heey,
ik ben nieuw hier maar ben niet nieuw in de "pc-wereld" ik bouw al zin's mij 13/14de pc voor pc projecten en dergelijke.
ik heb zins een 2 maand een gigabyte 7-n400-l deze draaide echt perfect aangezien ik al een raid kaart had ben ik niet voor de pro gegaan ik weet dat raid-kaart pci dicht trekt maar dat maakt niet uit is toch maar file server(tje) (+/-500GB
)voor thuis.
system specs
CPU: amd Athlon xp 2200+ (non oc)
mobo: GA 7-n400-l
geheugen: 512 dual (2*256 pc3200)
voeding: 400 watt
graka: xpertvision 9200se 128MB
raid: Q-tec 340r ata 133ide raid card
HD'S: 4*100GB 7200rpm maxtor 8mb cache
2*40GB
dvd: nec 2500
pioneer dvd-rom
het probleem
het systeem draaide perfect tot vorige week.... ik kwam uit bed zette mijn pc aan en kreeg geen beeldmaar wel 1 lange piep 4 sec enz enz.. ik pc uit geschakeld op nieuw aangezet en toen kreeg ik nix meer. geen post geen beeld geen nix.
alle fans draaien
geheugen werkt
CPU werkt
graka werkt
raid card werkt
alles werkt
ik heb geprobeerd de bios te resetten bat. er uit jumper kort gesloten heeft een nacht zonder bios bat. gestaan en nog nix.
ik heb geprobeerd:
het mobo kaal op te starten
met alleen CPU
met CPU + geheugen
enz,enz, enz
ik weet het echt niet meer ik denk dat mijn mobo en als ie daadwerkelijk dood is wil ik wel eens weten hoe dit mogelijk is.
alle hulp is welkom alvast heel erg bedankt
ik ben nieuw hier maar ben niet nieuw in de "pc-wereld" ik bouw al zin's mij 13/14de pc voor pc projecten en dergelijke.
ik heb zins een 2 maand een gigabyte 7-n400-l deze draaide echt perfect aangezien ik al een raid kaart had ben ik niet voor de pro gegaan ik weet dat raid-kaart pci dicht trekt maar dat maakt niet uit is toch maar file server(tje) (+/-500GB
system specs
CPU: amd Athlon xp 2200+ (non oc)
mobo: GA 7-n400-l
geheugen: 512 dual (2*256 pc3200)
voeding: 400 watt
graka: xpertvision 9200se 128MB
raid: Q-tec 340r ata 133ide raid card
HD'S: 4*100GB 7200rpm maxtor 8mb cache
2*40GB
dvd: nec 2500
pioneer dvd-rom
het probleem
het systeem draaide perfect tot vorige week.... ik kwam uit bed zette mijn pc aan en kreeg geen beeldmaar wel 1 lange piep 4 sec enz enz.. ik pc uit geschakeld op nieuw aangezet en toen kreeg ik nix meer. geen post geen beeld geen nix.
alle fans draaien
geheugen werkt
CPU werkt
graka werkt
raid card werkt
alles werkt
ik heb geprobeerd de bios te resetten bat. er uit jumper kort gesloten heeft een nacht zonder bios bat. gestaan en nog nix.
ik heb geprobeerd:
het mobo kaal op te starten
met alleen CPU
met CPU + geheugen
enz,enz, enz
ik weet het echt niet meer ik denk dat mijn mobo en als ie daadwerkelijk dood is wil ik wel eens weten hoe dit mogelijk is.
alle hulp is welkom alvast heel erg bedankt