[Upgraden] van p4 3,06ghz naar amd 64 3500+

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mensen help me! :D

ik zit echt met een zwaar luxe probleem dat geef ik gelijk toe. Ik ga morgen naar hcc dagen en nou loop ik al een tijdje te denken om te gaan upgraden. Ik heb op dit moment een p4 3,06gz met 1gb ddr333 geheugen. Dit draait opzich nog wel redelijk prima. Maar vraag me af of het snel genoeg is voor me nieuwe videokaar tdie ik morgen ga halen (6800GT of x800 xt).

Nou had ik het idee om te gaan upgraden naar een amd 64 3500+ met een msi neo2 platinum mobo en ddr400 geheugen. Denken jullie dat dit echt winst op levert of hebben jullie zo iets van zonde van je geld?

PS: Geen geflame van intel is beter of amd is beter want dat interesseert me werkelijk geen fluit :)

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
snel genoeg, trekt je voeding t wel?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Algemeen
Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

Zie hiertoe ook de Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. Hier vallen "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" vragen dus ook onder :)

Tweaker? Het komt er concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna op zélf zoek gaat:
# check de specs/info/manuals op websites van desbetreffende fabrikanten
# hier kun je veel specifieke info over chipsets/CPU's terugvinden
# hier kun je de "beste" combinaties opzoeken
# kies eventueel fabrikant(en) cq merk(en) die je het meest aanspreekt
# zoek wat reviews op: www.tweakers.net en www.google.com zijn zeer handig
# struin op GoT rond naar probleemgevallen/ervaringen
# vergelijk de prijzen op Pricewatch (je kunt er ook vinden welke meest populair is)
# weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af
# maak uiteindelijk als échte Tweaker zijnde zélf je eigen keuze :Y)
Het is namelijk erg persoonlijk welke CPU/mobo je neemt, persoonlijk vindt ik een Intel nogal traag aanvoelen terwijl anderen mijn AMD weer als langzaam beoordelen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik ga morgen een CM stacker kast halen en heb 2 voedingen hier liggen is 900 watt dat boeit dus niet zo :) . Maar jah het is een aardige smak geld en zit nu echt te twijfelen en aangezien het morgen al zover is. Vraag ik even de hulp/mening van me mede tweakers :)

Het gaat er niet om of het traag aanvoelt ik vraag of julllie die stap zouden nemen laat ik het zo stellen. Even al die dingen achter wegen laten.

Ik ben al 3 dagen aan het googlen maar goed ik ga er dan nog wel een nachtje overslapen zie het morgen vanzelf wel.

[ Voor 35% gewijzigd door WeAreLegion op 12-11-2004 19:00 ]

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

Shaggy

Misantroop pur sang

Je zou natuurlijk even kunnen googlen...

1e hit: http://www.tomshardware.com/cpu/20030923/

[ Voor 6% gewijzigd door Shaggy op 12-11-2004 19:01 ]

Making an ass of myself since the 70's

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik zie het probleem niet, kopen die vid, mocht je hem te sloom vinden koop je er je amd 3500+ bij, of ben ik nu laagdrempelig denkend bezig?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik koop het liefst gewoon alles in 1 keer mocht ik het willen kopen. Zoals ik al zei gewoon een luxe probleem. Ik denk toch dat ik het zelf moet doen.

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Je zal zeker verschil merken. Ook omdat je met je nieuwe geheugen je fsb naar 400mhz opschroeft. Of het het geld waard is, is een tweede. Ik denk dat ik alleen voor nieuw DDR400 geheugen zou gaan, je cpu kan nog wel ff mee.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Wel, dit is een topic waar de PMG FAQ an sich vrij duidelijk over is. Je kunt genoeg info vinden over beide cpu's en de bijbehorende performance. Ik kan me voorstellen dat een klankbord wel zo prettig is alleen zal eenieder er z'n eigen mening over hebben. Zo zeg ik b.v. dat 't tamelijk onzinnig is. Ja een 3500+ is sneller dan de P4 3.06, alleen vind ik de investering die je er nu voor moet doen het niet waard. Anyway, het zijn jouw centen en je zult 't zélf moeten bepalen. Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen eerst alleen de nieuwe grafische kaart te nemen en kijken hoe dat bevalt met je huidige bord en cpu. Wel, succes met je beslissing :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.