Toon posts:

[Mobo/Proc] Pc geeft geen beeld. Probleem: Mobo of Proc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee, dan eerst mijn probleem:
Mijn computer geeft geen beeld wanneer ik deze aan zet.

Specs:
Amd Ahtlon XP 2800+
GigaByte GA-7NNXP
Corsair 512MB DDR400 XMS
MDT 512MB DDR333
Club 3D Radeon 9700PRO ( gekoeld met Zalman+Fan )
Maxtor 40GB ( Systeem )
Maxtor 80GB 8mb ( Data I )
Maxtor 120GB 8mb ( Data II )
Verder nog:
Voeding van Chieftec
Dvd speler
CD brander
Tv kaartje
Fan controller + 6 Fans

Mijn vader speelt de laatste tijd erg veel MS Train Simulator. Dit beeld schokte bij hem behoorlijk en hij vroeg aan mij waar dat door kwam. Ik zei dat het waarschijnlijk aan zijn video kaart lag, Geforce MX 440. En ik zei dus dat hij de mijne wel een tijdje mocht lenen om te kijken of dit beter wekt.
Vervolgens bouw ik de video kaart van mijn vader in mijn pc omdat ik natuurlijk nog wel gebruik wil kunnen maken van mijn pc.
Ik druk hem aan en hij begint te loeien maar ik krijg geen beeld.
Vervolgens zet ik een andere MX 420 er in, weer geen beeld. Ik dacht, misschien is mijn agp slot kapot. Dus ik zet er een oude Diamond stealth II in, dit is een PCI kaart. Maar weer heb ik geen beeld. Vervolgens heb ik mijn video kaart weer uit mijn vaders pc gehaald en in mijn pc gebouwd. Alsnog geen beeld.
Wat nu het vreemde is: Wanneer ik mijn video kaart er in stop, zonder de power connecter ( die heeft de R9700PRO ) dan begint hij NIET te piepen, wat hij normalite wel zou doen. Ook wanneer ik mijn Geheugen uit mijn pc haal piept hij niet, wat normaal ook hier wel zou gebeuren.
Zelf denk ik dat het probleem ligt bij, of het moederbord, of de processor. Helaas heb ik hier geen ander Socket A moederbord in huis waar ik mijn processor op zou kunnen proberen. Ook heb ik de megelijkheid niet om een andere Socket A processor in mijn pc te proberen.

offtopic:
Sorry voor mijn slecht taalgebruik. Ik heb erstig last van dislexie. Ik probeer zo veel mogelijk om een nette post te posten. Verbeteren heb ik geen problemen mee, ik word alleen wel een beetje ziek van post zoals: Gsus, kerel jij kan ook geen Nederlands. Bedankt voor jullie begrip! Nogmaals, mijn excusses.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het klinkt erg als een overleden mobo, aangezien het geeneens piept en je al zoveel videokaarten had geprobeerd. Wellicht heeft het een statische opdonder gehad toen je de videokaart eerst eruit haalde? Probeer het boeltje anders uit te bouwen en op een plankje te testen om kortsluitingen in de kast uit te sluiten. Zie verder ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

Verwijderd

Topicstarter
Okee, bedankt. Ik ga het proberen op een plankje. Is het dan slim om alleen ff de basis onderdelen te doen, dus: Mobo, Proc, Geheugen, Videokaart en voeding?

Het mobo is nog geen jaar oud. Denken jullie dat ik hier nog garantie op krijg of is het zo'n "appart" geval, dat ze niet accepteren?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo juist ff geprobeerd wat BalusC zij, dus mijn mobo uit de kast met alleen de basis. Hij doet nog niks.
Ik denk dat ik hem maar ga opsturen maar ik heb een probleem. Ik heb mij chipset cooler vervangen door zo'n zalman cooler. Deze heb ik er weer afgehaald alleen nu wil ik de standaard cooler er weer op zetten maar daar op zit dubbelzeidig tape. Nu is dit oud en plakt het niet meer. Enig idee wat ik ipv dit tape kan gebruiken, miss. andere tape?