Dvd werkt niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:12

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
Yo tweakers,

ik heb vanmiddag bij iemand een samsung brander op de kop getikt, en die ging ik dus aansluiten, goed ik kon dus geen ide aansluiting vinden dus ik denk ik haal mijn dvd (ook samsung) eruit en plug die brander erin, dus zo gezegd zo gedaan.. haalde de kabel eruit en deed de kabel van de brander erin.. maar hey..

pudy zag toch nog een aansluiting voor zijn dvd ding, rechts onderin! (links onderin)
dus ik deed het kabeltje erin.. en starte de pc op..

gelukkig deed de brander het al, en checkte ff of hij goed brande etc en dat werkte allemaal goed.. het vreemde is dat hij mijn gewoon dvd(speler) niet kon vinden..
In apparaat beheer gekeken of er misschien iets mis is met de ide config maar dat was niet het probleem.. ook in de bios gekeken maar daar vond hij ook niet het beestje.

Hoe kan ik nou mijn normaale dvd speler aan de praat krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/cpu/intel/p4-800fsb/p4c800-deluxe-board.jpg

Gaat dus om het moederbord: asus p4c800 deluxe

Verwijderd

Ik ken het bordje niet, maar ik zie 3 IDE aansluitingen en ik meen daar een promise RAID controller chip te herkennen (ten westen van je southbridge dus), dus ik ben vrij zeker dat het ding wat jij beschrijft een IDE aansluiting is die op een RAID controller zit.

Ik zou es kijken in je bios of je geen setting vindt voor je RAID controller. Dat zal wel bij Advanced zitten (of hoe Asus het ook mag heten) en iets in de aard van 'OnBoard RAID controller' of zelfs 'OnBoard Promise controller' zijn. Zorg dat die op enabled staat (duh) en dan kun je meestal ook wel instellen of ie als IDE of als RAID moet werken (meestal 'operating mode' genoemd). IDE lijkt me in jouw geval prima. Als dat het niet is weet ik het ook even niet meer ;)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:50
Heb je de master en slave jumpers goed staan?

Verwijderd

Jimster schreef op 12 november 2004 @ 01:31:
Heb je de master en slave jumpers goed staan?
Zou me verbazen mocht dat het probleem zijn, 't is een andere IDE poort met, zo heb ik toch uit de TS z'n verhaal begrepen, maar één device op...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 02:02 ]

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:12

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
mmm zal dat even proberen met die RAID.. thanks in ieder geval.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem deze stukken uit de FAQ van dit subforum eens door :)
Kan een CD/DVD lezer/brander op een ATA/SATA/RAID controller?
Hoe kan ik mijn IDE kanalen het beste indelen?

Verder verwijs ik je naar de handleiding van je moederbord voor de werking/instellingen van de IDE/ATA/RAID controllers :)

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 12-11-2004 13:08 ]

Pagina: 1