Toon posts:

Gigabyte 7N400L geen post geen beeld is ie dood??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heey,
ik ben nieuw hier maar ben niet nieuw in de "pc-wereld" ik bouw al zin's mij 13/14de pc voor pc projecten en dergelijke.

ik heb zins een 2 maand een gigabyte 7-n400-l deze draaide echt perfect aangezien ik al een raid kaart had ben ik niet voor de pro gegaan ik weet dat raid-kaart pci dicht trekt maar dat maakt niet uit is toch maar file server(tje) (+/-500GB >:) )voor thuis.

system specs
CPU: amd Athlon xp 2200+ (non oc)
mobo: GA 7-n400-l
geheugen: 512 dual (2*256 pc3200)
voeding: 400 watt
graka: xpertvision 9200se 128MB
raid: Q-tec 340r ata 133ide raid card
HD'S: 4*100GB 7200rpm maxtor 8mb cache
2*40GB
dvd: nec 2500
pioneer dvd-rom

het probleem
het systeem draaide perfect tot vorige week.... ik kwam uit bed zette mijn pc aan en kreeg geen beeldmaar wel 1 lange piep 4 sec enz enz.. ik pc uit geschakeld op nieuw aangezet en toen kreeg ik nix meer. geen post geen beeld geen nix.

alle fans draaien
geheugen werkt
CPU werkt
graka werkt
raid card werkt
alles werkt

ik heb geprobeerd de bios te resetten bat. er uit jumper kort gesloten heeft een nacht zonder bios bat. gestaan en nog nix.

ik heb geprobeerd:
het mobo kaal op te starten
met alleen CPU
met CPU + geheugen
enz,enz, enz

ik weet het echt niet meer ik denk dat mijn mobo en als ie daadwerkelijk dood is wil ik wel eens weten hoe dit mogelijk is.

alle hulp is welkom alvast heel erg bedankt

Verwijderd

Ik heb bijna hetzelfde probleem, misschien heb je ook wat aan mijn topic.

Verwijderd

Topicstarter
heey,
thanx voor de link ik had al gezocht op GOT maar ik was hem nog niet tegen gekomen ik had ook al heel google afgezocht.

maar statiche opdonder lijkt me sterk hem z'n antistatiche pols band en ik had ook al geprobeert om hem te starten met mijn mobo buiten de kast maar nog nix

grtz

Verwijderd

Zelf heb ik het net ook geprobeerd. Het leverde bij mij ook niks op.
Ik denk dat hij maar RMA moet worden verstuurd.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk ook dat het terug sturen word. ik zal hem eerst nog eens voor de 3de keer grondig gaan door meten (komt mijn op leiding electronica toch nog eens van pas 8) ) ik laat het wel weten

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik heb zelf ook een Gigabyte, maar dan de versie 7N400 Pro. Mobo werkt opzich prima, helemaal geen problemen mee. Maar soms zijn er toch echt vreemde fouten. Ik hem toen een mailtje gestuurd, dat is inmiddels bijna een half jaar geleden, en heb nog steeds geen antwoord. Message staat nog steeds op READ. Dit was dus echt de druppel, en wil zelf ook GEEN gigabyte meer. Dacht toen iets goeds te kopen. Maar was niet echt het geval jammergenoeg. Heb nu een ASUS A8V Deluxe (S939). CPU heb ik met beetje geluk morgen binnen... Hoop daar niet zo veel problemen mee te krijgen...
iig, ff ontopic, denk dat het idd RMA wordt...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 14:24
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:51:
ik denk ook dat het terug sturen word. ik zal hem eerst nog eens voor de 3de keer grondig gaan door meten (komt mijn op leiding electronica toch nog eens van pas 8) ) ik laat het wel weten
no offence maar wat wil je door gaan meten dan? :P heb je het schema? of reparatie manual? anders ben je snel uitgemeten op een "onbekend" moederbord denk ik :P

Verwijderd

Topicstarter
heey

gewoon ff standaard dingen als condensatoren en spannings regelaars.
want op het eerste gezicht is er nix door gebrand.

maar ja heb nix afwijkends kunnen vinden dus RMA

wat mij berteft kan ie dicht

grtz

ps.
ik mis jammer genoeg nu wel mij lan party maar maar ik ga niet een mobo kopen van een paar tientjes speciaal daarvoor ik ga wel weer voor de volgende.

ps. 2
kan gelukkig bij mijn data heb mijn ide-raid controller in mijn p2 gezet bigtower naast mijn p2 gezet (thank god for 90cm ide-kabels)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 13:51 ]

Pagina: 1