Vragen/opmerkingen templatewijzigingen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.432 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Rataplan schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 15:14:
[...]
Als je dan toch gaat combineren, is het een idee om dan ook de title van de topiclink ("Laatste bericht geplaatst door...") aan het mapje te hangen? Ik heb "Topiclink leidt direct naar laatste berichten?" uitstaan en dan slaat 't een beetje nergens op :)
Dat lijkt me onlogisch aangezien de link niet noodzakelijk naar het laatste bericht gaat, en daarbij is er ook al een 'rel' geweest de laatste keer dat ik die title verplaatst had, dus daar waag ik me niet meer aan ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 12:56
Heej crisp, nieuw kleurtje? Je hoofdstatus is nu dus devver geworden. Het MT had blijkbaar preventief een zondebok nodig voor de nieuwe template }) :P
Maar je hebt het volgens mij welk verdiend met het vele werk dat je aan de templates besteed hebt d:)b
Nou nog zo'n slachtoffer vinden voor de merge :9

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-10 18:08

JHS

Splitting the thaum.

Rataplan schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 15:14:
[...]
Als je dan toch gaat combineren, is het een idee om dan ook de title van de topiclink ("Laatste bericht geplaatst door...") aan het mapje te hangen? Ik heb "Topiclink leidt direct naar laatste berichten?" uitstaan en dan slaat 't een beetje nergens op :)
Ik heb het persoonlijk ook uitstaan, maar ben toch erg blij met de title :) . En het mapje is een kleiner mouseover oppervlak :) .

edit:
* JHS is met cryforhelp :)

[ Voor 7% gewijzigd door JHS op 13-11-2004 18:04 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

THiCE schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 12:53:
[...]

Hier ben ik het wel mee eens eerlijk gezegd. Het paars en geel past gewoon perfect bij GoT, het is niet zomaar een kleurenschema, iedereen die dit forum kent associeert deze kleuren met GoT :) Het is niet een kwestie van 'wennen', maar imho verliest GoT een stukje eigen identiteit als de paarse layout overboord gekieperd wordt. Ik heb een tijdje de twee andere templates geprobeerd (ik ben abonnee), maar ik vond het niks... te monochroom allemaal.

[...]

Vooruitkijken staat imho niet gelijk aan users min of meer verplicht een nieuwe template geven. Jij vindt de paarse layout lelijk, ik vind hem prachtig, en ik ben echt niet de enige :) Ik vind het jammer dat er wat dit betreft geen feedback van users gevraagd wordt, óf men dit ook lelijk vind of niet. Je zou het kunnen proberen, door iedereen de mogelijkheid te geven om te kiezen tussen deze paarse, en de nieuwe T.net layout, en dan na een maand oid te kijken hoeveel (actieve) mensen welke layout gebruiken. Misschien dat je dan een meer gefundeerd beeld krijgt of meer mensen de paarse layout lelijk vinden of niet.
Ik vind GOT er met elke update vd templates en myreact op vooruitgaan en geef groot applaus voor het harde werk van alle devvers enzo. Ook lijkt mij de nieuwe template gewoon goed. :)

Echter vwb de achtergrondkleur ben ik het zeeeeer eens met met Lighteye en THiCE.
Als abo heb ik de diverse templates allemaal serieus geprobeerd en ik vind ze qua features super maar vanwege de achtergrondkleur niet prettig. Ook als ik op andere fora kom mis ik gelijk de prettige zachtpaarse GOT kleuren.

Het is imo arrogant om dit er op deze wijze doorheen te drukken.
moto-moi schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 15:10:
[...]Tuurlijk, hij ziet er anders uit, maar ach, Fok! is ook toen ze van Topix naar Replique gegaan van template gewijzigd, en toch gaat iedereen nog naar Fok! toe :z
Deze foute redenering heb ik al vaker voorbij zien komen.

Natuurlijk gaan mensen nog naar FOK en ze zullen ook naar GOT blijven gaan. Ze blijven alleen niet komen omdat ze het eens zijn met nieuwe achtergrondkleuren, zoals je met jouw redenering suggereert, ze blijven komen vanwege de (unieke) content.

verder is het "maar ach"en het " :z " icoontje gewoon denigrerend naar de users toe. Vind het niet erg professioneel als de crew die juist de verdere professionalisering van GOT/Tweakers wil bevorderen zulke replies gaat posten.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 13-11-2004 18:58 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ok, de discussie mbt de 'new'-icoontjes kunnen we achter ons laten aangezien ik daar lokaal al een alternatief voor bedacht heb: de functionaliteit gaat naar het topic-mapje, en voor de mods komt er een extra icoontje voor de admin-functionaliteit (dit laatste zet ik vanavond nog op ons Bèta forum).

Vwb de nieuwe layout vind ik elke opmerking die hier gemaakt wordt nogal voorbarig. Hoe kan je nou over iets oordelen aan de hand van enkele screenshots? :?
Ik (en waarschijnlijk het merendeel van de crew) werk nu met de nieuwe layout, en dat bevalt mij prima. Ook vanuit de rest van de crew ontvang ik alleen maar positieve berichten.
Als je echt nog zo hunkert naar de oude paarse layout, of de mogelijkheid wil hebben om de CSS voor de nieuwe layout naar je eigen smaak aan te passen dan moet je gewoon een abbo nemen - aan een ieder de keus of dat hem/haar waard is.
De functionaleit in de nieuwe template blijft hetzelfde (en is zo mogelijk zelfs nog uitgebreider), dus wat dat betreft gaat iedereen er op vooruit.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:06

Sabbi

je denkt aan mij.

Waar gaan je prefs/voorkeuren eigenlijk wonen in de nieuwe layout? Het viel me op dat de niet meer bovenin staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

crisp schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 18:54:
......

Vwb de nieuwe layout vind ik elke opmerking die hier gemaakt wordt nogal voorbarig. Hoe kan je nou over iets oordelen aan de hand van enkele screenshots? :?
Ik (en waarschijnlijk het merendeel van de crew) werk nu met de nieuwe layout, en dat bevalt mij prima. Ook vanuit de rest van de crew ontvang ik alleen maar positieve berichten.

Als je echt nog zo hunkert naar de oude paarse layout, of de mogelijkheid wil hebben om de CSS voor de nieuwe layout naar je eigen smaak aan te passen dan moet je gewoon een abbo nemen - aan een ieder de keus of dat hem/haar waard is.
De functionaleit in de nieuwe template blijft hetzelfde (en is zo mogelijk zelfs nog uitgebreider), dus wat dat betreft gaat iedereen er op vooruit.
Layout & functionaliteit is imo iets anders dan kleurstelling.

De layout en functionaliteit van "niet-paarse" templates die ik als abo kan gebruiken vind ik heel goed. Beter dan bij de paarse. Dit lijkt obv de screenshots en info die we van jullie hebben ook voor de nieuwe template op te gaan.

Alleen: ik wil de nieuwe layout en functionaliteit met de mogelijkheid om de paarse achtergrondkleuren te kunnen kiezen. En ik ben niet de enige.

Dat je als abo wel paars kan kiezen maar dan geen nieuwe functionaliteit meer krijgt schiet natuurlijk ook niet op.

Ook het zelf met css klussen is voor de velen geen optie. Sterker: niet abo's kunnen dit niet eens en binnen die groep lijkt een significant deel ook graag de keuze tussen paars en "wit" te hebben.

Tot nu houden jullie je oost-indisch doof voor het toch breed gevoelde sentiment dat de nieuwe layout & functionaliteit ook beschikbaar moet komen met een paarse kleurstelling en dat vind ik jammer.

[ Voor 18% gewijzigd door Help!!!! op 13-11-2004 19:22 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Help!!!! schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 18:45:
Het is imo arrogant om dit er op deze wijze doorheen te drukken.
Als we naar 100.000 users zouden moeten luisteren, en het ze allemaal naar de zin moeten maken, zou er geen enkele nieuwe feature komen, maar zouden we nog steeds UBB draaien.
En ik dacht niet dat dat een vooruitgang zou zijn ten opzichte van React.
En verder kun je moord en brand schreeuwen, maar de nieuwe template komt, en de enigen die dat tegen kunnen houden zitten in het MT.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Help!!!! schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:16:
[...]
Tot nu houden jullie je oost-indisch doof voor het toch breed gevoelde sentiment dat de nieuwe layout & functionaliteit ook beschikbaar moet komen met een paarse kleurstelling en dat vind ik jammer.
Je zou eens voor de grap de topics moeten zien van de vorige lay-out change... Je blijft dit soort posts houden, waarom? Omdat je er nog niet aan gewend bent ;)

Wacht het nou rustig af... Kan je er na 1 maand nog niet tegen, dan neem je toch gewoon een abo :? GoT is nochtans geen filantropische instelling (ondanks dat een hoop vrijwilligers hier hun nek voor uitsteken)

Ik lees in het topic in MED het volgende:
Syntax highlighting voor c#, delphi, vb en vb.net (naast de bestaande c, c++ en java highlighting)
Hoeveel werkt vergt het om zoiets te maken? Ik zit bijvoorbeeld heel lang te wachten op een JS highlighter. Zo zullen er vast nog een aantal talen zijn, waar andere graag highlighting voor willen zien.

Mocht het van dusdanige aard zijn om de input voor die highlighting open te stellen, dan wil ik me best inzetten om hier aan mee te dragen. Met mij waarschijnlijk ook anderen.

Dus crisp: in hoeverre kunnen wij GoTters hieraan meehelpen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Help!!!! schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:16:Dat je als abo wel paars kan kiezen maar dan geen nieuwe functionaliteit meer krijgt schiet natuurlijk ook niet op.

Je hebt als abo de mogelijkheid tot CSS, en ik gok zomaar dat je daarmee de achtergrond kleuren aan kan passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-10 07:46

krvabo

MATERIALISE!

[...]

Alleen: ik wil de nieuwe layout en functionaliteit met de mogelijkheid om de paarse achtergrondkleuren te kunnen kiezen. En ik ben niet de enige.

Dat je als abo wel paars kan kiezen maar dan geen nieuwe functionaliteit meer krijgt schiet natuurlijk ook niet op.
JE kan een alternatieve css opgeven. Dan pak je toch de kleuren van paars, en zet je die dan in je css?
Ook het zelf met css klussen is voor de velen geen optie. Sterker: niet abo's kunnen dit niet eens en binnen die groep lijkt een significant deel ook graag de keuze tussen paars en "wit" te hebben.
Dan nemen ze óf een abo, of ze geven een atl. stylesheet op in hun browser. (ja dat kan). Voor firefox heb je een plugin, en volgens mij kan IE het al standaard.
Als de nieuwe layout er komt voor abo's / normale users, komt er binnen een dag toch wel een alt stylesheet gemaakt door een user, dus ik snap je punt niet helemaal.

Ik vind de nieuwe layout er goed uitzien :)

Btw; een puntje over de php highlighting;
Die is vernieuwd, maar ik vind hem nogal onduidelijk.. ik weet niet in hoeverre hier iets aan te passen is? Zo zijn de if / else en de functions dezelfde kleur blauw.
Nu vind ik het nogal lijken op java highlighting, kan dit meer zoals in editplus worden gemaakt?

[ Voor 12% gewijzigd door krvabo op 13-11-2004 19:30 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Sabbi schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:14:
Waar gaan je prefs/voorkeuren eigenlijk wonen in de nieuwe layout? Het viel me op dat de niet meer bovenin staan...
Keurig verwerkt in het MyReact-menuutje:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45075/thumb.png

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

moto-moi schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:21:
[...]

Als we naar 100.000 users zouden moeten luisteren, en het ze allemaal naar de zin moeten maken, zou er geen enkele nieuwe feature komen, maar zouden we nog steeds UBB draaien.
Dit argument wordt naar mijn smaak te vaak gebruikt om een discussie af te kappen.

Het gaat er namelijk niet om dat je naar elke individuele nuk zou moeten luisteren. Dit is inderdaad onbegonnen werk. Bij het serieus nemen van je userbase hoort echter dat je naar een breed gevoeld sentiment wel luistert.

Het MT beslist. Ok prima daar zal iedereen zich uiteindelijk bij neer leggen.
De manier waarop dit er doorgedrukt wordt en de af en toe toch wat hautaine stijl waarin jullie hierover posten komt voor mij als user niet prettig over.

Is het (technisch) nou werkelijk zo moeilijk om de users (incl. niet abo's) vwb de achtergrondkleur ook de keuze voor paars te geven ??

PS: Als tzt een handige user een paarse CSS ter beschikking stelt voor de nieuwe layout zal ik daar dankbaar gebruik van maken. :) :) Gezien de mooie nieuwe functionaliteit heb je eigenlijk geen keus dan de nieuwe layout gebruiken. Alleen nog even uitzoeken hoe je zo'n CSS in IE "laadt". ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 13-11-2004 19:54 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Help!!!! schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:52:
Alleen nog even uitzoeken hoe je zo'n CSS in IE "laadt". ;)
Een custom stylesheet kun je als abo gewoon in je prefs opgeven. Al sinds de introductie van React 1.9.3. ;)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Help!!!! schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:52:
Dit argument wordt naar mijn smaak te vaak gebruikt om een discussie af te kappen.
Het gaat er namelijk niet om dat je naar elke individuele nuk zou moeten luisteren. Dit is inderdaad onbegonnen werk. Bij het serieus nemen van je userbase hoort echter dat je naar een breed gevoeld sentiment wel luistert.

Is het (technisch) nou werkelijk zo moeilijk om de users (incl. niet abo's) vwb de achtergrondkleur ook de keuze voor paars te geven ??
Nee, maar zoals al 3 keer is gezegd tegen je Je kunt een eigen fscking stylesheet aanmaken en gebruiken als je een abo hebt, en dan heb je daar bovenop nog de oude templates tot je beschikking.
En dat is tevens het laatste wat ik over dit onderwerp zeg, want blijkbaar wil het totaal niet doordringen tot je :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Je zou bijna denken dat het sommigen hier niet om de informatie te doen is :P

Maar een clientside CSS'je kan de eigenwijzere twiekert ook goede diensten bewijzen. Zie [rml]Rataplan in "[TPL] Visited link-kleur aanpassen?"[/rml] voor een korte samenvatting.

edit:
Oh en moto-moi, is er bij het inkleuren van Guardian Angel's nick nog rekening gehouden met de nieuwe kleurstelling of wordt hij straks onzichtbaar, nicksgewijs :? :P

[ Voor 20% gewijzigd door Rataplan op 13-11-2004 20:28 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou jongens, ik vind de nieuwe template een stuk mooier d:)b

Hoe ie werkt weet ik natuurlijk nog niet, maar ik vind niet echt daar er sentiment verloren gaat. T.net zelf is na die eerste, drastische lay-out change ook alleen maar drukker geworden. Daar bovenop is de connectie tussen T.net en GoT een stuk duidelijker, wat nieuwe mensen naar het forum zal lokken. Ongetwijfeld een hoop newb's, maar ook die kunnen uitgroeien tot behulpzame users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ligt het nou aan mij of werkt het openen van externe links in een nieuw venster nog niet lekker? Ik heb nl. aangevinkt dat ie een nieuw venster moet openen, maar hij blijft alles gewoon in hetzelfde venster openen. Zowel met IE als Firefox.

Ik gebruik btw. de silver template.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 13-11-2004 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-10 05:47

Nik

Heb ik dus ook last van. Ingesteld, maar geen resultaat. Brouwser wisselen helpt niet, opschonen ook niet, andere pc misschien, dat nog niet gesprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En een harde refresh of een clear van je cache al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Yep, dat bedoelde ik met opschonen. Zo eens even op een andere pc hier thuis proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Palomar schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 21:03:
Ligt het nou aan mij of werkt het openen van externe links in een nieuw venster nog niet lekker? Ik heb nl. aangevinkt dat ie een nieuw venster moet openen, maar hij blijft alles gewoon in hetzelfde venster openen. Zowel met IE als Firefox.

Is een bekende bug voor de silvertemplate:
[rml]crisp in "[ silver] Links in nieuw scherm"[/rml]

En zoals je in die sluitmessage daar kunt zien: inmiddels lokaal gefixt door * crisp , maar dat is hier dus nog niet doorgevoerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Oooh ja :P Ineens vanuit het niets, klik ik op de link uit de post hierboven, en ja, popup :*)

Dank u wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

BtM909 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:23:
[...]
Ik lees in het topic in MED het volgende:

[...]

Hoeveel werkt vergt het om zoiets te maken? Ik zit bijvoorbeeld heel lang te wachten op een JS highlighter. Zo zullen er vast nog een aantal talen zijn, waar andere graag highlighting voor willen zien.

Mocht het van dusdanige aard zijn om de input voor die highlighting open te stellen, dan wil ik me best inzetten om hier aan mee te dragen. Met mij waarschijnlijk ook anderen.

Dus crisp: in hoeverre kunnen wij GoTters hieraan meehelpen?
Ik heb het daar al met .oisyn (die de highlighter heeft gemaakt, en waarvan dit gewoon de laatste versie is) al overlegt, en in principe wil hij ook wel een JS highlighter maken ooit, maar heeft daar op dit moment geen tijd voor. Het is opensource en de laatste versie (inclusief bugjes :P ) kan je vinden op http://www.oisyn.nl/articles.php/11. Je zou er zelf een gooi naar kunnen doen als je flex beheerst.

Brengt me ook op het volgende punt:
krvabo schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:27:
[...]
Btw; een puntje over de php highlighting;
Die is vernieuwd, maar ik vind hem nogal onduidelijk.. ik weet niet in hoeverre hier iets aan te passen is? Zo zijn de if / else en de functions dezelfde kleur blauw.
Nu vind ik het nogal lijken op java highlighting, kan dit meer zoals in editplus worden gemaakt?
Ik heb de kleurstelling van .oisyn's highlighter juist aangepast om het zoveel mogelijk op de oude PHP highlighting te laten lijken. .oisyn was daar zelf niet zo blij mee ( ;) ) en heeft zelf liever weer de oorspronkelijke kleuren (zie eerdergenoemde link voor een voorbeeld).
Je mag er over zeuren, maar daar doe ik niets mee en kan ik ook niets mee. Open een topic, in P&W bijvoorbeeld aangezien daar het meest van de highlighter gebruikt wordt, en stel het ter discussie. Ik wacht wel tot er een concreet voorstel komt met algemene concensus over hoe het moet worden... :)
proller schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 21:06:
Heb ik dus ook last van. Ingesteld, maar geen resultaat. Brouwser wisselen helpt niet, opschonen ook niet, andere pc misschien, dat nog niet gesprobeerd.
Palomar schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 21:03:

In silver is het inderdaad stuque; als het in de gewone paarse template niet werkt dan zou ik eens argwanend gaan kijken naar andere software op je PC zoals firewalls en virusscanners die erg graag ook rommelen in webpagina's.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Harm schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 21:10:
En een harde refresh of een clear van je cache al geprobeerd?
Nog even een hardnekkig misverstand uit de weg ruimen: cache is geen issue vwb CSS en JS; bij een grote nieuwe release rename ik die bestanden zodat altijd de laatste versie gedownload wordt bij de client. Refreshen zal dus niet uitmaken ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 10:24
jaja, Crisp is iedereen weer een stapje voor :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Gaan we nu echt serieus moeilijk doen over dat de oude template verdwijnt? :?

Kom op jongens, jullie komen hier op een website van andere mensen en die worden wel eens vernieuwd. Ga toch niet bij ieder wissewasje de conservatieve bal uithangen :?

Dat men klaagt over features zoals de New-knop kan ik me iets bij voorstellen, maar dat je als niet-betalend gebruikt klaagt dat we ons uiterlijk moderniseren wil er bij mij niet in hoor :/

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Ik kijk eigenlijk best uit naar de nieuwe layout, maarkan me wel voorstellen dat mensen wat argwanend zijn als de oude layout achter een betaal acount verdwijnt. Je moet eerlijk toegeven (hoewel jij daar niet overgaat, maar toch ;) ) dat dat een leuk truckje is om te proberen meer abbo's te krijgen, maargoed, das t.net z'n goed recht lijkt me ook. Bedrijven willen winst maken, en ik zie niet in waarom t.net daarin anders zou moeten zijn dan andere bedrijven.
Hoe gaat de crewtest van de nieuwe layout btw? positief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-10 19:10
Iedereen in de crew is erg enthousiast voorzover ik het kan zien. :) Wat betreft extra abo's, als mensen de kleur belangrijk genoeg vinden om een abo te nemen, dan vind ik dat een beetje raar. Ik dacht altijd dat het om de inhoud ging bij ons nerds :)

[ Voor 59% gewijzigd door zeef op 13-11-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Het heeft geen bal van doen met abbo's verkopen. Toen Fok vorig jaar naar een nieuwe layout ging hield iedereen z'n mond, toen de T.net FP 2 keer naar een nieuwe layout ging hield iedereen z'n mond, toen etc. etc.

Uiterlijken en logo's veranderen, en wij willen graag uniform zijn in onze uitstraling van FP en forum, en dus verandert dat uiterlijk zodat het op de FP lijkt en het meer als 1 geheel overkomt. Dat is de enige zwaarwegende reden om het paarse monster grondig te ditchen.

En nu na een dagje wil ik iig de nieuwe template niet meer kwijt :)

[ Voor 14% gewijzigd door curry684 op 13-11-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
curry684 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 22:47:
Het heeft geen bal van doen met abbo's verkopen. Toen Fok vorig jaar naar een nieuwe layout ging hield iedereen z'n mond, toen de T.net FP 2 keer naar een nieuwe layout ging hield iedereen z'n mond, toen etc. etc.

Uiterlijken en logo's veranderen, en wij willen graag uniform zijn in onze uitstraling van FP en forum, en dus verandert dat uiterlijk. Dat is de enige zwaarwegende reden om het paarse monster grondig te ditchen.
nou nou, rustig maar ;) Maargoed hoeveel mensen hoor je nu klagen? Ik zie er maar een paar, ik weet nog dat toen de layout in eerste instantie aangekondigd werd iedereen vooral positief was. het zijn altijd de klagers die de grootste mond hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Maverick schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 22:49:
[...]

nou nou, rustig maar ;) Maargoed hoeveel mensen hoor je nu klagen? Ik zie er maar een paar, ik weet nog dat toen de layout in eerste instantie aangekondigd werd iedereen vooral positief was. het zijn altijd de klagers die de grootste mond hebben ;)
Veranderingen zijn altijd lastig, waarom iets wat werkt veranderen ;)
Het zal wel wennen zijn, vooral dat Henk wat minder in de picture staat zal een enorm gemis zijn ;(
Net zoals toen de FP hem dumpte :'( ik mis hem nogsteeds, Henk==Tweakers.net imo
offtopic:
Heb daarom ook vandaag @ HCC ook nog maar een mooie beker gekocht met Henk erop, helaas werden de glazen niet los verkocht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:08

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
curry684 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 22:32:
Gaan we nu echt serieus moeilijk doen over dat de oude template verdwijnt? :?

Kom op jongens, jullie komen hier op een website van andere mensen en die worden wel eens vernieuwd. Ga toch niet bij ieder wissewasje de conservatieve bal uithangen :?

Dat men klaagt over features zoals de New-knop kan ik me iets bij voorstellen, maar dat je als niet-betalend gebruikt klaagt dat we ons uiterlijk moderniseren wil er bij mij niet in hoor :/
Aangezien opmerkingen ook mogen i.p.v. alleen vragen:

* We Are Borg wacht met veel ongeduld op de nieuwe template en wilt graag afscheid nemen van dit paarse ouderwertse ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

We Are Borg schreef op zondag 14 november 2004 @ 00:36:
[...]

* We Are Borg wacht met veel ongeduld op de nieuwe template en wilt graag afscheid nemen van dit paarse ouderwertse ding :)
\o/ hoewel ik natuurlijk al bevoorrecht ben en nu al van de nieuwe template gebruik maak :P
1 dagje is nog wat vroeg om echt uitspraken over de 'live' test te doen, maar het ziet er goed uit. Zo'n beetje alle gemelde bugs mbt de nieuwe template vanuit de crew zijn alweer lokaal opgelost, en echt grote issues zaten daar niet tussen. * crisp is best tevreden :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 22:32:
Nou doel van mijn opmerking eerder was vooral dat het dus niet de betalende leden zijn die GoT groot hebben gemaakt en dat er wel wat meer waarde gehecht mag worden aan de niet-betalende leden. Stel als die nou allemaal ineens weg zouden gaan. Is maar een 'stel' he ;)

En tuurlijk snap ik ook wel dat die betalende leden geld opbrengt voor t.net zodat het makkelijker draaiende kan worden gehouden. Ook dat de nieuwe template nu in een ver stadium is dat het bijna released kan worden (zonde van het vele werk en dat er ook veel users zijn die het wel mooi/goed vinden). En misschien dat er wat te laat aan de bel getrokken wordt door een simpele (niet-betalende) user.

En laat ik nog ff zeggen dat het niet mijn opzet is om dit te posten zodat andere users ff hun gal gaan spuien over 'dit slecht en dat slecht' zonder goede onderbouwing ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 19-10 19:10
Echt, de oude template behouden voor de abo's is geen kwestie van geld of meer abo's, maar gewoon policy. We houden de standaard forum zaken (=inhoud) gratuit ende vrij voor iedereen. Alle leuke extra's -zoals andere templates- (=uiterlijk) gaan naar de abo's. Combineer dat met de wens van de crew om meer samenhang te krijgen tussen FP en forum en voila. Geen smerige truc om abo's te verkopen, nogmaals ik moet nog zien dat iemand allen om de oude template een abo neemt.

[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 14-11-2004 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry als ik de indrukte wekte maar ik bedoel niet te zeggen dat het een 'smerige truc' is (ook niet subtiel ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Laatst online: 20-10 19:25

Padvinder

doet z'n best

We Are Borg schreef op zondag 14 november 2004 @ 00:36:

Eensch is :P

Ik ben dan wel al abbo, maar toch kijk ik uit naar de nieuwe layout! Ik vind (wat ik ervan gezien heb) erg mooi. Die paarse layout surf ik al een tijdje niet meer mee.

Enige irritante vind ik dat in "silver" de linkjes niet in een nieuwe pagina openen, want ik sluit vensters uit automatisme als ik ze gezien heb... ik weet het, het is al gemeld en lokaal gefixt, maar toch... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:12
is vast al wel gevraagd, maar kunnen snelkoppelingen asjeblieft in een nieuw venster geopend worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Laatst online: 08:39

momania

iPhone 30! Bam!

Boktor schreef op zondag 14 november 2004 @ 14:21:
is vast al wel gevraagd, maar kunnen snelkoppelingen asjeblieft in een nieuw venster geopend worden?
Is zeker al tig keer gevraagd, dus leer bijvoorbeeld eerst een React Bugs en Featurerequests even rustig door te nemen. Dan heb je met een minuutje een oplossing gevonden.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Boktor schreef op zondag 14 november 2004 @ 14:21:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/zoek.gif :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb onlangs een startpost geschreven samen met euss en elevator. nu zie ik dat het beetje verneukt uitziet. een snel onderzoekje leerde dat de

code:
1
[table border="1" bordercolor="#000" cellpadding="4" width="583"]

niet meer werkt maar nu
code:
1
[table border="1" bordercolor="#000000" cellpadding="4" width="583"]
moet zijn.

volgens euss zou de 1e voorbeeld gwoon moeten werken aangezien dat een afkorting is van de 2e voorbeeld en vroeg me het hier te posten.

bij deze dan....

overigens zie ik net dat de [plain]
code:
1
[/] niet meer werkt met de voorbeeld van daarnet als codeinhoud? het moet nu perse [plain]
code:
1
[/] zijn. weet niet of dat een bug of een feature is maar post het toch maar ff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 15:35:
overigens zie ik net dat de [plain]
code:
1
[/] niet meer werkt met de voorbeeld van daarnet als codeinhoud? het moet nu perse [plain]
code:
1
[/] zijn. weet niet of dat een bug of een feature is maar post het toch maar ff...
Dat komt waarschijnlijk omdat de [/] de [table] probeerd af te sluiten ipv de [code] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

momania schreef op zondag 14 november 2004 @ 15:37:
Dat komt waarschijnlijk omdat..... (rest weggehaald omdat het gwoonweg niet viel te quoten)
ah so... dank je :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

moto-moi schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 20:03:
[...]

Nee, maar zoals al 3 keer is gezegd tegen je <span style="color:blue">Je kunt een eigen fscking stylesheet aanmaken en gebruiken als je een abo hebt, en dan heb je daar bovenop nog de oude templates tot je beschikking.</span>
En dat is tevens het laatste wat ik over dit onderwerp zeg, want blijkbaar wil het totaal niet doordringen tot je :/
ja ik kan wel lezen hoor, CSS enzo. Nu jij nog.

- Veel niet-abo's willen en de nieuwe functionaliteit maar ook de keuze voor de paarse kleur behouden.
- Ben zelf abo en heb helemaal geen zin om zelf een CSS te bouwen of te installen.
- meesten zijn helemaal niet tegen verandering. ben zelf zoals al gezegd erg voor de nieuwe functionaliteit en layout. Maar wel tegen de kleur.
- Maak de nieuwe kleur gewoon standaard en geef keuze voor paars aan iedereen. Dan is GOT toch in overeenstemming gebracht met de FP. Dit is volgens Curry684 nl. de enige zwaarwegende reden voor de verandering.
&
-De argumenten waarmee de crew (iig jij) goede agumenten van users afkapt zijn simpelweg flauw en hier niet eens van toepassing. Zie mijn vorige post.
Maarja t is moeilijk discussieren als je eigen argumenten zwak zijn en je je bovendien tot gescheld verlaagt.

Punt is dat vwb de kleur je het geen bal interesseert wat de users willen.

Verder ben ik van je trieste gescheld echt niet onder de indruk. Crew onwaardig.

[ Voor 38% gewijzigd door Help!!!! op 14-11-2004 20:52 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toevallig had ik er ook met een mod op irc erover: dat ik de nieuwe layout niet mooi vond (alleen de kleur dan he) en moet ik nou perse eerst abbo nemen om alleen maar een beetje fatsoenlijke kleur te krijgen?

maar die mod zei dan ook dat we het gwoon moeten afwachten. gaat het zo niet dan kan GoT nog altijd besluiten een standaardkleur te nemen. het is iig geen punt van discussie nu omdat we niet kunnen bepalen wat zal aanslaan en wat niet. en ik ben het eens met die mod en ik hoop dat de kleur uiteindelijk niet grijs (=doods kleur) zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-10 18:08

JHS

Splitting the thaum.

Help!!!! schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:29:
[...]

ja ik kan wel lezen hoor, CSS enzo. Nu jij nog.

- Veel niet-abo's willen en de nieuwe functionaliteit maar ook de keuze voor de paarse kleur behouden.
Kan zijn, maar het is niet aan de users om dat te "eisen" . De crew luistert op beleids inhoudelijke zaken vaak erg goed naar de userbase, maar dat ze dat in dit geval wat minder doen kan ik me goed voorstellen. Het onderhouden van een afwijkende template kost gewoon werk :) .
- Ben zelf abo en heb helemaal geen zin om zelf een CSS te bouwen of te installen.
Er is vast iemand die dat doet en aanbied aan de rest, instellen lijkt me ook niet zoveel werk :) .
- meesten zijn helemaal niet tegen verandering. ben zelf zoals al gezegd erg voor de nieuwe functionaliteit en layout. Maar wel tegen de kleur.
Zoals veel gezegd, wacht nou maar even tot je de nieuwe template hebt gezien. En als je het per sé paars wilt kan je dat zelf regelen. Wat ik nu van de nieuwe template heb gezien lijkt hij me op zich best mooi, 't zal even wennen zijn, maar toch. En de prettige paarse / andere prettige kleur voeg ik desnoods zelf toe via de browser of door een abbo te nemen als ik daar ernstig behoefte aan heb :) .
- Maak de nieuwe kleur gewoon standaard en geef keuze voor paars aan iedereen. Dan is GOT toch in overeenstemming gebracht met de FP. Dit is volgens Curry684 nl. de enige zwaarwegende reden voor de verandering.
&
Als een template aan iedereen aangeboden wordt, moet hij ook onderhouden worden. Dat kost werk :) .
-De argumenten waarmee de crew (iig jij) goede agumenten van users afkapt zijn simpelweg flauw en hier niet eens van toepassing. Zie mijn vorige post.
Maarja t is moeilijk discussieren als je eigen argumenten zwak zijn en je je bovendien tot gescheld verlaagt.

Verder ben ik van je trieste gescheld echt niet onder de indruk. Crew onwaardig.
Ik ben het eerlijkgezegd wél met je eens dat (een deel van) de replies vd crew hierboven misschien iets vriendelijker gesteld konden worden. Maar dat komt ook door dat steeds dezelfde argumenten aan beide zijden worden herhaald. Ook jij brengt het niet erg vriendelijk :) .

Punt is denk ik dat aan de ene kant gesteld wordt dat de users geen bal met de kleur te maken hebben, en aan de andere kant dat de crew paars moet aanbieden omdat de users dat willen. Beide is natuurlijk niet helemaal waar, maar als het er op aan komt, wint de crew, denk ik.

GoT is er voor de inhoud, niet voor het uiterlijk. Het nieuwe template is een verbetering t.o.v. het huidige, iig als je ervanuit gaat dat je de FP en het forum dichter bij elkaar wil brengen. Als jij als user dan een extra iets wil, zoals een paars template, paarse kleurjes in het nieuwe template, of whatever, kan je daarvoor betalen, of zelf wat moeite doen. Zo onredelijk is dat niet...

Maar het meest onredelijk vind ik uiteindelijk dat er nú al zo geprotesteerd wordt tegen iets waar je nog geeneens gebruik van hebt gemaakt. Wacht gewoon even met protesteren tot je een paar dagen met de nieuwe template aan de gang bent geweest. Als er dan (nog steeds?) een zeer grote groep users heftig protesteerd, is het misschien tijd om na te gaan denken of er misschien iets in de richting van de users gedaan kan worden :) .

Allemaal imho en nofi natuurlijk :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

crisp schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 21:19:
[...]

Ik heb het daar al met .oisyn (die de highlighter heeft gemaakt, en waarvan dit gewoon de laatste versie is) al overlegt, en in principe wil hij ook wel een JS highlighter maken ooit, maar heeft daar op dit moment geen tijd voor. Het is opensource en de laatste versie (inclusief bugjes :P ) kan je vinden op http://www.oisyn.nl/articles.php/11. Je zou er zelf een gooi naar kunnen doen als je flex beheerst.
Ah thnx... Zal er zeer zeker naar kijken :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Help!!!! schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:29:
[...]

Hoho, ik zei dat dat de hoofdreden was waarom het traject is ingezet. Er zijn along the way zeker een hoop andere redenen bijgekomen.
Shockeer ik je nu als ik zeg dat we ons inderdaad weinig aantrekken van 3 bokkende users die bij voorbaat tegen een verandering zijn omdat het een verandering is?

Doe ff realistisch, als we geen enkele wijziging ooit hadden doorgevoerd die door meerdere users slecht werd geacht liepen we hier nog met 100 users op World of Tweaking Forum rond. Gelukkig zijn al die beslissingen wel genomen waardoor we nu dus met 115000 man op Gathering of Tweakers zitten.

Ja er komt een nieuwe template, ja 99% van de gebruikers gaat dat een verademing vinden na een dagje wennen, wellicht duurt het voor jou 3 dagen. Dat we hier over beleidskwesties een flinke boom op kunnen zetten is mij best, maar nondeju de 110 actiefste mensen van dit forum (de crew namelijk) is al maanden betrokken bij het betatesten en ontwikkelen van deze nieuwe templateset, en geloof ons nu een keer op ons woord als we zeggen dat ie beter, helderder, prettiger en overzichtelijker is.

Als je vele maanden vrijwilligerswerk om het forum beter te maken al als usertje pesten ziet heb ik echt weinig spijt om een keer dit te zeggen: als je echt zo doodsconservatief cq. koppig bent dat je d'r echt niet aan kunt of vooral wilt wennen neem je maar een abo :/

Maar dat zul je vast ook wel crew onwaardig gedrag vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op zondag 14 november 2004 @ 22:37:
Shockeer ik je nu als ik zeg dat we ons inderdaad weinig aantrekken van 3 bokkende users die bij voorbaat tegen een verandering zijn omdat het een verandering is?

of vooral wilt wennen neem je maar een abo :/
en nou wil ik het weten ook: wie zijn de 3 bokkige usertjes :| khoop dat je niet mij bedoelt. en anders moet je mijn replie maar ff herlezen

en verder heeft hij al een abbo (begreep ik uit zijn verhaal)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 23:03:
[...]

en nou wil ik het weten ook: wie zijn de 3 bokkige usertjes :| khoop dat je niet mij bedoelt. en anders moet je mijn replie maar ff herlezen
curry zal met 3 wel gewoon 'die paar op de 100.000' bedoelen en niet direct 3 aan te wijzen personen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 23:03:
[...]

Figure of speech, zoals momania aangeeft ;)
en verder heeft hij al een abbo (begreep ik uit zijn verhaal)
Idd :?

Dan snap ik helemaal niet waarom ie zoveel heisa maakt, hij kan dadelijk met een druk op de knop het paarse monster houden, of silver met tig predefined stylesheets :)

Alleen base_grey komt geloof ik te vervallen omdat die niet alle features ondersteunt die we hier gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

curry684 schreef op zondag 14 november 2004 @ 23:10:
Alleen base_grey komt geloof ik te vervallen omdat die niet alle features ondersteunt die we hier gebruiken.
Niet dat het mij het boeit, maar de base_grey ondersteunt nu toch ook een aantal features niet :) ? Waarom dan besluiten om de template weg te doen; abbo kiest er zelf voor om bepaalde features dan maar niet te kunnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik snap al die ophef wel hoor, het is ook ff wennen, maar ik gebruik inmiddels al even naar volle tevredenheid de nieuwe layout en ik moet zeggen: ik ben er inmiddels aardig aan gewend. Iedere grote verandering gaat altijd gepaard met een gevoel van "waarom moet dat nou anders, ik vond het oude zo fijn", maar over 2 jaar hoor je niemand meer over die paarse layout. Ik denk nml niet dat je stil moet staan en naar het verleden moet kijken, als je zo redeneert kun je bijna niks revolutionairs doen.

De nieuwe layout heeft als doel als site meer een geheel uit te stralen, dat rood/wit/zwart/grijs is een beetje de kleurstelling van Tweakers.net en als forum past dat paarse er totaal niet bij. Wat dat betreft kun je het haast niet oneens zijn met het MT dat het forum eigenlijk ook zo'n T.net layout moet hebben. Zoals al gezegd is: je kunt het niet iedereen naar z'n zin maken, de een vindt paars prachtig, de ander heeft liever de nieuwe layout. Feit blijft dat de nieuwe layout veel meer bij Tweakers.net past dan het paarse wat we voorheen hebben gevoerd.

Probeer er dus eerst eens aan te wennen en kom dan na een maand of 2 met een mening over hoe het werkt. Uit puur en alleen screenshots kun je niks concluderen, dat vond ik er persoonlijk ook "eng" en "anders" uitzien, maar zodra je er echt mee gaat werken (en je ook erin wil verdiepen zodat je het leert kennen), zul je merken dat het zo erg nog niet is :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

We Are Borg schreef op zondag 14 november 2004 @ 23:13:
[...]
Niet dat het mij het boeit, maar de base_grey ondersteunt nu toch ook een aantal features niet :) ? Waarom dan besluiten om de template weg te doen; abbo kiest er zelf voor om bepaalde features dan maar niet te kunnen gebruiken :)
Had iets van doen met nieuwe templateparser die bepaalde assumpties maakte waarop de templates aangepast moesten worden. Omdat base_grey toch al outdated was is hier geen tijd meer ingestoken afaik.

* curry684 doet hier verder geen definitieve opmerkingen over, da's crisp z'n gebied en dit is in zoverre als ik het begrijp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
over de "merge" gesproken (de layout merge dan, niet de db merge (hoest daarmee btw? :+ ) zal het forum ook meegaan in de kleur die je op de frontpage hebt? je hebt er 3 geloof ik , blauwgrijs bruingrijs en nog 1. Of is het allen de "default" kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Maverick schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:11:
over de "merge" gesproken (de layout merge dan, niet de db merge (hoest daarmee btw? :+ ) zal het forum ook meegaan in de kleur die je op de frontpage hebt? je hebt er 3 geloof ik , blauwgrijs bruingrijs en nog 1. Of is het allen de "default" kleur?
Lees anders even goed dit topic door... crisp heeft meerdere keren dit item aangehaald in dit topic. Het draait nu voor de crew en er zijn (zoals crisp zegt) alleen minor issues gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Euj Woudloper da's de vraag niet geloof ik :P

Op de FP kun je (met abbo?) meerdere CSS-files selecteren voor de specifieke kleuren. Omdat het forum een compleet andere CSS heeft zijn deze niet compatible en volgt het forum alleen de default kleuren. Of de andere kleuren ooit ingezet worden zal aan de templatedevver liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Woudloper schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:15:
[...]

Lees anders even goed dit topic door... crisp heeft meerdere keren dit item aangehaald in dit topic. Het draait nu voor de crew en er zijn (zoals crisp zegt) alleen minor issues gevonden...
Wah? Wat heeft deze reactie met zijn vraag te maken??

Even voor de duidelijkheid op dit moment is er geen alternatieve kleurstelling aanwezig voor de nieuwe layout, maar ik ga zelf sowieso een css maken die voor mij de FP (blauw) weer gelijk trekt met het forum. Ik weet niet of deze dan ook aangeboden gaat worden overigens ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
curry684 schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:18:

Op de FP kun je (met abbo?) meerdere CSS-files selecteren voor de specifieke kleuren. Omdat het forum een compleet andere CSS heeft zijn deze niet compatible en volgt het forum alleen de default kleuren. Of de andere kleuren ooit ingezet worden zal aan de templatedevver liggen ;)
ah ok, das jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

curry684 schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:18:

Op de FP kun je (met abbo?) meerdere CSS-files selecteren voor de specifieke kleuren.
OK, da's duidelijk... Had de vraag niet heel erg goed gelezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dat wil niet zeggen dat het in de toekomst niet gaat komen (als abbo-feature); op zich is de kleurstelling redelijk makkelijk te wijzigen namelijk via de CSS :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 15:35:
ik heb onlangs een startpost geschreven samen met euss en elevator. nu zie ik dat het beetje verneukt uitziet. een snel onderzoekje leerde dat de

code:
1
[table border="1" bordercolor="#000" cellpadding="4" width="583"]

niet meer werkt maar nu
code:
1
[table border="1" bordercolor="#000000" cellpadding="4" width="583"]
moet zijn.

volgens euss zou de 1e voorbeeld gwoon moeten werken aangezien dat een afkorting is van de 2e voorbeeld en vroeg me het hier te posten.

bij deze dan....
volgens mij wordt mijn postje niet meer gelezen na al dat gekleurde praatjes :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:31:
[...]

volgens mij wordt mijn postje niet meer gelezen na al dat gekleurde praatjes :>
Net eventjes getest op het react supportforum, maar ook daar kan je geen short-notatie voor de kleur gebruiken hoor, net zo min als kleurnamen zoals red, blue of gray. Dit heeft naar mijn weten ook nooit gewerkt; voor zover ik weet heb je altijd al een 6-digit hexadecimale kleurwaarde moeten gebruiken.
Het is waar dat het in CSS mag, maar de RML-parser keurt het niet goed.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Lees ik hier overheen in dit topic??, maar _new_ in myreact is een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/find_rating.gif
en in mijn post history is het een
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/new_message.gif
offtopic:
(affijn dit topic is een groot topic, daar mogen wel eens features voorbedacht worden)

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 16-11-2004 17:19 . Reden: laat maar, staat al aan het begin van dit topic. zoekt ook zo moeilijk op icoontjes. ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-10 07:46

krvabo

MATERIALISE!

leuk_he schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 17:16:
(affijn dit topic is een groot topic, daar mogen wel eens features voorbedacht worden)
Groot :?
en probeer Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/zoek.gif eens :X ?

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:45:
[...]

Net eventjes getest op het react supportforum, maar ook daar kan je geen short-notatie voor de kleur gebruiken hoor, net zo min als kleurnamen zoals red, blue of gray. Dit heeft naar mijn weten ook nooit gewerkt; voor zover ik weet heb je altijd al een 6-digit hexadecimale kleurwaarde moeten gebruiken.
Het is waar dat het in CSS mag, maar de RML-parser keurt het niet goed.
Ah duidelijk, dan zal het wel te maken hebben met het verschil dat vroeger de bordercolor default #000000 was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-10 21:53

Hmail

Doet ook maar wat.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal niet het idee krijg van: Nieuw, eng! bij de screenshots van de nieuwe template. Bij mij rijst alleen maar de vraag:

Waneeeeer krijgen we hem? :)

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ales wat niet op een pagina pas is voor mij groot (~100 posts per pagina). Affijn dat is voorlopig afgewezen. Ik weet ook wel dat er groot & groter is. Laat staan de topics diee ook nog eens over 50 delen gaan. (niet echt een oplossing) .

(nntp/news ondersteunde al Threading voor 1992 dat moet toch kunnen in een forum 12 jaar later?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk_he schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:41:
[...]
(nntp/news ondersteunde al Threading voor 1992 dat moet toch kunnen in een forum 12 jaar later?)
SubThreading wordt in React wel ondersteund, het wordt alleen niet gebruikt afaik. (en maar goed ook imo)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:41

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

leuk_he schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:41:

Ales wat niet op een pagina pas is voor mij groot (~100 posts per pagina). Affijn dat is voorlopig afgewezen. Ik weet ook wel dat er groot & groter is. Laat staan de topics diee ook nog eens over 50 delen gaan. (niet echt een oplossing) .

Niet alles wat technisch mogelijk is, moet dan ook toegepast worden.
threading zou een oplossing zijn voor heel specifieke grote topics over een breed onderwerp.
Maar het heeft ook nadelen dat de discussie snel gefragmentiseerd wordt en het steeds lastiger wordt antwoorden terug te vinden..

Nu al is de mening over veel grote topics zeker niet altij positief, een threaded reageer systeem zou die onoverzichtelijkheid volgens mij enkel sterker maken, om maar niet te spreken over wat gebeurt juist met de kleinere, simpele vraag-en-antwoord topics, die eigenlijk een veel grotere en sterkere basis van GoT zijn.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 08:23:
[...]
Ah duidelijk, dan zal het wel te maken hebben met het verschil dat vroeger de bordercolor default #000000 was :)
dat was dus witte achtergrond maar hoe zit het met deze?

[plain]
Interessante regkeys
alle regkeys op rijtje
[/]

Interessante regkeys
alle regkeys op rijtje

de zwarte omlijning ontbreekt hier ook. en het is toch 6 digits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als je het nu als volgt doet:
[plain]
Interessante regkeys
alle regkeys op rijtje
[/]

gebruikt, krijg je het wel. Zie:

Interessante regkeys
alle regkeys op rijtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dom dom dom van me. ik gooide de bordercolor en bgcolor door mekaar.... excuses :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De standaard zwarte borderkleur komt weer terug hoor ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Laatst online: 17-10 09:10

Schonhose

Retro Icoon

Ik zie vage dingen met een list:

• 1
• 2
• 3

Wat doen die extra entertjes daar tussen? :?

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Schonhose schreef op woensdag 17 november 2004 @ 15:12:
Ik zie vage dingen met een list:

Wat doen die extra entertjes daar tussen? :?
Is lokaal ook al opgelost ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

crisp schreef op woensdag 17 november 2004 @ 15:13:
[...]

Is lokaal ook al opgelost ;)
Mag ik dat eens zien dan? :P

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dan moet je langskomen want mijn testserver hangt niet direct aan I-net :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

offtopic:
Mompelt iets over CSS files mailen e.d. ;) (een parser lokaal toepassen gaat niet werken denk ik. :+)

Maar wanneer wordt de lokale versie van jouw testserver geupload naar een werkende template? Ik was onder de indruk dat alleen de crew gebruik maakt van de nieuwe template, maar blijkbaar is er ook iets aan de parser veranderd. :? (Getuige dat de list bug gerelateerd is aan de parser en niet zo zeer aan de template.... (wat IMHO vnl layout met css is toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Hier staat wat er onder andere gebeurd is:
crisp schreef op donderdag 11 november 2004 @ 12:19:
Others
  • PHP highlighting wordt nu ook verzorgt door de nieuwe externe highlighter
  • UBB-codes hebben een aparte FAQ gekregen
  • RML-output is meer (X)HTML-compliant gemaakt
  • Auto-links verbeterd
;)

[ Voor 3% gewijzigd door Superdeboer op 17-11-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moto-moi schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 00:18:
* moto-moi vindt het wel geinig om al dit loze geblaat over de got en silver template te lezen, terwijl deze binnenkort voor bijna elke user vervangen wordt door de t.net template :P
/me heeft topic gescanned, niet volledig gelezen, maar...wanneer krijgen de niet betalende lurkers de nieuwe lay-out? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als hij klaar is :P . Daar is volgens mij geen datum van bekend, maar het zou me wel verbazen als het nog lang zou duren. De crew werkt er inmiddels mee en zoals je in BUG kunt zien zijn er maar weinig echt erge bugs meer.

[ Voor 56% gewijzigd door Harm op 17-11-2004 20:43 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:36:
[...]

/me heeft topic gescanned, niet volledig gelezen, maar...wanneer krijgen de niet betalende lurkers de nieuwe lay-out? :9
de abbo's hebben de lay-out ook niet hoor ;). Tenminste, dat dacht ik dan te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-10 19:52
We Are Borg schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:33:
[...]

de abbo's hebben de lay-out ook niet hoor ;). Tenminste, dat dacht ik dan te weten :)
Alleen de crew toch ? Om voorlopig mee te testen ed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

RonaldMade schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:34:
[...]

Alleen de crew toch ? Om voorlopig mee te testen ed...
Zover ik begrijp wel (ook als je kijkt naar BUG). Maar omdat hij het had over niet betalende lurkers wilde ik dat misverstand even uit de wereld helpen :P

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb zojuist een update online gezet; hierin zijn de 'new'-icons verdwenen. Het 'new'-linkje vind je voortaan onder het topic-icon (als er nieuwe berichten zijn)
deze dus: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Open_on.gif :)

Intentionally left blank

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-10 19:52
crisp schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:39:
Ik heb zojuist een update online gezet; hierin zijn de 'new'-icons verdwenen. Het 'new'-linkje vind je voortaan onder het topic-icon (als er nieuwe berichten zijn)
deze dus: [afbeelding] :)
Ik zie nu ineens ook een knop om bookmarks aan te passen en in folders te zetten ? Is dat ook nieuw en heb ik te kort geslapen / stond het uit in de prefs ?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:31
RonaldMade schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:42:
[...]

Ik zie nu ineens ook een knop om bookmarks aan te passen en in folders te zetten ? Is dat ook nieuw en heb ik te kort geslapen / stond het uit in de prefs ?
Bestond na de vorige react update volgens mij. :)

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-10 10:27

Niek

f.k.a. The_Surfer

Great stuff :*) _/-\o_

_/-\o_ crisp _/-\o_

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• SysRq
  • Laatst online: 08:57
MADG0BLIN schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:44:
Bestond na de vorige react update volgens mij. :)
Volgens mij is het knopje wel nieuw hoor...

Klikken op het rode mapje werkt ook. Gelukkig dat de functionaliteit niet verwijderd is, inmiddels gebruik ik het veel. :)

-

Verwijderd

al 1700 postjes hier op GoT en ik heb nooit begrepen waarom sommige mappen rood waren en sommige geel. 8)7

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 14:09 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

RonaldMade schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:42:
[...]

Nee, is ook nieuw; omdat het mapje nu voor de 'new'-functionaliteit wordt gebruikt heb ik voor het editten van bookmarks een apart icoontje erin gezet. Is ook wel duidelijker zo lijkt me :)

Intentionally left blank

Verwijderd

crisp schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:06:
[...]

Nee, is ook nieuw; omdat het mapje nu voor de 'new'-functionaliteit wordt gebruikt heb ik voor het editten van bookmarks een apart icoontje erin gezet. Is ook wel duidelijker zo lijkt me :)
over welk icoon hebben jullie het? bookmarkicoon is al een lange tijd aanwezig?

ennuh... en die lampjes vooraan in de subforacatalogus? lampje aan = er is gereageerd, lampje uit = er is niet gereageerd in die subforum? of moet het weer iets anders betekenen :| ?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:31
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:10:
[...]

over welk icoon hebben jullie het? bookmarkicoon is al een lange tijd aanwezig?

ennuh... en die lampjes vooraan in de subforacatalogus? lampje aan = er is gereageerd, lampje uit = er is niet gereageerd in die subforum? of moet het weer iets anders betekenen :| ?
Ik bedoelde eerst ook een andere, maar als je klikt op bookmarks zie je nu een icoon ervoor staan. :)

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-10 23:24
Bedoel je met de 'new'-icons die sterretjes die naast de topictitel stonden, de afgelopen dagen/weken, maar nu weg zijn? Dat was vet handig, als je der op klikte kwam je automatisch op de plek waar je de vorige keer de laatste berichten had gelezen. (waarom zijn die nu weg :? )

Dat rode mapje (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Open_on.gif) is er altijd al geweest, maar die stuurt je niet door naar de laatste plek van het topic waar je eindigde.

• Osiris
  • Niet online
dimitio schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:18:
[...]

Bedoel je met de 'new'-icons die sterretjes die naast de topictitel stonden, de afgelopen dagen/weken, maar nu weg zijn? Dat was vet handig, als je der op klikte kwam je automatisch op de plek waar je de vorige keer de laatste berichten had gelezen. (waarom zijn die nu weg :? )

Dat rode mapje ([afbeelding]) is er altijd al geweest, maar die stuurt je niet door naar de laatste plek van het topic waar je eindigde.
Functie van het rooie mapje en het sterretje zijn precies 't zelfde, dus die kun je gewoon gebruiken hoor :)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

dimitio schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:18:
[...]

Dat rode mapje ([afbeelding]) is er altijd al geweest, maar die stuurt je niet door naar de laatste plek van het topic waar je eindigde.
Nu dus wel ;)

Intentionally left blank

• Padvinder
  • Laatst online: 20-10 19:25

Padvinder

doet z&#039;n best

Over de nieuwe layout (tweakers):

WOW! _o_

Zo, dat mag ook wel eens gezegd worden! :P

Verwijderd

ok en de lampjes in de subforums? als die daadwerkenlijk aangeven dat er in die subforum enige post is gedaan vind ik het nogal 8)7
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.