MMS, waarom slaat het maar niet aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jwstoop
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik stuurde net weer een mmsje naar een vriend maar bedacht me dat ik zo ongeveer de enige ben die dat doet... Waarom slaat het eigenlijk niet aan? Ik kan het al 1 jaar ofzo maar krijg er (bijna) nooit een... Weet iemand hoe dit komt?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Teveel gehyped en te weinig echte toepassingen ervoor... Zelfde als WAP en wellicht /waarschijnlijk UMTS...

Tuurlijk zijn er serieuze toepassingen voor te bedenken, maar mensen willen geen films bekijken en / of andere dingen met een GSM doen...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Omdat het schandalig duur is?

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
De prijs. Op het moment dat het evenveel zou kosten als een smsje zou het veel meer gebruikt worden denk ik.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Johny58 schreef op 10 november 2004 @ 12:07:
De prijs. Op het moment dat het evenveel zou kosten als een smsje zou het veel meer gebruikt worden denk ik.
Logisch omdat het nog een relatief nieuwe techniek is....

Dit is waarschijnlijk een techniek die in de komende jaren stil het gaat overnemen van SMS :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• jwstoop
Johny58 schreef op 10 november 2004 @ 12:07:
Hmmm ja oke maarja 50 cent valt best mee vind ik, kijk je gebruikt t niet zoveel als SMS, tuurlijk, maar opzich valt 50 cent best mee toch?

Verwijderd

ons bent nederlander, het is alleen maar de prijs denk ik (voor mij in ieder geval wel)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

jwstoop schreef op 10 november 2004 @ 12:10:
Hmmm ja oke maarja 50 cent valt best mee vind ik, kijk je gebruikt t niet zoveel als SMS, tuurlijk, maar opzich valt 50 cent best mee toch?
Ik vind 50 cent wel veel. Ik zie niet in wat een MMS'je voor dat geld oplevert. Voor dat geld kan ik ook 20 minuten bellen.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:25

Felyrion

goodgoan!

idd.. ook puur de prijs voor mij.. dat is het gewoon niet waard imho.
zoveel toegevoegde waarde kan ik er niet in vinden dat ik voor een berichtje 43 cent extra betaal

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Verwijderd

De prijs
en wat bij mij het meeste meespeelt: Ik maak te vaak mee dat de ontvanger een smsje krijgt dat ie m op kan halen op een http-adres, terwijl hij/zij gewoon een MMS toestel heeft.

• jwstoop
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 12:13:
De prijs
en wat bij mij het meeste meespeelt: Ik maak te vaak mee dat de ontvanger een smsje krijgt dat ie m op kan halen op een http-adres, terwijl hij/zij gewoon een MMS toestel heeft.
ja oke dat zou het ook wel eens kunnen zijn, in het begin van SMS moest je je toestel ook nog instellen daarvoor maar vrij snel ging dat al automatisch, ik denk ook dat t gewoon teveel geouwehoer is om je toestel goed ingesteld te krijgen.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 12:31

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nee, er is maar 1 reden:

Het is namelijk niet echt makkelijk in te stellen. En daarom zullen veel mensen het na 2 keer opgeven. Dan werkt zijn MMS niet, en zal hij dus niemand aansteken om een MMS te beantwoorden.

Ikzelf stuur namelijk bijna geen SMS-jes. Ik stuur ze alleen maar als iemand mij een SMS heet gestuurd met een vraag, waarop ik moet antwoorden.

Zodra de providers er gewoon voor zorgen dat het instellen van MMS net zo moeilijk is als het instellen van SMS, dan zal het meer aanslaan dan dat het nu doet.

Het ligt dus in de hand van de providers zelf

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• jwstoop
ze willen MMS neerzetten als de opvolger van SMS, maar als ze het dan zo moeilijk maken dan lukt dat niet. MMS kan SMS alleen maar opvolgen als het voor hetzelfde geld meer biedt, en het instellen ook net zo makkelijk gaat als SMS (automatisch dus) Zolang dat niet zo is zal het niet aanslaan.

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:28

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

In de toekomst zal het alleen maar goedkoper worden en je zal er steeds meer mee kunnen. Bovendien worden veel toestellen nu al standaard ingesteld met de juiste instellingen, ook de non-branded. Mijn S700i en de K700i van mijn vriendin was het simpel Vodafone selecteren (stond zelfs al aan, had ie herkent gok ik zo) en je kon al meteen MMS'en etc.
MMS zal langzamerhand gewoon meer worden gaan gebruikt en het aandeel van sms zal wel afnemen. Zal allleen nog wel een tijd duren voordat het "50-50" is bij MMS/SMS

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
waarom zou ik met een telefoon foto's willen maken? en waarom zou ik die dan ook nog willen versturen met een telefoon? ik wiln een telefoon waar die voor gemaakt is: voor het makkelijk kunnen bellen en gebeld kunnen worden, als ik mms functies wil gebruik ik wel een laptop en of een digicam...

maar helaas is het vinden van een goede telefoon die kan bellen, en ook nog eens een gunstige batterijtijd, hoorbare beltoon, een groot adres boek en een handsfree functie heeft bijna onmogelijk...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:39

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

nachtnet schreef op 10 november 2004 @ 13:36:
waarom zou ik met een telefoon foto's willen maken? en waarom zou ik die dan ook nog willen versturen met een telefoon?
Jij bent een van die mensen die het niet snappen :

Die camera is er niet om super scherpe kwaliteits foto's te maken en versturen is helemaal niet verplicht maar soms wel lachen !!!

Ikzelf gebruik het om een snapshot (datis het meer niet geen super kwaliteit!!!) af en toe te maken van een leuke auto die langs rijdt of ergens geparkeerd staat B)

Verder is het instellen inderdaad ERG irritant, want ik kan nog steeds niet met mijn mammie mms'en :+ :'(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:14

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

nero355 schreef op 10 november 2004 @ 13:44:
[...]

Jij bent een van die mensen die het niet snappen
Waarschijnlijk snap jij het ook pas over een jaar of 10 :P maar ik geef mijn geld liever aan serieuze en blijvende zaken uit. Ik rij liever in die mooie auto die jij nu nog fotografeert bijvoorbeeld.

Ik begrijp de hele SMS hype al niet. Goed, nu ze 5 of 10 cent per bericht kosten gaat dat al minder op, maar toen het nog 50 cent kostten om een SMSje te sturen, waarom bel je niet in 's hemelsnaam! Je kunt nota bene 5 minuten lullen voor de prijs van een SMSje. In die 5 minuten gooi ik meer dan 160 karakters uit mijn mond hoor.

Geloof me, dit is hoofdzakelijk op de jeugd gericht. Die zijn makkelijk over te halen van 'cool, gaaf, stoer'. Vergeef me als opa verouderde termen gebruikt, opa zelf ziet er het nut gewoon niet van in.

Signatures zijn voor boomers.

• nachtnet
  • Nu online
Maasluip schreef op 10 november 2004 @ 13:52:
[...]
Waarschijnlijk snap jij het ook pas over een jaar of 10 :P maar ik geef mijn geld liever aan serieuze en blijvende zaken uit. Ik rij liever in die mooie auto die jij nu nog fotografeert bijvoorbeeld.

Ik begrijp de hele SMS hype al niet. Goed, nu ze 5 of 10 cent per bericht kosten gaat dat al minder op, maar toen het nog 50 cent kostten om een SMSje te sturen, waarom bel je niet in 's hemelsnaam! Je kunt nota bene 5 minuten lullen voor de prijs van een SMSje. In die 5 minuten gooi ik meer dan 160 karakters uit mijn mond hoor.

Geloof me, dit is hoofdzakelijk op de jeugd gericht. Die zijn makkelijk over te halen van 'cool, gaaf, stoer'. Vergeef me als opa verouderde termen gebruikt, opa zelf ziet er het nut gewoon niet van in.
i couldn't agree more. (ook in 30 seconden kan je meer kwijt dan 160 karaters....)

bovendien als ik onderweg ergens een foto van wil maken zorg ik dat ik altijd of een redelijke digicam of mijn slr in mijn tas heb zitten, ik vindt het best leuk om onderweg snapshiots te maken, maar ik wel wel zeker weten dat de foto's die ik maak ook als foto's herkenbaar zijn. en met mms heb ik dat nog niet gezien, bovendien kan je vaak je foto's niet direct kwijt aan je pc maar moet je ze via een duur mms nummer versturen naar je mailbox. ik heb voor mijn gsm een datakabel, puur om het adresboek te kunnen beheren, en ringtones te kunnen overzetten, ook daarvan snap ik niet dat je via het supervoordelige jambaopakket1,15 pob voor veel te veel geld veel te slechte ringtones overzet, niet iedereen hoeft toch te horen dat je gebeld wordt, ik zelf gebruik een 8 tal verschillenden tones, voor verschillenden groepen, oa take five - dave brubeck, good bad ugly, maar ook een aantal standaard siemens tones die zeer kort zijn en zeer bescheiden .

bovendien zal de huidige generatie mms binnen een kort aantal jaren ongelofeliojk gedateerd zijn en vervangen zijn door minstens twee opvolgers.. zodat mocht je net het idee krijgen van mms is cool je alweer hopeloos achterloopt op de mogelijkheden...

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 10-11-2004 17:44 ]

• Henk007
  • Laatst online: 06-04-2025
Eindelijk eens een topic waarin het nut van SMS/MMS gerelativeerd wordt. Ook ik ben nog van de ouderwetse generatie die hun GSM eigenlijk alleen gebruiken voor spraak en dan nog eens alleen als er geen alternatief is via email/IM/vaste net.
De laatste tijd zie ik KPN op TV ook al reclame maken voor 'zakelijk SMS' ..
Tjaa, als ik een mobiele provider was zou ik ook wel dergelijke tarieven willen vangen voor 0.00016 MB (netto) dataverkeer.

[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 10-11-2004 17:52 ]

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 13:43

McFizban

Hackito ergo sum.

Misschien zijn jullie ook wel niet de doelgroep en denken dat MMS niet aanslaat.
Ik werk zelf voor een grote speler op de MMS markt en merk dat er de operators steeds grote MMS installaties aanschaffen.
Er komen dus wel steeds meer MMS-ers bij.
Zelf gebruik ik nog een simpel mobieltje met monochroom scherm en verstuur ik zelden zelfs maar SMS-jes.
Waar ik zit is altijd wel een breedband Internet verbinding aanwezig en ga ik me niet behelpen met zoiets onhandigs als SMS of MMS.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:21
Waarom eigenlijk MMS gebruiken als je ook kan emailen? Een hoop telefoons onderstunen tegenwoordig ook email en daarmee kan je toch net zo veel?
Pagina: 1