[imagetanks/opslag] Compact Drive PD7x gebruikers topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:13
DE COMPACTDRIVE PD7X:

Afbeeldingslocatie: http://pelmolenweg.demon.nl/got.tweakers.net/compactdrive/pd7x/pd7x.jpg

Draagbaar opslagapparaat met tot 100 GB opslagcapaciteit. Sinds kort op de markt en zeer interessant voor mensen die aan digitale fotografie doen. Je kunt er je geheugenkaartje uit de camera automatisch laten backuppen op de ingebouwde schijf. Dit kan zonder stopcontact want er zitten 3 oplaadbare penlites in als stroomvoorziening. Daarnaast kun je deze in de CompactDrive opladen en kun je 'm ook gebruiken als externe USB 2.0 harde schijf en als cardreader.

De voordelen boven andere systemen: Sneller, standaard batterijen, compacte behuizing, simpel in gebruik (ook als externe HDD), langere levensduur met geladen batterijen.

Het commerciele geblabla:
Portable opslagapparaat voor digitale foto's en/of andere bestanden Geschikt voor memorycards met alle opslagcapaciteiten, dus ook voor FAT32 memorycards, groter dan 2MB Werkt op 4 stuks AA Alkaline of oplaadbare batterijen (bijgeleverd) Zeer snel: 3.30 min voor kopiëren en verifiëren van 1Gb data van CF naar PD7X, 1 Gb data van PD7X met 4200rpm HD naar PC in 3.00 min (5.38MB/s). Ingebouwde Verify-functie, waarbij de gekopieerde bestanden worden vergeleken met de originele bestanden op de memorycard. Mooie aluminium behuizing.

Ik heb er een besteld voor een kennis ook om zelf eens te testen. Nu heb ik een X's Drive Pro VP300. Dat werkt op zich goed maar de batterij is erg snel leeg (binnen 1-1,5 uur). Dit apparaat schijnt het langer uit te houden.Op het moment dat de HDD niet gebruikt wordt is wordt deze nl uitgeschakeld.

Het enige dat de CompactDrive niet heeft is een mp3 functie, echter op de Vosonic X's-Drive is deze functie überhaupt nutteloos omdat de accu te snel leeg is en de afspeel aansturing ronduit slecht is.

Bij de bestelling van de CompactDrive werd een setje batterijen geleverd en een schroevendraaier om een HD in te bouwen. Het was voordeliger om een HD apart aan te schaffen ipv er 1 met HD te bestellen. De USB overdracht snelheid heb ik getest: van HD naar de PC is ~ 5.5 MB/s en van PC naar de HD ~4.8 MB/s

Een link naar de website van de fabrikant: http://www.3hdigital.com/en/product.htm

Een review: http://fhoude34.free.fr/PD7x%20Review.htm

Een ander topic waarin de PD7x al eens ter sprake kwam: [rml][ Imagetanks] Nieuw&upcoming[/rml]

Een topic over een concurent; de X's Drive familie: [rml][ opslag] XS-drive/ Xdrive 1 of 2?[/rml]/

In verschillende reviews wordt gesproken over een eventueel schadelijke aansluiting van de HD. De fabrikant stuurde naar aanleiding van deze vragen mij de volgende informatie:

Mijn vragen:
I'm considering your product the Compactdrive PD7X and I'm wondering if you can tell me what the voltage tolerance of this product is. My Digital camera uses a 12V 1A charger which I also use with my current VOSONIC X's-drive which can also use 12V as a charger.
As most electronics have a certain voltage tolerance I'm hoping that the PD7X can also cope with this voltage safely as it would save me some weight when traveling with only 1 adapter.
Furthermore I've read in some reviews that an over voltage from the batteries could damage the hard-drive. Has a voltage regulator to prevent this been implemented in a newer version or are you planning to do so in the near future ?
Antwoord:
The CompactDrive can use an AC adapter from 6V to 12V when CompactDrive works with a memory card. But if you want to use the CompactDrive as a charger to recharge your batteries you must use the 7V DC input.
If your batteries voltage is out of range the PD7X will shutdown and report No.-00 error. The hard drive will not be damaged. Please refer the attachment.
De attachment is een PDF vol met aziatiche tekens maar dit kon ik eruit opmaken:

Een tabel van IBM 2.5" hadrdrives:
Afbeeldingslocatie: http://pelmolenweg.demon.nl/got.tweakers.net/compactdrive/pd7x/pd7x.h1.jpg

Emergency unload (als het voltage te laag wordt tijdens gebruik):
Afbeeldingslocatie: http://pelmolenweg.demon.nl/got.tweakers.net/compactdrive/pd7x/pd7x.h2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pelmolenweg.demon.nl/got.tweakers.net/compactdrive/pd7x/pd7x.h3.jpg

Datasafety (oftewel hoe zit het nou met de spanning naar de HD):

Afbeeldingslocatie: http://pelmolenweg.demon.nl/got.tweakers.net/compactdrive/pd7x/pd7x.h4.jpg

Specificaties:

Ondersteunende types geheugenkaarten

Compact FlashTM Card type I/type II (CF)

Memory Stick®
(MS)

Memory Stick Pro

Secure Digital Card (SD)

MultiMedia Card
(MMC)

IBM ®MicroDrive

xD

Smart Media TM Card (SM) (with
adapter)

Mini-SD (with adapter)

RS-MMC (with adapter)

MS Duo
(with adapter)

MS Pro Duo (with adapter)

LCD Display

Zwart/wit LCD, weergave:
- Accu Status
- Bestandsoverdracht
-
HDD capaciteit
- Error indicatie
- USB aangesloten
- Laad
status

Hard Disk

Alle 2,5" Harddisks

DC Power

4 x AA batterijen
Extern: 7V Adapter (2500mA)

Max. gebruikstijd Accu

tot 25Gb met een enkele acculading

Interface

USB 2.0

Ondersteunde Besturingssystemen

Windows 98/98SE, Windows 2000 (met driver), Windows ME,
Windows XP, Mac OS vanaf versie 9.0

Accessoires

Gebruikershandleiding, CD-ROM, USB kabel, AC/DC adapter,
draagtas, autolader

Gewicht

270 gr. (met HDD)

Afmetingen (L*B*H)

132 x 83 x 33 mm

Opslagtemperatuur

- 40 tot 70 graden Celsius

Gebruikstemperatuur

0 tot 70 graden Celsius

Bestandssysteem

FAT 12/16/32

Al met al een mooi apparaatje, zelf ga ik er ook 1 bestellen vandaar dat ik een Inkoopactie ben gestart om nog de aanschaf wat goedkoper te maken alhier:

http://www.inkoopacties.net/ia/dgjbw49q

Vooralsnog heb ik dus alleen nog maar positieve ervaringen met deze gadget. Bij deze dus een topic. Het is een relatief nieuw apparaat dus brand maar los met jou ervaringen.

Kleine Update: Bij dit model wil het scharnier mechaniek wel eens afbreken, via verschillende sites kun je hiervoor een vervanger bestellen met een metalen scharniet constructie welke wellicht langer mee gaat. Ik heb er zelf een aantal besteld bij: http://www.eastgear.com/s...ath=17_66&products_id=468
Vooralsnog zijn ze niet stuk ;)

Kortom voor 1,5 euro weer blij en geen upgrade naar het nieuwe model (de PD70X) nodig !

[ Voor 15% gewijzigd door mjl op 26-08-2005 15:04 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
Een bericht in uit een ander topic (wilde deze niet aan dit topic voorbij laten gaan):
Anoniem: 115749 schreef op dinsdag 19 oktober 2004 @ 12:09:

Batterijen zijn opgeladen, en als proef wat foto's geschoten en overgezet op de PD7X. En dat gaat inderdaad razendsnel. Klepjes voelen goed aan en sluiten keurig af. Vind alleen de schakelaar voor het aan en uit zetten niet handig zitten. Deze is, als de USB kabel er in is geplugd, wel bereikbaar, maar dat zou beter kunnen. Display is helder en goed afleesbaar. Knopjes voelen ook goed aan.
Na het inpluggen van de USB kabel in de PC met Windows XP ziet hij direkt 2 extra schijven..... 1 daarvan is de echte harddisk, de andere de eventueel ingestoken geheugenkaart. Kortom tot nu toe tevreden, precies wat ik hebben wil, een snelle overdracht en een klein apparaat met een flinke opslagcapiteit.

Meer praktijk ervaring volgt, t is maar een eerste indruk. Over 5 weken gaat ie mee naat Thailand, en dan kan hij zijn dienst bewijzen

Wordt nu door PIN geleverd met 4 oplaadbare batterijen en een extra 12 volt autolader. Ik had 'm met een 60GB 5200 toeren HD besteld, en deze kost nu ruim 180 €. Er wordt ook een stevige bewaartas bijgeleverd, alsmede natuurlijk de lader voor de batterijen. Hij kan ook gebruikt worden als losse lader voor de batterijen.

Afbeeldingslocatie: http://pelmolenweg.demon.nl/got.tweakers.net/compactdrive/pd7x/PD7X-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pelmolenweg.demon.nl/got.tweakers.net/compactdrive/pd7x/PD7X-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pelmolenweg.demon.nl/got.tweakers.net/compactdrive/pd7x/PD7X-3.jpg

Peter

http://www.pbase.com/steldat
toon volledige bericht
Via PIN bestellen van een 60GB 54oorpm (wat batterijen vreet! Je kunt beter een HDD nemen met meer buffer) versie kost: 365.00 AUS $ = ~226 euro inclusief verzenden maar EX BTW (+19%=268,94 euro) (14 Nov. 2004)

code:
1
2
3
4
5
Inkoopactie: CompactDrive + 60GB Toshiba HDD = 210,50 inclusief verzenden
             CompactDrive + 40GB Hitachi HDD = 162,50 inclusief verzenden
Winkel:      CompactDrive 60GB HDD           = 275 euro exclusief verzenden
PIN:         CompactDrive 60GB HDD 5400rpm   = 226 euro inclusief verzenden en autolader ex BTW
                                             = 269 euro inclusief verzenden en autolader incl de BTW

[ Voor 27% gewijzigd door mjl op 14-11-2004 23:26 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-04 12:31
Dr zitten zelfs 4 penlites in :P

Ik las overigens dat deze drive last heeft van wiebelige voltages, iemand dat al ondervonden?

Misschien wel een leuke opvolger voor m'n X-drive 2, toch wel een stuk sneller volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116136

ik vind het er fantastisch uitzien moet ik zeggen.. ik heb dan nog geen digicam maar ik ben toch geneigd om mee te doen aan de IA als de prijs een beetje leuk wordt. Het ziet er solide uit, het is snel, eigenlijk kan ik zosnel geen nadeel opnoemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
Azrael schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:56:
Dr zitten zelfs 4 penlites in :P

Ik las overigens dat deze drive last heeft van wiebelige voltages, iemand dat al ondervonden?

Misschien wel een leuke opvolger voor m'n X-drive 2, toch wel een stuk sneller volgens mij.
Om te voorkomen dat er wat fout gaat is er dus een nieuwe firmware die alles uit zet als het voltages over een bepaalde limiet gaat. Verder is het logisch dat het voltage wat fluctueerd lijkt mij, als er meer stroom gevraagd wordt heb je altijd een spannings dipje. Het nadeel is wellicht dat er in de display het voltage gemeld wordt, als ze dat niet zouden doen (zoals bij ieder andere imagetank) zou niemand er op letten, het is gewoon een indicatie hoe vol je batterijen nog zijn lijkt me.

Het is ook het voltage van de batterijen, om de belangrijke electronica te beschermen zijn er voltage regulators aan boord.
Anoniem: 116136 schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:46:
ik vind het er fantastisch uitzien moet ik zeggen.. ik heb dan nog geen digicam maar ik ben toch geneigd om mee te doen aan de IA als de prijs een beetje leuk wordt. Het ziet er solide uit, het is snel, eigenlijk kan ik zosnel geen nadeel opnoemen!
De prijzen van de CompactDrive in de inkoopactie blijven zo. De HDD's worden wellicht nog iets goedkoper maar dat zal niet veel zijn. Zie ook de prijsvergelijking onderaan de 2de post.

[ Voor 24% gewijzigd door mjl op 14-11-2004 23:19 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mjl: danku zeer, ik ga even een kijkje nemen op de IA site denk ik, trouwens: wel jammer dattie geen mp3's speelt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
Anoniem: 116136 schreef op zondag 14 november 2004 @ 23:40:
mjl: danku zeer, ik ga even een kijkje nemen op de IA site denk ik, trouwens: wel jammer dattie geen mp3's speelt 8)7
Tja dan moet een een ipod nemen .... $$$ met een mediacard reader ...

[ Voor 7% gewijzigd door mjl op 15-11-2004 13:43 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol, nee dat wordt m niet :p ik vind dit wel interessant.. het was ook meer als grapje bedoelt hoor..:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:42

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Dit is wel een heel interessant geprijsde unit zeg!

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
Anoniem: 116136 schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:01:
lol, nee dat wordt m niet :p ik vind dit wel interessant.. het was ook meer als grapje bedoelt hoor..:P
Nee dat zo'n ipod het dan ook niet wordt snap ik best, was ook als grapje bedoeld .... ;)

Ik neem aan dat je met je opmerking qua mp3 refereert aan een Vosonic XS-drive Pro VP300 of 3310, ik kan je uit ervaring vertellen dat die echt een extra-tje is waar je beter zonder kan, de aansturing via het menu is echt lastig (geen browse functie tijdens het spelen, geen playlists alleen maar een hele directory van begin tot eind spelen ...). Ik kan je dan beter adviseren een 512MB mp3-USB stickie te nemen voor 80 euro of wellicht zelfs minder.

Ik zou zeggen meld je aan bij de IA, we hebben nog een 6 tal CompactDrive bestellingen te gaan voordat de korting echt gaat gelden.

[ Voor 10% gewijzigd door mjl op 21-11-2004 17:33 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
De IA is nu echt gestart !! Zodra er genoeg betaald is gaan we bestellen !!

http://www.inkoopacties.net/ia/dgjbw49q

De IA is nu in de afrondfase, er kan niet meer besteld worden - 02-12-2004 -

[ Voor 49% gewijzigd door mjl op 02-12-2004 16:14 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-04 16:15

Erw

Wat ik ervan gehoord heb klinkt goed, dus ik ga er 1 aanschaffen.

http://www.compactdrive.co.uk/

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
Erw schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 18:44:
Wat ik ervan gehoord heb klinkt goed, dus ik ga er 1 aanschaffen.

http://www.compactdrive.co.uk/
Ik zou toch even naar de bovengenoemde inkopactie kijken als ik die prijzen zo zie op jou link ....

Bij www.DGS-services.nl kun je ze trouwens ook bestellen ....

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66714

ik heb m nu ook eindelijk binnen.
voor 193 euro de pd7x met 4x 2300 mah + 40 GB 8mb cache HDD, pelicase en autolader.
ligt nu aan de oplader maar ga m zeker testen op wintersport over 2 weken!

ik kom niet boven de 3.5 mbps bij kopieren van en naar PC naar de HDD. mn USB2 staat aan. is dit gewoon het maximum van het apparaat of klopt er iets niet met USB?

Afbeeldingslocatie: http://img133.exs.cx/img133/9442/hdtune2la.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 66714 op 23-12-2004 19:44 ]

PD7X to PC Speed-Test:

1208 Jpeg & Raw Files (4.555.991.034 Bytes)
14'20" : Transfer Finished
>>>>>>>> 5.05 MB/s

uit n review, volgens mij heeft iedereen dit dus. handig om te weten. niet van HD -> PC zonder adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22591

Misschien zeg ik iets off topic nu maar is een archos niet wat? Die dingen zijn echt supermooi en ontzettend multifunctioneel? Er kan een Cf kaart in en je hebt ze ook tot 80 gieg geloof ik? Dan heb je en een opslagapparaat en een mp3, film, game, balblabla vakantiemeeneem opreis TV kijk apparaat. :)

http://www.archos.com/products/prw_500637_specs.html

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 22591 op 24-12-2004 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 00:06
De Archos GMini 400 bevat 20Gb. Dit is de enige variant; groter dan 20Gb krijg je niet. Het heeft in ieder geval mijn interesse, wilde eigen een MP3 speler, maar ook een imagetank. Dit zou wel eens een mooie combinatie van de twee zijn.

Wellicht een nieuw draadje starten?

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-04 16:15

Erw

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-10-2024

Mooody

elmoody

Lekker ding dit :)

Vraagje. Ik wil een image tank en ga deze ook gebruiken als vaste backup voor mijn foto's, muziek en andere bestanden. Kan ik deze hier gewoon op zetten, terwijl ik 'm ondertussen ook gebruik als CF image tank voor onderweg? Vast wel :)

En waar is dit ding te koop in NL :?

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 10-02-2005 20:42 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:29

reiker

dan jij!

mjl schreef op maandag 29 november 2004 @ 14:43:
[...]

Bij www.DGS-services.nl kun je ze trouwens ook bestellen ....
Volgende keer beter je best doen he ;)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij mij is 1 pinnetje van het klepje aan de flash-kant afgebroken waardoor het klepje er steeds af valt. heb m via IA.net gekocht dus ik vraag me af hoe t zit met garantie. (zal er wel zijn maar als ik m opstuur ben ik m weer een paar maanden kwijt gok ik zo), dus: iemand tips om het klapje vast te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

reiker schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 07:53:
[...]

Volgende keer beter je best doen he ;)
Ja mams :)
Dankje mams :>

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136143

Anoniem: 66714 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 08:25:
bij mij is 1 pinnetje van het klepje aan de flash-kant afgebroken waardoor het klepje er steeds af valt. heb m via IA.net gekocht dus ik vraag me af hoe t zit met garantie. (zal er wel zijn maar als ik m opstuur ben ik m weer een paar maanden kwijt gok ik zo), dus: iemand tips om het klapje vast te zetten?
Die ken ik ja. Heb ik met een Olympus camera. Dus ik goed gekeken, het batterijklepje kan je er zo afschuiven. Dus ik dacht: simpel... we gaan naar de importeur bellen of ze een klepje op willen sturen, geen antwoord. Via een winkel proberen, winkel kan geen onderdelen meer bestellen sinds er 1 importeur voor de hele Benelux is. Ze kunnen heb wel opsturen. Alleen opsturen is 70 euro, dan hebben zo nog niets gedaan. Dus dan komen er nog meer kosten achteraan voor de reparatie en hij wordt meteen helemaal nagekeken en als ze nog wat vinden doen ze dat ook maar meteen. Daarna heb je weer 6 maanden garantie. Beetje zonde bij een ruim 2 jaar oude camera van toen 300 euro.
Nog leuker: hij is dus al buiten de fabrieksgarantie, maar nog niet buiten de extra bijgekochte garantie. Wat blijkt: binnen de fabrieksgarantie had ik het gratis kunnen laten doen, nu kost het dus minimaal 100 euro, voor een stom simpel klein plastic onderdeeltje wat ze per reguliere post kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij mij is het pinnetje op het apparaat zelf afgebroken. Was ook erg klotige kwaliteit maar wel handig als het klepje erop zit ivm stof enzo. nou heb ik een pelicase (gelukkig) zodat er geen stof in komt normaal gesproken, maar mooi, handig en prima vind ik t niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik heb er eentje besteld.
40gig laptop schijf die ik nu gebruik gaat er in en een nieuwe 60gig 7200rpm schijf komt in m'n laptop. Leek me een goed plan :)

Mijn bevindingen zal ik deze week posten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Even een terugvindpost enzo...

Ik heb dit apparaatje via www.DGS-services.nl voor 115 euro zonder HD gevonden. Dat lijkt me toch een mooie prijs. Het ding is een stuk sneller dan de "standaard" Vosonic VP2060 (99 euro) en goedkoper dan de snellere X-Drives. Ook het gebruik van normale batterijen in plaats van een 3rd party ingebouwde accu staat me wel aan.

Edit: De Vosonic VP2160 is echter ook een mooi model... ik wist niet dat die er was. Lijkt ook een flink stuk sneller te zijn dan de oudere X-Drives, en hij bevat een Fuji NP-60 accu, die in veel digitale camera's wordt gebruikt. Er is bij www.vimacom.nl al voor 12.50 euro een nieuwe (of 2de) te krijgen mocht het nodig zijn. Ik ga eens bijlezen over deze drive. De prijs van 85 euro is ook erg aantrekkelijk; 30 euro is al bijna de helft van een HD van 20 GB :P

Functies buiten het aangeven wat de drive doet en het opslaan van bestanden heb ik niet nodig; zo te zien zal het óf de snelste van de 2 worden (als het verschil groot is), anders de goedkoopste :)

Ik ga er mettertijd ook een halen denk ik, een van deze 2 :)

[ Voor 50% gewijzigd door Katsunami op 13-02-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik kan de firmware niet update.

Het update programma komt met "Sorry upgrade is fault, do not power down and retry" en "Can't find PD serial device".

Weet iemand de oplossing??

Op http://www.compactdrive.com/ staat trouwens sinds kort een nieuwe firmware 4.10.20

edit: het is al gelukt...je moest 'm switchen naar "card"....

Nog wel een vraagje.
Wanneer je de adapter inplugt, worden dan de batterijen opgeladen in het apparaat zelf?
Er gaat geen lampje o.i.d branden en de batterijen zijn na een half uurtje nogsteeds leeg, dus ik vroeg me af of ik iets verkeerd deed :/

[ Voor 48% gewijzigd door Mooody op 15-02-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klopt, maar hij laadt wel op. je moet m wel uit hebben staan, anders laadt ie niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Heb de accu's al opgeladen in mijn GP lader, gaat een stuk sneller :)

Voor de rest: prima ding, voelt stevig aan (behalve de klepjes) en is zeer eenvoudig in gebruik...

[ Voor 45% gewijzigd door Mooody op 15-02-2005 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Heeft iemand hem kunnen vergelijken met de nieuwe Vosonic VP2160 ?

Die drive trekt me namelijk ook wel, zeker omdat hij toch wel een stukje (25%) goedkoper is :)

• Mooody

Mooody

elmoody

Was geen optie voor mij, omdat er geen penlites in kunnen....
Ik kan alleen zeggen dat de PD7X een prima apparaatje is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131248

Aangezien ik zelf de PD7X of de VP 2160 wil aanschaffen en ik overal mensen tegen komen die dezelfde wens hebben ben ik de interesse voor een inkoopactie aan het peilen. Ik ben gestart op eosdigitaal.nl waar de tussenstand nu op 10 stuks staat. Misschien dat hier ook nog mensen interesse hebben, zie de quote voor mijn oorsprongkelijke post:
Als er voldoende animo is wil ik graag een inkoopactie organiseren voor een X-Drive VP2160 of een CompactDrive PD7X.
De huidige prijzen in Nederland zijn voor de VP2160 €169,-- en voor de PD7X €210,-- als je kijkt naar de 40 Gb versies.

Met 10 tot 20 personen inkopen levert al snel voordeel op.
Prijsindicatie voor een VP2160 met 40 Gb = €140,-- bij 10 stuks en €135,-- bij 20 stuks. Voor de PD7X geldt respectievelijk €169,-- en €160,--.
De korting loopt dus op tussen de 29 en 50 euro.

De korting wordt met name bereikt door de imagetanks te kopen zonder harddisk waarbij 8 tot 15% korting gegeven wordt. De harddisks worden gekocht bij de goedkoopste leverancier. Op de harddisk wordt vrijwel nooit korting gegeven omdat die prijzen erg scherp gesteld zijn.

Persoonlijk koop ik het liefst in Nederland ivm het makkelijker claimen van garantie in geval van defecten.

De prijzen zijn indicatief, zonder eventuele verzendkosten en ik verdien er geen cent aan. Het gaat mij puur om de korting die we met elkaar kunnen krijgen.

Vragen, op- en/of aanmerkingen zijn van harte welkom!
toon volledige bericht
Ik ben erg benieuwd of er hier ook nog mensen interesse hebben, laat het me dan even weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102772

Anoniem: 131248 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 11:26:
Aangezien ik zelf de PD7X of de VP 2160 wil aanschaffen en ik overal mensen tegen komen die dezelfde wens hebben ben ik de interesse voor een inkoopactie aan het peilen. Ik ben gestart op eosdigitaal.nl waar de tussenstand nu op 10 stuks staat. Misschien dat hier ook nog mensen interesse hebben, zie de quote voor mijn oorsprongkelijke post:

[...]

Ik ben erg benieuwd of er hier ook nog mensen interesse hebben, laat het me dan even weten!
op http://www.inkoopacties.net/ is onlangs nog een pd7x inkoopactie geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Mooooody schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:20:
Lekker ding dit :)

Vraagje. Ik wil een image tank en ga deze ook gebruiken als vaste backup voor mijn foto's, muziek en andere bestanden. Kan ik deze hier gewoon op zetten, terwijl ik 'm ondertussen ook gebruik als CF image tank voor onderweg? Vast wel :)
Dat kan wel, maar ik zou een imagetank niet als primaire backup gebruiken, die dingen zijn nl. absoluut niet betrouwbaar. Handig om in het veld je CFjes op te legen, maar als je thuis bent zo snel mogelijk goed opslaan en backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66153

Azrael schreef op zondag 13 maart 2005 @ 14:31:
[...]

Dat kan wel, maar ik zou een imagetank niet als primaire backup gebruiken, die dingen zijn nl. absoluut niet betrouwbaar. Handig om in het veld je CFjes op te legen, maar als je thuis bent zo snel mogelijk goed opslaan en backuppen.
Wat is er niet betrouwbaar aan een HDD waar data op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Zo'n HDD staat toch aan veel meer beweging bloot dan een normale HDD, zelfs in een laptop. Ik ken geen cijfers, maar de uitvalpercentages zullen een stuk hoger liggen dan normaal. Bij mij hield ie er na een jaartje gebruik mee op (natuurlijk net toen ik een paar dagen op vakantie ging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Mooooody schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:59:
Was geen optie voor mij, omdat er geen penlites in kunnen....
Ik kan alleen zeggen dat de PD7X een prima apparaatje is :)
Ach, een remake NP-60 van Fuji is al te krijgen voor 15 euro, en dat ben je voor een goede set oplaadbare batterijen ook wel kwijt. Ik zie geen probleem in het niet hebben van penlites. Ik ben allang blij dat de nieuwste XS-drives wel de accu kunnen verwisselen zonder dat je het ding half/compleet moet openschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Las net dat de PD7X uit de handel genomen is. Zie deze link...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46999

Anoniem: 131248 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:54:
Las net dat de PD7X uit de handel genomen is. Zie deze link...
De PD7X is NIET uit de handel genomen. Die bewuste website is van een voormalige distributeur die blijkbaar niet genoeg aan de PD7X verdiende. Daarom probeert hij nu de PD7X zwart te maken, zodat hij straks een concurerend product kan verkopen.

Zie ook: http://www.dgs-services.nl/Compactdrive/ en http://www.compactdrive.com/

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 46999 op 30-03-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 07:59
* _-= Erikje =-_ ruikt een kleine rechtzaak ;)

Verder is de PD7X gewoon een degelijk apparaat, ik heb ook nog niemand gehoord met een stukke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oei, ik was er ook ingetrapt... gelukkig is de juiste info ook snel voorhanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121131

Ging er niet iemand een inkoopactie oid doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ben ik, althans het zijn allemaal VP2160's geworden.
Zag dat je het bewuste topic op eosdigitaal al gevonden hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Ik heb hem 2de hands aangekocht en ga hem ZONDAG oppikken.
Ben benieuwd ... moet wel nog een HDD in. Welk merk kan ik best nemen ? (tussen 20 - 40 gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
Dieter schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:21:
Ik heb hem 2de hands aangekocht en ga hem ZONDAG oppikken.
Ben benieuwd ... moet wel nog een HDD in. Welk merk kan ik best nemen ? (tussen 20 - 40 gb)
Ik heb goede ervaringen met toshiba's Fijutsu's verbruiken soms wat minder stroom en zijn daarom wellicht handig.

Ik zou zowiezo van de HDD's het stroomverbruik nakijken, hoe minder hoe beter !! Dus neem een 4200 rpm schijf met minimaal 4MB cache (liefst 8).

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Laatst online: 20-07-2021
Zit nu een 40gb Fijutsu 4200 RPM in ... thanks MJL :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61534

waar zijn een beetje goedkope schijven te krijgen hier voor?

[edit] nm, in de pricewatch natuurlijk :)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 61534 op 08-04-2005 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61534

Dieter schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:14:
Zit nu een 40gb Fijutsu 4200 RPM in ... thanks MJL :p
wat was je nu in totaal kwijt? en waar besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

[quote]
WE HAVE DISCONTINUED THE SUPPLY OF COMPACT DRIVE PD7X. AS REPLACEMENT, A NEW PRODUCT IS COMING VERY SOON. PLEASE VISIT AGAIN IN 2 WEEKS.
IMPORTANT ANNOUNCEMENT ( March 2005 )

We are sorry to announce that we have discontinued the supply of Compact Drive PD7X. This is due to the fact that PD7X has high failure rate and thus we are unable to keep up good customer support on this product.
[/quote]
CompactDrive distributor website

blijkt onzin te zijn (nadat ik de prijskaartjes van m'n contactlenzen had afgehaald) en op wat andere sites gekeken had

[ Voor 17% gewijzigd door TheRookie op 13-04-2005 11:51 . Reden: sorry |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
Moeilijk hoor een topic lezen ..... dan had je geweten dat dit niet waar is en nergens op slaat ...

Lees dit maar eens (een paar posts boven je ...) :
Anoniem: 46999 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:01:
[...]

De PD7X is NIET uit de handel genomen. Die bewuste website is van een voormalige distributeur die blijkbaar niet genoeg aan de PD7X verdiende. Daarom probeert hij nu de PD7X zwart te maken, zodat hij straks een concurerend product kan verkopen.

Zie ook: http://www.dgs-services.nl/Compactdrive/ en http://www.compactdrive.com/

[ Voor 53% gewijzigd door mjl op 11-04-2005 17:06 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

excuse, blijkbaar wel :o

Dacht dat ik alles gelezen had, maar moet denk ik de prijskaartjes nog van m'n contactlenzen afhalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
TheRookie schreef op maandag 11 april 2005 @ 20:11:
excuse, blijkbaar wel :o

Dacht dat ik alles gelezen had, maar moet denk ik de prijskaartjes nog van m'n contactlenzen afhalen :D
lol, lijkt me inderdaad wel handig ... Ik laat ze altijd inpakken als kadootje dus dan zijn de prijskaartjes er al vanaf :D

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-04 12:58

FaceDown

Storende factor.

Ik zie op p1 al anders iemand met een defect en voor de rest posten er alleen nieuwe gebruikers in dit topic. Omdat de fabrikant zegt dat het produkt in orde is, wil nog niet zeggen dat dat ook zo is. Ik zou er in ieder geval geen kopen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Heb er gisteren een besteld, ik ga er dus achter komen .....

:/ of :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
FaceDown schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:24:
Ik zie op p1 al anders iemand met een defect en voor de rest posten er alleen nieuwe gebruikers in dit topic. Omdat de fabrikant zegt dat het produkt in orde is, wil nog niet zeggen dat dat ook zo is. Ik zou er in ieder geval geen kopen.
Ja, het klepje breekt wel eens af, maar die klik je er dan zo weer op, alleen het schrnier werkt dan niet (even opletten of je je klepje dus niet verliest als je bezig bent).

Verder een oerdegelijk ding hoor, nog nooit foto's of andere data kwijtgeraakt.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Zo .... m'n PD7X is ook binnen :)
Mooi apparaat, voelt best degelijk aan....

Had al gezien dat er een nieuwe firmware beschikbaar is, dus meteen gedownload.
Als ik echter de stappen in de user guide volg dan "doet ie ut niet" :P

Ik heb de exe gerunt en ik heb er een c:\program files\compactdrive bij; ook zijn in c:\windows\inf de pdupdt.inf en pnf gezet. Tevens is er in c:\windows\system32\drivers een pdupdt.sys bij gekomen.

Ik sluit de AC adapter aan en er zitten nieuwe batterijen in; als ik de switch naar "card" zet wordt er ook keurig een nieuw USB device gevonden.

Ik kies voor 'install software automatically' MAAR krijg dan dat windows XP (Pro SP1+patches) geen drivers heeft kunnen vinden.

Ik heb al geprobeert de inf, pnf en sys in een aparte directory te zetten en windows daar te laten kijken maar ook dat maakt geen verschil.

Iemand de upgrade al wel succesvol uitgevoerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
TheRookie schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:11:
Zo .... m'n PD7X is ook binnen :)
Mooi apparaat, voelt best degelijk aan....

Had al gezien dat er een nieuwe firmware beschikbaar is, dus meteen gedownload.

Ik heb de exe gerunt en ik heb er een c:\program files\compactdrive bij; ook zijn in c:\windows\inf de pdupdt.inf en pnf gezet. Tevens is er in c:\windows\system32\drivers een pdupdt.sys bij gekomen.

Ik sluit de AC adapter aan en er zitten nieuwe batterijen in; als ik de switch naar "card" zet wordt er ook keurig een nieuw USB device gevonden.

Ik kies voor 'install software automatically' MAAR krijg dan dat windows XP (Pro SP1+patches) geen drivers heeft kunnen vinden.

Ik heb al geprobeert de inf, pnf en sys in een aparte directory te zetten en windows daar te laten kijken maar ook dat maakt geen verschil.

Iemand de upgrade al wel succesvol uitgevoerd ?
toon volledige bericht
Je moet 'm op HDD zetten als je 'm wilt gebruiken in Windows XP als hardeschijf/cardlezer. Op card kun je alleen de firmware updaten (alleen doen als je dat nodig hebt) of een kaart naar de HDD kopieren zonder dat de drive aangesloten is op je PC.

Je moet volgens mij ook eerst de software installeren voordat je de CD aansluit of de CD pas aanzetten als het firware programma-tje draait (staat me iets van bij). Verder heb ik nog nooit de firmware geupdate.

In HDD modus wil de volgorde van aansluiten/aanzetten e.d. nog wel eens helpen.

Hier de instructies (zou bij je firmware moeten zitten:
It is highly recommended that firmware upgrading and HDD formatting be done with the PD7X connected to the AC adaptor.

Please run setup_pdxfp1.exe to install the necessary drivers before trying to upgrade the firmware.

1. Connect the AC adaptor and USB cable to the PD7X

2. Switch the PD7X to “Card” mode

3. Double click on “pdx_fat32alk.exe”

4. In the firmware selection screen choose the options according to your needs.

a. Users with cards larger than 2GB should use the FAT16/FAT32 option.

b. To prevent data loss the PD7X does not allow the use of alkaline batteries by default. Check the “Allow alkaline battery” box if you wish to use alkaline batteries.

5. Click “Upgrade” to update the firmware.

When upgrading is complete the following message will be displayed: bla bla .... , restart your Compactdrive
toon volledige bericht

[ Voor 39% gewijzigd door mjl op 22-04-2005 11:52 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

mjl schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:45:
Hier de instructies (zou bij je firmware moeten zitten:
TheRookie schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:11:
Stap 0 - check
Stap 1 - check
Stap 2 - check
En dan begint ie dus te mauwen dat ie geen driver kan vinden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
TheRookie schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:52:
[...]

[...]

Stap 0 - check
Stap 1 - check
Stap 2 - check
En dan begint ie dus te mauwen dat ie geen driver kan vinden :|
Als je dan eens naar stap 3 gaat ongeacht de mauw .. ? Anders zou ik eens met de leverancier mailen voor ondersteuning.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Gedaan .... dan kan ie niet gedetecteerd worden, omdat de driver niet geïnstalleerd is.

Da's idd de volgende stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-04 12:23
Welke HD's hebben jullie in de PD7x zitten?
Maakt de snelheid en cache nog uit?
Ik zit zelf te denken aan een Toshiba MK4025GAS, 40GB (ATA100, 4200rpm, 8MB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
Beertjeman schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 20:25:
Welke HD's hebben jullie in de PD7x zitten?
Maakt de snelheid en cache nog uit?
Ik zit zelf te denken aan een Toshiba MK4025GAS, 40GB (ATA100, 4200rpm, 8MB).
Hoe meer cache des te korter de wachttijd na het kopieren (heeft iets met verificatie en FAT te maken) en des te sneller je kaarjte gekopieerd is. 8MB lijkt me zeker afdoende, 2MB schijnt nogal beperkend te zijn.

De snelheid (ik neem aan dat je rpm bedoeld) moet je zo laag mogelijk houden, de hoge rpm schijven vreten meer stroom en je wilt toch zo lang mogelijk met je batteijen doen.

[ Voor 16% gewijzigd door mjl op 08-05-2005 00:27 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:54

JME

zeg maar Jamie

In juni komt de PD70X uit, een stuk sneller en energiezuiniger dan de PD7X! Zou wel geïnteresseerd zijn in een inkoopactie, maar zeg er meteen bij dat ik zelf te lui ben om die op te starten :z Al is het waarschijnlijk beter om daar nog een paar maandjes mee te wachten, tot de prijs wat gezakt is. Of zijn er hier mensen met dealerconnecties? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:54

JME

zeg maar Jamie

Op eosdigitaal.nl is een inkoopactie gestart voor de PD70X. Momenteel zitten ze op 10% korting (10+ bestellingen), als ze uiterlijk 7 juni op 20+ bestellingen komen wordt de korting 16%. Een "kale" PD70X kost exclusief korting 145 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Voor die 15 euro die je bespaard kun je 'm beter zelf kopen. Dan heb je geen last tragere levertijden, is de factuur gewoon op je eigen naam, wat ook handig is voor de garantie.

Ik heb een PD7X en ben in principe wel geinteresseerd in de opvolger. Even kijken hoeveel ik nog voor mijn PD7X kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mooooody schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 23:39:
Voor die 15 euro die je bespaard kun je 'm beter zelf kopen. Dan heb je geen last tragere levertijden, is de factuur gewoon op je eigen naam, wat ook handig is voor de garantie.

Ik heb een PD7X en ben in principe wel geinteresseerd in de opvolger. Even kijken hoeveel ik nog voor mijn PD7X kan krijgen :)
Ik sta op dit moment nog in twijfel, waarom zou je de PD7X weg doen? Snelheid was wat ik heb gezien prima, wat is het probleem? :) Ik kan me voorstellen dat als je tóch een imagetank moet kopen, dan toch voor de PD70X gaat. Maar waarom zou je de PD7X wegdoen ervoor?

[ Voor 12% gewijzigd door neographikal op 05-06-2005 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

De PD7X is soms instabiel dankzij spanningswisselingen. Komt niet vaak voor, maar als het gebeurd slaat de HD vast - waar hij niet goed tegen kan....

Daarnaast heb ik een bedrijfje en kan de btw van zulke dingen aftrekken, zodat de meerprijs vrijwel niets meer is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

JME schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 22:31:
Op eosdigitaal.nl is een inkoopactie gestart voor de PD70X. Momenteel zitten ze op 10% korting (10+ bestellingen), als ze uiterlijk 7 juni op 20+ bestellingen komen wordt de korting 16%. Een "kale" PD70X kost exclusief korting 145 euro.
bij die aanbieding zit dan wel een extra setje batterijen en voor 6.50 euro extra ook een lader voor in de auto.
Ik twijffel nog, kan geen BTW wegwerken...., dus zou de korting meegenomen zijn...
Een harde schijf koop ik wel los..... dan schuif ik die van mijn laptop door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mooooody schreef op zondag 05 juni 2005 @ 09:42:
De PD7X is soms instabiel dankzij spanningswisselingen. Komt niet vaak voor, maar als het gebeurd slaat de HD vast - waar hij niet goed tegen kan....
Hoe vaak komt dat instabiel zijn ongeveer voor, of is het alleen met een bepaald type batterijen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:01:
[...]

Hoe vaak komt dat instabiel zijn ongeveer voor, of is het alleen met een bepaald type batterijen? :)
Kijk, daar ben ik ook benieuwd naar. Ik zal hem waarschijnlijk gaan gebruiken met 1,25 Volt Hähnels, die functioneren denk ik toch net weer anders dan 1,5 Volt alkalines en 1,2 Volt Ni-MH

De vraag is natuurlijk of het die 60 euro meerprijs wel waard is voor die nieuwe PD70X. Nieuwe HDD'tjes zijn natuurlijk ook prijzig :+ (daarnaast is het verliezen van je data ook flink balen)

[ Voor 6% gewijzigd door jules op 05-06-2005 17:11 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

julius schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:11:
[...]

De vraag is natuurlijk of het die 60 euro meerprijs wel waard is voor die nieuwe PD70X. Nieuwe HDD'tjes zijn natuurlijk ook prijzig :+ (daarnaast is het verliezen van je data ook flink balen)
je geeft eigenlijk zelf het antwoord... rest nog wat kun je betalen of wat heb je er voor over....

PS: een nieuw HD-tje: ca 60 euro....kijk eens in de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ligt eraan hoe groot je ze wil, 40 GB vind ik aan de krappe kant, zeker als je op vakantie gaat een 2 weken. 60 GB lijkt me prima.

Ik neem aan dat ik naderhand ook nog de hdd kan verwisselen? Wellicht dan toch verstandig om voor de 40 GB te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als jezelf al aan 60 GB denkt dan heb je al een drempel genomen....
na jouw opmerking over de euros verwacht je dat niet meer... ;)

Ik vind 40 GB al heel wat, maar als ik thuis kom zou ik het op mijn PC zetten (200 GB) en nog een backup op mijn externe HD (80 GB). En wellicht een 2e backup op mijn laptop.
Ik denk erover mijn 40 GB door te schuiven naar de storage tank en voor mijn laptop een 80 GB te kopen. Voor ca 60 euro heb je een 40 gieg, voor ca 110 euro een 80 gieg, een 100 gieg is in verhouding duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 07:03

YellowCube

Wait...what?

julius schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:05:
ligt eraan hoe groot je ze wil, 40 GB vind ik aan de krappe kant, zeker als je op vakantie gaat een 2 weken. 60 GB lijkt me prima.

Ik neem aan dat ik naderhand ook nog de hdd kan verwisselen? Wellicht dan toch verstandig om voor de 40 GB te gaan
40GB aan de krappe kant voor 2 weken vakantie?
Ik kan ongeveer 450 JPG bestanden op een 2GB CF kaart kwijt. Dat is 20X450=9000 foto's op 40GB..
Dan moet je 14 dagen, 24 uur achter elkaar 26 foto's per uur schieten.
Of 17 per uur als je in RAW schiet.
Is dat wel reeël?

[ Voor 4% gewijzigd door YellowCube op 05-06-2005 21:23 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eens, 40 gieg is al heel wat...
Maar kleiner is weer relatief duurder of je moet het tegenkomen, liefst 2e hands voor weinig, das het mooiste..
Vandaar dat ik wil doorschuiven.... dan heb ik tenminste voor een paar tientjes extra op mijn laptop wat ruimte extra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 19701 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:23:
als jezelf al aan 60 GB denkt dan heb je al een drempel genomen....
na jouw opmerking over de euros verwacht je dat niet meer... ;)
Tsja, in totaliteit vind ik die € 279,- bij DGS voor een PD70x nogal een groot bedrag. Prijstechnisch ben ik nog niet echt bezig geweest zeg maar :+
Ik vind 40 GB al heel wat, maar als ik thuis kom zou ik het op mijn PC zetten (200 GB) en nog een backup op mijn externe HD (80 GB). En wellicht een 2e backup op mijn laptop.
Die PD7(0)X is natuurlijk bedoelt voor onderweg, dat je je geheugenkaartjes (in mijn geval 2x 512 mb) kan legen. Ik schiet al jaren op JPG en dat beviel me tot voor kort prima. Nu kom ik eigenlijk op een gebied dat ik meer foto's wil gaan bewerken en JPG heeft dan toch bepaalde nadelen. Met mijn D70 heb ik op mijn huidige kaartjes maar ruimte voor 43 tot 47 foto's (verschilt per instelling). Op een shoot laatst had ik zo'n kaartje binnen 5-10 min al vol en was ik verschrikkelijk aan't balen. Geen opslagruimte bij de hand ed en geen tijd om uitgebreid foto's te gaan selecteren en te deleten, terwijl RAW zowat een must was. Specifiek in deze situatie was snelheid belangrijk.

Vorig jaar op vakantie heb ik in 2 weken tijd met toen nog mijn Dimage 5 zowat 750 mb aan foto's geschoten, dat zijn er een 500. Als ik dat zou omrekenen naar wat mijn D70 nu zou verslinden aan RAW; 30 GB. Aangezien ik steeds meer foto's maak groeit de honger naar opslagruimte ook. Ik zou die imagetank niet als blijvende opslag plaats willen gebruiken, maar puur en alleen om onderweg m'n geheugen kaartjes te legen. Het selecteren en backuppen doe ik thuis wel op HDD danwel op DVD.

Wat doen eigenlijk precies de prijzen van die Imagetanks? Zakken die erg snel of kan je daar echt lang op wachten? Ik kan me herinneren dat vorig jaar de prijzen van 20 GB rond de € 350,- lag bij bijv Hafo. Terwijl ze me laatst aanspraken daarover voor eentje van € 275,-, grootte van tussen de 20 en 40 GB. Wat ze er verkopen is op zich goed, 't is alleen behoorlijk duur. Service daarentegen is echt toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

julius schreef op zondag 05 juni 2005 @ 21:49:
[...]

Tsja, in totaliteit vind ik die € 279,- bij DGS voor een PD70x nogal een groot bedrag. Prijstechnisch ben ik nog niet echt bezig geweest zeg maar :+
http://www.gsmhut.net/products.php?id=314
kost een 40 gieg HD 62 euro plus 145 voor de PD70x. = dus 207 ex verzendkosten... nog lang geen 279 euro...

je kunt goed koper met de pd7x waarvan de leverancier op dit forum via-via schrijft
Op de PD7X kunnen wij u niet veel korting geven, daar deze momenteel al in de actie is. Wij kunnen u deze verkopen bij meer dan 10 stuks voor € 89,--

De verschillen tussen de 2 drives kunt u vinden op onze site: www.compact-drive.nl

De PD70X is sneller, heeft een langere batterijduur en is uitgerust met aluminium scharnieren.
De PD7X is een perfect apparaat, heeft echter als nadeel dat de scharnieren snel breken, voor de rest zijn er bij ons nooit klachten gekomen over de spanningsval, dit is met de eerste update al opgelost
Met vriendelijke groet,
DGS Services
[...]
Vorig jaar op vakantie heb ik in 2 weken tijd met toen nog mijn Dimage 5 zowat 750 mb aan foto's geschoten, dat zijn er een 500. Als ik dat zou omrekenen naar wat mijn D70 nu zou verslinden aan
Wat doen eigenlijk precies de prijzen van die Imagetanks? Zakken die erg snel of kan je daar echt lang op wachten? Ik kan me herinneren dat vorig jaar de prijzen van 20 GB rond de € 350,- lag bij bijv Hafo. Terwijl ze me laatst aanspraken daarover voor eentje van € 275,-, grootte van tussen de 20 en 40 GB. Wat ze er verkopen is op zich goed, 't is alleen behoorlijk duur. Service daarentegen is echt toppie!
duidelijk wat je wilt... dan is die 40 gieg toch mooi?
Prijzen eroderen altijd... ik denk wel dat je ergens tussen de 90 en 145 al gauw kwijt bent voor een vergelijkbaar kastje, de kale Apacer zonder kaartlezer en een zwakke accu kost al 60 euro...
Een HD... ze worden steeds groter voor dezelfde prijs, waar wil je op wachten?
Nadeel: je ziet dat een 20 gieg schijf soms wel eens duurder kan zijn dan een 40.... dus?
Bij 80 ligt nu het optimum (minder dan 2x 40 gieg kost.... nl 107-115 euro vlg 2x 62 euro) , 100 gieg is veeeeel duurder (kijk zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 08:04

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb sinds een aantal weken ook een Compact Drive met een 40GB, 5400 toeren schijfje erin. Ik werk op een Mac en ik vraag mij af of iemand wat kan met de foutmelding die ik krijg: hij geeft aan dat er een onbekende bestandindeling is gevonden en vraagt of ik toch wil doorgaan. Als ik dat doe, dan kan ik gewoon mijn bestanden kopiëren en de schijf wissen is ook geen probleem.
Mijn vraag: kan ik de schijf gewoon FAT32 formateren en zou ik dan geen foutmeldingen krijgen? En kan ik de schijf een naam geven, hij geeft nu UNTITLED weer. :)

-edit- Ik zie net wat op de website staan bij downloads, misschien gaat het dan beter.

-edit2- Niet dus, dit zijn windows programma's :/

[ Voor 19% gewijzigd door breinonline op 06-06-2005 17:54 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 19701 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:16:
http://www.gsmhut.net/products.php?id=314
kost een 40 gieg HD 62 euro plus 145 voor de PD70x. = dus 207 ex verzendkosten... nog lang geen 279 euro...

je kunt goed koper met de pd7x waarvan de leverancier op dit forum via-via schrijft
Garantie technisch gezien ben ik niet happig op bovenstaande opties. Ik zou zelf mijn garantie willen verhalen bij maar 1 leverancier. Niet per post, niet per e-mail maar persoonlijk... Dat betekend dat een inkoop actie afvalt (gaat via via) en dat 2 onderdelen bij verschillende bedrijven kopen ook out of the question is. Als er iets stuk gaat bij wie ligt dan de schuld? Bedrijf a verwijst naar bedrijf b of andersom en als dat niet het geval is is de gebruiker wel de schuldige. Dan maar wat meer kwijt...
duidelijk wat je wilt... dan is die 40 gieg toch mooi?[...]
Bij 80 ligt nu het optimum (minder dan 2x 40 gieg kost.... nl 107-115 euro vlg 2x 62 euro) , 100 gieg is veeeeel duurder (kijk zelf).
Ik keek net nog es naar die prijzen van DGS voordat ik jouw post las. Viel me idd al op dat die 80 GB PD70X veel aantrekkelijker geprijst is in verhouding dan die 60 GB. Dan zou ik dus liever € 20,- meer betalen en voor die 80 GB gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

..heb altijd alles aan de praat gekregen of altijd een leverancier weten te overtuigen dat iets niet in orde was, ik zie daar normaliter nooit tegen op. Als je de juiste taal kiest... vinden ze het nog wel ok ook dat je zo seriieus bent en met verstand van zaken spreekt. Wat ze komen nog wel eens wat anders tegen .... ;)

Die 80 gieg verschillen± bedoelde ik met losse onderdelen, maar voor DGS is het inderdad ook zo. Maar dan ben ik 2x los toch wel een heel stuk goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 19701 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:24:
..heb altijd alles aan de praat gekregen of altijd een leverancier weten te overtuigen dat iets niet in orde was, ik zie daar normaliter nooit tegen op. Als je de juiste taal kiest... vinden ze het nog wel ok ook dat je zo seriieus bent en met verstand van zaken spreekt. Wat ze komen nog wel eens wat anders tegen .... ;)
Ik krijg normaliter ook mijn verhaal. Maar ben dan vaak behoorlijk veel tijd en gezeur verder. 1,5 uur staan zeuren in een winkel kost ook behoorlijk wat tijd, tijd die ik anders had kunnen besteden aan werken of hobbies. Daarnaast hoop ik zo ook minder snel problemen te krijgen met de spullen door ze maar bij 1 leverancier te kopen. Hoef ik m'n spullen niet snel te missen bij een eventuele reparatie...
Die 80 gieg verschillen± bedoelde ik met losse onderdelen, maar voor DGS is het inderdad ook zo. Maar dan ben ik 2x los toch wel een heel stuk goedkoper...
Ieder zijn eigen keus. Heb de laatste jaren al genoeg gezeur gehad in winkels. Gemiddeld 3x per jaar een product wat er mee kapt bij mij gemiddeld gezien over de afgelopen 2-3 jaar. En dan niet 1x naar de winkel moeten, maar dan vaker, en iedere keer weer een dik uur zoet zijn. Dan geef ik er maar wat meer aan uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

veel succes! Laat nog eens weten wat het geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

't is de PD70X met een 80GB schijf @ 5400 RPM geworden, gekocht bij DGS. Vandaag binnengekregen. Met autolader (zeer tijdelijke actie, tot 8 juni) en 4x 2500 mAh Ni-MH penlites (tijdelijke actie).

Een test van 380 MB kopieëren ging heel rap. 't Opstarten duurd zowat langer...Misvattingkje, bij het inschakelen zonder geheugen kaart kijkt hij hoeveel vrije ruimte er nog over is, dat duurt best nog lang bij een 80GB schijf. De tijdsduur van het opstarten van de PD70X voor het starten van een kopie staat gelijk aan het opstarten van een Canon 300D. Verder iemand al een PD70X in huis?

[ Voor 33% gewijzigd door jules op 13-06-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi zo! Hopelijk bevalt ie goed. Het was toch meer/groter dan waar je eerst voor ging.

Je hebt hem trouwens wel heel snel na onze discussie besteld...
Wanneer precies? En onder rembours?
Ik verwacht hem ook elk moment.
De HD kreeg ik net binnen... scheelt toch tientallen euros... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 10-06-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Tsja, het geld had ik toch, en 40GB vond ik toch echt te weinig. Bovendien had ik geen zin om er naderhand toch nog een andere HDD in te bouwen... En wat ik al eerder zei; het prijsverschil tussen de 60 en 80GB vond ik verwaarloosbaar op dat bedrag, dan toch maar die grote...

Dinsdag morgen heb ik hem er doorheen gejast, op vooruit betaling. Anders had ik hem denk ik wel eerder gehad.

Eerste indrukken is dat er wat goedkoper kunststof is gebruikt en de ervaring van de spuitgieter nog niet geweldig zijn. Verdere afwerkingen zijn op het eerste oog goed, maar als je naar de details gaat kijken vind ik ze weer wat minder. Maar als student product ontwerper kijk ik er dan ook ontzettend kritisch naar. Overigens gaat het om de prestaties en niet de vormgeving :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gelijk heb je...
Ontwerp: vak apart, en als je daar zelf nog in thuis bent....
Doordat de ontwikkelingen allemaal zo snel gaan, vrees ik dat het toch ten koste van de duurzaamheid gaat.... Over tien jaar... dan heb je vast geen PD70x meer (in bezit) , wellicht over 3? -5 jaar al niet meer...
PS: zag aan je website dan je nog pas in de buurt was, "beestjes" fotograferen...
ik heb mijn overschrijving maandag op de bus gedaan/papier/ dus verwacht hem vandaag of volgende week...
Ik had eerst met een IA mee willen doen alleen die bleef in eerste instantie de avond ervoor op 12 steken en die 10% vond ik te krap... Uiteindelijk kwamen ze toch op 20+ met 16% maar dat weet je achteraf pas en dan had ik de voorintekenaktie niet meer kunnen doen... en was ik juist nog duurder utigeweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Laatst online: 18-02 22:09

ForrestX

a click away from satisfaction

even een schopje.

probleem:

wanneer ik mijn pd7x op card zet geeft hij constant de " No.- 00" error en de :(

Volgens de handleiding is dit: The battery can't continue work

De batterijen zijn 100% vol en op HDD doet ie het prima!

Iemand ervaring hiermee en eventueel oplossingen? Ik vind het klote want ik ga dodnerdag as op vakantie...

Grt Fx

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1190505.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47828

Zet er de laatste firmeware eens op van 5-6-05.
Dan is dat over, tenminste bij mij.

Het probleem is dat je batterijen te vol zijn en een te hoge spanning geven 5,7v.

Door de drive meerdere keren aan en uit te zetten, verliezen de batterijen hun piekspanning en is de error weg.

Nadat ik dus die laatste firmware heb geinstalleerd doet ie dit bij mij niet meer.

http://www.compact-drive.nl/download.htm (laatste firmware downloads)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 47828 op 23-07-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Laatst online: 18-02 22:09

ForrestX

a click away from satisfaction

Anoniem: 47828 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 12:26:
Zet er de laatste firmeware eens op van 5-6-05.
Dan is dat over, tenminste bij mij.

Het probleem is dat je batterijen te vol zijn en een te hoge spanning geven 5,7v.

Door de drive meerdere keren aan en uit te zetten, verliezen de batterijen hun piekspanning en is de error weg.

Nadat ik dus die laatste firmware heb geinstalleerd doet ie dit bij mij niet meer.

http://www.compact-drive.nl/download.htm (laatste firmware downloads)
dacht dat ik de laatste firmware er al op had staan, maar nog eenkeertje kan geen kwaad denk ik...

Op HDD geeft hij 5.5V aan..

Bij de firmware kan je ook een 3-tal voltages kiezen...welke is hier aan te raden?

[ Voor 1% gewijzigd door ForrestX op 23-07-2005 14:04 . Reden: typo ]

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1190505.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47828

Bij de nieuwste firmware kon ik die voltage's niet meer kiezen en was de laagste 4,6v fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87832

Vandaag mijn PD7X binnen gekregen via DGS services maar wát een problemen zeg!

Uiteindelijk heb ik het na veel gekloot draaiend gekregen op mijn Win2000 laptop waar het nu precies doet wat het volgens de handleiding moet doen. Daar de firmware geupdate (CDFV2020) en de harddisk geformateerd (via CDFormatter.exe).

Maar op WinXP draait het nog steeds van geen kanten. Ik heb 'm nu zo ver dat WinXP 'm in card mode ziet en het update tooltje m dan herkent maar in HDD modus wordt hij wel herkent, maar zodra ik 'm wilt benaderen hangt het programma dat 'm wil benaderen enkele minuten gevolgt door een "De opgegeven I/O-bewerking op is niet voltooid bij het verlopen van de time-outperiode".

Iemand enig idee wat hier mis is. Het lukt me momenteel niet eens meer om de drivers te de-installeren omdat ie dan weer het apparaat gaat benaderen en dus weer hangt.

Godzijdank kan ik 'm nog gebruiken via mn oude laptop, maar dat is wel allesbehalve handig en wat me nog meer stoort is dat ik nu niet weet hoe betrouwbaar het apparaat is. Als het niet voor minstens 99,99% betrouwbaar is, is het waardeloos.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 87832 op 29-07-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welke HD heb je erin hangen en hoe geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zit een 40GB in die de leverancier er in geschroefd heeft, dus model weet ik niet. Volgens de handleiding moet ie op FAT32 geformateerd zijn en via het CDFormatter tool speciaal voor de compactdrive is dat de enige keuze. Via windows heb ik 'm ook op FAT16 en FAT32 geprobeerd, maar het maakt allemaal geen enkel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kun je bij de PD7x hem ook formatteren mbv een SD of CF kaart?
Bij de PD70x moet deze kaart FAT16 zijn (mbv een kaartlezer/schrijver even uitvoeren) dan moet je er een bestand met een speciale naam op zetten (zie manual) en dan de PD7x aanzetten met het kaarjte erin volgens de manual (wiltje vasthouden of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wellicht zijn het geen problemen bij de PD7x maar probs van je mainboard of je usb? Probeer daarvan eens een nieuwe update/firmware te installeren. Heb momenteel ook problemen met m'n PD70x via USB op 1 pc. Maar ook m'n cardreader geeft daarop problemen. Op een andere pc werkt het wel 100%....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx voor de hulp maar het lijkt nu toch écht aan de PD7X te liggen; ook de laptop ziet 'm niet meer en zodra ik 'm met "card" stand aansluit, begint het rode "Er(ror)" lampje te knipperen. Net bij kopiëren van CF kaart naar HDD bleef ie ook al hangen na een X aantal foto's.
Heb intussen al een vriendelijk mailtje richting de leverancier gestuurd, maar dat duurt weer tot minstens na het weekend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rode lampje kan ook ivm te lage spanning zijn of heb je hem aan de adapter hangen.
Maak hem even los en kijk eens of de connector wel goed aan de HD zit, wellicht even los en vast zetten zodat je zeker weet dat ie goed zit. Schroevendraaier zit erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wellicht een hardware probleempje met hdd? Probeer hem eens te testen?

Ik weet dat DGS ze eerst test door er een testfile op te zetten. D'r stond nl een test bestand van DGS op m'n PD70X...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:33
Voor de (in de PD70X) geïnteresseerden:

Deze URL leidt tot een uitgebreide review:
http://www.phidong.com/archives/000405.php

Heeft iemand trouwens ervaringen met EastGear?
Ik kan deze shop niet in de Shopsurvey vinden maar ben, gezien de concurrerende prijs voor de PD70X, wel benieuwd of en welk ervaringen ermee zijn opgedaan.
Pagina: 1 2 Laatste