Breedbeeld of toch gewoon een 4:3 TV ?

Pagina: 1
Acties:

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:42
Hallo

Ik sta op het punt om samen te gaan wonen en heb dus net een huisje. Mede door dit wil ik dus een nieuwe TV kopen voor in de huiskamer.
We hadden allebei een 55cm en die zet je niet in de huiskamer neer.

Ik ging dit weekend de stad in en zag bij meerdere winkels de BreedbeeldTV's veruit het meeste in de rekken staan.
Breedbeeld is waarschijnlijk wel de toekomst, maar op de kabel merk je er weinig van.
Ik heb altijd tegen mezelf gezegd nooit voor breeldbeeld te gaan, omdat het kijken naar zenders er zo raar uit gaat zien. (het uitrekken of verkleinen van het beeld)
Bij Dvd's aan de andere kant, ziet het er weer beter uit.

Ik zit nu dus heel erg te twijfelen voor wat ik zal gaan.

1 Breedbeeld : Omdat dit de toekomst is en het beter kijken is met films.
2 4:3 TV : Omdat voetbal en dus ook normale zenders beter te zien zijn.

Mischien dat iemand hier zijn meningen kan uiten en daarmee mij dus over de schreef kan trekken.

Alvast bedankt!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Het uitrekken van het beeld gaat wennen en je merkt er (afhankelijk van de tv) weinig van.

Wat ik mij afvraag: waar haal je tegenwoordig nog een grote 4:3 TV? volgens mij zijn deze zelfs duurder dan een 16:9 tv.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 11:18
Het ligt er aan: kijk je vaak dvd's en films in breedbeeldformaat, dan zou ik voor een breedbeeld gaan.

Ik zou sowieso nu geen 4:3 meer kopen, behalve als je iets kleins zoekt voor slaapkamer of keuken of zo.

En een 55cm kun je nog prima in de woonkamer zetten hoor.... maar als jij gewoon graag een nieuwe tv wilt, houden we je niet tegen natuurlijk :)

* dreamscape heeft ook nog een 55cm in de woonkamer staan

Punctuality is the politeness of kings

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-07 18:11

psy

Zelfs de commerciële zenders beginnen nu al steeds meer in breedbeeld uit te zenden, dat was eerst wel anders. Je moet er toch iets beter op letten als ik jou was...
Ik zou nu geen 4:3 meer kopen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• henkyyyyyyy
-Rob- schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:30:
Het uitrekken van het beeld gaat wennen en je merkt er (afhankelijk van de tv) weinig van.

Wat ik mij afvraag: waar haal je tegenwoordig nog een grote 4:3 TV? volgens mij zijn deze zelfs duurder dan een 16:9 tv.
Degene (breedbeeld) die ik op het oog heb is deze Daewoo DTH-2881-100D, bij kieskeurig.nl waren ze er wel tevreden over.
4:3 zijn zeker erg schaars!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 07:11

Nik

4:3 moet je niet doen...

Ik verwacht met digitenne ook een omschakeling naar 16:9 formaat, en aangezien de technieken steeds verder gaan, zien we ook meer 16:9 schermen en media.

Een 4:3 koop je alleen nog voor bijvoorbeeld kinderen (portable tv) e.d., koop met een gerust hart een 16:9 tv, je zult er geen spijt van krijgen!

Verwijderd

Toevallig hebben ze bij de Aldi een Medion TV in de aanbieding ondersteund alle formaten inclusief 16:9 en andere. 100Hz beeld, philips beeldbuis 83cm en allerlei luxe extra's.

Ik heb er een gekocht, 549,- pleuro's en bovendien 3 jaar garantie.

Ze hadden er van de week bij ons nog een paar staan.

Perfect beeld en 3 maal scart, ook erg handig :D

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zou me 1 ding afvragen en dan beslissen : Heb je een console waarop je gamed ?? (PS2/Xbox/Gamecube)

Zo ja : BreedBeeld == must have :Y)
Zo niet : Lekker 4:3 kopen :)

* nero355 heeft een breedbeeld en beneden staat een 4:3 dus ik heb ervaring met beide zeg maar.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 07:11

Nik

Ja ik heb ook ervaring met beide, alleen bevalt mij 16:9 weer beter.

Denk toch dat het een persoonlijke smaak is (net als de pannekoeken die ik zo ga eten).

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik heb zelf ook lang getwijfeld en uiteindelijk een jaartje of twee geleden een breedbeeld gekocht en ik heb er geen spijt van. Met films is het natuurlijk fantastisch en ook op de zenders wordt het steeds meer. Nu bijvoorbeeld op Ned.1 en 2 twee een breedbeelduitzending. Programma's als Yorin Travel, Expeditie Robinson en het Blok hebben het ook en zo nog veel meer. De belgische zenders hebben erg veel breedbeelduitzendingen en de BBC is ook op de kabel tegenwoordig vrijwel alleen nog maar breedbeeld. Wat betreft voetbal.....het WK in 2006 zal volledig breedbeeld worden uitgezonden. En het is aan te nemen dat die trend in de competities zal worden ovegenomen, maar dat weet ik niet zeker natuurlijk.

Het uitrekken van het beeld zie je na een tijdje nauwelijks meer....heel soms dat het echt nog opvalt, maar ik heb er geen last van. Ik heb een Sony btw.

[ Voor 25% gewijzigd door zimbab op 14-11-2004 19:12 ]

• henkyyyyyyy
Merendeel gaat dus voor breedbeeld!

Daar zijn natuurlijk meerdere formaten in.
70 cm breedbeeld , moet ik dat vergelijken met een 55 cm 4:3 of toch iets groter?

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
kijk je veel dvd's? koop een breedbeeld

kijk je veel tv en soms een dvdtje? koop een breedbeeld

kijk je ALLEEN maar tv? dan kan je een 4:3 overwegen...
zelf heb ik geen last van 4:3 kijken op een breedbeeld, maar als ik 2 uurtjes tv kijk per week dan is dat al veel......ligt aan jezelf dus

en qua formaat zou ik minstens voor 82cm/32' gaan, en dat vind ik persoonlijk al erg klein, maar het grootst betaalbare voor een arme student zoals ik

82cm Philips heb je al voor 400 euro bij de MediaMarkt, ding is perfect als je geen eisen hebt zoals 100hz, platte beeldbuis etc

PIII 800@804 Mhz

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:41
interessant topic

Vroeg me af: DVD => breedbeeld
Is dit ook van toepassing voor avi/xvid/divx? (waarbij het duidelijk mag zijn dat dit inferieure kwaliteit is t.o.v. DVD)

Kortom, is dit ook een beetje fatsoenlijk op een breedbeeld te bekijken, zonder allerlei blokjes of andere vervelende effecten?

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ik persoonlijk heb 72 cm en heb geen klachten over het formaat....ik vind het ook wel prettig als er niet zo'n enorm bakbeest in de kamer staat. Maar over de grootte vragen is in principe onzinnig....dit kan je heel makkelijk zelf even bekijken in de lokale winkel....is ook veel beter om het met je eigen ogen te zien.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

_RRM_ schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:28:
interessant topic

Vroeg me af: DVD => breedbeeld
Is dit ook van toepassing voor avi/xvid/divx? (waarbij het duidelijk mag zijn dat dit inferieure kwaliteit is t.o.v. DVD)

Kortom, is dit ook een beetje fatsoenlijk op een breedbeeld te bekijken, zonder allerlei blokjes of andere vervelende effecten?
Ja hoor....erg goed te doen. Films die ik op mijn computer niet echt mooi vind (want TFT) zien er op tv gewoon goed uit, met uitzondering van de allerslechtste rips uiteraard.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:19
-Rob- schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:30:

Als je 40x per dag je vingers tussen de deur klemt gaat dat ook wennen. Maar leuk is anders natuurlijk. 4:3 uitzendingen kijk ik gewoon in 4:3, Vincent rekt niet. Toch vind ik een breedbeeld TV wel de beste keus omdat er steeds meer in breedbeeld uitgezonden wordt én het natuurlijk veel fijner is bij het kijken van DVD's.

Overigens verkoopt de MediaMarkt nog wel 4:3 TV's, maar het is wel een aflopende zaak inderdaad.

omniscale.nl

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-07 11:36

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb zelf een 55cm 4:3 (EUR 30,00 bij een telefoonabbo, 2 jaar geleden). Niets mis mee hoor!

Je kunt op een breedbeeld toch instellen dat ie 4:3 ook als 4:3 uitzendt? Vind het wel irritant dat een 4:3 op 16:9 formaat uitzending vooral bij bewegen van links<->rechts er uitrekt uitziet.

LinkedIn WoT Cash Converter

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:39

n00bs

Het is weer Zomer!

Trouwens de uitzendingen die niet in breedbeeld zijn en die toch niet goed weergegeven zouden worden, kan je natuurlijk gewoon in 4:3 formaat zetten op de TV.

Ik snap werkelijk niet waarom iemand nog een 4:3 TV zou willen kopen (behalve op plekken waar fysiek echt geen ruimte is voor breedbeeld).
Pagina: 1