[Crew] Structuurwijziging

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
Er is lang over gedacht en nog langer over gesproken, een verandering in de opzet van de crew.

Waarom dit:
Toen ongeveer een jaar geleden de crew vernieuwd is zijn projectvertegenwoordigers in de crew gekomen om beter ondersteuning per project te kunnen verlenen. Deze wijziging is volgens ons wel goed uitgepakt, maar het kan natuurlijk altijd beter. Er is in de loop van het jaar gebleken dat er een hoop dingen extra moeten gebeuren die niet in de eerste omschrijving van de vertegenwoordigers vallen.
Een aantal vertegenwoordigers hebben simpelweg de tijd (of de zin) niet om al deze dingen voor elkaar te boksen.

Om ruimte in de crew te krijgen zullen de projectvertegenwoordigers net als de andere groepen in de crew één hoofd krijgen die in de crew blijft.

Om niet alle ervaring in één hap overboord te gooien, hebben we de project-vertegenwoordigers gevraagd in de crew te blijven als ze daar tijd en zin in hebben. De nieuwe vertegenwoordigers hebben we deze vraag niet voorgelegd omdat we al bezig waren met deze veranderingen.

De vertegenwoordigers die uit de crew stappen zijn:
- Sandstar
- DukeBox zijn oude plaats
- Glurp
- Silk_Dude zijn oude plaats
- MarcyDarcy zijn oude plaats
- Allied zijn oude plaats

Wat dus betekend dat e 6 plekken zijn die we graag willen opvullen. Dit zal natuurlijk op dezelfde manier gebeuren als altijd, met een polltopic.

De 9 mensen die in de crew blijven vanwege hun functie als hoofd, zijn:
- [eNeRGy], hoofd beheer en GoT-mod
- DSmarty, GoT-mod
- Funcracker, hoofd content
- NightBird, hoofd coding
- Pim, hoofd statsposters
- Marcelloz, hoofd statsbouwers
- Floppus, PV OGR&RC5
- Stephan202, PV DPAD
- RedVox, Hoofd PV

Dus denk je genoeg tijd en uithoudingsvermogen te hebben en past de onderstaande omschrijving je, stuur dan een mailtje waarin je jezelf verkoopt aan de DPC'ers naar vacature@dutchpowercows.org en stel jezelf beschikbaar.

Functie omschrijving

Een lid van de DPC crew is iemand die zijn eigen persoonlijkheid op de achtergrond zet en DPC op de voorgrond (het gaat er hier tenslotte om dat de zaken voor DPC zo goed mogelijk worden geregeld!). Hij of zij bezit goede communicatieve vaardigheden en kan duidelijk zijn/haar punt overbrengen, met liever teveel inleiding en details, dan te weinig. Dit natuurlijk om miscommunicatie en verloren tijd te voorkomen.
Hij of zij is enthousiast over DC in het algemeen en DPC in het bijzonder.
Natuurlijk is hij/zij al geruime tijd (minimaal 1 jaar) lid van DPC en geregistreerd en frequent bezoeker van /5 op GoT.

Taken:
- Het regelen van lopende zaken ten behoeve van de DPC, in onderling overleg met de rest van de crew.
- Vacatures uitschrijven/verwerken voor vacante posities.
- Beslissingen nemen over wel/geen stats project X (denk aan OGR-24 weekDPCH, BOINC stats in DPCH vorm, etc).
- Nieuwe ideeën uitwerken of delegeren
- Commentaar richting DPC als team beantwoorden
- Met creatieve ideeen komen om DPC leuker te maken als hij nu al is :)

Eisen:
- Minimaal dagelijks FDO checken. Er wordt niet moeilijk gedaan over gemiste dagen, maar dit moet wel zo beperkt mogelijk worden gehouden (vakanties uitgezonderd). Bottomline is dat het crewlid enthousiasme moet tonen en dat proberen we op deze manier in regels te vertalen.

Pre:
- Aanwezig kunnen en willen zijn op IRC.
Het meeste IRC verkeer gebeurt in de avond, als je op IRC zit kan je d.m.v. logs altijd nakijken wat er besproken is. Zit je niet op IRC dan zal je helemaal zijn aangewezen op FDO. Niet erg, want beslissingen worden niet genomen op irc (niet de belangrijke) maar je mist wel een gedeelte van de discussie en de beeldvorming.
Ook proberen we minimaal 2x per jaar bij elkaar te komen. Dat zorgt voor een betere onderlinge sfeer en snellere besluiten. Dit is natuurlijk niet verplicht, maar het wordt wel sterk aangeraden om hierbij aanwezig te zijn.

Om te zien hoe de crew er uitziet in een schema kan je hier klikken

Dit topic is één week open (tot 21-11-2004 omstreeks 18:00 uur)

[ Voor 6% gewijzigd door Pim. op 15-11-2004 07:04 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-01 12:35
Ik zal er eens over nadenken. Als ik meer info wil enzo, moet ik dan op #dpc zijn, of in het crew kanaalke?

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Voor meer info natuurlijk in het #dpccrew kanaal, let wel op dat het een support kanaal is en we daarom geen mensen laten idlen ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02 15:14
Volgens het schema zijn er 8 crewleden en 7 gekozen leden, maar volgens de TS zijn er 9 crewleden?
Succes iedereen die hieraan wilt meewerken :)

• Mark83
Moet ik mezelf nu ook nog verkopen :S

* Mark83 stikkertje met 3,95 opplakt

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

wordt er nu naar 1 crewlid gezocht of naar 6 crew leden?
* fenrir kan het niet uit de startpost halen.

verder lijkt het niet meer dan logisch dat de PV'ers een vertegenwoordiger in de crew heeft zitten, maar dan moet er in mijn ogen wel 1 in de crew zitten en niet 3 of 4. gebeurd dat wel dan denk ik dat het alleen maar rare situaties kan opleveren omdat het onduidelijk zal zijn bij wie je nu terecht moet en voor wat.
waar moet die PV vertegenwoordiger vandaan komen? wordt dat een PVer die nu al crew lid is of is het iemand die dat nu niet is en daardoor de PVers vertegenwoordigd die niet in de crew zitten.
wat meer uitleg zou gewenst zijn.

Van klussen krijg je grijze haren

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 20:55
MarcyDarcy schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:02:
Volgens het schema zijn er 8 crewleden en 7 gekozen leden, maar volgens de TS zijn er 9 crewleden?
Succes iedereen die hieraan wilt meewerken :)
schema:
- 7p crew gekozen leden
- 8p crew vertegenwoordigers
--> 15p totaal

Pim:
... 6 plekken zijn die we graag willen opvullen ...
... 9 mensen die in de crew blijven ...
--> 15p totaal

De rekening klopt >:)

[ Voor 8% gewijzigd door ColdRain op 14-11-2004 18:51 ]

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
fenrir schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:44:
wordt er nu naar 1 crewlid gezocht of naar 6 crew leden?
* joh14vers6 kan het niet uit de startpost halen.

verder lijkt het niet meer dan logisch dat de PV'ers een vertegenwoordiger in de crew heeft zitten, maar dan moet er in mijn ogen wel 1 in de crew zitten en niet 3 of 4. gebeurd dat wel dan denk ik dat het alleen maar rare situaties kan opleveren omdat het onduidelijk zal zijn bij wie je nu terecht moet en voor wat.
waar moet die PV vertegenwoordiger vandaan komen? wordt dat een PVer die nu al crew lid is of is het iemand die dat nu niet is en daardoor de PVers vertegenwoordigd die niet in de crew zitten.
wat meer uitleg zou gewenst zijn.
Redvox is gekozen als hoofd PV bij een meerderheid van geen tegen kandidaten.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

SandStar en Glurp bedankt voor jullie inzet als crew-lid de afgelopen tijd. De rest heb ik in het verleden al bedankt dus om ze nog een keer te bedanken, daar bedank ik voor :)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 21:10

SandStar

DPC-Crew

Zandster

lol, weg zijn we niet hoor :P
We doen alleen wat meer aan delegeren; we laten RedVox al ons gezeik overbrengen :P

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

joh14vers6 schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:48:
[...]

Redvox is gekozen als hoofd PV bij een meerderheid van geen tegen kandidaten.
Hmm mischien moet Pim dit nog even duidelijk maken in het overzichtje,
ik had eigenlijk een plek binnen de crew als PV, maar nu ook als HoofdPV.
Ik kan moeilijk 2 plaatsen in nemen, dus ook daarvan is er 1 beschikbaar voor iemand van GoT.

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

SandStar schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:23:
lol, weg zijn we niet hoor :P
We doen alleen wat meer aan delegeren; we laten RedVox al ons gezeik overbrengen :P
En bedankt jij :P

Verwijderd

Als ik op de volgende meeting het eten weer voorschiet mag ik dan weer terug in de crew:? :P

Zal er eens over denken.
Maar komt er straks een poll voor 6 mensen in 1 keer?
En mogen mensen dan ook dubbel stemmen?

Want zoveel aanbos was er al niet bij de laatste pollz dus als men ook niet dubbel mag stemmen dan word het erg lastig denk ik.

Verder wil ik wat oud colegea bedanken voor hun werk binnen de crew. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 23:59 ]

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-02 21:05
Ik wil iedereen bedanken die stopt als crewmember voor wat ze gedaan hebben binnen de crew. Gelukkig gaan ze niet helemaal weg :)

Ik heb een mailtje gestuurd om mij beschikbaar te stellen, lijkt mij leuk om te gaan doen

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Verwijderd

ik ga hier ook eens over nadenken, kan iemand voor het idee een indicatie posten van hoeveel tijd dit kost per week ofzow. IRC is zoiezo geen straf, dat is altijd gezellig, zolang er maar geen kipvoetbal wordt gespeeld :+

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Ligt er natuurlijk aan hoe druk en actief je jezelf maakt. Soms ben je nog geen 10 minuten kwijt (even fdo checken) soms ben je makkelijk een uur kwijt. Als er een speciaal project is (bv. STATS) dan ben je zo 2 uur kwijt

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

de bedoeling is toch wel een beetje dat je jezelf wel actief en dus enigzins druk maakt lijkt me? anders kan iedereen wel in de crew...

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Verwijderd

Ik denk dat het voor iedereen die hier over nadenkt wel belangrijk is om te weten hoeveel tijd er ongeveer in gaat zitten, zeker omdat wij nu maar ongeveer de helft van de activiteiten van de crew zien (neem ik aan). Een heleboel gebeurt achter de schermen, hier zien we alleen het effect van maar niet de organisatie daarachter.

Vandaar dat ik hiernaar even informeerde ;)

Verwijderd

Zoals Pim zegt ligt dat geheel aan jezelf.
Ik was altijd minstens 1 uur per dag bezig.
En ik weet dat sommige er meer tijd in stoppen.

Weet niet hoe druk het nu op FDO is, maar alleen FDO koste al zeker 20 minuten per dag. ;)
Dan nog eens IRC checken of mee chatten nog eens 20 minuten.
En dat nog wat diverse dingen ;)

Heel veel tijd kost het dus niet, maar je moet die tijd wel hebben.

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:04:
Ik denk dat het voor iedereen die hier over nadenkt wel belangrijk is om te weten hoeveel tijd er ongeveer in gaat zitten, zeker omdat wij nu maar ongeveer de helft van de activiteiten van de crew zien (neem ik aan). Een heleboel gebeurt achter de schermen, hier zien we alleen het effect van maar niet de organisatie daarachter.
Iets waar ook iets aan mag veranderen, maar dit terzijde :)

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Ik denk niet dat het leuk zou zijn om de hele voorbereiding van bijv. S.T.A.T.S gezien te hebben, juist het tegen over gestelde.

En voor de nieuwe leden: ik ben een luie aars dus er wordt wel verwacht dat jullie iets doen >:)

• MarkB
  • Niet online
Pim. schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:08:
Ik denk niet dat het leuk zou zijn om de hele voorbereiding van bijv. S.T.A.T.S gezien te hebben, juist het tegen over gestelde.

En voor de nieuwe leden: ik ben een luie aars dus er wordt wel verwacht dat jullie iets doen >:)
S.T.A.T.S. stond in principe los van de crew dus ander voorbeeld graag :P En over dat lui tja... ;)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• Mark83
Pim. schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:08:

Koekje erbij meneer Pim?

Verwijderd

ah oke, we zien dus al dat klungel de taken op zich gaat nemen met betrekking tot het verzorgen/hielenlikken van pim :P

dat daar een vrijwilliger voor is moet een geruststelling zijn voor de rest van dpc :)

• Mark83
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 21:37:
ah oke, we zien dus al dat klungel de taken op zich gaat nemen met betrekking tot het verzorgen/hielenlikken van pim :P

dat daar een vrijwilliger voor is moet een geruststelling zijn voor de rest van dpc :)
Het is Pim met een hoofdletter ja! :(

En meneer Pim verzorgen is echt geen vervelende taak hoor, meneer Pim is een allervriendelijkste man.

Hoe wilt u trouwens uw eitje morgenochtend meneer Pim?

• Mark83
quote: Teffa

[...]
Komt niet vaak voor dat je de woorden 'crew' en 'denken' in één zin ziet
Ik ga toch nog eens nadenken over een sollicitatie ;)

• Rollerjooster
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Mark83 schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:20:
[...]

Ik ga toch nog eens nadenken over een sollicitatie ;)
Je had, tot ik postte, 20% van de posts in dit topic op je naam staan. Op een of andere manier lijk je me nog steeds geïnteresseerd ;)

Forza Mucca!

• Mark83
Ik ben hiervoor ingehuurd, zodat het net lijkt of het een heel populair baantje is ...

ow ... dat had ik natuurlijk niet mogen zeggen :X

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Rollerjooster schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:21:
[...]

Je had, tot ik postte, 20% van de posts in dit topic op je naam staan. Op een of andere manier lijk je me nog steeds geïnteresseerd ;)
Weet ik niet, Klungel maakt altijd veel herrie :+

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

• Mark83
DPCquatar schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:25:
Weet ik niet, Klungel maakt altijd veel herrie :+
Ik ben bezig aan naamsbekendheid te werken ;) De DPC-leden mogen stemmen, dus moet ik me wat bekender maken :P

Morgen begin ik denk ik met flyeren :P

• Rollerjooster

Rollerjooster

OhNoNotHim

Mark83 schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:32:
[...]

Ik ben bezig aan naamsbekendheid te werken ;) De DPC-leden mogen stemmen, dus moet ik me wat bekender maken :P

Morgen begin ik denk ik met flyeren :P
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45190/full.jpg

Sorry voor het roze, ik gebruik custom CSS :P

Forza Mucca!

• Mark83
Kunnen er ook nog wat steekwoorden bij die ik graag wil toevoegen aan de crew? ;)

• Rollerjooster

Rollerjooster

OhNoNotHim

Mark83 schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:48:
Kunnen er ook nog wat steekwoorden bij die ik graag wil toevoegen aan de crew? ;)
Tuurlijk, maar wel op de achterkant :+

Forza Mucca!

• Mark83
Mijn slogan wordt trouwens:

Vernieuwing, innovatie en creativiteit niet rond laten bungelen?
Stem op onze DJ om het te gaan verklungelen.

• Rollerjooster

Rollerjooster

OhNoNotHim

Mark83 schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:57:
Vernieuwing, innovatie en creativiteit niet rond laten bungelen?
Stem op onze DJ om het te gaan verklungelen.
Vernieuwing én innovatie zelfs :D

[ Voor 77% gewijzigd door Rollerjooster op 16-11-2004 00:04 ]

Forza Mucca!

• Mark83
Rollerjooster schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 00:03:
[...]

Vernieuwing én innovatie zelfs :D
:+ Laat me nou een beetje dure woorden gebruiken ;) dan denkt de crew tenminste dat ik heel wat in huis heb :+

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Kunnen we weer on-topic lui ;)
We zijn nog steeds op zoek naar mensen die het werk willen verzetten !

• Rollerjooster

Rollerjooster

OhNoNotHim

*kix0rz

Zijn er al voldoende sollicitaties binnen?

Forza Mucca!

Verwijderd

1

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Leuk gegokt ;)
(maar niet goed)

Maar we kunnen zeker nog sollicitaties gebruiken hoor :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pim. op 18-11-2004 10:22 ]

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Ik weet niet of de crew een bepaalde verwachting had van het aantal sollicitaties.

Mocht dat aantal niet gehaald worden, is het misschien interessant (met behulp van een poll) om te weten waarom er zo weinig mensen gesolliciteert hebben. Dan wordt er gemeten wat de huidige DPC-er nu van de crew denkt. Lijkt me wel een aardige.

• iisschots
Mobster schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:26:

Mocht dat aantal niet gehaald worden, is het misschien interessant (met behulp van een poll) om te weten waarom er zo weinig mensen gesolliciteert hebben. Dan wordt er gemeten wat de huidige DPC-er nu van de crew denkt. Lijkt me wel een aardige.
Ik denk dat het hetzelfde is dan in alle andere organisaties waar men vrijwilligers zoekt. De mensen hebben steeds minder tijd en zin om nog een functie te vervullen. Dus is het gewoon lastiger mensen te vinden.

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Vrij heavy functie-omschrijving + eisen misschien?

En DJKlungel solliciteert al voor Switch dus ik doe al niet mee met de eventuele verkiezingsstrijd ;)

Misschien dat de Crew de leuke dingen van het Crew zijn een beetje wilt omschrijven zodat we een beter inzicht krijgen?

Division BrabanderT

Verwijderd

Leuke dingen :?

De DPC-doet-de-crew-een-BBQ-kado acties zijn wel prima :)
Het is vooral leuk met anderen intensief met je hobby bezig te zijn en daar ook flinke discussies over te houden om tot een beste middenweg te komen als het gaat om DPC supporten.

Want dát is het leukste van crew-zijn. De resultaten zien van je inzet, en merken dat het gewaardeerd wordt. En als het een keer in slechte aarde valt, om dan terug naar de tekentafel te gaan en het beter te doen.

Dit is uiteraard mijn persoonlijke visie erop die niet per sé de visie van andere crewleden is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 17:08 ]

• Mark83
Wat ook mijn ervaring is bij andere dingen is dat de voldoening het leukste is, maar aan de andere kant zal er ook zeker een keertje op je gebitched worden door anderen. Laat je daar zeker niet door uit het veld slaan :)
Owja, en als je een brief schrijft, bedenk dan meteen hoe lang je um wilt en niet dat je um flink moet gaan inkorten omdat je zo lekker bezig bent met typen ;)

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Laat ik mijn visie nog eens hier botvieren ;)

Eigenlijk zou er geen crew moeten hoeven te zijn.
DPC bestaat uit vele honderden leden waarvan de meerderheid totale *** heeft aan de crew. Ze zijn hier om te crunchen en als er elke dag stats op /5 staan dan is het voor hen goed. Als DPC enkel en alleen uit dit soort mensen zou bestaan dan gaat bovenstaande uitspraak misschien nog wel op :)

In de loop der tijd zijn er alleen een aantal zaken veranderd waardoor het wel nodig werd geacht om een centrale club mensen te hebben die tot beslissingen proberen te komen in samenspraak met de rest van DPC.

Een eerste voorbeeld dat bij mij opkomt zijn de FP posts. Vroeger mochten we er zo goed als een onbeperkt aantal posten, maar met het meer commercieel worden (en zakelijker) van Tweakers.net is dat nu teruggedrongen tot twee posts per maand.

Om deze posts een beetje eerlijk te verdelen moet iemand zich hiermee bezighouden. We zouden eenmalig een vaste lijst kunnen maken waarin de volgorde staat en dan deze steeds aflopen, maar in praktijk is dit niet handig en zelfs zeer ongewenst. Aangezien Tweakers.net verlangt dat de berichten nieuwswaarde hebben is het veel handiger (en ook leuker) voor ons om FP posts te laten samenvallen met projecten die een bepaald soort mijlpaal hebben behaald. Tweakers.net is dan iets blijer met ons, en wij zijn dat ook. Jullie begrijpen vast dat het plannen hiermee al een stuk lastiger wordt.

Een ander erg goed voorbeeld is het aantal projecten dat wordt ondersteund op /5. Het begon allemaal met RC5-64 en toen was er nog niet eens een forum nodig. FP berichten op T.net verschenen dagelijks en daar waren de stats toen ook te vinden. Later kwamen er echter meer D.net projecten bij en ook zaken als Seti@Home en Gammaflux verschenen. In de loop der tijd is dit aantal uitgegroeid tot de 10 projecten die nu nog lopen (op de top ondersteunden we 12 projecten simultaan - de huidige plus Genomen@home en Distributed Folding).

Er zijn in het verleden een aantal momenten geweest waarop het aantal projecten dat hier werd toegestaan ter discussie stond. De oude crew (die toen hoofdzakelijk bestond uit D.net addicts) was hier vrij conservatief in, maar de huidige crew is afgestapt van een keiharde grens. Het proces gaat nu zo dat één of meerdere DPC'ers bij de crew (of DPC in het algemeen) aandringen op het ondersteunen van een project waarna de crew dit eens in ogenschouw neemt en het project van alle kanten gaat bekijken. Als het niet tegen onze principes in gaat en daarbij ook nog eens goed in elkaar zit zouden we het eventueel kunnen gaan supporten. Dit alles hangt vooral af van de hoeveelheid DPC'ers die er al aan meedoen en die maar blijven zeuren om stats :P Vervolgens moeten er stats worden gebouwd, er moet een FAQ komen (welke ook moet worden bijgehouden), er moet een PV'er komen en zo zijn er nog wel wat kleinere zaken.

Verder hebben mensen een hele tijd terug bedacht dat een eigen website leuk zou zijn en zo is www.dutchpowercows.org in de lucht gekomen. Een aantal mensen hebben tot doel deze site levendiger te krijgen terwijl dat eigenlijk geen doel opzich is. Het doel zou moeten zijn de site tot dienst te maken van de DPC'ers en er additionele informatie op aan te kunnen bieden. Om deze reden wordt er door een groepje mensen gewerkt aan een nieuwe versie terwijl wij de huidige versie vast gebruiken om kleinere nieuwsberichten (die niet op T.net komen) te posten en allerhande andere zaken die van nut, of tot vermaak, kunnen dienen van ons allemaal. Ook dit moet gestuurd worden.

Verder hebben we nog te maken met cheaters, hackers en andere minder mooie fratsen. De crew houdt zich bezig met het tot op de bodem uitzoeken van deze zaken en zij knopen het contact aan (meestal in de vorm van de betreffende PV'er) met de project organisatie en evt. de betrokken personen.

En nog een reden waarom een crew bestaat. Als er mensen worden belast met bepaalde taken en dit wordt ook bekend gemaakt dan zal er eindelijk eens iemand zijn die er aan gaat werken, vanwege de druk die op zijn/haar schouders rust :P

In de oude opzet hadden we besloten dat de PV'ers eigenlijk het belangrijkste onderdeel van de centrale crew zou moeten zijn. Zij onderhouden elk relaties met de verschillende project-organisaties en zijn van essentieel belang voor de ondersteuning van de overige DPC'ers die aan dat project meedoen. In praktijk bleek echter dat de PV'ers vaak al druk genoeg waren met hun eigen taken met als gevolg dat de meer algemene zaken soms vrij langzaam vorderden. In deze nieuwe opzet is er dus voor gekozen de PV'ers hetzelfde te gaan behandelen als de overige subgroepen (statsbouwers/posters, content, beheer, etc).

We zijn dus nu op zoek naar mensen die zich juist wel willen gaan bezighouden met de algemene zaken. Zij moeten de handen ineen slaan en gaan er hopelijk samen voor zorgen dat bepaalde zaken in het vervolg sneller van de grond komen. Om deze reden is één van de eissen dat je flink vaak FDO komt checken. Niet zozeer omdat er steeds wel werk voor je is, maar zodat, mocht dit eens het geval zijn, er snel en adequaat kan worden gewerkt en/of gereageerd.

Heel verhaal, misschien niet zo gestructureerd, maar in de hoop dat er nog mensen zullen reageren die het beste voorhebben met DPC. Ook als je een bepaalde visie hebt dan ben je welkom. Als je enkel je eigen naam op wat pagina's extra wilt zien staan hebben we liever dat je wegblijft. De regels die in de beginpost staan zullen niet altijd even strikt worden gecontroleerd, maar geven de crew wel de mogelijkheid om mensen die geen zak uitvoeren weer vrij snel uit de crew te wippen wanneer een duidelijke meerderheid dit nodig acht. Natuurlijk zou dit niet nodig moeten zijn want ik geloof dat de meerderheid hier echt wel het beste voorheeft met DPC 8)

Bij deze dus nogmaaks een oproep: Heb je wel een beetje tijd over en ben je bereid na de denken over zaken die heel DPC aangaan dan ben je van harte welkom. Een goed stel hersens is ook zeer welkom en als je, je gevoelens enigzins onder controle kunt houden is dat ook mooi meegenomen. Want let wel, soms botst het nog wel eens en wanneer je dat niet als een volwassene kunt afhandelen dan krijgen we boze gezichten en gekrenkte gevoelens. Het laatste wat we allemaal willen dus :>

De voordelen die het je oplevert is dat je met een goed gevoel kunt gaan slapen elke avond :P Je moet het dan natuurlijk wel gewoon oprecht leuk vinden om dit soort zaken te regelen voor je mede DPC'ers.

Dus wie ga ik allemaal terugzien in de crew? ;)

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Dit is een van de weinige keren dat ik zo'n groot verhaal heb gelezen hier op GoT.. op S.T.A.T.S. na.. :) Mooi gesproken.. ik heb jammer genoeg niet echt zeer veel tijd, anders had ik 't na zo'n verhaal nog best leuk gevonden!

Verwijderd

/me stelt zich verkiesbaar en belooft de belastingen te verminderen :)

• Mark83
Met nog minder dan een dag te gaan ga ik eindelijk mijn sollicitatie afmaken :) van mijn kant dus ook nog een mailtje. Ik ben benieuwd hoeveel mensen een mailtje gestuurd hebben :)

Verwijderd

/me ziet dat ie aan de verkeerde verkiezingen meedoet :)

• Mark83
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:24:
/me ziet dat ie aan de verkeerde verkiezingen meedoet :)
Ow, ik dacht dat je de belastingen op de pc's wou verminderen ... want dan zou ik echt tegen je stemmen :P

Edit: Mailtje send!

[ Voor 7% gewijzigd door Mark83 op 21-11-2004 00:17 ]

• The_Fly
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-09-2025

The_Fly

Bzzzzzzzzzzzzz.....

Mark83 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:42:
Owja, en als je een brief schrijft, bedenk dan meteen hoe lang je um wilt en niet dat je um flink moet gaan inkorten omdat je zo lekker bezig bent met typen ;)
Oh.... zo'n beetje zoals jij altijd jouw berichten op ons forum typt dus?? (Ondertussen hebben we een extra HDD nodig om al de berichten van DJKlungel op op te slaan... :P

• DPCquatar

DPCquatar

Kwaak

The_Fly schreef op zondag 21 november 2004 @ 00:41:
[...]

Oh.... zo'n beetje zoals jij altijd jouw berichten op ons forum typt dus?? (Ondertussen hebben we een extra HDD nodig om al de berichten van DJKlungel op op te slaan... :P
Daar ben ik eerlijk gezegd ook een beetje bang voor. :/
Dan krijgen we dadelijk binnen WDO ook een... "Clowns forum aka de Klungel HK" :+

• Mark83
DPCquatar schreef op zondag 21 november 2004 @ 00:50:
Daar ben ik eerlijk gezegd ook een beetje bang voor. :/
Dan krijgen we dadelijk binnen WDO ook een... "Clowns forum aka de Klungel HK" :+
Vroeger was hij van Thijsje en mij, maar Thijsje is niet meer :'(

Maar ik vind het wel goed hoor :P

• Pim.

Pim.

Topicstarter
De inschrijving is officieel gesloten, we gaan aan het werk en laten jullie zo snel mogelijk weten :)

Verwijderd

fuck, wou mij nog net aanmelden :(

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Ik dacht dat jij ging stoppen :P

• hemz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik heb ook een sollicitatie ingestuurd.

Op /5 ben ik niet zo vaak aanwezig, omdat ik actief ben binnen Teambvd.
Voor BVD heb Ik eerder veel dingen opgezet zoals een intern subteam, LAN partys en ik denk dat ik klaar ben een stap verder te gaan en DPC van dienst te zijn.

• MarkB
  • Niet online
Is er al nieuws?

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Zal vanavond hopelijk komen, druk druk enzo. ;)

• Pim.

Pim.

Topicstarter
De sollicitatieronde is geweest en normaal gesproken komt nu de poll ronde. Maar in dit geval komt die poll ronde niet, dit is omdat het aantal crewplaatsen die open staan gelijk zijn aan het aantal mensen die gesolliciteerd hebben :) .

De GoT modjes hebben de namen bekeken en er zijn geen redenen waarom één van deze mensen geen crew zou kunnen worden.

Dus hierbij willen we de volgende mensen verwelkomen en feliciteren:

DJklungel
Hemz
Iischots
RollerJooster
TheKip

En mochten deze mannen nog geen account hebben op fdo dan wordt het wel tijd ;)

Toevoeging:
AlliedComputers heeft zich vijf minuten geleden terug getrokken wegens aan aankomende statsposterspositie

• Mark83
Thanx :) nouw collega (s)crew'ers ... ook aan jullie een welkom namen mij, en natuurlijk een welverdiende felicitatie!

Verwijderd

DJklungel
Hemz
Iischots
RollerJooster
TheKip

Allemaal van harte ;)
Dat jullie maar een hoop goeds mogen doen voor DPC binnen de crew.

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

Adm.Spock

Duik-Aap

Nou, bij deze feliciteer ik de nieuwe crewleden met hun crewschap!

(s)crewze!!!! :+

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

^^ I'm with stupid :)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:16
Gefeleciteerd mensen. Moge uw snel uw vruchten afwerpen :+

Strava | AP | IP | AW

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 15-02 15:14
gefeliciteerd alleen. De meeste zijn bekende namen en in mijn ogen ook zeker goede kandidaten. Succes en maak er wat van :)

Verwijderd

*** klungel ook? :+

gefeliciteerd mede chosen ones

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08-2025

Tootoo

Folding extremist

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:50:
*** klungel ook? :+

gefeliciteerd mede chosen ones
klungel ben ik niet zo bang voor.... maar iemand die zich kip wilt noemen...... ik weet het niet hoor :+

Folding@home

• mcB
  • Laatst online: 13-02 13:51

mcB

Gefeliciteerd allen. Veel succes met jullie functie :)

Strix (Skullflame)

• Pim.

Pim.

Topicstarter
AANVULLING

Aangezien Allied besloten heeft (op het laatste moment) niet in de crew te stappen is er dus nog één plekkie vrij.

Inschrijven kan nog voor de tijd van één week !

De eerste donderdag van December gaat ook op deze vacature een slot. Mochten er meer dan 1 inschrijvingen staan dan komt de bekende poll weer tevoorschijn :)

Verwijderd

WTF dj eeh djpummell grrrr djklungel ook crewlid ? 8)7 8)7 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 21:22 ]

• iisschots
Bedankt iedereen, en de ander nieuwe crew-leden veel plezier

• hemz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11-2024
Dank allen :)
Ik heb er zin in :7

De rest van de mede crewers ook feli :Y)

[ Voor 40% gewijzigd door hemz op 25-11-2004 21:44 ]

Verwijderd

Gefeliciteerd met jullie crewschap allemaal! :)
Een speciale FM-felicitatie voor mijn teammaatje en broer, Rollerjooster! :>
Afbeeldingslocatie: http://fool.exler.ru/sm/ura1.gif

• Mark83
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:21:
WTF dj eeh djpummell grrrr djklungel ook crewlid ? 8)7 8)7 8)7
En mijn eerste idee is jouw mond snoeren ... ja ...met een snoer >:)

Thanx voor de felicitaties iedereen!

[ Voor 8% gewijzigd door Mark83 op 25-11-2004 21:49 ]

Verwijderd

Mark83 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:48:
[...]

En mijn eerste idee is jouw mond snoeren ... ja ...met een snoer >:)

Thanx voor de felicitaties iedereen!
kan niet, ben nog geen dpc lid :D pas op 31 dec op 1 minuut voor 12 's nachts weer voor 1 maand lid :D

• DPCquatar

DPCquatar

Kwaak

Allen gefeliciteerd!

Maak er wat moois van

• Rollerjooster

Rollerjooster

OhNoNotHim

Dank voor de felicitaties! Nieuwaangewezen crewgenoten ook gefeliciteerd :)

Forza Mucca!

• Mark83
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:02:
kan niet, ben nog geen dpc lid :D pas op 31 dec op 1 minuut voor 12 's nachts weer voor 1 maand lid :D
Pssst ... je lijkt wel een switcher ;) zovaak wisselen ;)

Maare ... alle oude crew-leden ... bedankt _/-\o_

Verwijderd

Allen gefeliciteerd, kunnen jullie even aangeven per persoon hoe hoog het omkoop bedrag ligt :D , nee hoor grapje.

Succes to you all.

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 07:57

BwO

Up The Irons!

Gefeliciteerd alle nieuwe crewleden!

* BwO denkt ook na over sollicitatie voor Allieds plek

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Gefeliciteerd aanstaande mede crew-genoten! :>

Wie nog geen FDO account heeft dient deze als de sunder aan te maken zodat jullie gezellig mee kunnen brainen in de verschillende crew fora :)

Ik hoop dat we een vruchtbare samenwerking zullen hebben =)

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• JoY
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2025

JoY

Wij zijn mij er eentje

1. " crew "

A sport in which every muscle in the human body is worked and stressed.
Blisters on the hands from wear and tear have become known as "hand herpes".

Crew takes time away from all social activities. Crew by definition is a team,
so the saying crew team is redundant, and anyone who says that,
should have an oar shoved up their ass.

>:) >:) >:)
veel succes }:O mooooh

\TP51/

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

Tootoo schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:10:
[...]

klungel ben ik niet zo bang voor.... maar iemand die zich kip wilt noemen...... ik weet het niet hoor :+
Extremist! :( :+
Binnen DPC is ook plaats voor kipjes :)
en aapjes
Mark83 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:38:
[...]

Pssst ... je lijkt wel een switcher ;) zovaak wisselen ;)
pfff, jij noemt een appel die van de boom valt al een switcher :/ :P

[ Voor 30% gewijzigd door Fear-factoR op 26-11-2004 00:50 ]

• Rollerjooster

Rollerjooster

OhNoNotHim

Apen zijn viezeriken, zag ik vanavond

Forza Mucca!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

Vind jij dat vies?
En dit niet :?
Iedereen doet het, dus wat is het probleem :P

• Rollerjooster

Rollerjooster

OhNoNotHim

Fear-factoR schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 01:01:
[...]

Vind jij dat vies?
En dit niet :?
Iedereen doet het, dus wat is het probleem :P
Da's wel ranzig inderdaad. Dit ook trouwens.

En deze mensen ken ik persoonlijk :'(

Forza Mucca!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

Rollerjooster schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 01:04:
[...]

rofl! geweldig :D
Dat zijn Radek en ?
[/genoeg offtopic]

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:16

TGEN

Hmmmx_

Een lid van de DPC crew is iemand die zijn eigen persoonlijkheid op de achtergrond zet
Shit hee :/.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Rollerjooster

Rollerjooster

OhNoNotHim

Fear-factoR schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 01:09:
[...]

rofl! geweldig :D
Dat zijn Radek en ?
[/genoeg offtopic]
Je had beter [/cynisch] kunnen typen :+
Ik ben het met je eens dat de formulering die je citeert ietwat ongelukkig gekozen is. Het lijkt me echter dat er mee bedoeld wordt dat een lid van de crew de belangen van DPC, als organisatie, boven de belangen van zijn/haar team stelt. Daar kan niemand bezwaar tegen maken lijkt me.
JoY schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 00:33:
1. " crew "
Crew takes time away from all social activities. Crew by definition is a team,
so the saying crew team is redundant, and anyone who says that,
should have an oar shoved up their ass.

>:) >:) >:)
veel succes }:O mooooh
Cheers :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door Rollerjooster op 26-11-2004 02:09 ]

Forza Mucca!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-01 16:31

Marcelloz

IT dude with a beard

Rollerjooster schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 01:04:
[...]

OMG ... :o
Da's .... dierenmishandeling ...
:r 8)7

}:O

Alle nieuwe leden gefeliciteerd en wij vrezen met name DJKlungel: wanneer gaat deze het spamrecord van Pim overnemen of fdo ... :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door Marcelloz op 26-11-2004 07:10 ]

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Feli crewerts! Maak er iets moois van!

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 16:31
Gefeliciteerd Allemaal!!!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Allen proficiat. Ik zie dat LA een vinger in de pap houdt :)

• Mark83
Marcelloz schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 07:09:
Alle nieuwe leden gefeliciteerd en wij vrezen met name DJKlungel: wanneer gaat deze het spamrecord van Pim overnemen of fdo ... :Y)
Thanx ... enne ... be afraid ... be very afraid >:)

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Wat is het SMS-nummer om dit lid naar huis te sturen?

;)

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

• JustMe
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Pim. schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:11:
<b>AANVULLING</b>

Aangezien Allied besloten heeft (op het laatste moment) niet in de crew te stappen is er dus nog één plekkie vrij.

<b>Inschrijven kan nog voor de tijd van één week !</b>

De eerste donderdag van December gaat ook op deze vacature een slot. Mochten er meer dan 1 inschrijvingen staan dan komt de bekende poll weer tevoorschijn :)
die eventuele poll gaat dan alleen tussen de mensen die zich deze week aanmelden, of tussen alle nieuwe mensen?

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Rollerjooster

Rollerjooster

OhNoNotHim

JustMe_ schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:45:
[...]

die eventuele poll gaat dan alleen tussen de mensen die zich deze week aanmelden, of tussen alle nieuwe mensen?
Tussen de mensen die zich deze week aanmelden.

Forza Mucca!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Blue_man schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 09:02:
[...]

Wat is het SMS-nummer om dit lid naar huis te sturen?
0900-1414, had je kunnen weten Stijn...
Pagina: 1 2 Laatste