Toon posts:

[2k] MSVCRT.DLL is not compatible with Win32s

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bijna altijd als ik iets probeer te installeren krijg ik de error:
"MSVCRT.DLL is not compatible with Win32s". de installer kapt nadat ik op ok geklikt heb.
de error is gekomen nadat ik met apcompat heb lopen stoeien om een win95-programma onder 2k werkend te krijgen (red alert).

hetzelfde probleem dus als in dit topic.
de MSVCRT.DLL vervangen door een andere gaat niet want windows heeft die dll in gebruik.

Hoe dit probleem op te lossen zonder windows opnieuw te hoeven installeren?

Verwijderd

Kun je hem ook niet in veilige modus vervangen?
Of mischien met een knoppix cd?

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Ja, klopt maar deze moet vervangen worden in dos. Dan is je probleem waarschijnlijk opgelost

Verwijderd

Topicstarter
MasterMike schreef op 11 november 2004 @ 15:52:
Ja, klopt maar deze moet vervangen worden in dos. Dan is je probleem waarschijnlijk opgelost
vervangen door welke? google geeft een groot aantal hits... maar ze zijn niet allemaal gelijk qua grootte en versienummer...
2k heeft toch geen pure-dos meer? (en met een dos-bootdisk kan ik geen ntfs lezen wel?)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je misschien Symantec Norton System Works draaien? Zoja probeer dat eens te uninstallen. Veroorzaakte op een pc bij mij ooit met de 2003 versie van Norton voor deze error.

Neem aan dat Service Pack 4 opnieuw hebt proberen te ïnstalleren en de laatste fixes hebt toegepast ?

Zit je in een domeinsituatie of op een stand alone? Ben je als Full Administrator bezig of misschien als Power User?

Verder is apcompat niet geen vooledig functionele emulator, evenals de command prompt in de Windows NT edities. Hierover is in http://support.microsoft.com/kb/q251062/ alles te lezen.

Welk programma probeer je onder 2K te draaien dat Windows 95 vereist? Welke versie ervan en heb je eventueel een linkje naar de site van de maker?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 11 november 2004 @ 16:06:
Heb je misschien Symantec Norton System Works draaien? Zoja probeer dat eens te uninstallen. Veroorzaakte op een pc bij mij ooit met de 2003 versie van Norton voor deze error.

Neem aan dat Service Pack 4 opnieuw hebt proberen te ïnstalleren en de laatste fixes hebt toegepast ?

Zit je in een domeinsituatie of op een stand alone? Ben je als Full Administrator bezig of misschien als Power User?

Verder is apcompat niet geen vooledig functionele emulator, evenals de command prompt in de Windows NT edities. Hierover is in http://support.microsoft.com/kb/q251062/ alles te lezen.

Welk programma probeer je onder 2K te draaien dat Windows 95 vereist? Welke versie ervan en heb je eventueel een linkje naar de site van de maker?
ik heb geen system-works, ik zal nog eens proberen SP4 opnieuw te installeren. ik zit in een domein (maar ik ben "admin" dus kan alles doen). ik probeerde met apcompat c&c red alert werkend te krijgen, maar dat lukte niet helemaal...

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 16:10:
[...]

ik heb geen system-works, ik zal nog eens proberen SP4 opnieuw te installeren. ik zit in een domein (maar ik ben "admin" dus kan alles doen). ik probeerde met apcompat c&c red alert werkend te krijgen, maar dat lukte niet helemaal...
Zijn er misschien policies die voor alle gebruikers actief zijn die mogelijk invloed op het functioneren uitoefenen? Probeer eens een gpresult ....

Als je lokaal aanlogt of op een standalone probeert, lukt het dan wel naar tevredenheid? Zou er misschien niet een mogelijkheid zijn een nieuwe versie van het programma te overwegen?

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 11 november 2004 @ 16:26:
[...]

Zijn er misschien policies die voor alle gebruikers actief zijn die mogelijk invloed op het functioneren uitoefenen? Probeer eens een gpresult ....

Als je lokaal aanlogt of op een standalone probeert, lukt het dan wel naar tevredenheid? Zou er misschien niet een mogelijkheid zijn een nieuwe versie van het programma te overwegen?
ik log lokaal in als administrator en dat geeft dezelfde errors

Verwijderd

Topicstarter
hij lijkt het nu wel te doen. ik heb het volgende gedaan:
http://download.microsoft...US/VC6RedistSetup_enu.exe downloaden
uitpakken en de vcredist.exe die er uit komt ook weer uitpakken in een tijdelijke map.
daarna:
-Opstarten in veilige modus met command prompt (f8 tijdens boot)
-cd C:\WINNT\system32
-move msvcrt.dll msvcrt.dll.bak (backupje maken)
-cd c:\temp (waar de uitgepakte versie staat)
-copy msvcrt.dll c:\winnt\system32\

hierna werkte het bij mij.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat is goed om te horen :) Had je SP4 ook opnieuw geïnstalleerd? die overschirijft dat bestand namelijk ook (zoiezo als je van SP2 of lager naar 4 bent gegaan...) :)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 11 november 2004 @ 17:17:
Dat is goed om te horen :) Had je SP4 ook opnieuw geïnstalleerd? die overschirijft dat bestand namelijk ook (zoiezo als je van SP2 of lager naar 4 bent gegaan...) :)
nee want ik kon niet vinden waar ik sp4 kon de-installen :x :)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 17:22:
[...]
nee want ik kon niet vinden waar ik sp4 kon de-installen :x :)
Zou in principe via Add/Remove programs moeten kunnen :)

Anders misschien in %SystemRoot?%\$NTservicePackUninstall$ zoeken naar iets wat op spuninst.exe lijkt :)

Meestal kan je het service pack er wel overheen installeren zonder het eerst te verwijderen. Dan worden de bestanden overschreven :)

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1