Toon posts:

pc start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k ben 12-10 naar de hcc geweest en daar een mobo gekocht
MSI-6712 KT4V

dit omdat me eigen mobo zijn tijd had gehad
nu heb ik dus me nieuwe mobo er in gelegt en alles weer netjes aangesloten.
maar als k heb nu opstart dan gaat ie paar tellen draaien en valt ie weer helemaal uit.

mobo MSI-6712 KT4V
processor amd athlon xp1800+
Geforce 2TI

k heb me pc al geprobeert te starten zonder video netwerk en sound kaart maar steeds het zelfde probleem en krijg wanneer de gfx kaart er in nog steeds geen beeld.
je kan de hdd een keer horen ratelen en meer niet
de fdd en brander ledjes branden constant groen.

weet iemand wat er aan de hand kan zijn ??

bvd Armara

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als je je pc zonder iets erin opstart gaat hij dan piepen?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Topicstarter
lemming_nl schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:23:
Als je je pc zonder iets erin opstart gaat hij dan piepen?
nee dat is het meest bizarre k krijg helemaal geen "piepjes" van eventuele foutmeldingen en op die msi bracket met 4 ledjes voor foutmeldingen kan ik ook niets op zien voordat die klaar is met zijn test is de pc alweer uit.
begin er aan te twijfelen dat ik weer nieuwe cpu moet kopen

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
het lijkt me dan dat of het mobo gaar is (heb je andere onderdelen om mee te testen?) of misschien is de voeding te zwak (wat mij heel erg stug lijkt aangezien je alleen het mobo veranderd hebt)

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Topicstarter
2de voeding ook al geprobeert en zonder iets er op (wel cpu) en geen geheugen
werkt het ook niet en ben idd maar van uit gegaan dat me mobo gewoon naar de klote is wel jammer want komt van hcc had verwacht dat ie dan ook wel zou werken

Verwijderd

Kijk in dit forum eens bij het topic "PC hangt bij bios", de oplossing met de afstandsbusjes, kan misschien ook jou probleem zijn.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/976729

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 15:59:
Kijk in dit forum eens bij het topic "PC hangt bij bios", de oplossing met de afstandsbusjes, kan misschien ook jou probleem zijn.
bios kom ik niet eens krijg geen eens beeld daarom maar van de week weer nieuwe mobo bestellen

Verwijderd

De vraag is natuurlijk of je afstandsbusjes onder het moederbord heb zitten waar geen schroeven in kunnen, omdat er geen schroefgat zit. Afhankelijk van wat er contact maakt op je mobo kan er een heel scala aan problemen ontstaan. Probeer het geheel eens op het met je mobo geleverde matje te starten, dus niet in je kast.
Pagina: 1