Toon posts:

xp3000 draait 1.75ghz kloksnelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een amd athlon xp3000+ gekocht.
heb hem op 166mhz gezet is dat goed¿
draait dus op 1.75ghz
draait op een asus a7n8x-deluxe

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 19:06 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
nee want als je even op
http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd-k7.html
kijkt zie je dat hij op 2 snelheden kan lopen. en dat ligt eraan welke cpu je precies hebt. Iniedergeval boven de 2000 mhz.
Dus of je multiplier staat te laag of je fsb.

(Zoek voortaan zelf even eerst)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info.

maar had al gezocht maar kon het niet vinden.

vind het alleen een beetje jammer dat er zo gauw gesnauwd wordt op dit forum.

van je zoekt niet goed en topic niet goed enz

Verwijderd

Dat komt mischien omdat er (te) vaak de zelfde vragen gesteld worden O-)

Je fsb moet waarschijnlijk op 200 icm een mp van 10.5 of je moet je (waarschijnlijk gelockte :? multiplier op 13 zetten)

Verwijderd

Je moederbord versie moet tenminste 1.04 en bios versie tenminste 1004
Kijk eens na welke versies jij hebt?

http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:14:
bedankt voor de info.

Als ik je post history bekijk zie ik zo ongeveer 20-25 topics van je die een slotje kregen. Blijkbaar heb je in alle topics niet genoeg zelf je best gedaan. Als je de search meer en beter zou gebruiken en google ook, zou een groot deel van die topics niet nodig zijn. ( Het is een forum voor tweakers, en een tweaker wordt geacht eerst zelf moeite te doen om zijn probleem op te lossen.)

Verwijderd

Topicstarter
als ik hem op 200mhz zet dan krijg ik of een blauw scherm of windows blijft opnieuw starten.

het blauwe scherm geeft aan irq-not-less-ore-equal

en hij draait wel met de multi op 10 ipv 10.5

maar dan heb ik mijn hz niet meer goed

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 20:39 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:13
Hier zijn echt al heel erg veel topics over geweest. Wanneer ik je topicstart lees denk ik van "Man, dat had je toch zó kunnen vinden?', maar nee, gewoon hier neerplempen en kijken hoe 't loopt. Kijk, we willen het hier heel leuk en gezellig houden zonder gesnauw naar elkaar maar je moet ook tegen een beetje kritiek kunnen :) Dus, check nu eerst eens met de search naar soortgelijke topics en lees de FAQ eens door en je komt al een heel eind heen. Nu kom je namelijk nogal onbeslagen ten ijs en dan glij je veelal uit ;)

Mocht je er niet uitkomen, dan helpen we je graag. Open een nieuw topic met daarin al je specs (dus ook geheugen type en merk), wat je gevonden hebt en zoal geprobeerd hebt, dan kunnen we je ook veel gerichter helpen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:14:
bedankt voor de info.

Dude, het is zo moeilijk nog niet. Kijk eens naar de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van dit subforum, daarin staat samengevat wat je allemaal minimaal moet kennen danwel uitvoeren eer je een topic wil starten. Er staat o.a. het volgende tussen:
Heel veel informatie en antwoorden zijn als volgt te vinden: 1) in de (online) handleiding; 2) op de supportsite van de fabrikant; 3) in de PMG FAQ; 4) via de GoT-Search; 5) via Google.
Wel, dit is dus zo'n beetje de beste zoekvolgorde. Laten we even kijken:
1) deze kunnen we overslaan, dit staat niet altijd in de handleiding van de CPU beschreven.

2) de supportsite van de fabrikant. Dat is dus www.amd.com en dan klik je even door als volgt: Product Information (je wilt toch info over je CPU?) --> AMD Athlon XP --> Technical Documentation --> AMD Athlon™ XP Processor Model 10 Data Sheet. Als je de datasheet een beetje doorneemt, dan zie je dat er 2 typen Athlon XP zijn. De ene met een FSB van DDR333 en de andere met een FSB van DDR400. De specs daarvan kun je op pagina 21 respectievelijk pagina 25 vinden. Die met een FSB van DDR333 draait dus op 2083MHz en die andere met een FSB van DDR400 op 2100MHz. Met behulp van enige basiskennis kun je uit deze kloksnelheden afleiden dat de DDR333 versie een multiplier heeft van (2083/(333/2)) = 12,5x en de DDR400 versie (2100/(400/2)) = 10,5x. Dus je kijkt deze instellingen even in de BIOS na. Staat de multiplier toevallig op 10,5x, dan moet je de FSB dus op 200MHz zetten (DDR400) :)

3) veel makkelijker is de PMG FAQ. Daarin kun je het volgende vinden:
Algemeen --> Een overzicht van alle chipsets en CPU's
Processors --> Voor hoeveel echte MHz'en staan de Model Ratings?

Stappen 4) en 5) kunnen we overslaan, aangezien je het antwoord al hebt :)

Simpel, toch?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.