Toon posts:

Welke accessoires nodig voor EOS 20D?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben er uit. Het wordt een Canon EOS 20D. Als ik op internkijk kijk zie ik bij diverse aanbieders adviezen staan om assecoires aan te schaffen. Mijn vraag aan huidige EOS 20D gebruikers de volgende:
- Welke assecoires zijn echt handig/noodzakelijk om aan te schaffen? (bv extra batterij?)
- Hoeveel foto's kun je maken met de standaard batterij die meegeleverd is? (Hangt dit nog af van het gebruikte type geheugenkaar?)
- Welk merk en type flashkaart is het beste om te gebruiken bij de EOS 20D?
- Welke opslagcapaciteit is aan te raden? Ik dacht aan 1GB, maar is deze misschien trager dan een 512 MB?

Heeft er verder nog iemand tips?? Of kan iemand een reden bedenken (behalve prijs) waarom ik geen EOS 20d zou kopen?

Groetje en alvast bedankt

Emmend

--------------------------------------------------------------------------------

Verwijderd

Hoi welkom op dit forum! Lees de FAQ ed ff goed door (groeten bijv is niet toegestaan).

Om je vragen even te beantwoorden:
-Je eerste en tweede vraag zijn erg nauw verbonden. De accu van de 20D gaat ongeveer 400 foto's mee denk ik. Ik heb hem bij een lange shoot met 1.5 GB aan foto's iig niet leeggekregen. (ik gebruik dan niet de ingebouwde flitser). Ik denk dat ik ongeveer 400 foto's heb genomen in die shoot. Als je dit niet voldoende vindt, dan heb je een extra accu nodig.
-Hier vind je de snelheden van de verschillende CF kaarten (veschillende grootte). Zoek zelf de snelste maar uit!
-Spit dit topic nog maar ff door om de mening van iedereen te lezen (lijkt me geen grote moeite voor een aankoop van >1350 euro).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 10:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 10:31:
Hoi welkom op dit forum! Lees de FAQ ed ff goed door (groeten bijv is niet toegestaan).

Om je vragen even te beantwoorden:
-Je eerste en tweede vraag zijn erg nauw verbonden. De accu van de 20D gaat ongeveer 400 foto's mee denk ik. Ik heb hem bij een lange shoot met 1.5 GB aan foto's iig niet leeggekregen. (ik gebruik dan niet de ingebouwde flitser). Ik denk dat ik ongeveer 400 foto's heb genomen in die shoot. Als je dit niet voldoende vindt, dan heb je een extra accu nodig.
-Hier vind je de snelheden van de verschillende CF kaarten (veschillende grootte). Zoek zelf de snelste maar uit!
-Spit dit topic nog maar ff door om de mening van iedereen te lezen (lijkt me geen grote moeite voor een aankoop van >1350 euro).
Kan iemand aangeven hoe lang het duur voordat een batterij van een EOS 20D is opgeladen?

Verwijderd

Een uurtje of twee. Redelijk rap dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 10:53:
[...]

Kan iemand aangeven hoe lang het duur voordat een batterij van een EOS 20D is opgeladen?
De handleiding zegt 100 minuten.

Over het aantal foto's dat je kunt maken, ik heb al een aantal keer meer dan 800 foto's gemaakt op 1 accu. De handleiding zegt maximaal 1000 bij 20 graden celsius.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 10:57 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 20:21

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 10:54:
Een uurtje of twee. Redelijk rap dus.
En als iemand zich daar druk over maakt, koopt ie een extra accu/batterij/batterypack. :>

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Is het, in het kader van assecoires, misschien ook handig om een beschermfilter op de lens te zetten? Of is dit hier niet nodig?

Verwijderd

Je noemt het een beschermfilter, dus je mag zelf invullen of je het nodig vindt of niet. Ik zou zelf altijd mijn objectief beschermen met een relatief goedkoop filter.....

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit kan prima in Canon EOS 20D , een apart topic hiervoor is niet nodig :) emmend, zie verder de eerste reactie van Mig29: er wordt toch echt wel wat meer inzet verwacht hier op GoT voordat je een topic opent ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.