[notebook] HP Pavilion dv1000 serie

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.775 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ha mensen,

Er is een nieuwe serie notebooks van HP. Eén daarvan heb ik in handen gehad ! Schitterend aparaat en super licht !
Dat was de HP Pavilion dv1030EA

Zie deze LINK

Afbeeldingslocatie: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/hp-pavilion-dv1000-notebook-pc-series_190x170.jpg

Heel mooi design en helder beeld. Alleen is het een 14 inch breedbeeld. Dat is wel een puntje wat me een beetje tegenstaat. Wat heeft dat voor nut ? En is het niet lastig bij bepaalde programma's ?
Oftewel zijn er mensen die ervaring heeft met deze laptop of in iedergeval deze serie ... dan hoor ik dat graag !

[ Voor 5% gewijzigd door Bertuss op 16-11-2004 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Helemaal niemand die er wat over te zeggen heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddimello
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben net een kwartiertje bezig, heb hem zojuist gekocht... Je hoort straks nog van me...

Eddie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Eddimello schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:38:
Ik ben net een kwartiertje bezig, heb hem zojuist gekocht... Je hoort straks nog van me...
Ooow okey ... hoor graag van je. Je hebt in ieder geval 1 van de mooist gestylde laptops van dit moment gekocht, naar mijn mening. Vooral in het scherm ben ik geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Wat zoek je in de laptop? Als het niet licht is, dan vind ik een 14" aan de krappe kant.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:03
het ding weegt 2,4 kilo ofzo dus redelijk licht.

Heb dit model ook bij de dynabyte zien staan vorige week. Zeer zeker origineel ontwerp, enige wat me tegenstond is het feit dat het een heel druk ding is. Allemaal lichtjes en knopjes (bijv om de touchpad uit te zetten? 8)7 ) en allemaal stickertjes bij elk ding erop.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
PcDealer schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:39:
Wat zoek je in de laptop? Als het niet licht is, dan vind ik een 14" aan de krappe kant.
Wat bedoel je ? Hij is juist wel licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Heb je al een korte review voor ons ? Ben benieuwd ... En ik zeg niet 'ons' omdat ik graag koninklijk aangesproken wil worden :P Maar omdat er misschien wel meer geinteresseerd zijn in deze serie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suggestie: Ik zag dat de Centrino variant €1399 kost. Voor een iets betere configuratie heb je voor z'on €100 meer (bij webwinkel) een Sony B1XP. Die is niet breedbeeld, maar heeft een hogere SXGA+ resolutie en een DVD brander, en is tegelijkertijd ook iets lichter. Die staat naar mijn mening dan weer ongeveer gelijk aan een Dell D600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:45:
Suggestie: Ik zag dat de Centrino variant €1399 kost. Voor een iets betere configuratie heb je voor z'on €100 meer (bij webwinkel) een Sony B1XP. Die is niet breedbeeld, maar heeft een hogere SXGA+ resolutie en een DVD brander, en is tegelijkertijd ook iets lichter. Die staat naar mijn mening dan weer ongeveer gelijk aan een Dell D600.
Ja ik weet het, maar mijn budget ligt rond de 1000 euries en ik kan dit model toevallig voor 1050 krijgen. Dat vind ik dan ook echt de limiet. Zo kan je altijd wel doorgaan totdat je op een notebook van 2500 euro zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertuss schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:06:
[...]

Ja ik weet het, maar mijn budget ligt rond de 1000 euries en ik kan dit model toevallig voor 1050 krijgen. Dat vind ik dan ook echt de limiet. Zo kan je altijd wel doorgaan totdat je op een notebook van 2500 euro zit :P
Als je budget €1000 is, dan is dit een zeer goede keuze vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:09:
[...]

Als je budget €1000 is, dan is dit een zeer goede keuze vind ik.
Ja dat lijkt mij eigenlijk ook wel :9~ Ik zie zo snel niet een heel veel beter alternatief.
Wie wel een leuk alternatief weet ... ik hoor het graag > mijn eisen:

- GEEN desktopvervanger > moet meer mobiel zijn.
- wireless LAN
- Goed merk, betrouwbaar
- 512 mb geheugen
- beetje mooi design ... mede daardoor heb ik mijn vorige bestelling geannuleerd ... mijn god wat was dat een lelijk ding :P
- Vooral voor standaart werk ga ik het gebruiken ... dus office en een aantal programma's als Corel Draw en PSP e.
- Dvd-rom cd-rw (DVD-rw is leuk) om dvd'tje te kijken. Speciaal multimedia systeem zoals in de HP hoeft van mij niet persee.
- Games zijn niet zo van belang ... dat kan ik hier wel op mijn pc thuis doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Ik vraag me overigens af ... er zit dus dat Hp Quickplay op, maar ik ga er direct WinXP pro opzetten. Dit i.v.m netwerk. Blijft dat Quickplay dan intact of is het een stukje software wat ik eerst moet back-uppen. Of is het aan te raden het huidige OS erop te laten staan ? Maakt niet uit lijkt me toch ?

P.S Ik zag ook dat er een remote control bij zit ! LACHE ! :9~ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Tja ik ook, maarja hij is blijkbaar te druk met zijn nieuwe aanwinst ;) Hij heeft ook geen mailadres ofzo staan in zijn profile ... anders had ik hem wel ffies een mailtje gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bertuss schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 19:58:
Ik vraag me overigens af ... er zit dus dat Hp Quickplay op, maar ik ga er direct WinXP pro opzetten. Dit i.v.m netwerk. Blijft dat Quickplay dan intact of is het een stukje software wat ik eerst moet back-uppen. Of is het aan te raden het huidige OS erop te laten staan ? Maakt niet uit lijkt me toch ?

P.S Ik zag ook dat er een remote control bij zit ! LACHE ! :9~ :D
Staat die niet op de driverdisk? Verder alle drivers en software:
http://h10025.www1.hp.com...cc=us&lc=en&dlc=en&os=228

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 16-11-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
PcDealer schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 20:14:
[...]

Staat die niet op de driverdisk? Verder alle drivers en software:
http://h10025.www1.hp.com...cc=us&lc=en&dlc=en&os=228
Als ik hem in huis had dan kon ik je dat vertellen, maar dat is (nog) niet het geval.

• Bertuss
Maar kan iemand mij dat vertellen of het verstandig is om pro op te zetten ? Of kan ik er gewoon het beste home op laten staan om problemen te voorkomen ? Het gaat er mij om dat ik makkelijk bestanden kan delen met mijn wireless verbinding. Dat kan toch beter met pro neem ik aan ?

Verwijderd

Ik heb voor jullie maar even een reviewtje gezocht :)

http://www.notebookreview.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=7790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-09 20:35
dit is een laptop die ik ook wel zou willen, ben benieuwd naar ervaringen. Wat ik me alleen afvroeg is waarom ze altijd van die 6-in-1 media-card readers in die machines stoppen die GEEN compactflash kunnen lezen, terwijl dat het meest verkochte formaat is. Weet iemand of je zoiets ook nog kunt (laten) inbouwen?

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Niet echt een review van dit model maar goed, tis toch grappig om te lezen. Jammer dat er veel ervaringen zijn met een raar hoog geluid naar verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Nou mensen, ik heb hem gekocht ! Mijn eerste indruk is echt super !
Zal binnenkort wel ffies een uitgebreide review plaatsen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
Bertuss, waar heb je m gekocht en heb je een mooie prijs gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Moriaty schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:20:
Bertuss, waar heb je m gekocht en heb je een mooie prijs gekregen?
Heb hem gekocht bij de dixons (dv1030 gaat het dus om) en ik krijg daar personeelskorting dusseh € 1050 :9~ Niet gek prijsje lijkt me he :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddimello
  • Niet online
Sorry, Bertuss maar ik was zo vol van onze nieuwe laptop dat ik helemaal vergeten ben om te reageren. Zoals je begrijpt draait hij als een trein. Tot de dag van vandaag absoluut geen problemen gehad en hij voldoet aan de verwachtingen. Wel heb ik rigoreus XP erafgegooid en opnieuw geinstalleerd en partities gemaakt. Dat ging mij vooral om die rotzooi van HP. Allemaal flut programmaatjes die je niet wil hebben plus een hele backup directory met alles erin. Dit maakte mijn 1e schijf al voor meer dan 10 g vol. Uiteindelijk nu een kale windows met een aantal progs van 4,8 gig en draaien via netwerk op internet als een trein.
;) Ed

Eddie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddimello
  • Niet online
Bertuss, je krijgt ook alle cd's erbij dus daar zal Quickplay er wel bij zitten.....

Eddie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Eddimello schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:28:
Dat ging mij vooral om die rotzooi van HP. Allemaal flut programmaatjes die je niet wil hebben plus een hele backup directory met alles erin.
Ja hallo! Dit is een consumenten laptop, dan krijg je allerlei "handige" programma's om het leven van de n00b makkelijk te maken. |:(

Volgende keer dus niet zeuren en een nx-series of Evo-series kopen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddimello
  • Niet online
Ik ben niet aan het zeuren. Ik zeg alleen wat erbij zit en waar ik geen prijs op stel...
Maar maakt niet uit, als ik er maar blij mee ben!!

Eddie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Eddimello schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 16:45:
Ik ben niet aan het zeuren. Ik zeg alleen wat erbij zit en waar ik geen prijs op stel...
Maar maakt niet uit, als ik er maar blij mee ben!!
Ik geef je groot gelijk ! Ga ik binnenkort ook zeker doen ! Dus je hebt gewoon kaal windows erop gezet (in mijn geval wordt dat pro). + Dan die cd's voor quickplay ? Voor de rest niets ? Die driver voor het beeldcherm lijkt me bijvoorbeeld nog wel belangrijk.

En heb nog een vraagje ... waar kan ik de brightness en contrast een beetje beheren, want ik heb het idee dat de brightness veel te hoog staat.

[ Voor 22% gewijzigd door Bertuss op 20-11-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddimello
  • Niet online
Je kan ook even kijken naar die directory's in c op je laptop. Daar staan diverse drivers. Ik heb met PM8 eerst part's gemaakt. Toen diverse onderdelen van de backup directory's naar en andere schijf gesleept en daarna met kalestrt begonnen. Daarna kun je alleen voor bepaalde prog van HP kiezen, bijv alleen Quickplay enz.... Het beste is gewoon eerst een backup van nu maken en daarna gaan rommelen. Kun je altijd weer terug....
Wat betreft contrast kun je toch met de FN toets en die blauwe toesten op je toestenbord?? FN f7 of FN f8..............

[ Voor 9% gewijzigd door Eddimello op 20-11-2004 19:58 ]

Eddie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Hahah nou ik ben nu al begonnen dus :P hahah en ik ben dan weer zo stom geweest om geen back-up te maken :D Maargoed alle drivers staan ook wel op internet heb ik gezien ... dus een ramp zal het niet zijn.

Verder zag ik net dat er een verborgen partitie was van 200 mb ... wat staat daarop ? Heb hem voor de zekerheid nog niet verwijderd.

Zou ik de cd: "Application and driver recovery" ook kunnen gebruiken als ik straks pro erop heb staan ? Of werkt die alleen met home ?

[ Voor 17% gewijzigd door Bertuss op 20-11-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddimello
  • Niet online
Ik denk dat die drivers ook gewoon voor Pro werken.... De verschillen tussen Pro en Home zitten immers in hele andere zaken... Wat betreft die partitie van 200 mb. Die irriteerde mij ook en ik heb hem toevallig vandaag verwijderd. En tot nu toe gebeurt er niets....

Eddie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Eddimello schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:14:
Ik denk dat die drivers ook gewoon voor Pro werken.... De verschillen tussen Pro en Home zitten immers in hele andere zaken... Wat betreft die partitie van 200 mb. Die irriteerde mij ook en ik heb hem toevallig vandaag verwijderd. En tot nu toe gebeurt er niets....
Okey THX ! _/-\o_ Ik ga morgen weer verder met prutsen aan mijn mooie nieuwe speeltje. Moet nu naar een feestje ... ook leuk :P

Binnenkort zal ik ook wel ffies een leuke review plaatsen met pics enzo ... maar dat komt nog wel ... wil eerst ff dat ie helemaal naar mijn wens draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Op die partitie zitten bestanden om een recovery te maken, denk ik.

Manuals voor dit apparaat:
http://h10025.www1.hp.com...ng=en&lc=en&cc=us&dlc=en&

[ Voor 63% gewijzigd door PcDealer op 21-11-2004 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
PcDealer schreef op zondag 21 november 2004 @ 10:10:
Op die partitie zitten bestanden om een recovery te maken, denk ik.

Manuals voor dit apparaat:
http://h10025.www1.hp.com...ng=en&lc=en&cc=us&dlc=en&
Aaah okey .... overbodige partitie dus ... voor mij dan ;) Ik bedoel als ik iets wil herstellen dan doe ik dat wel anders :)

**EDIT**

NEE NEE ... ik lees net dat de partitie voor quickplay bedoeld is. Die laat ik dus lekker ff staan. Dan hoef ik die ook niet opnieuw te installeren !

[ Voor 18% gewijzigd door Bertuss op 21-11-2004 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Nou zoals beloof heb ik ff een reviewtje gemaakt. Heb hem ff op mijn webspace gezet. Je kan hem hier vinden:

***SORRY NIET MEER BESCHIKBAAR*** (alsnog benieuwd ? Mail me ff)

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

Let niet op de brakke pics af en toe ... heb ze allemaal met kunstlicht moeten nemen

[ Voor 16% gewijzigd door Bertuss op 16-12-2004 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddimello
  • Niet online
Helemaal top, ongeveer net als wij erover denken...
Alleen ben ik zo stom geweest om dat bestandje van 200mb te deleten en nu begrijp ik veel beter waar dat voor is... Ja altijd eigenwijs en geen beschrijving lezen. Maar goed hij draait top.En ik heb weer wat te doen om het terug te zetten... Dus Bertuss misschien mail ik je nog wel voor wat instelling van die 200mb, maar dat komt later van de week wel...

Eddie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Eddimello schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:51:
Helemaal top, ongeveer net als wij erover denken...
Alleen ben ik zo stom geweest om dat bestandje van 200mb te deleten en nu begrijp ik veel beter waar dat voor is... Ja altijd eigenwijs en geen beschrijving lezen. Maar goed hij draait top.En ik heb weer wat te doen om het terug te zetten... Dus Bertuss misschien mail ik je nog wel voor wat instelling van die 200mb, maar dat komt later van de week wel...
Ach ja kan gebeuren he ... maarja is geen ramp toch ?
Heb jij trouwens ook last van het piepje/fluitje wat ik beschrijf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bertuss schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:01:
[...]

Ach ja kan gebeuren he ... maarja is geen ramp toch ?
Heb jij trouwens ook last van het piepje/fluitje wat ik beschrijf ?
Afgezien van de vele uitroeptekens en spelfouten, een uitgebreide review. :)

Wat voor adapter zit er bij: twee- of driekoord stekkeraansluiting?

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 23-11-2004 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
PcDealer schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 09:44:
[...]

Afgezien van de vele uitroeptekens en spelfouten, een uitgebreide review. :)

Wat voor adapter zit er bij: twee- of driekoord stekkeraansluiting?
Eeeh ... vele spelfouten ? Tis nogal wat spreektaal en er missen nogal wat komma's, maar veel spelfouten ... kan er niet heel veel vinden.
Enneh tis geen brief aan de koningin ;)

Verder om antwoord te geven op je vraag: ... een tweekoord stekkeraansluiting. Bestaan er ook laptops met 3 dan ? Nog nooit gezien ... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:03
heb je misschien ook high-res versies van die foto's? :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
@Bertuss: Leuke review, schrik wel van die squeek, lees ik veel over. Zou voor mij een reden zijn voor een andere te gaan!

@ramon: Veel mooie high-res plaatjes vind je @ http://www.notebookreview...allery.asp?product=dv1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Moriaty schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:26:
@Bertuss: Leuke review, schrik wel van die squeek, lees ik veel over. Zou voor mij een reden zijn voor een andere te gaan!

@ramon: Veel mooie high-res plaatjes vind je @ http://www.notebookreview...allery.asp?product=dv1000
Tja ik heb het idee dat het met de HD te maken heeft. Als de HD 'stationair' draait zeg maar, maakt ie het geluid. Alleen als ie op de accu werkt. Het vreemde is dus, als de HD aan het ratelen slaat, dan stop het geluid. Dus als je bijv. webradio afspeeld in Windows media player en je zet hem op mute ... dan is het gewoon stil. Heel vreemd. Het is niet heeel erg irritant, maar je hoort het gewoon ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddimello
  • Niet online
Bertuss, ik moet je bekennen dat wij nog niet veel op de accu hebben gedraaid. We zitten meestal samen aan het buro. 1 de laptop de ander de gewonen pc. IK heb hem nu wel op de accu dus zal eens kijken wat hij gaat doen. Wel hebben een paar filmpjes in bed gekeken op de laptop maar dan gaat het gewoon goed niks bijzonders. Wordt vervolgd..

Eddie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Eddimello schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:42:
Bertuss, ik moet je bekennen dat wij nog niet veel op de accu hebben gedraaid. We zitten meestal samen aan het buro. 1 de laptop de ander de gewonen pc. IK heb hem nu wel op de accu dus zal eens kijken wat hij gaat doen. Wel hebben een paar filmpjes in bed gekeken op de laptop maar dan gaat het gewoon goed niks bijzonders. Wordt vervolgd..
Het is ook geen heel hard geluid hoor. Als je en filpje bekijkt zal je het niet horen denk ik. Maar goed ... ik hoor wel wat je bevindingen zijn.

**EDIT**
Ik heb n.a.v. het piepje/fluitje even een mailtje gestuurd naar HP. Zal eens kijken wat ze erop te zeggen hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Bertuss op 23-11-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over dat piepje, mute eens alles in volumeregeling en unmute dan alleen "volume controle" en "wave" hooguit nog "cd player"
Bij mijn vorige level had ik een piep als ik "medem" niet had gemute. De meeste dingen toch vaak bullshit en gebruik je nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Op mijn lappie had ik ook last van een piepje.fluitje. Dit kon verholpen worden door de infraroodport uit te zetten in het het hardwarwe configuratiescherm.

Probeer het eens misschien dat het helpt.

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddimello
  • Niet online
Sorry, of beter gezegd ik ben blij maar tot nu toe geen rare bijgeluiden uit onze laptop.....
Hij draait alweer een tijdje op de accu maar we horen niets bijzonders...

Eddie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Sperminator schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:01:
Op mijn lappie had ik ook last van een piepje.fluitje. Dit kon verholpen worden door de infraroodport uit te zetten in het het hardwarwe configuratiescherm.

Probeer het eens misschien dat het helpt.
Tja misschien dat, dat het is, er zit natuurlijk wel een IR-poort op ! Waar kan ik die vinden ? hardware configuratie scherm ? Waar moet ik dat zoeken ... ik heb al gekeken bij apparaatbeheer, maar daar zie ik hem niet bij staan.

*** EDIT *** Heb nog eens nagetrokken in de handleiding en de IR-poort zit links vooraan en dat is nou juist waar het geluid vandaan komt ! Maar nu is mijn vraag natuurlijk ff hoe ik het uit zet !
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:30:
Even over dat piepje, mute eens alles in volumeregeling en unmute dan alleen "volume controle" en "wave" hooguit nog "cd player"
Bij mijn vorige level had ik een piep als ik "medem" niet had gemute. De meeste dingen toch vaak bullshit en gebruik je nooit
Nee het kan niets met het geluid te maken hebben. Het piepje komt ook niet uit de speaker namelijk ! De verwarring is waarschijnlijk ontstaan omdat ik het voorbeeld gaf van de webradio. Ik wilde daarmee aangeven dat als de HD in de achtergrond bezig is, het geluid weg is.

[ Voor 10% gewijzigd door Bertuss op 23-11-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
ik neem aan dat je in je configuratiescherm een icoontje voor IR hebt staan waar je dat kunt uitzetten. Anders rechtsklikken op deze computer en dan bij apparaatbeheer. Ben benieuwd of dat het is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Moriaty schreef op woensdag 24 november 2004 @ 07:38:
ik neem aan dat je in je configuratiescherm een icoontje voor IR hebt staan waar je dat kunt uitzetten. Anders rechtsklikken op deze computer en dan bij apparaatbeheer. Ben benieuwd of dat het is!
Nee dat is het vreemde ... geen van beide staat hij bij, maar dat komt misschien omdat ik de bende heb geformateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Hier ff de het mailcontact met HP ... :
Ik heb persoonlijke informatie verwijderd ...

Hallo meneer Beckers,

Het geluid is toch vrij continu te horen. Het geluid wordt in hele korte periodes (minder dan halve seconde) onderbroken. Dus het geluid is wel continu te horen. Ik heb ook niet het idee dat het uit de buurt van de accu komt. Alhoewel het toevallig op het moment dat ik deze mail stuur is opgehouden. Ook als de harde schijf bezig is met bijvoorbeeld het oproepen van een programma, dan is het geluid niet te horen. Ook heb ik van iemand gehoord dat het aan de IR-poort zou kunnen liggen. Ik weet alleen niet hoe ik deze moet uitschakelen. Als u des ondanks toch denkt dat het aan de accu ligt, heb ik hieronder de gegevens ingevoerd in uw mail.

Groeten,
Bertram Steringa

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Pavilion Notebook inbox nl [mailto:pavilion_notebook_nl@mail.support.hp.com]
Verzonden: woensdag 24 november 2004 16:22
Aan: bertuss@zonnet.nl
Onderwerp: Re: e-mail ondersteuning voor Pavilion NB dv1030EA (KMM5168765I27245L0KM)

HP Klantenondersteuning http://www.hp.com/country/nl/nl/support.html

Geachte Mijnheer Steringa,

Dank u wel voor het inschakelen van HP's Klantenondersteuning.

Uit uw mail maak ik op dat er een zacht piepend geluid uit de computer komt op het moment dat de computer op de accu werkt. Dit probleem wordt hoogstwaarschijnlijk niet veroorzaakt door de hardeschijf, aangezien deze dan continue dat piepende geluid zou maken. Het probleem lijkt voort te komen uit de accu zelf. Ik zou u dan ook graag een nieuwe accu toe zenden om dit probleem op te lossen. Om dit juist te kunnen doen zou ik u graag willen vragen de onderstaande gegevens in te vullen.

Met vriendelijke groeten,

Kevin Beckers

HP Email Team

Als u antwoordt op deze e-mail, gelieve niets te verwijderen uit de tekst.

Noot: Ons advies is uitsluitend beperkt tot de gestelde vraag/vragen en gebaseerd op de door u aan ons verstrekte informatie. Problemen en oplossingen kunnen worden bepaald door de aard van uw systeemomgeving en verschillende andere parameters die bij HP niet bekend zijn. Wij attenderen u erop dat technische informatie wijzigt al naar gelang nieuwe gegevens beschikbaar komen, daarom raden wij u aan om regelmatig de Customer Care website http://www.hp.com/go/support te bezoeken voor mogelijke updates. Hewlett-Packard aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor enige direkte of indirekte- of gevolgschade als gevolg van het gebruik van deze informatie.

Original Message Follows:
------------------------
hp e-mail support
webform_submit_time : Tue Nov 23 13:50:41 EST 2004 webform_url :
template : hpq_pc
product_name : Pavilion NB dv1030EA
first_name : Bertram
last_name : Steringa
email_address :
phone_number :
country_areacode : 3131
country : Netherlands [NL]
accessory_items :
other_accessory :
cddvd_installed : select
error_message :
model_number :
operating_system : Microsoft Windows XP
problem_area : other
problem_description : Als de laptop op accustroom loopt (dus niet aan netstroom), is er een zacht fluitje/piepje hoorbaar. Het piepje/fluitje is continu hoorbaar met korte onderbrekingen. Ik heb het idee dat het met de Harde schijf te maken heeft. Omdat als ik bijvoorbeeld webradio aan het luisteren ben (de HD is dus in de achtergrond bezig) en ik zet het geluid op mute dan is het piepje niet meer hoorbaar. Zoals het hoort vind ik | Ik heb van verschillende mensen met dit model, gehoord dat ze hetzelfde probleem hadden. Ik vind het niet een heel groot probleem, maar ik vind het geluid op den duur irritant worden. Is dit een veel gehoord probleem en is het makkelijk op te lossen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Bertuss op 24-11-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bertuss schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:26:
Hier ff de het mailcontact met HP ... :
Ik heb persoonlijke informatie verwijderd ...
Doe dat dan ook: je adres staat er gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
PcDealer schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:36:
[...]

Doe dat dan ook: je adres staat er gewoon.
Hahaha ja ik had al zo'n vermoeden :)
Nu niet meer ... thx ;)

Het vreemde vind ik dat het piepje er nu ineens soms gewoon niet is. Het lijkt wel of het probleem afneemt ... heel vaag.

**UPDATE**
Ik hoor het fluitje nu ook aan de netstroom, dus aan de accu zal het wel niet liggen.

offtopic:
ookal bedank ik je voor je opmerking PcDealer... ik heb je reacties in dit topic ff teruggelezen en het valt me op dat je veel loopt te zeuren en weinig zinnigs bijdraagt. Vind het best als je, je af en toe wat kritisch uit, maar je mag best af en toe ook wat zinnige replys sturen hoor ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Bertuss op 24-11-2004 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddimello
  • Niet online
Bertuss schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:15:
[...]

Nu niet meer ... thx ;)

Het vreemde vind ik dat het piepje er nu ineens soms gewoon niet is. Het lijkt wel of het probleem afneemt ... heel vaag.

**UPDATE**
Ik hoor het fluitje nu ook aan de netstroom, dus aan de accu zal het wel niet liggen.

offtopic:
ookal bedank ik je voor je opmerking PcDealer... ik heb je reacties in dit topic ff teruggelezen en het valt me op dat je veel loopt te zeuren en weinig zinnigs bijdraagt. Vind het best als je, je af en toe wat kritisch uit, maar je mag best af en toe ook wat zinnige replys sturen hoor ;)
En is het piepje al weg.... Ik hoop echt dat het minder wordt voor je...

Ik ben nog aan het proberen om Quickplay te herinstaleren, maar dat mag nog niet helemaal lukken.

Ik heb nu de laptop in 3 parts verdeeld. c=windows d=bestanden e=back-up

Als ik aan het eind een F dan wil het toch niet lukken. Met de installatie cd van Quickplay zegt hij elke keer onvoldoende ruimte of geen schijf. Ik zal kennelijk iets fout doen maar ben er nog niet achter. Ik maak de schijf 204 en later zelfs 211 mb ik plaats hem eerst aan het eind van e en noem hem F. Ik heb hem wel geformateerd en niet geformateerd. Het maakt allemaal niets uit.

Ik heb het hele proces nog een keer overgedaan net tussen c en d. Toen zelf primair gemaakt maar het werkt niet. Ik zal ongetwijfeld iets fout doen.

Ga morgen maar eens mailen naar HP. Hoe zijn jouw ervaringen helpen ze goed?

Eddie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Eddimello schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:23:
[...]

En is het piepje al weg.... Ik hoop echt dat het minder wordt voor je...

Ik ben nog aan het proberen om Quickplay te herinstaleren, maar dat mag nog niet helemaal lukken.

Ik heb nu de laptop in 3 parts verdeeld. c=windows d=bestanden e=back-up

Als ik aan het eind een F dan wil het toch niet lukken. Met de installatie cd van Quickplay zegt hij elke keer onvoldoende ruimte of geen schijf. Ik zal kennelijk iets fout doen maar ben er nog niet achter. Ik maak de schijf 204 en later zelfs 211 mb ik plaats hem eerst aan het eind van e en noem hem F. Ik heb hem wel geformateerd en niet geformateerd. Het maakt allemaal niets uit.

Ik heb het hele proces nog een keer overgedaan net tussen c en d. Toen zelf primair gemaakt maar het werkt niet. Ik zal ongetwijfeld iets fout doen.

Ga morgen maar eens mailen naar HP. Hoe zijn jouw ervaringen helpen ze goed?
Ik zou inderdaad ffies met HP contact op nemen. Ze helpen super goed. Gewoon even via de site doen ... moet je wat gegevens invullen enzo (HP support). Je krijgt binnen 24 uur antwoord en een bevestigingsmail. Prima Service ! Geweldig gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddimello
  • Niet online
Morgen eens op mijn gemakkie doen!

Eddie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddimello
  • Niet online
:)

[ Voor 90% gewijzigd door Eddimello op 24-11-2004 23:06 ]

Eddie

• Moriaty
Ok, ik wilde een centrino-versie van deze kopen. Jammer dat je in NL wat weinig keuze hebt is "smaken" van deze notebook.
In Duitsland hebben ze de 1050 die we hier hebben met een 40GB hardeschijf, ofwel de 1049 uitvoering. Kost 1150 euro. Ze hebben ook een betere versie dan we in nederland hebben, de 1067 uitvoering (dit is de enige die ook in België te krijgen is). Is een 1,6Ghz uitvoering, voor de rest hetzelfde als de 1050 in nederland. Kost minder dan de 1050 in nederland kost volgens de pricewatch, komt vast door de BTW (19% vs 16%).
(voor meer info: http://www.geizhals.at/deutschland/a122409.html)

Nu heb ik nog 2 vraagjes:
1. gisteren ben ik bij de MediaMarkt wezen kijken voor dit ding, maar de kijkhoek van het scherm viel me in eerste instantie wat tegen. Merk je hier in praktijk veel van of draai je je scherm dan gewoon wat meer?
2. Als ik dat ding in Duitsland koop, heb je dan een ander toetsenbord dan in nederland? Ik meen ze Z en de Y omgedraaid ofzo?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:17

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik zag dat ding ook bij de dixons liggen.. al zou ik hem daar niet halen. Ik vond het 14" breedbeeld wel leuk, zou er meer moeten zijn.

Je kan de-laptopper eens mailen, die kunnen dit soort systeempjes nog aanpassen. En dan heb je toch het systeem wat je wilde hebben.

En ja, in duitsland hebben ze een ander toetsenbord. Met ringel-s en ü enzo: http://german.about.com/library/blkeybrd01.htm

[ Voor 21% gewijzigd door pjottum op 25-11-2004 12:01 ]

ping 127.212.23.124

• Bertuss
Moriaty schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:46:
Ok, ik wilde een centrino-versie van deze kopen. Jammer dat je in NL wat weinig keuze hebt is "smaken" van deze notebook.
In Duitsland hebben ze de 1050 die we hier hebben met een 40GB hardeschijf, ofwel de 1049 uitvoering. Kost 1150 euro. Ze hebben ook een betere versie dan we in nederland hebben, de 1067 uitvoering (dit is de enige die ook in België te krijgen is). Is een 1,6Ghz uitvoering, voor de rest hetzelfde als de 1050 in nederland. Kost minder dan de 1050 in nederland kost volgens de pricewatch, komt vast door de BTW (19% vs 16%).
(voor meer info: http://www.geizhals.at/deutschland/a122409.html)

Nu heb ik nog 2 vraagjes:
1. gisteren ben ik bij de MediaMarkt wezen kijken voor dit ding, maar de kijkhoek van het scherm viel me in eerste instantie wat tegen. Merk je hier in praktijk veel van of draai je je scherm dan gewoon wat meer?
2. Als ik dat ding in Duitsland koop, heb je dan een ander toetsenbord dan in nederland? Ik meen ze Z en de Y omgedraaid ofzo?
Zoals je in mijn review hebt kunnen lezen ... is de kijkhoek inderdaad een minpuntje. Maar ik heb er niet hinderlijk last van moet ik zeggen. Inderdaad af en toe je beeldscherm wat bijstellen.

*UPDATE*
Overigens heb ik nu ook al weer 2x de laptop gebruikt zonder het fluitje te horen. Misschien is het nieuwigheid ;) Ik hoop het :P

[ Voor 6% gewijzigd door Bertuss op 25-11-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddimello
  • Niet online
Het netwerk draait inmiddels als een trein. Ik heb de laptop helemaal ingericht en gaat allemaal nog zeer goed. Beetje foto's heen en weer pompen en gewoon een printje maken vanaf de laptop geen punt. Was wel weer een hele klus omdat mijn firewall weer vanalles blokkeerde maar daar kwam ik gelukkig na een tijdje achter. Nu had ik van de week een Asus PCMIA Wlan g gekocht voor mijn adsl/router/modem van zyxel maar die werkt natuurlijk niet. Waarschijnlijk kunnen er alleen zyxel produkten in die modem. Dat moet ik even uitzoeken of het financieel aantrekkelijk of een andere Wlan oplossing. Maar ik wil uiteindelijk internetten zonder kabeltjes, het is immers een laptop. Maar zo blijft een mens lekker bezig.

Eddie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Eddimello schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 10:52:
Het netwerk draait inmiddels als een trein. Ik heb de laptop helemaal ingericht en gaat allemaal nog zeer goed. Beetje foto's heen en weer pompen en gewoon een printje maken vanaf de laptop geen punt. Was wel weer een hele klus omdat mijn firewall weer vanalles blokkeerde maar daar kwam ik gelukkig na een tijdje achter. Nu had ik van de week een Asus PCMIA Wlan g gekocht voor mijn adsl/router/modem van zyxel maar die werkt natuurlijk niet. Waarschijnlijk kunnen er alleen zyxel produkten in die modem. Dat moet ik even uitzoeken of het financieel aantrekkelijk of een andere Wlan oplossing. Maar ik wil uiteindelijk internetten zonder kabeltjes, het is immers een laptop. Maar zo blijft een mens lekker bezig.
Aaah, ja ik ben ook bezig met een netwerkje tussen mijn pc en de notebook. Het notebook kan alleen de pc niet vinden. Andersom wel. Vreemd. Kan je me misschien ook aangeven hoe jij het gedaan hebt (mailen mag ook - beetje offtopic namelijk ;)) Verder moet ie ook nog beveiligd worden. Alleen heb geen zin in wachtwoord in te voeren enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 18:37
Vandaag in het echt gezien. Ziet er goed en robuust uit en het formaat is ook erg mooi. Het enige dat mij tegenstaat is dat hij hier met maximaal de 710 cpu te krijgen is en het 266Mhz geheugen. (Tegenwoordig 333Mhz vrijwel standaard)

In de VS bij HP kan je hem zelf configureren en dan kost deze met een 725 cpu, 512 Mb geheugen en een 60 gig 5400 rpm schijf incl. bluetooth $1448,00. Dat is ongeveer 1120 euro!

Jammer dat dat hier niet kan.

Was voor mij dan DE laptop geweest.

Macoholic & Mavic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
*update*
Het piepje is nu veranderd in meer geruis. Zoals ik in de review van G33R7 heb gelezen tenminste in een reply op die review is het bij mij nu ook zo dat als het touchpad wordt aangeraakd je het geluid hoort en anders niet. Misschien ben ik wel te kieskeurig hoor, want ben verder super tevreden met het apparaat en soms valt het geluid niet eens op. Maar vind het wel vaag. De aart van het probleem veranderd ook steeds. Ook zo wazig ... denk je aan die lui van HP een duidelijk probleem te kunnen voorleggen > NOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddimello
  • Niet online
Je bedoelt toch niet heel zachtjes ratelen. Want ik hoor natuurlijk wel activiteit uit de laptop komen zodra ik begin met het aanraken van het touchpad.

Eddie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Eddimello schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 09:34:
Je bedoelt toch niet heel zachtjes ratelen. Want ik hoor natuurlijk wel activiteit uit de laptop komen zodra ik begin met het aanraken van het touchpad.
Nee het geluid wat jij bedoeld is waarschijnlijk gewoon van de HD afkomstig. Dat is ook niet bijzonder ... dat hoor ik ook wel. Zodra het HD lampje brand hoor je hem ratelen, maar dat is geen irritant geluid, dat is volkomen logisch. Nee bij mij zoemt het eventjes als ik het touchpad aanraak en dan stopt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddimello
  • Niet online
We hebben gisteren heel de dag alleen op de accu gedraaid, maar geen bijzonderheden.

Eddie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de mensen met het irritante piepje, het ligt inderdaad aan het touchpad, ik heb een draadloze usb muis van logitech, de v500. zodra ik deze aansluit en touchpad uitschakel is er niets meer aan de hand, dus voor de mensen die het weg willen hebben, koop een muis en laat het touchpad voor wat het is,

hoop dat jullie er wat aan hebben, greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bertuss schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:15:
[...]

Nu niet meer ... thx ;)
Da's mooi :)
offtopic:
Uhm, dat je die knipoog daar neer zet doet niets af aan het feit dat ik je opmerking ondankbaar vind. Ik probeer je hier te helpen met gerichte vragen, opmerkingen en links. Ik doe dat niet voor de lol.

Betreft het mogelijkheid dat het touchpad het probleem is: die zou ik laten vervangen binnen de garantie. Waarschijnlijk heb je 1 jaar PPR (Pickup & Return) garantie en zou je het ongeveer een week kwijt zijn. Je kan het ook bespreken met een HP ASP, zie list:
http://www.hp.nl/services/servicepartners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
PcDealer schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:56:
[...]

Da's mooi :)

[...]

Uhm, dat je die knipoog daar neer zet doet niets af aan het feit dat ik je opmerking ondankbaar vind. Ik probeer je hier te helpen met gerichte vragen, opmerkingen en links. Ik doe dat niet voor de lol.

Betreft het mogelijkheid dat het touchpad het probleem is: die zou ik laten vervangen binnen de garantie. Waarschijnlijk heb je 1 jaar PPR (Pickup & Return) garantie en zou je het ongeveer een week kwijt zijn. Je kan het ook bespreken met een HP ASP, zie list:
http://www.hp.nl/services/servicepartners
Als je er geen lol in hebt waarom doe je het dan ? De meest van jou reacties kwamen een beetje geërgerd over. Vandaar de reactie ... .

Verder wat betreft die service: Ik zal HP eens een keer opbellen om het probleem voor te leggen. Het zou inderdaad binnend de garantie moeten vallen.
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:32:
voor de mensen met het irritante piepje, het ligt inderdaad aan het touchpad, ik heb een draadloze usb muis van logitech, de v500. zodra ik deze aansluit en touchpad uitschakel is er niets meer aan de hand, dus voor de mensen die het weg willen hebben, koop een muis en laat het touchpad voor wat het is,

hoop dat jullie er wat aan hebben, greetz
Toch klopt dat niet helemaal. Soms is het namelijk te horen n.a.v. het touchpad, maar vaker heeft het er helemaal niets mee te maken.
En dan nog iets: Ik wil gewoon dat het goed is. Ik bedoel je kan wel een muis gaan gebruiken, maar het probleem blijft bestaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Bertuss op 28-11-2004 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bertuss schreef op zondag 28 november 2004 @ 21:17:
[...]

Als je er geen lol in hebt waarom doe je het dan ? De meest van jou reacties kwamen een beetje geërgerd over. Vandaar de reactie ... .

[...]
Ik bedoel: ik ga niet mensen voor de lol proberen te helpen die het niet echt op prijs stellen.
Ik wil gewoon dat het goed is. Ik bedoel je kan wel een muis gaan gebruiken, maar het probleem blijft bestaan.
Volledig mee eens. Sowieso is het aanmelden van het probleem bij HP interessant, mocht het probleem zich om wat voor reden dan ook, buiten garantie zich blijven voordoen. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 23-12-2004 08:58 . Reden: verbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarscheinlijk als je het laat vervangen door een ander het je weer hetzelfde probleem, als je bekijkt bij hoeveel mensen het probleem voorkomt. en bij vorige reply's kun je zien dat hp er ook niet veel van weet. maar ik gebruik altijd een muis dus voor mij is het geen probleem, het was ook maar een tip.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en het hoeft trouwens niet een muis te zijn, bij het aansluiten van een usb device verdwijnt het, het zal dus wel iets met de spanning te maken hebben en niet met het touchpad.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:26:
en het hoeft trouwens niet een muis te zijn, bij het aansluiten van een usb device verdwijnt het, het zal dus wel iets met de spanning te maken hebben en niet met het touchpad.

greetz
Tja als dat inderdaad zo is, valt het dan wel op te lossen, behalve door er een usb device op aan te sluiten ? Ik bedoel een spanninsprobleem, lijkt me niet zo eenvoudig op te lossen.

Dan kwam ik het volgende nog tegen op notebookreview.com:
Also the buzzing noise does not seem to be from the HD, but the speed of the processor is running at. If I set the 'Power Scheme' to Portable/Laptop, I will get the buzzing noise, but if I set the Scheme to 'Max Battery' the buzzing will stop, even with my finder on the touchpad.
Lijkt mee heel aannemlijk ... ga ik zo ffies proberen.
Eddimello op welke stand van energieverbruik heb jij hem staan ?

[ Voor 36% gewijzigd door Bertuss op 29-11-2004 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij staat ie gewoon op laptop. maar heb een mailtje gestuurd naar hp over dat hij niet piept met een usb device, ff kijken wat we daarop terugkrijgen. vind het wel vreemd allemaal. mn battery is nu vol, staat nog steeds op laptop ( bij energiebeheer) en nu hoor ik hem niet. lijkt wel of hij het alleen doet als de accu minder als 80 % vol zit.
maarja, wordt ff afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Nou ik heb nu de energie op 'altijd aan' gezet. + alleen beeldscherm uitschakelen na 10 minuten.

Nou ik dacht dat het zou helpen ... maar niet dus :/ alhoewel het wel minder voorkomt moet ik zeggen. Maarja dat zal ook wel weer tijdelijk zijn.

Wat ik me trouwens afvroeg ... wat is het verschil tussen de slaapstand en de stand-by stand ?

[ Voor 69% gewijzigd door Bertuss op 29-11-2004 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij standby schakelt hij je laptop niet uit, maar in een soort stand waaruit ie gelijk weer terug kan komen, dus het kost wel stroom. bij slaapstand dan zet hij het actief geheugen ( dus je programma's die je aan het staan, geopende documenten etc) in een soort tijdelijk geheugen en hij schakelt de laptop verder helemaal uit. Bij het opstarten uit standby zit je dan gelijk weer in windows. en bij het starten vanuit slaapstand moet hij eerst het geheugen inladen.

hoop dat t wat duidelijker is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:35:
bij standby schakelt hij je laptop niet uit, maar in een soort stand waaruit ie gelijk weer terug kan komen, dus het kost wel stroom. bij slaapstand dan zet hij het actief geheugen ( dus je programma's die je aan het staan, geopende documenten etc) in een soort tijdelijk geheugen en hij schakelt de laptop verder helemaal uit. Bij het opstarten uit standby zit je dan gelijk weer in windows. en bij het starten vanuit slaapstand moet hij eerst het geheugen inladen.

hoop dat t wat duidelijker is
Super duidelijk zo ! THX !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddimello
  • Niet online
[...]

Lijkt mee heel aannemelijk ... ga ik zo ffies proberen.
Eddimello op welke stand van energieverbruik heb jij hem staan ?
Ik heb de volgende stand op energieverbruik:

Energiebeheerschema:
Draagbaar/Laptop

Netstroom Accustroom
Beeldscherm uitschakelen 15 min 5 min
Vaste schijven uitschakelen 30 min 3 min
Systeem standby 25 min 10 min
Systeem slaapstand Nooit 30 min

Ik neem aan dat je dit bedoelt.....

Eddie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Eddimello schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:19:
[...]

Ik heb de volgende stand op energieverbruik:

Energiebeheerschema:
Draagbaar/Laptop

Netstroom Accustroom
Beeldscherm uitschakelen 15 min 5 min
Vaste schijven uitschakelen 30 min 3 min
Systeem standby 25 min 10 min
Systeem slaapstand Nooit 30 min

Ik neem aan dat je dit bedoelt.....
Ja dat bedoel ik inderdaad. Maarja ik ben er dus al achter dat, dat niets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Ik blijf het een wazig probleem vinden; het geluid is al zeker een uur niet meer te horen :?
Nou heb ik opgebeld naar HP .. maar daar kreeg ik zo'n tele-ik-ben-blond-typmiep aan de telefoon. Heel aardig mens hoor, maar die kon me dus niet technisch helpen: moest maar naar de winkel terug gaan 8)7 Dus heb maar weer een mailtje gestuurd; heb al een week niets meer gehoord dus heb weer via de HP site gemailt. Ben benieuwd wat ze te vertellen hebben, want ik heb nu al zoveel mensen met hetzelfde probleem gehoord ... dat moet nu toch wel bekend zijn bij HP ? De oplossing is hopelijk ook al bekend dan :| ... maar dat zal wel niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Ik heb weer een mailtje terug van HP. Ze praten er gewoon niet over of het een bekend probleem is ja of nee. Ze zeggen stuur maar op te reperatie ....

Nou heb ik het geluk dat ik in de winkel werk, waar ik het apparaat gekocht heb. Dus ik ga hem binnenkort inruilen voor een nieuwe. Heeft die dan weer hetzelfde probleem, dan wil ik mijn geld terug ... wil niet steeds met zo'n irritante piep werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
** UPDATE **

Ik heb sterk het vermoeden dat het aan de accu ligt. Ik dacht in eerste instantie dat het niet zo was, maar ik heb het geluid alleen gehoord aan de netstroom ALS de accu er nog in zat. Nu heb ik ook geprobeerd .... puur en alleen netstroom dus de accu eruit. Toen hoorde ik niets ! Dus ik heb nu de accu ingeruild voor een nieuwe. Ik houdt jullie op de hoogte of het nu goed is ! Moet eerst nog opladen namelijk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bertuss op 04-12-2004 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is denk ik het oplaad gedeelte op je moederbord, mijn vorige laptop adapter maakte bijvoorbeeld ook een licht tikkend geluid als de accu aan het laden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 11:28:
Het is denk ik het oplaad gedeelte op je moederbord, [...]
Of het een een DC to DC Converter of een Power Converter Board. Het zou een losse module kunnen zijn of ingebouwd op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Nou deze nieuwe accu doet het ook :( Dusss .... maar ik ben er nu wel van overtuigt dat het iets met de spanning te maken heeft. Maar dat moet toch op 1 of andere manier op te lossen zijn ?

Ik had ook het idee van: is er niet een progje dat de laptop een beetje bezig houd en toch niet erg schadelijk is voor de snelheid. Als ik bijvoorbeeld webradio laat afspelen in de achtergrond op Windows Mediaplayer dan is er niets te horen. Misschien dat er een progje is wat in de achtergrond werkt zonder dat je er wat van merkt. Want om nu de webradio steeds aan te zetten en houden is ook niet alles ;) Het liefst heb ik natuurlijk iets wat de spanning goed beheert.

[ Voor 61% gewijzigd door Bertuss op 05-12-2004 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij is nu in reparatie bij Dunnet. M'n idiote vriendin heeft em laten vallen. heb alles er wel bij verteld, over dat piepje enzo. Hij luisterde ernaar en zei dat aan het geluid te horen iets met de processor of hd te maken heeft. als je niet veel doet hoor je hem duidelijk. als je wel veel doet, ook al is het alleen je muis bewegen, moet je processor tog iets doen. ook je hd doet dan miss wat?
hij vond het vrij opvallen dat het alleen op zulke momenten te horen was. en helemaal raar dat het weg is bij gebruik van usb apparaat.(misschien bij gebruik ook processor activiteit?)

Ik hoor het wel als ik hem terugkrijg. als ze een oplossing hebben zijn jullie de eerste die het horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:47:
Die van mij is nu in reparatie bij Dunnet. M'n idiote vriendin heeft em laten vallen.
Dat kost nogal :) Op WA van vriendin claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup, gewoon op de WA van mn vriendin. En dan hopen dat het bedrag hoog genoeg is om een nieuwe te krijgen.

<offtopic>Is het zo dat als de reparatie 900 euro kost, en nieuw is hij 1200. kan ik er dan 300 bijleggen en een nieuwe krijgen? Of ben ik dan verplicht de oude in te leveren?
Heb het niet zo op reparaties namelijk :) </offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertuss schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:40:
Nou deze nieuwe accu doet het ook :( Dusss .... maar ik ben er nu wel van overtuigt dat het iets met de spanning te maken heeft. Maar dat moet toch op 1 of andere manier op te lossen zijn ?

Ik had ook het idee van: is er niet een progje dat de laptop een beetje bezig houd en toch niet erg schadelijk is voor de snelheid. Als ik bijvoorbeeld webradio laat afspelen in de achtergrond op Windows Mediaplayer dan is er niets te horen. Misschien dat er een progje is wat in de achtergrond werkt zonder dat je er wat van merkt. Want om nu de webradio steeds aan te zetten en houden is ook niet alles ;) Het liefst heb ik natuurlijk iets wat de spanning goed beheert.
Beste Bertuss,

Wat mij verbaasd is het feit dat sommige mensen van een mug een olifant maken. In dit geval het kleine piepje. Ik heb zelf deze laptop ook en ik moet zeggen dat het een SUPER apparaat is.
het piepje is amper te horen en is volgens de dealer en HP totaal onschuldig.
Zelfs bij een product wat vele malen duurder is kan je wel een gebrek vinden....als je maar lang genoeg zoekt.....

Veel succes ermee.

PCkneus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkomen mee eens.
(alleen is het wel leuk als het opgelost kan worden :P )
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:12:
[...]

Beste Bertuss,

Wat mij verbaasd is het feit dat sommige mensen van een mug een olifant maken. In dit geval het kleine piepje. Ik heb zelf deze laptop ook en ik moet zeggen dat het een SUPER apparaat is.
het piepje is amper te horen en is volgens de dealer en HP totaal onschuldig.
Zelf bij een product wat vele malen duurder is kan je wel een gebrek vinden....als je maar lang genoeg zoekt.....

Veel succes ermee.

PCkneus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de dv1055 vorige week gekocht

maar heb het volgende probleem, zodra ik een sd kaartje wil lezen gaat explorer over de zeik, ik terug naar de winkel, en dat kaartje in een de show modellen geprobeerd en deze gaven hetzelfde probleem

het enige wat ik kan bedenken is dat het aan de makelij van het sd kaartje ligt.
het betreft een dane-elec 256mb

ik naar de mycom een ander kaartje halen (apacer 512) maar deze gaf hetzelfde probleem, en na goed kijken was het type nr (heel dun achter op het kaartje) bijna identiek aan die van daneelec alleen dan de geheugen waarde was anders.

het rare is dat het kaartje opzich wel herkend word, maar zodra je het kaartje gaat browsen en een foto opend dan loopt explorer vast. formateren gaat ook niet vanuit windows

het kaartje werkt wel correct in mijn canon ixus 40.

ik heb dane elec gemaild en deze zeggen dat hun kaartjes aan de eisen van sd voldoen.

ik heb dan nu net een mailtje naar hp gestuurd hierover en wacht nu het antwoord af.

zou iemand dit kunnen proberen met een ander kaartje? kingston ofzo? iemand sugesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-10 19:24

PanMan

Spun!

Ik zit ook te denken over de dv1055EA. Die is dus centrino.
Alleen hoorde ik dat hij al niet meer geproduceerd wordt. Maar ik vind het wel een mooi ding. Twijfels. En weet iemand een goede shop (liefst omgeving Amsterdam) waar je zoiets zou kunnen kopen? En die hem dan ook hebben?
Er zijn vrij weinig 14" laptops te vinden... En ik heb er eigenlijk over een week een nodig...

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Dit is mijn allereerste post ik wou ff terug komen op dat rare (piepende geluid).
Een vriend van me heeft de HP DV 1055 met Centrino processor.

Ik zelf heb niet zoveel geld :P en heb de Celeron versie (DV 1030)

Nu heeft hij het probleem met het piepende geluidje. Dit komt volgens mij omdat Centrino Intel Speedstep technolegy heeft en Celeron niet.

Wanneer de centrino op batterij werkt brengt speedstep die cpu terug naar zoveel mhz en begint hij te piepen. Bij celeron blijft ie hoog en piept ie niet.

Dus volgens mij ligt het niet aan de HD of accu zoals sommige zeggen maar als je het aan mij vraagt is het de CPU die op de een of andere manier problemen geeft.

De GROETEN

PS: Blij met Celeron gaat voor mij hard genoeg...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:32:
Hey,

Dit is mijn allereerste post ik wou ff terug komen op dat rare (piepende geluid).
Een vriend van me heeft de HP DV 1055 met Centrino processor.

Ik zelf heb niet zoveel geld :P en heb de Celeron versie (DV 1030)

Nu heeft hij het probleem met het piepende geluidje. Dit komt volgens mij omdat Centrino Intel Speedstep technolegy heeft en Celeron niet.

Wanneer de centrino op batterij werkt brengt speedstep die cpu terug naar zoveel mhz en begint hij te piepen. Bij celeron blijft ie hoog en piept ie niet.

Dus volgens mij ligt het niet aan de HD of accu zoals sommige zeggen maar als je het aan mij vraagt is het de CPU die op de een of andere manier problemen geeft.

De GROETEN

PS: Blij met Celeron gaat voor mij hard genoeg...... :)
Eeeh ik heb ook de 1030 hoor en ook het probleem ... dus dat zal het ook niet zijn. Maar goed ik heb me er maar bij neergelegt ... het zal wel goed zijn zo ... als er een oplossing voor is dan is dat mooi, tot die tijd por ik er wel een usb stick in ofzo ;) Tis jammer, maar ik vind het verder een uitstekend ding ... super tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net antwoord gehad van hp met een link naar een nwe driver waar verbeteringen in zouden zitten
link
maar dit helpt niets :S

kan iemand dit proberen bij zijn of haar dv1000 serie?

dan weet ik of ik met een corrupte card reader zit ja of nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Ik zit dus sterk over de Dv1055 te denken. Maar ik heb een vraag: Hebben jullie (die hem hebben dan :)) ook last dat de vertikale kijkhoek erg klein is? Zoals in die review hierboven ergens staat? Dat dus donkere delen van je scherm inverse-kleur worden?

Verder is deze laptop bijna nergens meer te krijgen, helaas. HP levert hem ook niet meer. Ik heb nog 2 winkels die voor 1400E een show-model hebben staan. Terwijl hij in de pricewatch staat voor 1233, maar daar is hij dus allemaal uitverkocht. Balen.
Ik zit te overwegen om een laptop te huren (ja, heel duur, ik weet het, maar ik heb er echt een nodig voor 10 dagen), en dan later een vervolg op deze HP te kopen, als die uitkomt.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Nog even een postje van mij: Ik heb inmiddels alle bedrijven uit de Pricewatch gesproken. Ik kan er nog ergens een krijgen, voor 1400E. Dat is dus de laatste die er te vinden is. Zit er nu sterk over te twijfelen: Het is 150E meer dan in de Pricewatch als prijs staat. (bij 4 shops).
En, hoe irritant is die piep? De kans is groot dat ik er ook last van krijg, natuurlijk. Is het een no-go daarom?
* PanMan hoopt op een snelle reply... Moet morgen beslissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

PanMan schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 18:58:
Nog even een postje van mij: Ik heb inmiddels alle bedrijven uit de Pricewatch gesproken. Ik kan er nog ergens een krijgen, voor 1400E. Dat is dus de laatste die er te vinden is. Zit er nu sterk over te twijfelen: Het is 150E meer dan in de Pricewatch als prijs staat. (bij 4 shops).
En, hoe irritant is die piep? De kans is groot dat ik er ook last van krijg, natuurlijk. Is het een no-go daarom?
* PanMan hoopt op een snelle reply... Moet morgen beslissen...
Bij de Dixons heb ik de 1055AE ook zien staan voor EUR 1.398,00. Misschien een leuk prijsje van te maken?

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 22-12-2004 10:28 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste