het wisselen wel even uit zodat de herkenning vd andere kaart goed verloopt na aan zetten.
Wat ik som wel irriant vind: bij koppeling aan laptop of pc hangt het blijkbar van het systeem af of ie in een slaap modus gaat als je hem een tijd niet aanspreekt. Dan helpt alleen uitzetten en soms de pc herstarten anders vraagt ie om een "formatteer aktie.." Na herstart weer probleemloos. Is dit een bekend iets of een bug?.
Win 2000 levert mi meer problemen op dan win XP, (2000 was in combi met Compaq 500 MHz laptop, en desktop P4 2.4GHz)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Eergisteren via een E-Bay knakker de PD70X met 40G besteld, gisteren verstuurd, vandaag in huis... uit Singapore! _/-\o_

Ongeveer 170 euries inclusief autolader.

HD is trouwens een Samsung, 5400rpm, 8MB buffer. Vreet vast wel meer stroom dan een 'tragere' maar ik denk dat het wel prima is zo.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
SnoeiKoei schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 20:24:
Eergisteren via een E-Bay knakker de PD70X met 40G besteld, gisteren verstuurd, vandaag in huis... uit Singapore! _/-\o_

Ongeveer 170 euries inclusief autolader.

HD is trouwens een Samsung, 5400rpm, 8MB buffer. Vreet vast wel meer stroom dan een 'tragere' maar ik denk dat het wel prima is zo.
no offence, maar goedkoop ben je niet uit. Via de officiele dealer is de pd70x 135 euro incl. auto lader. In NL kun je 40 g laptop schijf voor weinig krijgen... dus.. :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

No offence (and none taken) maar ik kan nergens een 40G laptop HD vinden voor 35 euries inclusief verzending... Jij wel? (En verzendkosten komen er bij de 'officiele dealer' ook nog bij, die 170 euro was inclusief DHL verzending). Moet jij me maar eens vertellen waar ik minder geld had uitgegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 11-02-2006 18:57 . Reden: Typo... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Vergeet niet dat je nog 19% BTW en 6-9% invoerrechten over die 170 euro moet betalen. (kans is zo'n 90% dat de douane je pakketje 'gesnapt' heeft en je binnen 8-10 weken een acceptgiro thuis krijgt :))

[ Voor 14% gewijzigd door Mooody op 11-02-2006 19:38 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dat is wel waar ja. Maar goed, dat zien we dan wel weer. Voor zover ik kan nagaan ben je in NL altijd duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
SnoeiKoei schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:06:
Dat is wel waar ja. Maar goed, dat zien we dan wel weer. Voor zover ik kan nagaan ben je in NL altijd duurder uit.
Ik heb m'n twijfels, in 't ergste geval ben jij zo'n 40 euro duurder uit nu, 40, plus zo'n 30 euro, kun je een mooi laptop schijfje voor halen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Simon, jij zou een PD70x bij 'de officiele leverancier' halen voor 135 euro, komt zo'n 15 euro verzendkosten bij, dan een HD van 70 euro en nog eens 10 euro verzendkosten ofzo. Ik betaal eenmalig een kleine 170 euro en als ik PECH heb betaal ik nog eens BTW enzo (gaat bij de meeste mensen goed). Ik snap het voordeel nog niet van hier bestellen. Zelfs als ik BTW en invoerrechten betaal ben ik niet of nauwelijks duurder uit dan jij. Of zie ik het nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Hoe zit 't dan met garantie? En een HD kost geen 70 euro, voor 50 heb je ze al. Ik heb overigens ook nog laptop hd's liggen... Maar jij bent misschien goedkoper uit, nu, maar ik heb toch liever dat stukje meer zekerheid.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Garantie gaat via de fabrikant. Lijkt me goed geregeld allemaal. Als je al een laptop-HD hebt liggen is het natuurlijk geen wonder als je goedkoper uitbent ;) Maar goed, genoeg gel*ld over prijzen, ik ga de diverse mogelijkheden van het apparaatje eens lekker uitproberen, zodat ik weet hoe betrouwbaar ie is als ik in mei op vakantie ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Hoe lang gaat zo'n accu eigenlijk mee? Ik wil er ook eentje hebben, voor de vakantie (ik ga trekken met de fiets)..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taaiewillem
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02-2024
Mooooody schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:38:
Vergeet niet dat je nog 19% BTW en 6-9% invoerrechten over die 170 euro moet betalen. (kans is zo'n 90% dat de douane je pakketje 'gesnapt' heeft en je binnen 8-10 weken een acceptgiro thuis krijgt :))
Ze worden allemaal vanuit Duitsland toegestuurd. Dus geen extra BTW te betalen.

'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

taaiewillem schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:06:
[...]

Ze worden allemaal vanuit Duitsland toegestuurd. Dus geen extra BTW te betalen.
Het exemplaar waar Mooooody het over heeft is verstuurd vanuit Singapore, da's geen Duitsland hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Simon schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:27:
Hoe lang gaat zo'n accu eigenlijk mee? Ik wil er ook eentje hebben, voor de vakantie (ik ga trekken met de fiets)..
Da's afhankelijk van wat voor Ni-MH accu's je erin hebt, wat voor HDD erin zit, hoe groot je geheugen kaartjes zijn, hoe vol deze staan en hoe groot de files zijn die je over pompt...

Zelf hebben ze getest en kwamen op een 50 GB uit, ikzelf ben al es rond de 30 GB gekomen. Maar heb er wel een kanttekening bij; de Ni-MH accu's behouden een maand hun energie, daarna kun je ze opnieuw opladen, het verschilt ook per merk en type, maar het is een factor die zeker niet vergeten moet worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roadrats
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:46:
Hoe zijn je ervaringen met Eastgear, hoe verloopt de betaling en geeft de douane geen problemen ?
Vr gr

Jan ( graag indien mogelijk ant via roadrats bij xs4all in nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz...

ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met DGS, ook de aftersales is me goed bevallen, PD7X that was/is bevalt me nog steeds goed :-) 20 Gb erin en /me had voldoende plek voor de foto's tijdens tripjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 07:26:
hmmz...

ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met DGS, ook de aftersales is me goed bevallen, PD7X that was/is bevalt me nog steeds goed :-) 20 Gb erin en /me had voldoende plek voor de foto's tijdens tripjes...
Hier ook.
Mijn PD70x gaf tijdens vakantie regelmatig error 19. Na terugkomst afgeleverd bij DGS en binnen een week had ik een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roadrats schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:42:
[...]

Hoe zijn je ervaringen met Eastgear, hoe verloopt de betaling en geeft de douane geen problemen ?
Vr gr

Jan ( graag indien mogelijk ant via roadrats bij xs4all in nederland
Jan ( graag indien mogelijk ant via roadrats bij xs4all in nederland[/quote]

Jan, antwoorden via roadrats zal wel, maar snap ik niks van dus dan maar zo. De ervaring (ik heb er maar één) met Eastgear is super. Binnen een week had ik mijn 70X in huis. Je wordt via mail op d hoogte gehouden van elke stap in de verzending. Ik heb geen BTW hoeven te betalen, geen last met d edouane. Het gaat met een expeditiemaatschappij en wanneer de waarde beneden een bepaalde grens ligt of het gwicht benweden een bepaalde waarde blijft, hoef je niets bij te betalen. Ik heb er geen problemen mee gehad. Ik heb betaald via een ceditcard en na controle (wat drie dagen duurde) werd ie meteen opgestuurd. Aan huis afgeleverd. alles super. Uitstekend verpakt. Batterijen gratis, autolader gratis. Beschrijving is niet geschikt voor een brildrageer, maar het ding is zo simpel te bedienen, dat een kind de was kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonder korting kost in NL een losse PD70x 145 plus nog een losse 80 GB/8MB HD van 69 erbij is: 214 euro...
(plus verzendkosten).
Dat is 9 euro duurder dan de aanbieding van Eastgear.... verschil valt tegen.... en dan moet je met je creditcardgegevens ook nog online...
DGS is dan wel duur 299 euro voor PD70x met een 80 GB/8MB HD.
Facit: koop los... of zet een slimme inkoopaktie op....

edit: bij Eastgear komt US$22.39 verzendkosten bij... voorruit strepen we weg tegen twee aparte bestellingen in NL... Verandert niets aan de vergelijking dus...

Federal Express (1 x 1.01kgs) (International Priority (1-3 Days)) US$22.39

Of.... gaat er nog wat vanaf.... ?????

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:51:
zonder korting kost in NL een losse PD70x 145 plus nog een losse 80 GB/8MB HD van 69 erbij is: 214 euro...
(plus verzendkosten).
Dat is 9 euro duurder dan de aanbieding van Eastgear.... verschil valt tegen.... en dan moet je met je creditcardgegevens ook nog online...
DGS is dan wel duur 299 euro voor PD70x met een 80 GB/8MB HD.
Facit: koop los... of zet een slimme inkoopaktie op....

edit: bij Eastgear komt US$22.39 verzendkosten bij... voorruit strepen we weg tegen twee aparte bestellingen in NL... Verandert niets aan de vergelijking dus...

Federal Express (1 x 1.01kgs) (International Priority (1-3 Days)) US$22.39

Of.... gaat er nog wat vanaf.... ?????
Die harde schijf, is dat kwalitatief dezelfde?
het is niet moeilijk om een goedkope hd te vinden, maar dan wel een van dezelfde kwaliteit en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.gsmhut.net/productenv.php?id=72398
daar heb ik er een gekocht voor 109 euro 80GB/8MB/5400 rpm...
Die werkt probleemloos. Uiteindelijk heb ik hem doorgeschoven naar mijn laptop en die van mijn laptop (40GB) in de PD70x gestopt. Werkt ook maar is iets trager. Meestal is 40 GB genoeg, maar die 80 GB schijf was in verhouding gunstiger qua prijs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:10:
http://www.gsmhut.net/productenv.php?id=72398
daar heb ik er een gekocht voor 109 euro 80GB/8MB/5400 rpm...
Die werkt probleemloos. Uiteindelijk heb ik hem doorgeschoven naar mijn laptop en die van mijn laptop (40GB) in de PD70x gestopt. Werkt ook maar is iets trager. Meestal is 40 GB genoeg, maar die 80 GB schijf was in verhouding gunstiger qua prijs....
Maar eerder meldde je een HD van 80GB voor 69 euro. Dat scheelt dus wel wat en maakt het toch in vrgelijking met Eastgear weer minder interessant. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wat voor problemen ik ondervind bij het formateren van de PD70x is onbeschrijfelijk.

Heb een Sandisk Ultra II 512 MB kaartje in fat16 en fat 32 geformateerd gehad, met format70.cmd en een FORMAT70.CMD bestand erop. Verder de handelingen in de handleiding geprobeerd (knop ingedrukt houden bij aanzetten). Het rechts onderste icoontje gaat aan, maar als ik de knop los laat dan geeft hij meteen een error 18.

Vanuit Windows XP lukt het me niet om hem te formateren, Disc manager, windows format optie en zelfs de commandline format werkt niet;

code:
1
2
3
4
5
6
7
M:\>format m: /fs:fat32 /q /x
Insert new disk for drive M:
and press ENTER when ready...
The type of the file system is FAT32.
QuickFormatting 76319M
Volume dismounted.  All opened handles to this volume are now invalid.
The volume is too big for FAT32.

Het progsel CDformater herkend de PD70X niet, en om nu te zeggen format disk 8 maar, niet zeker wetende dat dat de PD70x disc is vind ik wel erg tricky....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Windows XP, W2k beide geven problemen. Heb inmiddels de schijf wel kunnen formateren, maar dat was in NTFS. Nu doet ie helemaal niets meer, tenminste, 't is momenteel een veredelde portable hdd geworden en cardreader. Niks image tank meer :'(

Zelfs CDformater herkend de pd70x niet onder W2k. En ik heb onder w2k de wilde gok genomen om een lukraak schijf te formateren, maar dan nog komt ie met een foutmelding op te proppen dat het niet gaat :X.

Ik kan hem niet formateren, ongeacht welke clustergroott ik ook wil gebruiken voor FAT32. Een laatste optie zou evt zijn de firmware update en dan het riedeltje overnieuw proberen... zucht

En een laptop om hem via een bootdisk te formatten heb ik niet.

Partition magic herkend hem niet, zowel de windows variant als de dos variant. Anyone got more ideas?

[ Voor 13% gewijzigd door jules op 07-03-2006 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Maybe is die HDD gewoon dood?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jules, mocht je hem willen formatteren dan ben je hier wel welkom, ik kan hem zo in mijn laptop drukken als het goed is :) Er zijn overigens ook 2,5" IDE aansluiting -> 3,5" IDE-aansluiting converters beschikbaar, misschien dat dat een optie is mits het niet al te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

converter was vorig jaar 10 euro bij pchut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart

Schijnt een bekend probleem te zijn om > 32 GB vanuit windows 2k en XP te formatten. 'k heb een p166 met W98 & USB opgescharreld om hem daarvandaan fat32 te formatten.

Start gelukkig weer zonder foutmelding op, kopiëren ging foutloos. Alleen de W98 format melde me nog even een uitgebreide surface check te doen. Ben ik op het moment iig mee bezig :)

Hij doet het weer volledig :D. Inclusief het nog steeds bokken om in Windows XP via USB2 te connecten op m'n workstation...

[ Voor 14% gewijzigd door jules op 07-03-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de Compactdrive MD80 al gezien? Op de site staat dat hij in mei leverbaar is.... euhm... het is nu juni... :)

Antwoord van "compact-drive Nederland", na dezelfde vraag via mail te hebben verzonden:

Helaas is de MD80 nog niet leverbaar, dit door wat problemen met de compatibiliteit met de nieuwe xD kaarten. Wanneer hij wel komt is nog niet helemaal duidelijk, dit zal z.s.m. op onze site worden vermeld.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sportsshooter
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:11
Hi,

Dit is mijn eerste post op Tweakers.net. Wel lees ik al tijden de posts in het Fotografie forum, met de nadruk op lezen.

Welnu, ik heb net (maar dan ook net) mijn PD70x binnen gehad (los besteld) en mijn HDD binnen gehad (los besteld bij een ander bedrijf).
Naar mijn idee had ik de juiste materialen bij elkaar. Toch blijkt het even anders te zijn. Ik heb namelijk een Samsung SpinPoint M40, 80GB (5400rpm, SATA, 8MB). Nu ik beiden voor me heb, lijkt niet dat dit gaat werken (waar ik absoluut niet blij mee ben).
Blijkbaar is lezen toch een vak apart (al heb ik nergens op http://www.compact-drive.nl/index.html gezien dat er perse een IDE hdd in moet) want ik heb nergens zien staan dat SATA schijven (zo'n beetje de meest verkochte schijven) niet in de PD70x werken.
Kan iemand hier even op reageren. Of zeg ik nu iets niet zo slims (I really hope so, aangezien ik morgen een wedstrijd heb die ik moet fotograferen).

Thanks for the help!

[ Voor 6% gewijzigd door Sportsshooter op 21-07-2006 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Sportsshooter schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 14:12:
Welnu, ik heb net (maar dan ook net) mijn PD70x binnen gehad (los besteld) en mijn HDD binnen gehad (los besteld bij een ander bedrijf).
Naar mijn idee had ik de juiste materialen bij elkaar. Toch blijkt het even anders te zijn. Ik heb namelijk een Samsung SpinPoint M40, 80GB (5400rpm, SATA, 8MB). Nu ik beiden voor me heb, lijkt niet dat dit gaat werken (waar ik absoluut niet blij mee ben).
Blijkbaar is lezen toch een vak apart (al heb ik nergens op http://www.compact-drive.nl/index.html gezien dat er perse een IDE hdd in moet) want ik heb nergens zien staan dat SATA schijven (zo'n beetje de meest verkochte schijven) niet in de PD70x werken.
Helaas, gaat niet werken. Er moet een PATA (paralelle ATA) schijf in, en die noem je meestal ook gewoon IDE.Tevens bestaat de PD70X al meer dan een jaar, toendertijd begonnen de SATA schijven voor desktops (3,5 inch) aan hun opmars. Voor laptops (2,5 inch) zijn SATA schijven nu nog steeds schaarser dan PATA schijven.

[ Voor 11% gewijzigd door ajhaverkamp op 21-07-2006 14:43 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sportsshooter
ajhaverkamp schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 14:38:
[...]

Helaas, gaat niet werken. Er moet een PATA (paralelle ATA) schijf in, en die noem je meestal ook gewoon IDE.Tevens bestaat de PD70X al meer dan een jaar, toendertijd begonnen de SATA schijven voor desktops (3,5 inch) aan hun opmars. Voor laptops (2,5 inch) zijn SATA schijven nu nog steeds schaarser dan PATA schijven.
Lekker is dat.
Nu zit ik dus met een net binnengekomen hdd waar ik niets mee kan (aangezien ik geen laptop heb). Het antistatische zakje is natuurlijk al open (zal wel problemen geven zeker...).
Fijn ook dat Compactdrive dat duidelijk om hun website vermeld (nergens dus).
Gaat zoiets http://www.paradigit.nl/pdf/10013367v.htm dan wel werken?

[ Voor 6% gewijzigd door Sportsshooter op 21-07-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
Ja dat gaat werken.

Staat inderdaad niet duidelijk op de site, maar in de handleiding hebben ze het wel over een:
44pins IDE, 2.5 inch hard disk

[ Voor 80% gewijzigd door urk_forever op 21-07-2006 15:28 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sportsshooter
urk_forever schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:22:
Ja dat gaat werken.

Staat inderdaad niet duidelijk op de site, maar in de handleiding hebben ze het wel over een:

[...]
Jammer alleen dat ik die handleiding (van de PD70X) en de HDD tegelijker tijd in mijn handen had (ik heb ze tegelijk ontvangen).
Nu zit ik met een HDD waar ik niets me kan, en die fijne Internet store (Hardwaretotaal.nl) stuurt me een mail dat het 'zakje' ongeopend moet zijn... Dat ding is nooit gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
Sportsshooter schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:50:
[...]

Jammer alleen dat ik die handleiding (van de PD70X) en de HDD tegelijker tijd in mijn handen had (ik heb ze tegelijk ontvangen).
Nu zit ik met een HDD waar ik niets me kan, en die fijne Internet store (Hardwaretotaal.nl) stuurt me een mail dat het 'zakje' ongeopend moet zijn... Dat ding is nooit gebruikt...
Bij koop op afstand kun ja altijd binnen 8 dagen retour sturen, dat het zakje open is is jammer voor ze. Dit staat in de wet dus als jij binnen 8 dagen aangegeven hebt dat het product (om welke reden dan ook) niet bevalt mag je gewoon de boel terugsturen en je geld ontvangen. De verzendkosten zijn echter wel je eigen pakkie aan.

En na het lezen van dit: http://tweakers.net/shopsurvey/6728 zou ik daar dus ook nooit wat bestellen !!

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ik heb er een te koop staan incl 60GB: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/43261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Ik heb hier ook een imagetank gekocht, wel een merkloze maar doet goed z'n werk!

Image tank voor 2,5" HD met cardreaders voor de meestvoorkomende geheugenkaarten, 23-in-1 staat er. Dus ook Duo zonder adapter. Voor 170 HKD (17 euro).
Een HD van Samsung erbij voor 460 HKD (46 euro).

De boel bij elkaar voor 63 euro en kan hem tevens gebruiken als externe HD. Zit USB2.0 op. Maar wel klein display, maar dat boeit ook niet echt aangezien je het toch niet gebruikt om fotos te bekijken. En het is wat kleiner dan de PD7 en lichter omdat het een ingebouwde accu gebruikt (wel minder capaciteit dan 4x AA) en oplader zit er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
Een nieuwe inkoopactie voor de PD70x op www.dutchphotozone.nl

Wel even lid worden anders kan je niet in het "aangeboden" forumdeel:

http://www.dutchphotozone...153f0287d85ef0323088a2f28

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb sinds een paar weken een PD70X met een 80Gb harddisk erin. Op zich een handig en stevig apparaat (behalve de klepjes hoewel die al verbeterd zijn) en zeker heel erg snel. Ik gebruik alleen Transcend 4Gb "120x" CF kaartjes, welke niet 100% compatible blijken te zijn. Bij de kopiëerverificatie treden namelijk random foutmeldingen op, terwijl gewoon kopiëren wel goed gaat (tot nu toe).
De winkel is erg meewerkend en heeft navraag gedaan bij de fabrikant. De fabrikant is echter wat minder meewerkend en erkent wel de incompatibiliteit, maar doet geen toezeggingen er iets aan te doen, met een firmware upgrade bijvoorbeeld. Het verhaal horende hoef ik dus vanuit de fabrikant geen oplossing te verwachten. Waarschijnlijk omdat er een nieuw model aan zit te komen, hoewel dat ook nog onduidelijk is.
Dus als je geen Transcend gebruikt is dit apparaat zeker een aanrader, vooral omdat hij gewoon op AA batterijen werkt, maar qua service vanuit de fabrikant is het minder aan te raden.

Ten slotte nog de vraag of iemand weet wat er precies mis gaat bij deze combinatie en of dit gevolgen kan hebben voor het "normaal" kopiëren van bestanden. En of iemand wel eens heeft meegemaakt dat er fouten optraden tijdens het "normale" kopiëren van CF naar PD70X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ai, da's minder om te horen. Ik gebruik Sandisk Ultra 2 geheugen en heb nog nooit specifieke problemen gehad vanwege deze geheugen kaarten. Overigens mag je wel verwachten van de producent dat ze na 1,5 jaar met een nieuw product komen. (tjees, heb ik het ding al zo lang in m'n bezit :o ).

Overigens vind ik het wel betreurenswaardig dat de fabrikant niet echt sjoege geeft om jouw verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Even een update over de PD70X en de kopieerproblemen.

Via de winkel, 4memory.nl, heb ik een nieuwe firmware gekregen (2.2). Dit was nog een soort betaversie van de fabrikant. Ik heb hiermee getest en helaas lost dit het probleem niet op. Ik kreeg steeds foutmelding #11 of #33 bij normaal kopiëren van de transcend kaarten en de bekende #30 bij verificatie. Dit is weer teruggekoppeld naar de fabrikant.

De foutmeldingen ontstaan nu dus ook bij normaal kopiëren, ook met firmware 2.1, waarschijnlijk toeval dat dat eerder niet voorgevallen is. Het gaat soms namelijk ook gewoon goed.

Ik ben vanochtend naar die winkel teruggeweest en we hebben alles uitvoerig getest. Het blijkt dat ook andere merken "High Speed" CF kaarten van 2Gb en groter problemen kunnen geven, vooral met de kopiëerverificatie. Dit is bekend bij CompactDrive.
Het is dus belangrijk om te kijken welke CF kaarten je neemt, en deze eerst een keer of 4 te testen.
Het is nog niet duidelijk of er weer een nieuwe firmware komt, maar ik mocht het apparaat nu omruilen voor een Nexto ND-2300 OTG. Qua functionaliteit hetzelfde apparaat, maar dan helaas zonder de AA batterijen. Daarentegen is hij wel compacter. Deze werkt voor zover ik nu heb getest wel goed met de transcend kaarten. Overdracht is even snel als de PD70X. Verificatie op de ND-2300 kan op 2 manieren, "sample" gaat redelijk snel maar "volledig" duurt een eeuwigheid.

Overigens ben ik erg te spreken over de service van de winkel, we hebben toch een paar uur zitten testen en kwamen met deze oplossing, omdat ik nu eenmaal 2 van die Transcend kaartjes van 4Gb heb, en niet kleiner wil. (We schieten op een dag per camera al snel zo'n 4Gb vol met RAW+JPG opslag.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garak
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 02:05
BounceMeister schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:35:
Ik heb sinds een paar weken een PD70X met een 80Gb harddisk erin. Op zich een handig en stevig apparaat (behalve de klepjes hoewel die al verbeterd zijn) en zeker heel erg snel. Ik gebruik alleen Transcend 4Gb "120x" CF kaartjes, welke niet 100% compatible blijken te zijn. Bij de kopiëerverificatie treden namelijk random foutmeldingen op, terwijl gewoon kopiëren wel goed gaat (tot nu toe)..
Ik heb 2 van 4gig 120x Transcend CF kaartjes en heb nog geen problemen gehad, heb zo'n 35 gig overgezet laatste weken.

Hoevaak treden die errors op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
garak schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:57:
[...]

Ik heb 2 van 4gig 120x Transcend CF kaartjes en heb nog geen problemen gehad, heb zo'n 35 gig overgezet laatste weken.

Hoevaak treden die errors op?
Als je de verificatie aanzet (wieltje naar beneden) dan ging het binnen 3 keer gegarandeerd fout, vooral bij volle kaartjes. Dit was ook zo met een 2Gb ATP Pro-Max kaartje, deze had alleen jpg bestanden erop.

Normaal kopiëren ging eigenlijk pas fout sinds de nieuwe 2.2 firmware (daarna ook met de 2.1 firmware), dat was heel wisselend, soms 1 op 2 fout maar soms ook ineens 5 keer achter elkaar goed zonder problemen. Wellicht is het toeval dat het eerder met normaal kopiëren niet fout was gegaan.
Ik heb nog een oude V1 firmware geprobeerd, die heeft niet eens verificatie, maar dat gaf ook (veel) fouten bij kopiëren.

Het zou wel vreemd zijn als jouw PD70X hiermee geen problemen heeft, maar op zich heel goed voor jou natuurlijk! We hebben twee nieuwe PD70X-en getest, dit waren beiden voor de EU-markt bestemde modellen.

De winkel had een mailtje van compactdrive zelf waarin wel bevestigd werd dat er problemen waren met high-speed (80x en hoger) kaartjes van 2Gb en groter.

Zaken die verschil kunnen maken:
Er zijn vaak verschillende batches van CF kaartjes, misschien zijn die van jou anders?
Het kan ook zijn dat het afhangt van de data of de manier waarop de CF geformatteerd is. Ik gebruik een 350D met RAW+JPG opslag, cf in camera geformatteerd.
Het zou wellicht ook afhankelijk kunnen zijn van de harddisk.

Misschien kan je om te testen eens een vol kaartje met RAW en JPG foto's een paar keer achter elkaar kopiëren met verificatie aan. Als dat goed gaat, dan moet er ergens een verschil zijn tussen jouw apparatuur en mijn apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Op het moment heb ik al verschillende kaarten in m'n PD70X gehad. Enige foutmelding die hij wel eens terecht geeft is dat de accu's op zijn ;)

Kaartjes die ik naar volle tevredenheid gebruik;
Sandisk Ultra II 512 mb en 2 GB
Sandisk Memory Stick Pro Duo 512 en 2 GB via een Sandisk MS Duo Adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
jules schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:10:
Op het moment heb ik al verschillende kaarten in m'n PD70X gehad. Enige foutmelding die hij wel eens terecht geeft is dat de accu's op zijn ;)

Kaartjes die ik naar volle tevredenheid gebruik;
Sandisk Ultra II 512 mb en 2 GB
Sandisk Memory Stick Pro Duo 512 en 2 GB via een Sandisk MS Duo Adapter
Klopt, met sandisk kaartjes zijn er idd geen problemen. Op de duitse site zie je wat over de incompatibiliteit:
http://www.compact-drive.de/
Speicherkartentypen - Compact Flash (CF Type I/II)
Bekannte Kompatibilitätsprobleme:
- High-Speed-Karten von Transcend und Fuji werden nicht oder nur bedingt unterstützt
- LEXAR Karten mit WA-Technology werden nicht oder nur bedingt unterstützt)

- MicroDrive (MD) (IBM/Hitachi/Seagate ST1 5GB Drive werden unterstützt)
- Secure Digital (SD)
- Multi Media Card (MMC)
- Sony MemoryStick (MS und MS PRO)
- SanDisk MemoryStick (MS und MS PRO)
- xD Picture-Card (kein Adapter notwendig)
Bekannte Kompatibilitätsprobleme:
Kein Support für xD-Karten der M,H-Serie!
PS. het gekke is overigens dat een 512Mb xD kaartje uit de M serie het juist weer wel deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garak
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 02:05
Heb toch ook het probleem, had hem tijdens me vakantie gebruikt en aangezien ik pas paar daagjes terug ben had ik nog niet al me fotos bekeken, ongeveer 1 % van me JPGs is corrupt, schiet gelukkig RAW + JPG met de Canon 5D.

Heb alleen geen foutmeldingen gekregen tijdens het legen van de kaartjes, stond altijd dat smilie als het kopieren klaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

garak schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:54:
Heb toch ook het probleem, had hem tijdens me vakantie gebruikt en aangezien ik pas paar daagjes terug ben had ik nog niet al me fotos bekeken, ongeveer 1 % van me JPGs is corrupt, schiet gelukkig RAW + JPG met de Canon 5D.

Heb alleen geen foutmeldingen gekregen tijdens het legen van de kaartjes, stond altijd dat smilie als het kopieren klaar was.
Waar het uiteindelijk is misgegaan is hieruit nog steeds niet duidelijk. Wellicht heeft je PD70X na het kopiëren een opdonder gehad waardoor je HDD beschadigd is geraakt. Om maar een voorbeeld te noemen. Eventueel zou je camera zelf ook deze defecte JPG's geproduceerd hebben, wellicht icm je geheugen kaart. Om hiervoor je PD70X de schuld te geven... Dan zou ik wel een betere onderbouwing verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik zag dat de opvolger van de PD70X beschikbaar is! Hij heet de "Hyperdrive Space".

Hyperdrive Space €159,- (zonder HD)

De Specs zijn ook best goed:
HYPERDRIVE SPACE: Additional SPACE for your photos in a compact physical SPACE
The World's Most Advanced monochrome LCD memory card backup & portable storage device
Download from 15 types of memory cards to internal hard drive (40 ~ 160GB & beyond) No computers, adaptors or cables required.
World's Fastest Memory Card Backup Speed 50MB/s (max) and 20MB/s (substained) Backup 1GB memory card in under 1 minute
World's Fastest USB Transfer Speed 480Mbps (max) and 28MB/s (substained)
Functions as an external/removeable hard disk when connected to computer
Best Download per Battery Performance: 100GB (internal li-ion battery - 300GB (external battery pack)
32-bit Copy Vereification System
Ultra small & compact, only 20mm thick
Large LCD display for file browser operations
Multi-language support
copy timestamping
HYPERDRIVE SPACE: Additional Features

Support for multiple hard drive partitions
4 backup speeed mode (Hyper/Ultr/High/Normal)
Built-in file/folder browser (access memory card and hard drive)
Internal clock to timestamp every backup
High power removable rechargeable Li-Ion cell
Intelligent fast recharging via AC adaptor, car charger or USB
Plug-n Play (no drivers required
Unique 5 button spatial interface allows quick acces to all features
32-bit-5-Level Hardware Based Data Verification
Buit-in power surge protector
Safe unloading/parking of hard drive head before shutdown

HYPERDRIVE SPACE: Miscelleneous Features

Auto Shutdown when inactive
Auto copy, format hard drive, erase memory card
Double copy protection
Select hard drive partition/charging mode/transfer speed/verify mode
Edit date/time, folder name, startup information
Display last backup information at startup
Browse file/folder, display detailed file information
Display copy progress, hard drive available space, firmware version
Upgrade firmware from hard drive
Reset device to factory settings

HYPERDRIVE SPACE: Specifications

Dimension 127 x 73 x 20mm
Weight without HDD 152g
Weight with HDD& battery 250g
1.8" monochrome LCD with EL Backlight
USB 2.0 / USB 1.1 backward compatible (28MB/s)
Supporting 15 memory cards: CompactFlash Type I/II, MicroDrive, MemoryStick MS, MS Pro, MS Duo, MS Pro Duo, MS MagicGate, MS Duo MagicGate, MS Pro Duo MagicGate, MS Select, SD, MMC, xD
Backup Speed 48MB/s max, 20MB/s substained
AC Power Adapter (5V, 1A) USB Bus Powered, Car Charger (12VDC)
Internal Battery: Li-Ion 18650 battery (3.7V , 220mAh) External 4 x AA battery pack or 3 x Li-Ion 18650 battery pack
Battery Life: 100GB (internal) 200GB Internal)
Harddrive: 2,5" IDE/PATA/ATA-6/ATA-100
Capacity: Unlimited (over 128GB, 48bit LBA mode)
Housing: ABS Plastic, Aluminium Alloy
File Sysyem: Hard Disk FAT32 Memory Card FAT 12/16/32
Operating System: Windows 98SE/ME/200/XP & MAC OS9.x/10.x & above & Linux
Standars accessories: USB cable, AC Power Adaptor, Car Charger, Carrying Case, Screw Driver, 4 Screws & Manual
Optional Accessories: External Li-Ion 4 x AA Battery Pack  or Li-ion Battery pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Er zijn 10-tallen van die dingen op de markt, dit is niet een opvolger hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
wrcveen schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:16:
Er zijn 10-tallen van die dingen op de markt, dit is niet een opvolger hoor.
Volgens de winkel is hij van fabrikant Compactdrive net zoals de PD70X en is het soort van een opvolger. In ieder geval een nieuw model waarbij de PD70X nog niet direct uit het assortiment gaat.
Pagina: 1 2 Laatste