PC hangt bij Bios

Pagina: 1
Acties:

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb gister bij de hcc dagen een msi neo2 mobo gehaald met een amd 64 3500+ plus een geforce 6800GT.

Nou heb ik het vannacht/vandaag in elkaar gezet en zie ik tot mijn verbazing dat hij blijft hangen bij Bios Sign On.

Me keyboard doet het ook in eens niet meer (numlock brand niet) ik kan niet in de bios komen. Ik heb al een andere videokaart geprobeerd en een andere voeding en een ander keyboard dit mocht allemaal niet baten. Ik zou verder niet meer weten wat het is. Ik denk zelf niet dat het moederboard kapot is maar wat het wel is....

Ik heb geen hdd's aangesloten (dat lijkt me niet nodig om in bios te komen)

[edit]

wow! me voeding brande gewoon in eens door. Maar goed met andere voeding die ik nog had liggen doet hij precies het zelfde. Het kan trouwens zijn dat hij ook blijft hangen op testing memory en extentend memory (die laat hij namelijk nie tmeer zien). Ik heb 2 geheugen reepjes van 512ddr333

[ Voor 21% gewijzigd door WeAreLegion op 14-11-2004 13:49 ]

Verwijderd

Ik weet het niet zeker of ik je hiermee kan helpen, maar ik heb ook eens zoiets gehad, alleen kon ik wel nog in het BIOS komen, maar verder dan BIOS kwam me mobo niet. Na een week kwam ik erachter dat ik twee mobo afstandsbusjes had gezet, waar geen schroefgat in me mobo zat. Ik d8 dat het geen kwaad kon, maar via die busjes maakte me mobo onderling contact. Toen ik de busjes weghaalde was het probleem opgelost. Het zal wel niet de oplossing zijn want afstandsbusjes laten zitten is niet echt slim (Je vind dit verhaal ook in het grote mislukkingentopic in CME :P ), maar je weet het nooit.

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb overal alle afstand buisjes ingeschroeft gewoon. En daar over heen moederboard gezet (dus er zitten er nu een stel waar geen moederboard over heen zit) Maar goed heb net dus al een voeding opgeblazen en als ik gewoon basis system in elkaar zet met 400watt dan start hij niet eens meer op.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Je moet alleen maar de afstands busjes erin draaien die je gebruikt. miss zorgen de overbodige voor kortsluiting. Miss is het een idee om het mobo uit je kast te testen (gewoon op dat matje wat volgens mij bij alle mobos zit leggen)

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Dat was bij mij dus het probleem, schroef alleen de busjes erin waar je een schroef in gaat/kan draaien, de anderen kunnen kortsluiting in je mobo veroorzaken, of iig onderling contact. Probeer het met alleen de nodige afstandsbusjes of leg hem op het matje, wat lemming_nl voorstelt. Suc6

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok ik zl het even proberen :)

OMFG dat was het gewoon. Er zaten wat pinnetjes onder waar geen schroeven in moesten. Ik heb hem op dat matje gelegd. en alleen geheugen, videokaart er in gestoken en aangezet en nou werkt hij gewoon.

Ik moet zoiezo een nieuwe voeding hebben ik heb namelijk 8hdds er in zitten dus het is wel verstandig om een nieuwe te halen. Morgen even naar mycom en een 400watt zalman halen hoor dat die wel goed zijn

Het mag eigenlijk niet maar toch ontzettend bedankt dat je het hier even posten!

[ Voor 90% gewijzigd door WeAreLegion op 14-11-2004 16:22 ]

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Fijn dat we konden helpen :)

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Van hetzelfde, Suc6 nog verder
Pagina: 1