Toon posts:

win 95 & Xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis 2 pc netwerk aangesloten

Os is XP.

Doel is. Ik wil win 95 er bij installeren. Zodat ik in het begin als ik mijn computer opstart uit deze 2 besturings systemen kan kiezen.

MAar ik weet niet hoe het moet. kan iemand uit leggen hoe ik zoiezo win95 langs xp kan installeren.

Ik heb trouuwens 3 parties 1 met 60gb
1 met 30 gb
en 1 met 29 gb zoiets nog niet geformateerd (kan hier niet win 95 erop

:wat heb ik nodig en hoe doe ik het??? O-)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Welke Windows95 versie is het? Als het OSR2/Windows 95B is kan hij parities aan tot 32GB geloof ik. Dan kan je 95 op die lege parititie zetten, alleen is XP dan niet meer bootable, door dan met de XP CD op te starten en in de recovery console fixboot en fixmbr uit te voeren kan je dan een mooi bootmenu genereren waarin je kan kiezen tussen de 2 besturingssystemen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 11:34
boot systeem windows 98, 2000 mandrake

heb je de search al gebruikt? ;)

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:52
Hmm, je zal 1 partitie in fat16 moeten formatteren, dit kan alleen met de win95 cd. Daar moet je dan win95 op zetten.

Waarom zou je trouwens in hemelsnaam win95 willen?

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
nee het is gewoon windows 95.

Vraag niet waarom ik het wil hehe

maar ja als ik win 95 dan probeer te installeren kan ik niet kiezen welke partietie ik die op wil zetten :(

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 10:23 ]

Verwijderd

win95 = gewoon Windows 95 hoor :)

Hij wil denk ik Cartooners spelen ofzo :9

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-04 16:46
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 10:19:
(
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 10:24:
win95 = gewoon Windows 95 hoor :)
Het verschil tussen Windows 95a en 95b/c: Klik

-

Verwijderd

Topicstarter
Neej hehe ik wil de oude C&C versies spelen en als je die omzet naar XP voor een boel disabeld

C&C
en
red alert / aftermath

wil ik lan spelen maar dat kan niet XP alleen single player en skirmisch maar ik wil tegen mij broer spelen :P

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 10:19:

Vraag niet waarom ik het wil hehe

maar ja als ik win 95 dan probeer te installeren kan ik niet kiezen welke partietie ik die op wil zetten :(
Omdat Win95 geen XP partities herkend :). Je moet zorgen dat die 29GB ongepartitioneerd is.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op 11 november 2004 @ 10:27:
[...]

Omdat Win95 geen XP partities herkend :). Je moet zorgen dat die 29GB ongepartitioneerd is.
Daar kan ik wat mee dank je wel dan kan ik weer vooruit dus ik zorg dat het ongepartioneerd word die 29 gb en dan knal ik daar 95 op?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 20:41

EXX

EXtended eXchange

Geen 29 GB maar 2 GB overigens :)

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
oh ja dat word dan een stuk minder hehe maar dat is geen probleem

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 12:38
Die spellen doen het ook prima in Windows 98 overigens. Windows 95 wil je *echt*, serieus, no kidding, _NIET_ op je computer hebben staan. Tenzij je computer meer dan 5 jaar oud is, is de kans ook groot dat het niet eens werkt.

Windows 98 zou ik dan eerder voor kiezen. Installeer dan eerst Windows 98 op de 1e partitie (die je FAT32 maakt), en daarna pas WinXP op de tweede.

Dit is trouwens iets wat echt wel te vinden is in de search, dus wat dat betreft....wat heb je zelf al geprobeerd tot nu toe?

[ Voor 10% gewijzigd door Wilke op 11-11-2004 11:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op 11 november 2004 @ 11:16:
Die spellen doen het ook prima in Windows 98 overigens. Windows 95 wil je *echt*, serieus, no kidding, _NIET_ op je computer hebben staan. Tenzij je computer meer dan 5 jaar oud is, is de kans ook groot dat het niet eens werkt.

Windows 98 zou ik dan eerder voor kiezen. Installeer dan eerst Windows 98 op de 1e partitie (die je FAT32 maakt), en daarna pas WinXP op de tweede.

Dit is trouwens iets wat echt wel te vinden is in de search, dus wat dat betreft....wat heb je zelf al geprobeerd tot nu toe?
Ok dan ga ik vanavond eerst windows 98 installeren en dan pas XP

bedankt allemaal voor de hulp

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 10:27:
Neej hehe ik wil de oude C&C versies spelen en als je die omzet naar XP voor een boel disabeld

C&C
en
red alert / aftermath

wil ik lan spelen maar dat kan niet XP alleen single player en skirmisch maar ik wil tegen mij broer spelen :P
Volgens mij kun je die spellen nu niet spelen omdat je geen IPX/SPX Compatible protocol geïnstalleerd hebt.. Grote kans dat als je dat protocol op jou PC en die van je broer installeert dat je dan wèl tegen elkaar kunt spelen.

Scheelt weer veel hobbyen..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sierra-NL schreef op 11 november 2004 @ 12:40:
[...]

Volgens mij kun je die spellen nu niet spelen omdat je geen IPX/SPX Compatible protocol geïnstalleerd hebt.. Grote kans dat als je dat protocol op jou PC en die van je broer installeert dat je dan wèl tegen elkaar kunt spelen.

die games werken gewooon niet lekker onder XP, is 98 echt geen slechte oplossing ;)

maar win95 is gewoon een dikke nogo op een bak die sneller is dan +- 1000Mhz. Ten tijde van win95 is er geen rekening mee gehouden met de toelopende snelheid. Destijds was 100Mhz al erg veel :P. Heb het ooit nog eens geprobeerd win95 te installeren op een snelle bak, maar die gaat behoorlijk hard op zijn bek :P

Verwijderd

Topicstarter
Sierra-NL schreef op 11 november 2004 @ 12:40:
[...]

had ik al gedaan maar zoals iemand andes al zei op XP word een boel disabeld en ik wil lan spelen en dat kan dan niet dus moet win 98 dan maar installeren en win 95 laat ik dan wel zitten hehe :9

• Bart©
Als je je firewall van WinXP uit zet dan zou het perfect moeten werken hoor..

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

Sierra-NL schreef op 11 november 2004 @ 14:06:
Als je je firewall van WinXP uit zet dan zou het perfect moeten werken hoor..
:? vertel......

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Bart©
Tsja, precies weet ik het ook niet, maar als je het IPX/SPX-compatible protocol installeert en zorgt dat je WindowsXP firewall op je netwerkkaart uitgeschakeld is, dan moet je gewoon over een netwerk Red Alert moeten kunnen spelen..

Heb het zelf RA2 ook vaak zat met meerderen gespeeld.

offtopic:
Misschien ook een leuke tip voor Red Alert 2. De standaard maximale resolutie is 1024x768, maar als je een ini-file (ra2.ini geloof ik) opent en de resolutie daarin aanpast kun je ook in 1600x1200 spelen.

[ Voor 39% gewijzigd door Bart© op 11-11-2004 14:19 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ehm..... Win95 ziet een K6-2 500 MHz niet eens goed laat staan een andere processor die NOG sneller is :w

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
ja ra2 :S

maar dat is niet de oude versie de ouder versie werkt niet zonder patch op xp en die patsh schakelt lan uit

• Bart©
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 14:27:
ja ra2 :S

maar dat is niet de oude versie de ouder versie werkt niet zonder patch op xp en die patsh schakelt lan uit
Huh?! Ik dacht dat die versie ook gewoon zou moeten werken.. Maar ja, dan speel je toch gewoon RA2?? Da's hetzelfde als 1 maar dan beter... Toch?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sierra-NL schreef op 11 november 2004 @ 14:31:
[...]

Huh?! Ik dacht dat die versie ook gewoon zou moeten werken.. Maar ja, dan speel je toch gewoon RA2?? Da's hetzelfde als 1 maar dan beter... Toch?
Mwah, Red Alert is toch heel wat anders dan Red Alert 2 :P. En Red Alert werkt niet onder windows XP in ieder geval. Dat heeft niet zoveel te maken met het wel of niet aanwezig zijn van het IPX/SPX protocl maar gewoon met het feit dat winXP lang niet alle oude executables kan uitvoeren.

• Bart©
Terw_Dan schreef op 11 november 2004 @ 14:39:
[...]

Mwah, Red Alert is toch heel wat anders dan Red Alert 2 :P. En Red Alert werkt niet onder windows XP in ieder geval. Dat heeft niet zoveel te maken met het wel of niet aanwezig zijn van het IPX/SPX protocl maar gewoon met het feit dat winXP lang niet alle oude executables kan uitvoeren.
Misschien, maar als ie Windows 9x dan uiteindelijk geïnstalleerd heeft zal ie toch nog het IPX/SPX protocol moeten hebben anders doet ie het dan nog steeds niet. Een voordeel, bij Win95 wordt dit als standaard protocol geïnstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Sierra-NL schreef op 11 november 2004 @ 15:01:
[...]

Misschien, maar als ie Windows 9x dan uiteindelijk geïnstalleerd heeft zal ie toch nog het IPX/SPX protocol moeten hebben anders doet ie het dan nog steeds niet. Een voordeel, bij Win95 wordt dit als standaard protocol geïnstalleerd.
ja dit ver haal (IPX/SPX protocol ) weet ik allemaal al het ging erom dat ik die spellen wou spelen op 95/98 vanwegen Lan functie. En hoe je dat moest doen als al xp er op hebt staan

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:37

Thandor

SilverStreak

Als je Windows 98 installeert, pak dan meteen Deze even mee :).
De onofficiële patch voor Windows 98 die de boel hier en daar wat bijschaaft :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
zal ik doen thanks
Pagina: 1