Toon posts:

Probleem met de Geforce 6800LE

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik een Geforce 6800LE, ik blij :)
MAAR niet voor lang want na een aantal minuten Call of Duty gespeeld te hebben en opgemerkt dat Cod niet veel soepeler draait dan met mijn oude MX480 en bleef mijn cod zelfs hangen, ik deed wat testjes en kwam erachter dat ik niet meer dan 65 fps haal, Mijn systeem start nu geregeld opnieuw op.

ik heb de nieuwste drivers en en mijn pc ondersteunt agp 8x

Ik hoop dat iemand mij kan helpen dit zijn mijn specs

YS Office Link
Moederbord ASRock K7S41G-X
AGP 8x Slot
Processor AMD XP 2400+
ONBOARD>>Video 64MB DDR 128Bit shared 3D accelerator
Harde schijf 80Gb Liquid 7200Rpm ATA133
Geheugen 512pc400 DDR

in mijn bios staat AGP als primair

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:04
Welke schermresolutie? ik heb me ooit laten vertellen dat bij de lagere resoluties je spellen meer op de cpukracht gespeeld worden, zeg maar 1024x768

maarja, ik laat me wel meer wijsmaken :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

je hebt voordat je je nieuwe kaart erin hebt gegooid de oude drivers verwijdert??
zonee, doen..

• webloem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 07:51
Mm, ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik heb de Asrock k7s8x, en ook een 6800 LE, en een amd XP 2400+. Ik haal in 3dmark05 slechts 1450 pnt, wat veel te weinig is.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kijk even of je molex wel goed aan gesloten is allebei. Het schijnt namelijk dat indien die draad verkeerd om aangesloten is ( de + op de - dus ). Dat dan de kaart maar voor 50 % presteert. Hij doet het nog wel maar veel langzamer.

[ Voor 14% gewijzigd door Satch op 13-11-2004 18:53 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:29
Ik snap even niet waarom je dit gewoon niet even hebt gevraagd in het 6800LE topic, maar dat maakt niet uit.

Kijk eens eerst welke revisie je hebt van de 6800LE. Daarvan zijn plaatjes te vinden in het bovenstaande topic. Indien het revisie 1 is meteen terug naar de winkel, die is namelijk niet goed.

Ten tweede heb je voor een 6800LE minimaal een 350 Watt voeding nodig van een goed merk (Q-tec is dat NIET).

Ten derde kan je beter windows even opnieuw installeren. Bij mij gaf die ook in het begin wat probelemen. Het heeft er mee te maken dat windows het niet helemaal snapt en de kaart niet goed ondersteunt.

@metal14. De laatste keer dat ik heb gelezen dat iemand de stroom verkeerd heeft omgedraaid was zijn kaart de lucht in gegaan. Ten tweede moet je vrij lomp zijn om het voor elkaar te krijgen om de stekker er verkeerd om in te krijgen, maar ach alles kan he :P

@webbloem voor jou het zelfde verhaal

[ Voor 5% gewijzigd door Cardinal op 13-11-2004 18:54 ]

Verwijderd

metal14 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 18:44:
Kijk even of je stroomdraad wel goed aan gesloten is allebei ( weet naam der voor niet precies meer) Het schijnt namelijk dat indien die draad verkeerd om aangesloten is + op de - . Dat dan de kaart maar voor 50 % presteert. Hij doet het nog wel maar veel langzamer.
Lijkt me nogal onzin, een molex kan er maar op 1 manier op, en als die verkeerd omzit is de 12 en 5 volt lijn omgedraaid, denk niet dat je kaart dat overleeft.

Verwijderd

Zeker een VIA chipset op je mobo?

btw....verkeerde forum: Het 6800LE Topic Deel 9

• Cardinal
Nee, een SIS chipset

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
AGP aperature size in bios op 256 MB zetten.

• Cardinal
jouke_buissink schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:11:
AGP aperature size in bios op 256 MB zetten.
Dat levert wel een prestatie winst op, maar die is marginaal en je hebt amper kans dat het daar aan ligt. Ik heb ff nagekeken, mijn apeture size staat nu op 64 mb, heb hem daarna op 256 gezet (heb ook 512 mb ram), maar het had amper effect

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het plaatsen van mijn post op de verkeerde plek (eerste keer dat ik dit forum gebruik)

Bedankt voor jullie snelle reacties! _/-\o_

Ik ben bang dat het mijn voeding is 300Watt (een beetje weinig)
Dat is ook de reden waarom mijn pc gewoon van het een op andere moment opniew opstart denk ik.

Mijn tempratuur van mijn kaart ligt trouwens rond de 60 graden, niet echt super heet voor een gfx kaart toch?

Nog ff terug komen op het opnieuw installeren van windows voor het omwisselen van een videokaart, zijn er meer mensen met dit probleem? Ik heb namelijk niet zo'n zin om mijn pc voor de zoveelste keer opnieuw te installeren, heb ik net alles een beetje op orde kan ik weer mijn zooi opnieuw uitzoeken, en mijn windows xp registratie code is al menig keer gebruikt laatste keer moest ik bellen om mijn windows opniew te kunen installeren

Verwijderd

Topicstarter
Nog even terug komen op de voeding,

In de manual van de videokaart staat trouwens dat een 300 watt voeding ook zou moeten voldoen aan de eisen, niet dat ik denk dat de voeding het probleem niet zou zijn, maar waarom zulke eisen stellen als de videokaart veel meer watt nodig heeft 8)7 een beetje vaag imo. En dat zijn de eisen van de hele 6800 serie dus ook de ultra, als mijn 6800LE het al niet trekt wat te denken van de ultra :?

Verwijderd

Topicstarter
Oops sorry mensen verkeerd gelezen 8)7
Voor de andere kaarten heb je veel meer Watt nodig!

Ik ben ook al 2 dagen non-stop aan het kl*te om dat ding toch goed aan de praat te krijgen en dat begint een beetje op mijn concentratie te werken,

Ik leg me er nu dan ook bij neer dat ik maar eens een andere voeding moet halen, dus als iemand nog een 500w voeding in de aanbieding heeft en wat koel ellementen dan clock ik dat stuk print plaat gelijk ff over O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 19:40 ]

• webloem
Ik ben er nu achter dat mijn probleem licht bij de agp snelheid. Eerst was de sis AGP driver niet geinstalleerd, en dus ook geen 8x agp gebruikt. Nadat ik die heb geinstalleerd, gaat eea een stuk sneller, maar nu met allemaal rare artifarcts. Alleen het terugzetten van de standaard microsoft driver lost dit op, maar dat is voor mij dus niet voldoende. Ik heb ook slechts een 300watt voeding, maar kan dat ervoor zorgen dat je artifarcts te zien krijgt? (ps. ik heb rivatuner nu dus niet gebruikt, gewoon default instellingen van de vidcard).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook wat aan gerotzooid die driver had ik bij mijn andere Geforce kaart ook vergeten te installeren en dat levert inderdaad wat problemen op.
Als jij met artifarcts een soort vlekken op het beeld bedoeld heb ik daar ook last van, vooral toen ik mijn 6800LE overclockte kreeg ik deze en af en toe tijdens cod. ik heb nu zo'n beetje alles geprobeert behalve mijn os opnieuw installeren en een andere voeding dus ik ga maandag een nieuwe voeding halen en kijken of dat mocht helpen als je wilt webbloem houd ik je op de hoogte.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:04
Ik denk zelf dat het niet de voeding is, ik heb zelf namelijk ook een 6800 (niet LE) met ong vergelijkbaar soort systeem, en bij mij draait ie prima

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
een systeem dat spontaan uit zichzelf reboot moet eerst gefixd worden voor je verder gaat zitten kijken naar waarom hij in spelletjes niet goed presteert.

Tip, haal een goede 350+ watt voeding. Kost je vanaf 60 euro maar is wel zo handige investering.

N.B. een molex kan je er verkeerd om inzetten, als je kracht gebruikt.
Sommige mensen hebben daar niet veel problemen mee :P ;)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Koop dan voor 20 euro meer een goede 400Watt een Zalman.

specs

• webloem
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 20:59:
Ik heb ook wat aan gerotzooid die driver had ik bij mijn andere Geforce kaart ook vergeten te installeren en dat levert inderdaad wat problemen op.
Als jij met artifarcts een soort vlekken op het beeld bedoeld heb ik daar ook last van, vooral toen ik mijn 6800LE overclockte kreeg ik deze en af en toe tijdens cod. ik heb nu zo'n beetje alles geprobeert behalve mijn os opnieuw installeren en een andere voeding dus ik ga maandag een nieuwe voeding halen en kijken of dat mocht helpen als je wilt webbloem houd ik je op de hoogte.
Graag! (webloemATsolconPUNTnl)

Verwijderd

IK heb ook voortdurend problemen met mijn XFX 6800 LE, ongeacht de geinstalleerde drivers. In alle 3D-games hangt het ding voortdurend gedurende een seconde of 10, compleet met af en toe blauwe schermen.
Ook een volledige format van harddisk en clean XP- install loste niets op. :(

AMD 64 3400+, GA-K8VM800M, 512 MB, Maxtor 7200 rpm 200GB, AC'97 Sound.

Verwijderd

@reinB

check even het 6800LE topic, daar zag ik een gast met ongeveer hetzelfde probleem als jij, ik geloof dat een andere bios voor de LE de oplossing was...

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:22
Even uit mn hoofd

Tilde voor de console (kan het knopje zo snel op deze laptop niet vinden ;))

/com_framelimit 0

Zoiets... even zoekwerk volstaat, CoD is namelijk gelimiteerd op 66 fps ;)

XXXVI

Verwijderd

Tip: koop een aopen 300 of 350 Watt Aopen voeding met een 120mm fan. Zeer stil. Voltages zijn zeer accuraat (minder dan 1% afwijking). Trekt heel erg veel. En kost maar 40€ (mycom een jaar geleden)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:43:
@reinB

check even het 6800LE topic, daar zag ik een gast met ongeveer hetzelfde probleem als jij, ik geloof dat een andere bios voor de LE de oplossing was...
Nee, was het ook niet. De nieuwste bios stond er op. Monteur is net geweest, heeft andere kaart uitgeprobeerd, die gaf precies hetzelfde probleem. Geheugen vervangen werkte ook niet. Met een GForce 4 Ti 4200 werkte echter alles als een zonnetje. Zit nu zelf te denken aan een rotte processor, maar die had hij niet bij zich.
Zou het misschien anders kunnen liggen aan het feit dat ik met Partition Magic 8.0 de harddisk anders heb ingedeeld?

Zit nu 10 dagen zonder. Drama.

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Installeer je winXP opnieuw zou ik zeggen!
En ik bedoel compleet!
Schone installatie op bijv een andere partitie!

Windows Xp kan er niet mee omgaan als er videokaarten worden geswitched!
Plug en PLay is verrot! blijven oude componenten van die ti zitten.
Raar maar waar

ik heb op een oude windows installatie waar eerst een geforce 4-mx zat, 6800le erin gedaan , nieuiwste drivers en 3d mark gedraait! 3500 -4000 punten!
Op de nieuwe installatie had ik gelijk 6400 punten! Alle pipes en VERTEX shaders aan en huppa 8850 punten!

Bij mij scheelde het dus zo'n 4000 marks in 2003 !

[ Voor 1% gewijzigd door noltha op 16-11-2004 12:22 . Reden: klein type foutje ]

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Verwijderd

noltha schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:21:
Installeer je winXP opnieuw zou ik zeggen!
En ik bedoel compleet!
Schone installatie op bijv een andere partitie!
De 6800 LE zat er oorspronkelijk op. Was een compleet systeem. Schone installatie hielp ook niet. Mogelijk een bug in Windows? (MCE 2005)

Verwijderd

als de kaart ná volledige format is de bios corrupt ? :?
lijkt me erg voor de hand liggend. B
ik zou zeggen backup alles wat je wilt houden , formatteren en alles goed installeren. Biosje van de kaart evt flashen als het nog steeds gebeurd, moet werken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:11:
als de kaart ná volledige format is de bios corrupt ? :?
lijkt me erg voor de hand liggend. B
ik zou zeggen backup alles wat je wilt houden , formatteren en alles goed installeren. Biosje van de kaart evt flashen als het nog steeds gebeurd, moet werken?
Allemaal uitgeprobeerd, nieuwste bios. Monteur heeft andere kaart en ander moederbord er in gezet, precies hetzelfde probleem. Zit nou te denken dat het misschien iets te maken zou kunnen hebben met het feit dat ik de harddisk opnieuw heb ingedeeld met Partition Magic 8.0, of aan een rotte processor.

• Steve_O
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-08 07:38
Ik heb zwaar het vermoeden dat het inderdaad voor een groot gedeelte aan de voeding ligt. Haalde op mijn pc met de 6800LE in CS:source in de stress test een fps van 64 op een p4 2,26Mhz met 512 mb ram en een 300W voeding. Kaart in pc van mn pa getest met een p4 2.8Mhz met 1024 mb ram en een 350W voeding, en hoppa een fps van 94 met hogere grafische instellingen.

De helpdesk van paradigit kon met dit vertellen:

"De voeding die in uw pc aanwezig is, is 300watt. Dit is echter te weinig om deze videokaart goed te laten werken."

Ik had volgens hen ook te veel dingen er aan hangen voor deze voeding; 2 schijven, een dvd-brander, een dvd-lezer, en een videokaart + moedrboard.

Minimaal een goede voeding van 350W was hun aanraden (woensdag ff halen :) )

Maar hebben jullie nog tips voor een voeding met dit er aan, een 350, 400 of 480W ?

En welke...liefst een beetje een stille ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
offtopic:
ik kan je de enermax voedingen wel aanraden, heb zelf een 350 watt versie en daar kan je de fan zelf van instellen wat een hoop geluid scheelt

• Steve_O
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-08 07:38
Net een nieuwe voeding er in gezet, ook dit wil niet helpen. Mogelijk XP er nu maar een opnieuw op zetten...

Btw iemand een duidelijke link naar een bios flash, dit heb ik nog niet gedaan mogelijk dat dat helpen wil. Via die proggies als OmniExtremeEditFX e.d. kom ik er niet uit (ja ik n44b ;) )

Verwijderd

Zou het aan MCE 2005 kunnen liggen? Hiermee heb ik 2 keer een fresh install uitgevoerd, en het probleem bleef bestaan. Terwijl alles met een Geforce 4 Ti-4200 als een zonnetje liep.

En Steve O, bios flash hielp bij mij ook niet

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 12:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:11:
[...]

Nee, was het ook niet. De nieuwste bios stond er op. Monteur is net geweest, heeft andere kaart uitgeprobeerd, die gaf precies hetzelfde probleem. Geheugen vervangen werkte ook niet. Met een GForce 4 Ti 4200 werkte echter alles als een zonnetje. Zit nu zelf te denken aan een rotte processor, maar die had hij niet bij zich.
Zou het misschien anders kunnen liggen aan het feit dat ik met Partition Magic 8.0 de harddisk anders heb ingedeeld?

Zit nu 10 dagen zonder. Drama.
-edit- laat maar..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 16:00 ]

Verwijderd

Steve_O schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:04:
Ik heb zwaar het vermoeden dat het inderdaad voor een groot gedeelte aan de voeding ligt. Haalde op mijn pc met de 6800LE in CS:source in de stress test een fps van 64 op een p4 2,26Mhz met 512 mb ram en een 300W voeding. Kaart in pc van mn pa getest met een p4 2.8Mhz met 1024 mb ram en een 350W voeding, en hoppa een fps van 94 met hogere grafische instellingen.

De helpdesk van paradigit kon met dit vertellen:

"De voeding die in uw pc aanwezig is, is 300watt. Dit is echter te weinig om deze videokaart goed te laten werken."

Ik had volgens hen ook te veel dingen er aan hangen voor deze voeding; 2 schijven, een dvd-brander, een dvd-lezer, en een videokaart + moedrboard.

Minimaal een goede voeding van 350W was hun aanraden (woensdag ff halen :) )

Maar hebben jullie nog tips voor een voeding met dit er aan, een 350, 400 of 480W ?

En welke...liefst een beetje een stille ;)
Ik zou een Tagen 480 watt nemen kost 90 euro ofzo en ik hoor van mensen dat ie retestabiel is.

Verwijderd

ik kan je de aopen 350w aanraden, tempcontrol fan in (120mm, heel erg stil) en de lijnen zijn heel stabiel.. ik las wat dingen over een onstabiele 5v lijn, maar ik zelf heb er geen last van, en iedereen die ik het ding aanraad (of aansmeer, hoe je et ook wilt noemen) heeft ook een stabiele voeding eraan..

ik zelf heb ook performance problemen met mn 6800LE. hij draait op 325/740 met 16x1,5vp. en nog haal ik maar 15 fps in HL2. De verder systeemspecs van mijn pc zijn:

p4 2,66ghz 533mhz fsb
512mb ddr pc2700
1x 80gb Maxtor HDD
1x Samsung SATA 160gb HDD

naar mijn idee zou het retegoed moeten lopen op mijn systeem, cs source haalde ik al 90fps mee op 1024x768 alles op medium, en halflife2 moet niet veel verschil zijn, maar 16fps vind ik bar weinig.

weet iemand of hier oplossingen bekend voor zijn?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
even voor de mensen die op mij reageerden: In diverse topics is gebleken dat ze de molexen verkeerdom aan gesloten hadden( met een 6800le jah) en dat de kaart dat opmerkte en gewoon die stroombron niet gebruikte en dus underpowered was....

edit: blijkbaar konden die molexen ook makkelijk omgedraaid worden zonder geforceerd te worden. geen tijd/zin om nu die topics op te zoeken btw :P

@ similair: Installeer alle drivers opnieuw. Probeer verschillende instellingen uit kwa resolutie etc..

[ Voor 37% gewijzigd door Satch op 02-12-2004 23:57 ]

Verwijderd

ik heb het geprobeerd, nog is de performance hetzelfde..zelfs met alles op low draait t nog uberklote..ik snap er echt niets meer van |:(

Verwijderd

Kreeg net een tip van mijn leverancier:
In de bios even checken hoe groot de AGP Aperture-size is. Stond bij mij op 32. Verhogen leverde een behoorlijke ( maar nog niet ideale ) verbetering op!

Verwijderd

hier staat ie op 256, de aangeraden grootte voor 512mb ddr, ik ga binnenkort proberen een complete schoonveeg van mn systeem (behalve mn muziek) en de partities opnieuw indelen, windows op mn sata schijf knallen en mn games ook..hopen dat het dan een prestatiewinst oplevert

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:18:
hier staat ie op 256, de aangeraden grootte voor 512mb ddr, ik ga binnenkort proberen een complete schoonveeg van mn systeem (behalve mn muziek) en de partities opnieuw indelen, windows op mn sata schijf knallen en mn games ook..hopen dat het dan een prestatiewinst oplevert
Laat die schoonveeg maar zitten hoor, dat had bij mij geen effect.

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 11:31

JanW23

Mine mine mine mine

Je zou ook nog wel eens aan een moederbord issue kunnen denken... Sis chipsets zijn nou ook niet 1 van de betere chipsets... Op mijn vorige msi moederbord deed mijn geforse 4 videokaarten het ook zeer brak... en ati kaarten het SUPER goed...
Kan dus makkelijk zo zijn dat je moederbord een bottlenek is...

Bios update al uitgevoerd?

Succes ermee!
Pagina: 1