3com of Target ethernetkaart bij MXstream

Pagina: 1
Acties:

• DaedalusMax
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2022

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
Binnenkort wordt ik aangesloten op MXstream.
:9~

Dag Casema :r

Welke ethernetkaart kan ik het beste aanschaffen. 3com kaarten zijn 5 keer duurder:?
Je gaat bijna denken dat die Target kaarten niet te vertrouwen zijn.

Heeft iemand een advies welk merk kaart te kopen en welk model?

Dank.

And I did RTFM !!!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:26
IMO maakt het voor de snelheid weinig uit.
3com is meestal wel iets beter, maar een target kaartje met bijvoorbeeld realtek chipset is ook wel erg standaard en zal waarschijnlijk prima z'n werk doen.

I’m not like the OTTERS

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je geluk hebt werkt de target kaart in een keer. Bij 3com werkt het gewoon in een keer. De Target kaart zal ook je pc over het algemeen iets zwaarder belasten. De 3Com kaart niet.
Dus mijn advies is: als je een redelijk zware pc hebt (PII 350 en hoger) en je vind het niet erg om een tijdje te rommelen om je internet aan de praat te krijgen en je wil wat geld uitsparen, neem de target. WIl je snel werken of heb je een langzame pc neem de 3com

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Wat zijn dat nou precies voor kaarten? Netwerkkaarten of toch net iets anders?

Flickr

Verwijderd

uhm
Ethernet is een vorm van netwerk, dus ja.

Oh ja DaedalusMax : De kaart mag dan 5x zo duur zijn, op de kosten van je hele PC (dan wel je hlee internet aansluiting) scheelt het een paar procent. Het is net als bij een cpu voor de Cyrix kiezen, hij werkt wel en is zeer zeker erg goedkoop maar toch liever niet.

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
ik heb hier nog 3 gewone 100Mbit kaarten liggen, zijn die ook goed?
Kan je daar dus zo'n ADSL lijn in prikken?

Flickr

• DaedalusMax

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
Hmm..

Ik vind het nooit erg om een beetje te rommelen als iets uiteindelijk maar perfect en stabiel werkt, ik kan de target website ook niet vinden, dat verontrust mij, de website van 3com is trouwens ook niet heel erg verhelderend.

Ik wil graag van iemand horen die MXstream heeft dat die Target kaart gewoon vlekkeloos werkt. (of een andere kaart). Wat die zwaarte van die comp betreft maak ik me niet zo'n zorgen. Maar als die 3com kaart gewoon voor betere download upload snelheden zorgt wil ik dat graag horen.

And I did RTFM !!!

Verwijderd

Ik neem aan dat je Fast Ethernet kaarten bedoelt (ik ken geen ander 100 mbit netwerk).

Als het dual kaarten zijn (dus zowel 10 mbit als 100), dan kan dat. Als ze alleen 100 mbit kunnen, dan niet want het ADSL modem ondersteund alleen Ethernet (10 mbit dus).

DaedalusMax: Je moet niet vergeten dat de snelheid van Ethernet (10 mbit) de snelheid van ADSL (Basic 1/2 mbit, Fast 1 mbit)ruimschoots overschrijd. Daar ga je dus niet echt last van krijgen.

• DaedalusMax

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
OverFlow: Dan zou 3COM 10/100 Base 3C905CTX UTP PCI, de beste keuze zijn? Mxsteam kost 100 piek per maand, dus het is de investering wel waard ik vraag me alleen af of die 3com kaart echt beter is dan de Target kaart want ik kan er gewoon niets over vinden, altans niet veel(quote uit tweakers):
De prijs van netwerkkaarten verschillen erg per merk. Zo is een NE 2000 UTP PCI 100Mbit al te krijgen
voor FL 33,- en betaal je FL 209,- voor een 3Com 3C900 TPO PCI 10Mbit (in de goedkoopste zaak van
de pricewatch op het moment van schrijven). De richtlijnen voor een netwerkkaart van normale kwaliteit
zijn echter zo’n 25 gulden voor een 10Mbps, 50 gulden voor een 100Mbps en 60 gulden voor een
combi-kaart. Wil je een bekend merk, ben je vaak bijna het dubbele kwijt.
Ze zeggen dus wel dat je het dubbele kwijt bent, maar niet dat het een betere keuze is.
Op dinsdag 02 januari 2001 11:04 schreef OverFlow het volgende:
DaedalusMax: Je moet niet vergeten dat de snelheid van Ethernet (10 mbit) de snelheid van ADSL (Basic 1/2 mbit, Fast 1 mbit)ruimschoots overschrijd. Daar ga je dus niet echt last van krijgen.

And I did RTFM !!!

• DaedalusMax

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
:?:? Waar is die ellendige Target Website :?:?

And I did RTFM !!!

• actieman
idd de cpu load van realtek/target kaartjes is hoger dan 3com.
Kies je voor (gegarandeerde) kwaliteit en een flinke hap uit je protemonnee dan neem je 3com.
Kies je voor budget dan neem je een realtek kaartje, werkt vaak oook prima, maar kan conflicten op leveren met andere hardware enzo.

* actieman heeft ook gewoon budget combi kaartjes en die werken prima (LAN & Cable)

Maar waarom Target? Neem liever wisecom ofzo.
Target heeft IMO een beetje nare nasmaak.

I’m not like the OTTERS

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Prepare for unforeseen consequences

• DaedalusMax

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
actieman schreef het volgende:
Maar waarom Target? Neem liever wisecom ofzo.
Target heeft IMO een beetje nare nasmaak.
Wisecom? Dat zal wel komen omdat ik er nog nooit naar heb gezocht maar daar heb ik nog nooit van gehoord. Is ook niet te vinden bij pricewatch.(Waar wel?)

oh ja..
* DaedalusMax houd niet van hardwareconflicten

And I did RTFM !!!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
www.targetweb.nl
Zijn goede kaartjes, hebben gewoon realtek chip aan boord, en zijn perfect. Ik heb er 2 in mijn Pc en mijn pa heeft er ook 1. Nog nooit probs mee gehad.

Verwijderd

Hoi,

Mijn ervaring is dat een 3com kaart domweg direct werkt. Ik had nog een paar andere kaartjes liggen (geen target, wel wat andere met een realtek chipset), maar die weigerden de ADSL-modem te herkennen :(

Overigens ben ik inmiddels over op een USB-modem van Alcatel. De ethernet-variant werkte voor geen meter. Elke keer weer gezeik. Maar nu is simpelweg inloggen en internetten. Aanbevolen!

Groet,
PeeTee

Verwijderd

PeeTee : hou je er wel rekening mee dat het ADSL-netwerk zelf de laatste tijd beter is en dat de overgang van Ethernet ADSL-modem naar USB ADSL-modem daar bijzonder weinig mee te maken heeft ?

Anyway, ik weet niet waar die f209 vandaan komt maar een een 3com 905 kost f125 (zie http://tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=491 en http://tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=7001)... Ik vond het het zeker waard.

• actieman
oh nou ja computerland ier verkoopt lowbudget NIC's met realtek chipset en dat zijn wisecom dingetjes, is wel redelijk bekend merk dacht ik...

Ach ik heb met veel verschillende nic'jes gewerkt, maar de enigen die echt problemen gaven waren: 15 jaar oude Digital ISA kaartjes (1986) of NIC's met een winbond chipset (W30). De rest 3com, intel, compaq, amd, realtek werkten allemaal in 1x en werden standaard in windows (& sommigen ook in linux) herkend.

Verder was het af en toe beetje schipperen met irq's maar das allemaal wel opgelosd door van pci slot te verwisselen.

Denk niet dat je een miskoop doet aan een target kaartje.
3 com is privé wel leuk als afdankertje van kantoor of gewoon in proffesionele omgevingen, of voor mensen die niet echt verstand hebben van pc's, maar verder is het toch wat al te prijzig.

* actieman denkt dat je beter af bent met een target kaartje.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Ik zit al 4 maanden op mxstream en gebruik een sitecom kaart 10/100mbit switch en werkt pefect koste 5 tientjes :)

Groeten Hades

• DaedalusMax

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
Op dinsdag 02 januari 2001 12:42 schreef Hades-Wrath het volgende:
Ik zit al 4 maanden op mxstream en gebruik een sitecom kaart 10/100mbit switch en werkt pefect koste 5 tientjes :)
Waar kan dat aangeschaft worden?
Al gevonden..

And I did RTFM !!!

• slacksoff
  • Laatst online: 16:23
zon 3com kaart niet nemen. gewoon een kaartje van 3 tientjes.. hoe snel is adsl? 1mbit download toch maximaal? bij het dure abbo nogwel. ik denk niet dat je het verschil in prestaties tussen een realtek en een 3com zal merken. misschien in een benchmark. maar in real-life niet.

dat realtek moeilijker te installen is is ook bullshit. die van mij werd bij een nieuwe windows install automatisch gedetecteerd. drivers geinstalled.. en tcp-ip erbij gezet.. ik kon de 1e windows-sessie met mijn kabelmodem op internet.. dat is me met mn 3com 905 ofzo..... die ik bij @home kreeg nog nooit gelukt

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
Sitecom kaartje (met realtek dus) voor 40 piek. Ik heb ADSL en in mijn pc zitten dus twee van deze kaartjes. De drivers zitten er gewoon bij dus inderdaad slaat het nergens op dat je moet gaan zitten rommelen. Het is niet zoals tweaken bij AMD <-> Intel hoor! :)

Ze werken gewoon binnen 5 minuten. En owja, er zit ook nog WOL bij(voor wie dat nodig zou hebben). En realtek heeft een website.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• DaedalusMax

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Topicstarter
* DaedalusMax krabt op zijn hoofd[img=19,15]i&#047;s&#047;confused.gif[/img]
Tampie2000:Ik heb ADSL en in mijn pc zitten dus twee van deze kaartjes?
Waarom heb je twee kaarten nodig voor ADSL?
Op dinsdag 02 januari 2001 14:09 schreef Tampie2000 het volgende:
Sitecom kaartje (met realtek dus) voor 40 piek. Ik heb ADSL en in mijn pc zitten dus twee van deze kaartjes. De drivers zitten er gewoon bij dus inderdaad slaat het nergens op dat je moet gaan zitten rommelen. Het is niet zoals tweaken bij AMD <-> Intel hoor! :)

Ze werken gewoon binnen 5 minuten. En owja, er zit ook nog WOL bij(voor wie dat nodig zou hebben). En realtek heeft een website.

And I did RTFM !!!

Verwijderd

heb zelf ook een target kaart, met realtek chippie erop, en die werkt altijd gelijk en perfect.

Verwijderd

Targadverdamme :r:r:r bestaat dat nog steeds???

Heb er een tijdje gewerkt, het enige wat je met die zooi moet doen is je haard aansteken.

Als je voor een beetje kwaliteit en service gaat ga je voor 3com. Levenslang garantie, en is ie ooit kapot, wat ik me nauwelijks kan voorstellen, heb je binnen een week een nieuwe binnen. 8-)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

ik heb liever 'n type die direct herkent wordt door de OS dus als ik van combo naar
100mbit full duplex ga dan liever 3com
top drivers vind ik ook belangrijk

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

quote:
* DaedalusMax krabt op zijn hoofd
Tampie2000:Ik heb ADSL en in mijn pc zitten dus twee van deze kaartjes?
Waarom heb je twee kaarten nodig voor ADSL?

Lijkt me een typisch geval van een netwerk.....

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• slacksoff
  • Laatst online: 16:23
maar dan betaal je dan ook 4x zoveel voor. en voordat er 4 realteks kapot zijn kun je al lang iets beters kopen dan een 10mbit 3com die je je hele leven kan inruilen :-)

Verwijderd

ik heb een Realtek kaart utp/bnc isa zelfs en hij werkt perfect.:) Alleen samen met mijn isa modem niet.:`(

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Op dinsdag 02 januari 2001 10:48 schreef DaedalusMax het volgende:
Binnenkort wordt ik aangesloten op MXstream.
:9~

Welke ethernetkaart kan ik het beste aanschaffen. 3com kaarten zijn 5 keer duurder:?
Nou met de afgeknepen bandbreedte met MXstream boeit het nix welke van de 2 je gebruikt. Heb je een netwerk thuis dan zou ik die 3com nemen.

http://specs.tweak.to/11052

Verwijderd

OverFlow: Ik had geen (al te grote) klachten over het ADSL-netwerk zelf. De problemen en klachten gingen over het Alcatel-Ethernetmodem. Dat werkte redelijk waardeloos bij mij. Inmiddels is het dus verholpen met behulp van een USB-variant van Alcatel.

Enneh; het gaat inderdaad stukken sneller dan een 56Kbps modempie. :)

Groet,
PeeTee

Verwijderd

Waarom zou je 2 netwerkkaarten in 1 systeem installeren :? Het gebruik van een hub is toch veel eenvoudiger, vooral als je gebruik wilt maken van de 4 ip's die je bij het MXStream abo krijgt.

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
die 4 ip's krijg je alleen bij het dure abonnement bij mijn weten. Gateway is dan dus de enige wijze bij het goedkope abonnement om er meer dan één PC achter te hangen

Verwijderd

Ik denk dat ge Target met Trust verwisseld , want m'n Target Ethernetkaarten en Target Fast Ethernet hub (op de 10Mbit ligt ADSL) doent het hier echt perfect , die hebben lekker goede en goedkope Realtech chippies , het enige wat er Target aan is is de doos en de prijs !

• _JGC_
  • Laatst online: 16:37
Op dinsdag 02 januari 2001 12:10 schreef actieman het volgende:
Ach ik heb met veel verschillende nic'jes gewerkt, maar de enigen die echt problemen gaven waren: 15 jaar oude Digital ISA kaartjes (1986) of NIC's met een winbond chipset (W30). De rest 3com, intel, compaq, amd, realtek werkten allemaal in 1x en werden standaard in windows (& sommigen ook in linux) herkend.

* actieman denkt dat je beter af bent met een target kaartje.
Over die Digital kaartjes: als je eenmaal de dipswitches goed hebt staan, werken ze voortreffelijk (tot ze doorbranden). Ik heb de DE100 en de DE200 gehad, beide goed totdat M$ dacht de ondersteuning eruit te halen (Linux, DOS, win3.11, win9x, NT: allemaal ondersteuning, maar niet W2K)

Ik heb in mijn server 3com 3c509 en Intel 10MBit zitten, die draaien beter dan die zwaarbelastende 8 bits DE100's uit 1980.

Hier draai ik op alle client PC's gewoon goedkope Realtekjes van Norrod (merk was Unex). Dingen doen het direct: windows erop en direct internetten (handig dat WINS en DHCP)

• actieman
Op woensdag 03 januari 2001 16:08 schreef _JGC_ het volgende:

[..]
Over die Digital kaartjes: als je eenmaal de dipswitches goed hebt staan, werken ze voortreffelijk (tot ze doorbranden). Ik heb de DE100 en de DE200 gehad, beide goed totdat M$ dacht de ondersteuning eruit te halen (Linux, DOS, win3.11, win9x, NT: allemaal ondersteuning, maar niet W2K)

Ik heb in mijn server 3com 3c509 en Intel 10MBit zitten, die draaien beter dan die zwaarbelastende 8 bits DE100's uit 1980.

Hier draai ik op alle client PC's gewoon goedkope Realtekjes van Norrod (merk was Unex). Dingen doen het direct: windows erop en direct internetten (handig dat WINS en DHCP)
yep waren de100's, oh 1980 kan ook best, waren wel heel oud en isa, ach allemaal afdankertjes van kantoor ;)
ze hebben het een tijdje met BNC gedaan.
ik heb er nog wel 2 liggen, ik kreeg ze laatst niet onder linux aan de praat, heb toen maar wat combi kaartjes uit de verzameling geplukt...

I’m not like the OTTERS

• _JGC_
  • Laatst online: 16:37
Heb hier de DE100 voor me liggen (DE200 is vertrokken in een 286)
AMD chippie komt uit 1987, dus je had wel gelijk

Wat betreft de nadelen van deze kaarten (zowel DE100 als DE200):
- Sloom
- Alleen BNC
- ISA
- Worden heel er gwarm
- Bootrom
- nemen veel adresruimte in beslag

En ze zijn heel erg zwaar. Ik heb op de HCC dagen twee van die reltek kaartjes vervangen, ik had eerst nml een DE100 in de server zitten en een DE200 in de client. Heb toen een 3com uit een client gehaald en toen in beide systemen die realteks gezet. Werken echt helemaal zonder problemen (had eerst een kapotte, maar die was in een paar tellen omgeruild bij norrod)

• actieman
tja toch zou ik voor kantoor/proffesionele omgevingen eerder een 3com aanraden dan een el cheapo realtek NIC...

Ik bedoel je gaat niet zo snel een target hub in een kantoor netwerkplaatsen, dan neem je toch ook zo'n 3com superstack switch :P

Ook mensen met redelijk wat geld en weinig verstand van computers kunnen beter een 3com kopen.

maarre heb je al een beslissing genomen daedalusmax ?

I’m not like the OTTERS

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Ik heb voor ADSL hier een sitecom kaartje á 39,- en een sitecom hub á 89,- piek. De kaart installatie gaat haast vanzelf (diskette erin en klaar) en zo vier computers erop aangesloten.

Waarom zou je dan een duurdere nemen?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1