Toon posts:

Meerdere PC's via VPN aanspreken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Achter mn E-tech adsl modem/router heb ik 3 pc's hangen. Deze wil ik alle 3 voor VPN vanaf extern toegangkelijk maken.

eerste pc was geen probleem:
Poort 1723 open in router en mappen naar het ip adres van PC1

Echter, hoe gaat dit in zijn werk voor PC2 en PC3?
Als ik poort 1723 ook laat verwijzen naar het ip adres van PC2 en PC3, dan is het natuurlijk een gok bij welke van de 3 pc's de verbinding zal uitkomen.

Naar mijn weten kan je een inkomende vpn verbinding slechts laten luisteren op poort 1723. Maar, hoe kan je bovenstaand probleem dan oplossen?

Bvd.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Gewoon een poortje hoger nemen, maar of je router ook meerdere verbindingen accepteerd weet ik niet.

zie ook:
VPN connecties met 1 extern ip-adres
http://gathering.tweakers...5B%5D=19&x=0&y=0#hitstart

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SSH schreef op 10 november 2004 @ 22:18:
Gewoon een poortje hoger nemen
Hij is aan het poortmappen.

Een router met eigen (!) VPN server als een zyxel (ipsec) of een vigor (pptp/l2tp/ipsec) biedt je dan meer perspectieven, aangezien je PPTP client gewoon naar 1723 loopt te tetteren; en helaas, op die poort staat maar 1 PC gemapped.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
Inderdaad, die poort kun je maar naar 1 pc doormappen als je router geen interne VPN server heeft. Wat je wel kunt proberen (geheel op eigen risico, dat wel!) is misschien een firmware vinden waarin dit mogelijk is. Zo is er voor mijn WRT54G bijvoorbeeld andere firmware beschibaar die een interne VPN server mogelijk maakt. Misschien is die ook beschikbaar voor je E-Tech

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott