Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
Verwijderd
mijn vriendin heeft een paradigit voyager(pokkeding) en die piept ook op deze manier.
het is volgens mij de video processor van intel. want dat is de enige overeenkomst tussen de hp en die paradigit
Misschien is het dan een driver probleem?Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 08:54:
dat piepen is volgens mij de video chip, als ik bv scroll met een externe muis (touchpad uitgeschakeld) dan hoor ik hem knisperen/piepen.
mijn vriendin heeft een paradigit voyager(pokkeding) en die piept ook op deze manier.
het is volgens mij de video processor van intel. want dat is de enige overeenkomst tussen de hp en die paradigit
Verwijderd
Misschien dat het niet helemaal gepast is om het hier te vragen, maar zijn er op de markt nu totaal geen 14" / 14" wide laptops te vinden?!
Vond het verschil tussen 15.4" en 14.1" (beiden wide) toch aardig wat kwa formaat van de laptop; in real life naast elkaar gezien. 12" gaat waarschijnlijk iets te ver, ik denk TE klein om nog comfortable ermee te kunnen werken... alhoewel ik 'm ook nog steeds niet in real life heb kunnen zien

Ik heb erg getwijfeld over deze HP, maar hij was vrijwel nergens meer te krijgen. Daarom heb ik besloten te wachten tot er hopenlijk in februari oid een opvolger van uitkomt. Hopenlijk zonder piep....
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
Ik zag die HP, de 1055 in ieder geval (dus het P4-M op Centrino platform), bij de MediaMarkt in Den Haag. Is er al enig nieuws over een mogelijke opvolger van deze serie bekend bij HP? Of bedoelde je meer "hopen op"?
Overigens, 14.1" van Acer bestaan ook, maar dan weer in Tablet vorm en helaas geen laptop. Verder zie je vaak dat er van een model een 14.1" versie bestaat op de website van de fabrikant, maar je deze gewoon nooit tegenkomt... is er dan helemaal geen vraag naar 14.1" en kleiner?

Verder vroeg ik mij af of iemand iets weet over die infraroodsensor. Er is een afstandsbediening bij, maar kun je de infraroodpoort ook voor andere dingen gebruiken? In de hardware-profile kan ik 'm nergens vinden en in het bios ook niet (Daar staat verder ook helemaal niets, maar dan ook werkelijk niets bruikbaars in
Mocht iemand nog vragen hebben over de laptop, feel free to ask.
Xueg0i.
Er is nog niets officiel bekend. Maar: vrijwel alle winkels (stuk of 10 oid) die ik heb gesproken over deze laptop (serie) gaven aan dat hij niet meer leverbaar was, ook niet meer bij leveranciers. En ik hoorde vaak dat het een populaire serie was.InsjaHH schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:54:
Ik zag die HP, de 1055 in ieder geval (dus het P4-M op Centrino platform), bij de MediaMarkt in Den Haag. Is er al enig nieuws over een mogelijke opvolger van deze serie bekend bij HP? Of bedoelde je meer "hopen op"?
Feit is dus dat HP een populair product had, dat ze nu niet meer leveren. Logisch zou dus zijn dat ze dan snel met een vergelijkbaar produkt komen, waarin hopenlijk een irri bugje als die piep is opgelost. Anders gaan klanten naar de concurrentie, terwijl je er vanuit mag gaan dat HP ook wel zoiets wil kunnen leveren. Een winkelier waar ik een tijdje mee heb staan praten, gokte daarom op presentatie ergens in jan, en dan halverwege feb. leverbaar. Daar hoop ik dus een beetje op, dan is er een goede kans dat ik hem ga kopen.
Verwijderd
Heb verder wat reviews gelezen van deze laptop en dan kwamen de puntjes -piepje, -schermkwaliteit erg naar voren als negatieve punten. Het scherm zou inverse kleuren laten zien bij een "krappe invalshoek". Nu begrijp ik niet precies wat hiermee bedoelt wordt, maar ik vermoed gewoon slechte kwaliteit bij een bepaalde kijkhoek van de gebruiker op het scherm.
Zaken die voor mij persoonlijk toch vrij belangrijk zijn bij de keuze voor een laptop. Maar goed, er wordt ook "beweert" door mensen dat Acer 40xx series slechte schermen heeft, maar ja; puur eigen mening natuurlijk... dus of je daarop moet "vertrouwen".
Verwijderd
Een paar weken geleden heb ik ook de DV1055 EA gekocht: heel fijn ding, maar ik heb toch een aantal vragen:
Video Out:
In de handleiding staat dat dit alleen werkt, als je 'm opstart in Quickplay (aparte applicatie, die je kunt opstarten, buiten het besturingssysteem om). Maar nu wil ik eigenlijk toch wel graag de TV-out gewoon vanuit windows kunnen gebruiken, zodat ik al het beeldmateriaal op de TV kan laten zien. Vanuit Quickplay kan ik alleen maar echte dvd's of video cd's afspelen, en dat kan ik al met mijn stand-alone dvd-speler. Eigenlijk heb ik op deze manier dus niks aan een TV-out. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
IR:
Er zin een IR-poort op, want er zit een werkende afstandsbediening bij. Nu wil ik graag mijn telefoon via IR met de laptop verbinden, maar dit lukt niet. Weet iemand hoe ik de IR-poort kan activeren voor gebruik met een GSM?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
met vriendelijke groet,
Turbowfc
Verwijderd
Deze hebben de 1030 serie zeker op voorraad en voor de 1055 zou je even moeten bellen. Hier heb ik de mijne ook gekocht. Uitstekende service. Zij hebben 3 jaar 100% nieuwwaarde garantie. ( Zonder kosten )
Mijn vriendin heeft mijn laptop laten vallen een tijdje terug. Deze is zonder kosten gerepareerd. ( en vallen valt niet onder hp garantie) Beeldscherm geheugen en kapjes vervangen. Koste helemaal nix. Tog leuk om over na te denken om hem hier te bestellen.
Succes!
Verwijderd
Piepje heb ik geen last meer van, Ineens verdwenen na reparatie ( beeldscherm en geheugen vervangen ) Kijkhoek vind ik ook meer dan acceptabel. Je zit tenslotte voor het scherm en niet ernaast. Als je van boven kijkt wordt het wat onduidelijker. maar de kwaliteit van het scherm vind ik verder niets op aan te merken.InsjaHH schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:55:
Toevallig keek ook ik naar die DV1055 bij de MM in Den Haag, als het goed is was het prijskaartje 1399 euro. Ik kan me echter ook vergissen, omdat ik mijn aandacht niet alleen naar de DV1055 ging.
Heb verder wat reviews gelezen van deze laptop en dan kwamen de puntjes -piepje, -schermkwaliteit erg naar voren als negatieve punten. Het scherm zou inverse kleuren laten zien bij een "krappe invalshoek". Nu begrijp ik niet precies wat hiermee bedoelt wordt, maar ik vermoed gewoon slechte kwaliteit bij een bepaalde kijkhoek van de gebruiker op het scherm.
Zaken die voor mij persoonlijk toch vrij belangrijk zijn bij de keuze voor een laptop. Maar goed, er wordt ook "beweert" door mensen dat Acer 40xx series slechte schermen heeft, maar ja; puur eigen mening natuurlijk... dus of je daarop moet "vertrouwen".
Als ik op de site kijk, zie ik die garantie wel staan, maar die kost gewoon E180 oid. Kreeg jij die er gratis bij? Dan is dunnet opeens wel aantrekkelijk, scheelt zo'n 200E....Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:13:
[dunnet]
Uitstekende service. Zij hebben 3 jaar 100% nieuwwaarde garantie. ( Zonder kosten )
Succes!
Verwijderd
hoor je de ploink niet dan kan je via het instel menu van de intel extrme graphics software schermen detecteren.
IR is aanwezig maar geen IRDA, ik heb de laptop open geschroefd om te kijken wat voor component er in zit maar dit is puur een ontvanger net als in een tv etc. dus niet geschikt voor IRDA
het enige wat ik mis aan mijn dv1055ea is bluetooth ondersteuning on board, ik gebruik het heel veel maar moet nu steeds zo'n dongle aansluiten.
wat betreft de kijk hoek ondervind ik geen enkel probleem. je hebt met een kleinere kijk hoek minder last van potte kijkers, omdat dit toch een ultiem draag baar toestel is kan je dit als voordeel zien.
ben er te spreken over het design, de strakke lijnen en de glimmende rand rond het keyboard en natuurlijk de Harmankardon speakers, ik heb veel laptops bekeken maar geen met zulk goed geluid!
een probleem zit in de cardreader, heb hierover nog steeds contact met HP, een van de support mensen heeft het probleem na gebootst en bevestigd en bij de Td neer gelegd.
het probleem is dat een aantal merken SD kaartjes niet goed gelezen worden.
dane elec 512, apacer (dane elec) 256, apacer(dane elec) 128, alleen het standaard kaartje van mijn camera (32Mb) werkte wel.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 23:36 . Reden: probleem toegelicht and typo's ]
Verwijderd
ik vond het inderdaad ook al een beetje vreemd. ik denk dat ze een jaar 100% garantie geven en als je 3 jaar wilt dat je dan die 180E betaald?? ( er staat ook bij 2 daagse breng en haal service, misschien is dat waar je voor betaald?. Mijn vriendin heeft hem laten vallen. Dit valt niet onder fabrieksgarantie. Maar is wel gratis gerepareerd. Ik kan hier geen andere verklaring voor bedenken. Reparatiekosten waren iets van 800 euri. Heb t 5 keer gevraagd telefonisch en aan de balie (meerdere mensen dus), maar bleven zeggen het is garantie.PanMan schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:24:
[...]
Als ik op de site kijk, zie ik die garantie wel staan, maar die kost gewoon E180 oid. Kreeg jij die er gratis bij? Dan is dunnet opeens wel aantrekkelijk, scheelt zo'n 200E....
Misschien kan je even bellen om het te vragen. Maar bij mij bleven ze volhouden dat t een garantiekwestie was. De service is sowieso 10 keer beter als mediamarkt of dergelijke. En hij is net zo duur als bij mediamarkt. succes!
Verwijderd
ik heb alleen een vraag m.b.t. de accu.
hoe lang gaat deze ongeveer mee met de centrino en de celeron versie.
en is de videokaart een beetje goed.
nu zullen jullie misschien denken "dat hangt er helemaal van af wat je wilt gaan doen"
nou met bijvoorbeeld een DVD afspelen.
en hebben jullie er al games opgespeeld zo jah welke en liepen die goed?
Verwijderd
over die "videokaart" , daar zou ik niet veel van verwachten want het is totaal niet geschikt voor games ookal zou je van de naam extreme graphics misschien iets anders verwachten.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:30:
ik zit ook te denken over deze laptop. ik heb hem gezien bij de mediamarkt en was eigenlijk metteen verkocht.
nu zullen jullie misschien denken "dat hangt er helemaal van af wat je wilt gaan doen"
maar over deze serie , ik zag vandaag in het AD een reclame van deze laptop ! dit verbaasde me toch wel een beetje aangezien ik meerdere mensen heb horen zeggen dattie uit de productie is/aan het gaan is.
ook stond erbij dat het een nieuwe serie was dus ik dacht misschien nu met hogere kloksnelheden ofzo maar dat was dus ook niet het geval. misschien houdt hp hem dus nu wel langer in productie . wie weet
Was het een add van HP zelf, of van een winkel? If so, welke, en welke prijs?Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:12:
[...]
over die "videokaart" , daar zou ik niet veel van verwachten want het is totaal niet geschikt voor games ookal zou je van de naam extreme graphics misschien iets anders verwachten.
maar over deze serie , ik zag vandaag in het AD een reclame van deze laptop ! dit verbaasde me toch wel een beetje aangezien ik meerdere mensen heb horen zeggen dattie uit de productie is/aan het gaan is.
ook stond erbij dat het een nieuwe serie was dus ik dacht misschien nu met hogere kloksnelheden ofzo maar dat was dus ook niet het geval. misschien houdt hp hem dus nu wel langer in productie . wie weet
Heb je misschien een scan/foto van die ad? Thnx!
Verwijderd
Het is een entertainment notebook met dvd afspeelfunctie en afstandbediening. Dus dvd's kun je er zeker mee afspelen. Idd de extreme graphics is niet al te veel. RCT3 speelt wel. en zelfs nfsu 2 draait ( maar wel op 640x480 en alles op zn laagst) als je op intel site kijkt kun je een grafiek zien met alle spellen die goed draaien, die er minder op draaien, en die er gewoon niet op draaien.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:30:
ik zit ook te denken over deze laptop. ik heb hem gezien bij de mediamarkt en was eigenlijk metteen verkocht.
Google trefwoord extreme graphics. Zo heb ik em ook gevonden. Als ik em tegenkom post ik em wel ff. Succes!
Verwijderd
Hier staat alleen of het spel draait met standaard instellingen.
Verwijderd
Ik heb geen scanner, maar met 1.3 mp cameratje ff wat pix geschoten.PanMan schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:43:
[...]
Was het een add van HP zelf, of van een winkel? If so, welke, en welke prijs?
Heb je misschien een scan/foto van die ad? Thnx!
Het is dus een ad van HP zelf en niet van een winkel oid.
de ad in zijn geheel
de tekst in de ad iets beter leesbaar
de config en de prijs
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 11:51 ]
Verwijderd
Verwijderd
heeft iemand specifiek ervaringen met deze notebook. dit is een mobile celeron processor maar gaat deze lang mee (accu) bij normaal gebruik --> muziekje internet.
ik vind het een heel mooi toestel en ook de specs van de juist dit type vallen me NIET tegen.
-------------------edit--------------------
zijn er voor deze prijs (1.096,00 bij dixons) ook andere "goede/betere" alternatieven
ik wil een laptop van goede kwaliteit en denk daarom dat voor deze prijs de HP een goede keuze is.
------------------/edit--------------------
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 21:17 ]
Verwijderd
klein kickje.Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:11:
ik zit er aan te denken om de HP Pavilion dv1030EA aan te schaffen
heeft iemand specifiek ervaringen met deze notebook. dit is een mobile celeron processor maar gaat deze lang mee (accu) bij normaal gebruik --> muziekje internet.
ik vind het een heel mooi toestel en ook de specs van de juist dit type vallen me NIET tegen.
zijn er voor deze prijs (1.096,00 bij dixons) ook andere "goede/betere" alternatieven
ik wil een laptop van goede kwaliteit en denk daarom dat voor deze prijs de HP een goede keuze is.
Accu gaat 3 uur mee ... ben er tevreden mee. Verder voor die prijs, wat mij betreft een aanrader ! Hij is nu nog 100 euries goedkoper dan toen ik hem kocht !Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:11:
ik zit er aan te denken om de HP Pavilion dv1030EA aan te schaffen
[ Voor 73% gewijzigd door Bertuss op 19-01-2005 14:08 ]
Hij is wel o.a. bedoeld om standalone te af te spelen ben ik nu achter, maar als ik hem dicht in mijn tas laat spelen, wordt hij dan niet te heet ? lijkt me wel namelijk !Bertuss schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:35:
Ik zat te denken zou je gewoon via quickplay mp3tjes luisteren zonder het scherm open te hebben ? Lijkt me wel handig onderweg. Gewoon notebook in de tas en dan simpel oordopjes inpluggen ? Lijkt me wel toch ? Heb het nog niet geprobeerd, want heb geen oordopjes in huis op het moment. Iemand ervaring ?
[ Voor 3% gewijzigd door Bertuss op 19-01-2005 19:54 ]
Verwijderd
De koeler op mijn proc. maakt een boel lawaai en hier erger ik mij dood aan.
Conclusie wie wil hem kopen!!!!!
Verwijderd
pfff je wil er echt vanaf héVerwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:26:
Eenmaal andermaal......WIE!!!!!!!
PLEASE!!!!!!!!
I HATE THE SHIT MOTHERFUCKER
wat is probleem met het ding
EN DAN NU:Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:12:
[...]
Beste Bertuss,
Wat mij verbaasd is het feit dat sommige mensen van een mug een olifant maken. In dit geval het kleine piepje. Ik heb zelf deze laptop ook en ik moet zeggen dat het een SUPER apparaat is.
het piepje is amper te horen en is volgens de dealer en HP totaal onschuldig.
Zelfs bij een product wat vele malen duurder is kan je wel een gebrek vinden....als je maar lang genoeg zoekt.....
Veel succes ermee.
PCkneus
Wel heel verschil heVerwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:25:
Ik haat mijn hp laptop.......het is een onding wat nu nog steeds niet funktioneerd.
De koeler op mijn proc. maakt een boel lawaai en hier erger ik mij dood aan.
Conclusie wie wil hem kopen!!!!!

Hey Ron en andere collega's .... jullie vervelen je wel heel erg op woensdag of niet ? Tsjongejonge ... ga je oma vervelen !
Verwijderd
ik speel niet echt vaak games dus aan die kant van het verhaal gezien zit het er toch dik in dat ik deze laptop wel aanschaf.
is er echt niet te gamen op deze laptop (incl 512 geheugen) of valt het nog wel mee ?
Misschien valt er wel een beetje op te gamen, maar de meeste laptops zijn daar gewoon niet voor bedoeld, of je betaald je scheel. Gamen doe je thuis maarVerwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:47:
ik zit nog steeds in hele erge twijfel ik vind alles perfect aan deze laptop alleen de videokaart vind ik wat minder..
ik speel niet echt vaak games dus aan die kant van het verhaal gezien zit het er toch dik in dat ik deze laptop wel aanschaf.
is er echt niet te gamen op deze laptop (incl 512 geheugen) of valt het nog wel mee ?
Verwijderd
ja je hebt helemaal gelijk maar ik heb ook een laptop gehad van Fujitsu siemens (echt gigantische probleem bak) er zat maar 64 MB kaartje in maar ik speelde NFSU 2 echt SUPER vloeiend.. maar ja zoals ik al zei HET WAS EEN BAGGER apparaat. ook mijn 1 jaaroude Toshiba weggedaan omdat deze mij niet snel genoeg was. ik vind dit echt een mooi apparaat en overweeg hem toch morgen te kopen.Bertuss schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:02:
[...]
Misschien valt er wel een beetje op te gamen, maar de meeste laptops zijn daar gewoon niet voor bedoeld, of je betaald je scheel. Gamen doe je thuis maar
Woei, misschien open ik nog een nieuw topique, maar daar heb ik nu even geen tijd voor. Maar, de opvolger van deze serie staat op de HP site!
De serie heet dv1100EA
http://h10010.www1.hp.com...6149-316149-12090302.html
2 modellen, belangrijkste verschillen:
1
2
3
4
| dv1138EA (PS615EA#ABH) dv1159EA (PW908EA#ABH) Processorsnelheid 1,6 GHz 1,7 GHz Interne vaste schijf 60-Gb 80-Gb Breedbeeld 14-inch WXGA TFT-scherm 14.0-inch” WXGA BrightView breedbeeld TFT-scherm |
Verder heeft de duurste ook bluetooth, en zijn de procs dus iets sneller geworden.
Ben benieuwd hoe duur hij gaat worden, staat nog niet in de pricewatch...(maar de pricewatch
search lijkt ook niet goed te werken?!)
Updatje: Ik heb net twee winkels gebeld, (centralpoint en Pcsnel), en die hadden beide nog geen info over waneer deze laptop leverbaar was, of een prijs. Als iemand dat wel heeft, hoor ik het graag!
Overigens is de 1055 ook nergens meer te krijgen volgens de pricewatch....
[ Voor 16% gewijzigd door PanMan op 21-01-2005 13:37 . Reden: update ]
Verwijderd
en hij bevalt me echt super goed.
het scherm vond ik eerst wat wennen maar dat vind ik nu ook wel fijn.
ik vond het in het begin net lijken of je "schermverlies" hebt omdat het widescreen is
En voor hoeveel?
Last van pieps?
Ik vind het vreemd dat HP vandaag met deze laptop adverteerd (de 'oude' 1055) terwijl de nieuwe serie al op hun site staat. En de oude een maand geleden vrijwel niet meer te krijgen was. Maar wellicht is dat inmiddels anders, en zijn ze toch weer leverbaar?
Verwijderd
bij dixons voor 1069 (1030 serie)PanMan schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:02:
Waar heb je hem gekocht?
En voor hoeveel?
Last van pieps?
Ik vind het vreemd dat HP vandaag met deze laptop adverteerd (de 'oude' 1055) terwijl de nieuwe serie al op hun site staat. En de oude een maand geleden vrijwel niet meer te krijgen was. Maar wellicht is dat inmiddels anders, en zijn ze toch weer leverbaar?
geen pieps
en uhm hij bevalt uitstekend.
ja indd wel vreemd jah.. maar ja ik ben blij met de "oude"..
--edit
ik heb vast te vroeg gelachen denk ik,
ik doe vanmorgen mijn op HP aan en hoor ook de fluittoon.
ik vind het echt ERG storend!
weten mensen al waar het mee te maken heeft ?
-----/edit
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 12:44 ]
Het heeft iets met de spanning te maken waarschijnlijk. Enige oplossing op dit moment is om er een usb apparaat op aan te sluiten. Ben je van het gezeur af. Zo heb ik een draadloze muis met een usb-ontvanger.Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:08:
[...]
bij dixons voor 1069 (1030 serie)
geen pieps
en uhm hij bevalt uitstekend.
ja indd wel vreemd jah.. maar ja ik ben blij met de "oude"..
--edit
ik heb vast te vroeg gelachen denk ik,
ik doe vanmorgen mijn op HP aan en hoor ook de fluittoon.
ik vind het echt ERG storend!
weten mensen al waar het mee te maken heeft ?
-----/edit
Wel jammer voor je, maar er hebben heel veel mensen last van, dus laat dat een schrale troost zijn.
BTW weet iemand waar ik de 12 cels accu kan kopen ? Lijkt me in de toekomst wel handig ? Hoeveel accutijd pretendeert die te hebben ?
Verwijderd
klopt ik heb er nu een USB muis aanhangen en helemaal nergens last van.? geven ze hier geen garantie of iets op ? ik heb wel gemaild naar HP toch effe kijken wat ze er van zeggen.Bertuss schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:05:
[...]
Het heeft iets met de spanning te maken waarschijnlijk. Enige oplossing op dit moment is om er een usb apparaat op aan te sluiten. Ben je van het gezeur af. Zo heb ik een draadloze muis met een usb-ontvanger.
Wel jammer voor je, maar er hebben heel veel mensen last van, dus laat dat een schrale troost zijn.
BTW weet iemand waar ik de 12 cels accu kan kopen ? Lijkt me in de toekomst wel handig ? Hoeveel accutijd pretendeert die te hebben ?
----
over die accu geen id..
lijkt me ook wel fijn een accu die iets langer meegaat. als gaat die van mij rond de 3 uur mee. wat me niks niet tegenvalt
Wat betreft de batterijduur (6Cell) heb ik gehoord dat deze 4 uur is (bij een office-test)
De 12 Cell extra accu heeft volgens opgave een dubbele levensduur. Zal dus op 8 uur moeten komen.
Even een vraagje aan jullie... Die remote controle (PC card model) zit die er standaard bij??? Er staat namelijk overal iets van dat ie optioneel is.
Ik hoop dat ik nog mee kan doen met de actie van de Dixons dat je er nu een gratis USB muis en webcam bij krijgt (hoewel ik niet via de website bestel), want dan is het piep probleem ook automatisch opgelost
Verwijderd
ik heb hem ook bij dixons en heb WEL de pieptoon (ook hetzelfde model als jij)skauwnmokker schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:12:
Ik ga woensdag a.s. de HP dv1030 ophalen bij de Dixons. Heb em voor 1096 euro. Ben nu wel heel benieuwd naar dat piepen waar iedereen het hier over heeft. Het is een heel complete laptop voor het bedrag dat ie moet kosten en als gevolg daarvan heb ik besloten deze te kopen. Dit ondanks het piep-probleem dus.
Wat betreft de batterijduur (6Cell) heb ik gehoord dat deze 4 uur is (bij een office-test)
De 12 Cell extra accu heeft volgens opgave een dubbele levensduur. Zal dus op 8 uur moeten komen.
Even een vraagje aan jullie... Die remote controle (PC card model) zit die er standaard bij??? Er staat namelijk overal iets van dat ie optioneel is.
Ik hoop dat ik nog mee kan doen met de actie van de Dixons dat je er nu een gratis USB muis en webcam bij krijgt (hoewel ik niet via de website bestel), want dan is het piep probleem ook automatisch opgelost
maar wel webcam en usb muis...
ook de afstandsbediening zit er standaard bij
en die accuduur klopt niet helemaal ik kan er met gewoon normaal gebruik rond de 3 uur mee doen. nog lang voor een laptop met een Normale CPU.
--------------edit-------------
ik heb naar HP gemaild. met de klacht van de piep. nu kreeg ik een mail terug dat het aan de muis kon liggen
dit heb ik dus ook in de klachtomschrijving gezet maar blijkbaar lezen ze die dus ook niet goed door..
ik heb antwoord op de mail gegeven. ze boden me wel aan om hem ter reparatie op te sturen.
heeft iemand hier ervaring mee ?
-----------------edit------------
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 16:43 ]
Het zijn echt klunzen daar bij HP hoor. Als je mijn verhaal in dit topic had gelezen, dan had je geweten wat ze vertellen als je hen mailt. Altijd is het iets anders en je moet hem maar ter reperatie opsturen. Nou dat heb ik dus uiteindelijk niet gedaan. Ben je hem 3 weken kwijt voor 1 piepje ... geen zin in, dan is de kans ook nog eens groot dat het niet is opgelost. Ik heb er ook lang niet zoveel last meer van. Komt ook omdat ik nu die muis gebruik natuurlijkVerwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:32:
[...]
ik heb hem ook bij dixons en heb WEL de pieptoon (ook hetzelfde model als jij)
maar wel webcam en usb muis...
ook de afstandsbediening zit er standaard bij
en die accuduur klopt niet helemaal ik kan er met gewoon normaal gebruik rond de 3 uur mee doen. nog lang voor een laptop met een Normale CPU.
--------------edit-------------
ik heb naar HP gemaild. met de klacht van de piep. nu kreeg ik een mail terug dat het aan de muis kon liggenik heb juist de piep waneer ik er GEEN muis op aan heb gesloten.
dit heb ik dus ook in de klachtomschrijving gezet maar blijkbaar lezen ze die dus ook niet goed door..
ik heb antwoord op de mail gegeven. ze boden me wel aan om hem ter reparatie op te sturen.
heeft iemand hier ervaring mee ?
-----------------edit------------
Toch blijf ik erbij dat het een stel klojoos zijn daar bij HP, want er zijn verschillende klachten aan hun adres geweest ... allemaal hetzelfde piepje en nog beweren ze dat het geen bekend probleem is

Verwijderd
neej ik laat het denk ik ook gewoon voor wat het is..Bertuss schreef op maandag 24 januari 2005 @ 18:45:
[...]
Het zijn echt klunzen daar bij HP hoor. Als je mijn verhaal in dit topic had gelezen, dan had je geweten wat ze vertellen als je hen mailt. Altijd is het iets anders en je moet hem maar ter reperatie opsturen. Nou dat heb ik dus uiteindelijk niet gedaan. Ben je hem 3 weken kwijt voor 1 piepje ... geen zin in, dan is de kans ook nog eens groot dat het niet is opgelost. Ik heb er ook lang niet zoveel last meer van. Komt ook omdat ik nu die muis gebruik natuurlijk
Toch blijf ik erbij dat het een stel klojoos zijn daar bij HP, want er zijn verschillende klachten aan hun adres geweest ... allemaal hetzelfde piepje en nog beweren ze dat het geen bekend probleem isOplossing weten ze al helemaal niet, dus heb ik het maar voor lief genomen. Ben ondanks dat nog super tevreden met het ding dus ga niet verder lopen klagen.
de laptop bevalt me goed en met dat piepje kan ik ook wel leven uiteindelijk.
Welke tas gebruik je voor je notebook? Ik zoek namelijk een notebook tas die qua formaat een beetje leuk past bij de notebook. Dus niet met mega veel loze ruimte. Het is natuurlijk een widescreen laptop dus het is een beetje moeilijk om een goede te vinden, vandaar mijn vraag.
Het mooiste zou een tas zijn waar notebook en voeding alleen in passen. Ik heb het ding uitgekozen omdat het zo'n complete notebook is, maar toch compact. Wil er daarom niet een 'hutkoffer' bij (zoals ik nu bij mijn Dell heb).
Graag ook prijs vermelden als je die weet. Ik wil een goede kleine tas voor een klein prijsje. Blijf een nederlander he?

Verwijderd
ik had van men vorige notebook nog zon "duikpak" hoesje over (wellicht 15 ich) maar ter bescherming werkt dit uitstekint. deze doe ik dan gewoon in men schooltas.skauwnmokker schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 08:20:
Vraag aan iedereen die de HP Pavilion dv1030 heeft:
Welke tas gebruik je voor je notebook? Ik zoek namelijk een notebook tas die qua formaat een beetje leuk past bij de notebook. Dus niet met mega veel loze ruimte. Het is natuurlijk een widescreen laptop dus het is een beetje moeilijk om een goede te vinden, vandaar mijn vraag.
Het mooiste zou een tas zijn waar notebook en voeding alleen in passen. Ik heb het ding uitgekozen omdat het zo'n complete notebook is, maar toch compact. Wil er daarom niet een 'hutkoffer' bij (zoals ik nu bij mijn Dell heb).
Graag ook prijs vermelden als je die weet. Ik wil een goede kleine tas voor een klein prijsje. Blijf een nederlander he?
of ik doe men laptop gewoon los in men school tas. dit is het voordeel van deze notebook lekker compact dus je kan hem zo in je tas mikken..
En iemand al nieuws over de 1100 serie?
Je bedoelt een 'sleeve'? Die zijn inderdaad wel heel compact, maar ik heb er nog geen kunnen vinden met een handvat eraan, want dat is zo'n beetje wat ik zoek. Een tas in dat formaat MET handvat zodat ik het niet in een rugtas hoef te doen om mee te nemen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 09:35:
[...]
ik had van men vorige notebook nog zon "duikpak" hoesje over (wellicht 15 ich) maar ter bescherming werkt dit uitstekint. deze doe ik dan gewoon in men schooltas.
of ik doe men laptop gewoon los in men school tas. dit is het voordeel van deze notebook lekker compact dus je kan hem zo in je tas mikken..
Nog andere suggesties?
Verwijderd
bij de mediamarkt zijn ze er wel met handvat..skauwnmokker schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:26:
[...]
Je bedoelt een 'sleeve'? Die zijn inderdaad wel heel compact, maar ik heb er nog geen kunnen vinden met een handvat eraan, want dat is zo'n beetje wat ik zoek. Een tas in dat formaat MET handvat zodat ik het niet in een rugtas hoef te doen om mee te nemen.
Nog andere suggesties?
ook lekker dun en compact.
ik weet niet of je daar al hebt gekeken ze zien er ongeveer zo uit. (kleur is helemaal zwart)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 19:23 ]
Super tas, past er perfect in zonder speling en goede bescherming. Ook nog behoorlijk wat ruimte voor andere dingen. Maar weet niet of je er zoveel geld voor uit wil geven, want hij is behoorlijk prijzig !
Bedankt voor je linkje. Helaas kan ik hier op mijn werk (ironisch genoeg een internet provider) niet op de pagina kijken die je geplaatst hebt (maar gelukkig kan ik wel op tweakersBertuss schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:41:
Ik heb deze: De Jansport Data file
Super tas, past er perfect in zonder speling en goede bescherming. Ook nog behoorlijk wat ruimte voor andere dingen. Maar weet niet of je er zoveel geld voor uit wil geven, want hij is behoorlijk prijzig !
Als er nog andere suggesties zijn, blijf posten!
Bedankt! Ik ben bij de mediamarkt geweest en was gelijk helemaal weg van deze tas. Heel compact, maar toch nog net een beetje ruimte over voor de voeding enzo. En 30 euro is ook nog wel goed te doen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:23:
[...]
bij de mediamarkt zijn ze er wel met handvat..
ook lekker dun en compact.
ik weet niet of je daar al hebt gekeken ze zien er ongeveer zo uit. (kleur is helemaal zwart)
[afbeelding]
Verwijderd
ja ik heb nog zon een alleen dan zonder handvat erg fijn.skauwnmokker schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:22:
[...]
Bedankt! Ik ben bij de mediamarkt geweest en was gelijk helemaal weg van deze tas. Heel compact, maar toch nog net een beetje ruimte over voor de voeding enzo. En 30 euro is ook nog wel goed te doen.
en ook nog goede bescherming
Verwijderd
Trouwens in mijn laatste reply zei ik dat de piep weg was na het vervangen van mijn geheugen, maar dat schijnt bij niemand opgevallen te zijn.
Verwijderd
ik heb deze review met plezier doorgelezen, alleen het is zeer jammer om te horen
van die vervelende piep uit de dv1000 serie. Op andere sites hebben ze hier ook last
van. Ik wil daarom wachten met het aanschaffen van de dv1159 totdat er reviews
op internet beschikbaar zijn. Kennen jullie reviews van die dv 11-serie want ik heb echt
niks kunnen vinden op internet. ik hoop dat daar geen piep uitkomt.
Bij mij vliegt de ventilator die onder de laptop zit om de 25 seconden aan wat ik zeer iritant vind, en ook heb ik er 256 geheugen meer bij gedaan, en toch blijft mijn videokaartje de intel extreme 2 (maar 32 MB sharen) hoe kan is dit normaal die ventilator of uh..... moet ik terug met dat ding want zo wil ik hem niet houden.
Lijkt wel dat de proseccor te gauw heet wordt, en daarom slaat ie om de haverklap aan!!!!! of niet...
Ja heb speedfan ook even geinstaleerd, maar hij geeft bij mij constant aan bij temp1 (63 graden dat is toch niet normaal) of wel.
Graag jullie bevindingen groetjes
[ Voor 13% gewijzigd door MiskentTalent op 21-02-2005 09:31 ]
Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
Ik hoop dat de 'piep-problemen' zijn opgelost, ik zit er sterk over te denken om de 1159 te kopen.
Verwijderd
Verwijderd
* horizsync
* vertrefresh
ik wil deze waarden instellen alleen ze staan niet de boekjes, en op internet kan ik ze ook niet vinden.. iemand een ID, of kan iemand mij de istellingen geven die werken met UBUNTU (linux)
Hierdoor kon hij in mijn geval zelf uitmaken welke resolutie voor mij de beste was (native 1400x1050). Selecteer echter geen lagere resolutie bij de installatie, aangezien hij dan hoogstwaarschijnlijk voor die resolutie kiest (en niet zelf meer gaat 'zoeken').
30.0-150.0 (horizontal sync)
50.0-160.0 (vertical sync)
24 bit
Succes en laat eens horen of 't gelukt is!
Voor mijn Debian testing -> mijn ThinkPad T42 laptop / LCD scherm.
[ Voor 10% gewijzigd door InsjaHH op 20-03-2005 18:09 ]
Verwijderd
hey het is me nog niet gelukt ik krijg allemaal rare strepen op het beeld.InsjaHH schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:08:
Wat ik zelf heb gedaan voor mijn Debian testing (xserver-xfree86 v4.3) is om deze waarden op z'n maximaal te zetten, de waarden die werden aangegeven door de installatie zelf.
Hierdoor kon hij in mijn geval zelf uitmaken welke resolutie voor mij de beste was (native 1400x1050). Selecteer echter geen lagere resolutie bij de installatie, aangezien hij dan hoogstwaarschijnlijk voor die resolutie kiest (en niet zelf meer gaat 'zoeken').
30.0-150.0 (horizontal sync)
50.0-160.0 (vertical sync)
24 bit
Succes en laat eens horen of 't gelukt is!
edit:
Voor mijn Debian testing -> mijn ThinkPad T42 laptop / LCD scherm.
resolutie moet bij de dv1000 truwens zijn 1280x768
Verwijderd
Hebben jullie nog een aanbieding van deze laptop gezien?? het lijkt er wel op dat deze eruit gaat (ten faveure van de 1100 reeks??) want eerst stonden er een aantal aanbieders op kieskeurig en nu nog maar twee
Wat betreft de piep las ik het volgende op het forum van www.notebookreview.com:
Posted - 02/15/2005 : 2:18:00 PM
--------------------------------------------------------------------------------
The noise on the DV1000 notebooks has been solved by HP. If you currently have one of these notebooks as i do, you need to download and flash your bios. At the following link.
The high pitched buzz is caused by he CPU running at lower speeds in DC mode. The patch works great, my DV1000 runs normal with no unecessary buzzing sounds (i wanted to shoot the thing with all that noise making me go crazy).
http://h10025.www1.hp.com...uct=435618&dlc=en&lang=en
Ik wilde de 1055 bestellen maar die is nergens meer te krijgen. In der daad vervangen door de 1100 serie werd mij verteld... En daarvan is alleen de 1138 nog normaal leverbaar, de rest allemaal eind april. Als je 1398 wil betalen kun je bij de Dixons terecht (via webshop of hier in Maastricht)Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:42:
Ik ben ook van plan deze laptop te kopen, de 1030 dan (geen speedstep vergeleken met de 1055, wel snellere processor en €110 duurder), je kan ook sofwarematig de processor langzamer zetten (las ik ergens).
Hebben jullie nog een aanbieding van deze laptop gezien?? het lijkt er wel op dat deze eruit gaat (ten faveure van de 1100 reeks??) want eerst stonden er een aantal aanbieders op kieskeurig en nu nog maar tweeBij Computerpirates is ie nu voor €970 te kopen. Voor de rest kan ik hem nergens vinden... Iemand tips?
cool, blij dat dt verholpen is!The noise on the DV1000 notebooks has been solved by HP. If you currently have one of these notebooks as i do, you need to download and flash your bios. At the following link.
"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb deze ook net in huis gehaald, idd een prima laptoppiezeef schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:54:
Tot u typt een zeer tevreden dv 1159ea gebruikerSnel, stil, strak en een zeer mooi scherm
Ik zou er geen aanraden omdat HP geen drivers heeft gepost:Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:40:
ik wil graag een distributie van linux op de dv1000 installeren. maar kan iemand mij aanraden welke distro ik hiervoor het beste kan pakken. en werken de drivers wlan etc ook met linux. ik kan er nog niet echt veel over vinden
http://h10025.www1.hp.com...&submit.x=0&lang=en&cc=us
Overigens heb ik (nog?) geen last van een piep (afkloppen!).
Waar heb jij de Pavilion DV1275EA gehaald?PanMan schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 01:51:
Ik wou nog even melden dat ik, na lang twijfelen, inmiddels erg geniet van mijn DV1275EA. Heerlijke laptop, al gebruik ik hem voorlopig vooral voor terminal sessions naar m'n andere PC (moet nog wat installeren). Mooi scherm ook, dat brightview. Als er nog vragen zijn: Stel ze maar.
Overigens heb ik (nog?) geen last van een piep (afkloppen!).
Wil er namelijk ook 1 halen.
ツ
Heb pcsnel gebeld en ze leveren de notebook niet meer?PanMan schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:03:
Bij Pcsnel. Let wel goed op of ze hem op voorraad hebben: Had eerst een 1159 besteld, maar dat duurde bijna 2 maanden voor ze hem hadden, dus die heb ik weer gecancelt. Later hadden ze de 1275 wel op voorraad (bij de leverancier dan), en hadden ze hem in 2 dagen. Heb er ook een verzekering bij, en tegen meerprijs 1x 512, ipv 2x 256, en pixelgarantie.
Gaat deze uit de productie of zo? kan em haast nergens meer krijgen!
En welke opties heb ik nog qua Pavilion DV1... serie?
Zie namelijk de volgende staan 1000, 1200, 1275.
Wil graag met 14,1 inch breedbeeld
Liefst 100GB HD
512MB
Een briend van mij heeft de dv1000 en vindt het qua formaat een mooie notebook, maarja nergens meer iets in die lijn te krijgen!
ツ
Heb diverse instanties gebeld en deze dv serie is nergens meer te krijgen.PanMan schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:02:
Idd, en Pcsnel is de enige die nog in de pricewatch staat. Eigenlijk verwacht ik dat binnenkort er een 13xx model uitkomt. Die heeft ongetwijfeld 100 gb (of 120), 14" en 512 mb. En een iets snellere proc.
Ze zeiden dat HP eind OKT met een nieuwe lijn komt, dal dan inderdaad wel de DV1358 zijn die ik in belgie al wel te koop zag op de websites.
Dus moet ik maar een maadje wachten
ツ
Lijkt mij dat er vast wel ergens in NL ergens 1 in een magazijn moet liggen.
ツ
Ze zeiden dat die er waarschijnlijk ook niet meer kwamen.
ツ
Pentium M 740
100 Gb HD
1024 MB Ram
DVD-RW
enz.
Voor een kleine 1300 euro.
Whow, 1024 Mb, dat is wel echt vet....LievenD schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 15:46:
Hier in België is de 13xx vlot te krijgen.
Pentium M 740
100 Gb HD
1024 MB Ram
DVD-RW
enz.
Maar wat is het verschil dan? ....LievenD schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 15:46:
Pentium M 740
100 Gb HD
1024 MB Ram
DVD-RW
enz.
Hoorde iets van een toetsenbord wat anders was, en zo ja wat is er anders aan de toestenbord?
ツ
HP zegt dat ze ook niet meer komen
ツ
Ja mag ook een 13xx kopen, en aan mij geven, dan krijg je mijn dv1275
Verwijderd
of hoort dit dockingstation bij een andere laptop (van HP) Iemand?
DV1000 serie is namelijk nergens meer te krijgen ... ja de echte dv1000 ... maar geen dv1275 of zo.
ツ
Verwijderd
Ik heb van HP de bevestiging dat deze niet in Nederland gaat komen. Weet je misschien ook bij welke online shops deze in Belgie is te bestellen? Ik zoek me een hoedje maar wordt niet veel wijzer. Of weet je misschien een winkel aan de nederlandse grens?LievenD schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 15:46:
Pentium M 740
100 Gb HD
1024 MB Ram
DVD-RW
enz.
zoek even op google en je ziet dan de .BE sites waarop de dv1300 serie te koop is.Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:38:
[...]
Ik heb van HP de bevestiging dat deze niet in Nederland gaat komen. Weet je misschien ook bij welke online shops deze in Belgie is te bestellen? Ik zoek me een hoedje maar wordt niet veel wijzer. Of weet je misschien een winkel aan de nederlandse grens?
Ik wil em ook wel in belgie bestellen maar je zit met t belgische toestenbord waarbij bijv de a & b omgekeerd zitten en de @ toets weer ergens anders zit. . . dit is wel een opstakel voor mij om een belgische pavilion te halen. PS: bij computerpirates leveren ze ook de belgische uitvoering
ツ
Verwijderd
Om een of andere reden lijkt computerpirates me niet zo'n fijne zaak? Anders even bellen en van het weekend naar Antwerpen!
Maar om nou je pavilion los te gaan schroeven om t toestenbord te veranderen ... tja.Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:30:
Er is vast wel ergens een qwerty toetsenbord te bestellen. In America wordt ie tenslotte ook gewoon verkocht. Ik heb mezelf al geprobeerd te overtuigen van een andere laptop zoals de msi s270 maar daar mis ik weer de tv uit op. Met die 14 inch heeft ie een lekker formaat en hij ziet er goed uit.
Om een of andere reden lijkt computerpirates me niet zo'n fijne zaak? Anders even bellen en van het weekend naar Antwerpen!
Wat je ook kan kopen is een ASUS W3V 14" notebook ... heb em gezien ... top model en alle specs aanwezig zoals tv-out
ツ
Verwijderd
Maar deze is 1500 euro, dat wordt me toch te veel.struik schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:58:
[...]
Maar om nou je pavilion los te gaan schroeven om t toestenbord te veranderen ... tja.
Wat je ook kan kopen is een ASUS W3V 14" notebook ... heb em gezien ... top model en alle specs aanwezig zoals tv-out
Het is toch raar, er bestaan best wel veel notebooks met een 14,1 scherm. Ze zijn alleen niet leverbaar in nederland.
In Frankrijk heb je deze:
http://www.ldlc.fr/fiche/PB00031189.html
helemaal niet duur en precies wat ik nodig zou hebben.
Of deze in duitsland:
http://www.holme.com/toshiba-tecra-a5-notebook.htm
Vind het maar jammer dat we in de Nederland zo achterlopen of dat bepaalde dingen hier helemaal niet worden uitgebracht, zoals de DV1358ea van HP.
Ik weet dat dit model niet opgevolgd gaat worden, dus ik verwijder rmezelf van deze topic en ga naar mn 2de keus de MSI S270 topic.PanMan schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:58:
Inderdaad niet duur, die franse unit! Vaag dat hier minder 14" wordt verkocht dan in het buitenland...
ツ
Verwijderd
Voor iedereen die twijfelt over dit model, k ben er in iedergeval zeer positief over!!!!
"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981
Verwijderd
Haalt een superPI van 1M in 40 seconden
van mij is het deze:
intel Centrino Mobile 1,7ghz
1024 mb DDR Ram
100gb harde schijf
intel M745 Chipset
14,1 glanzend scherm
128mb intel 9000 VGA ( shared, maar met 1gb geheugen geen probleem
Wifi
Bluetooth