Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Vodafone Live! UMTS gaat van start

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Per vandaag gaat Vodafone 'live'met een hele reeks nieuwe diensten, allemaal draaiend om UMTS. De kernpunten hiervan zijn natuurlijk video telefonie en tv.
Hier horen ook toestellen bij die momenteel al op Got besproken worden, zoals:

Het SonyEricsson V800 topic
Nokia 6630 Smartphone
Sharp 902 (met 2 MPixel Camera)
Daarnaast nog de Samsung Z107 en de Motorola V980

Lees ook onderstaand persbericht direct van www.vodafone.nl
Vodafone Nederland versterkt nummer één positie in nieuwe generatie mobiele diensten
Nieuwe toestellen, nieuwe content, nieuwe tarifering gebaseerd op tijd en per aankoop en grootste UMTS-dekking

, 10/11/2004 - Met de introductie van nieuwe UMTS-toestellen en diensten op Vodafone live!, Vodafone?s succesvolle consumentendienst, versterkt Vodafone Nederland vandaag haar nummer één positie op het gebied van nieuwe generatie mobiele diensten. Met ingang van morgen kunnen Vodafone klanten kiezen uit het breedste aanbod aan UMTS-toestellen en uit de beste en meest uitgebreide keuze aan exclusieve content. Klanten profiteren ook van de grootste UMTS netwerkdekking en van een nieuwe manier van tariferen, die klanten nog meer waarde voor hun geld biedt.

Deze introductie door Vodafone in Nederland maakt deel uit van een wereldwijde lancering van Vodafone live! met UMTS, nooit eerder vertoond, in 13 Europese landen en in Japan. De aankondiging van vandaag onderstreept de leidende en innovatieve positie die Vodafone in Nederland heeft en volgt op de succesvolle introductie van de Vodafone Mobile Connect UMTS/GPRS datakaart voor laptops en de eerste UMTS consumentendiensten voor ?early adopters? eerder dit jaar.

Tomas Isaksson, CEO Vodafone Nederland: "Vandaag is een belangrijke dag voor Vodafone Nederland en voor haar klanten, omdat we de volgende generatie mobiele diensten voor consumenten introduceren. Vodafone live! met UMTS zal de manier waarop onze klanten hun Vodafone diensten beleven drastisch veranderen. Deze omslag in beleving, gecombineerd met Vodafone?s nieuwe en eenvoudige tarievenstructuur, zal een stimulans voor klanten zijn om onze diensten meer te gaan gebruiken?.

Vodafone klanten kunnen nu meer dan 20 verschillende TV kanalen op hun mobiele telefoon bekijken, met onder andere de laatste filmtrailers, video en muziekclips, Live TV en nieuws en entertainment. Ook kunnen zij kiezen uit duizenden Ringtones, Realtones en Welcome Tunes, kunnen zij de nieuwste 3D games spelen en videogesprekken voeren met hoge kwaliteit UMTS-telefoons. Dit voor zeer aantrekkelijke en transparante tarieven, gebaseerd op tijd of per aankoop.

TV op je mobiel
Vodafone biedt een breed aanbod aan nieuwe diensten op Vodafone live! met UMTS. Vodafone klanten met een UMTS-telefoon kunnen nu ook kiezen uit televisieprogramma?s zoals het NOS Journaal, RTL Nieuws en live nieuws op CNN. De verbeterde content bevat ook de Video Clip Top 5 van Ruud de Wild, de nieuwste clips van MTV, de 'Film van de Maand', met trailers en achter-de-schermen beelden van kaskrakers zoals de nieuwste Bridget Jones film, The Edge of Reason. Op sportgebied biedt Vodafone haar klanten de keuze uit verschillende sportmomenten, zoals de doelpunten van Ruud van Nistelrooy. Vodafone heeft exclusieve contentovereenkomsten met Warner Bros (Looney Tunes), MTV, Disney, Maxim, Sony Music, Manchester United, UEFA Champions League en Ferrari. Met betrekking tot muziek biedt Vodafone haar klanten Welcome Tunes en 'master record' ringtones. Dance events zoals Dance Valley Winter kan men live bekijken op de mobiele UMTS-telefoon. Met UMTS brengt Vodafone ook mobiel gamen naar een hoger niveau door nieuwe spannende 3D games, zoals Ferrari Experience 3 en Beach Mini Golf.

7 UMTS telefoons
Om in te spelen op de vraag van haar klanten, brengt Vodafone Nederland naast de 2 bestaande, ook 5 nieuwe UMTS-telefoons op de markt. Deze toestellen zullen verspreid over de komende weken allemaal in Vodafone winkels verkrijgbaar zijn. Het toestelaanbod bestaat uit de Sharp 902, Motorola V980, Sony Ericsson V800, Nokia 6630, Samsung Z107, Samsung Z105 en SonyEricsson Z1010. De toestellen zijn speciaal voor Vodafone gemaakt om zeker te zijn van de beste Vodafone live! UMTS beleving die nu op de markt verkrijgbaar is.

Per aankoop en op tijd gebaseerde tarieven
Vodafone heeft tevens gezorgd voor een nieuwe, makkelijk te begrijpen tarievenstructuur, ontwikkeld om het gebruik te stimuleren en om ervoor te zorgen dat klanten eenvoudige facturen ontvangen. Zo zullen diensten per aankoop worden doorberekend en zal het zoeken (browsen) niet in rekening worden gebracht. Klanten zullen dus niet langer betalen voor het 'winkelen', op zoek naar een dienst die zij graag willen kopen. Zij kunnen kiezen uit verschillende voordelige TeGoeden, die het gebruik van de Vodafone diensten stimuleren.

UMTS dekking 60%
Met een bevolkingsdekking van meer dan 60% biedt Vodafone de grootste UMTS-netwerkdekking die momenteel beschikbaar is in Nederland. Het UMTS-netwerk garandeert tevens een optimale geografische dekking die grotere steden, industriegebieden, snelwegen en spoorwegen in Nederland met elkaar verbindt. Bovendien is Vodafone de enige die haar klanten op een unieke en gedetailleerde manier informatie geeft over UMTS-dekking op specifieke locaties of gebieden, gebaseerd op de postcode. Een simpel telefoontje naar onze Customer Service afdeling, beschikbaar 24 uur per dag, 7 dagen per week, is voldoende. Buiten het UMTS-dekkingsgebied schakelen de UMTS-telefoon en datakaart automatisch over op het landelijk dekkende GPRS-netwerk.

Roaming in 13 landen
Vodafone klanten kunnen UMTS-diensten zowel zakelijk als privé buiten Nederland in nog eens 13 landen, in Europa en Japan, gebruiken. Klanten kunnen roamen op de Vodafone UMTS-netwerken in Engeland, Duitsland, Italië, Spanje, Zweden, Portugal, Ierland, Griekenland en Japan, maar ook op de UMT- netwerken van Vodafone partners in België, Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 10:04 ]

Verwijderd

mooi verhaal, nu nog een fatsoenlijk dekkingsgebied

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 21:02

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

De dekking op moment van spreken is 61% dus zeker niet slecht. Natuurlijk nog niet 'goed genoeg' maar toch ... het is in iedergeval in een groot deel van nederland al prima bruikbaar.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:26

Ginz

Trek Superfly 5 powered

En zodra je geen UMTS denkking heb, dan schakel je automatisch over op GPRS, met de dezelfde kosten. Alleen natuurlijk iets minder snel.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Topicstarter
Daarnaast breid Vodafone het netwerk steeds uit. Het doel is om de dekking vergelijkbaar te maken met het gsm netwerk.

• ankhie
  • Laatst online: 16-11 21:02

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Yepz, en het tempo waarin het gaat is ook vrij hoog, dus denk dat het toch wel vrij snel allemaal up and running is in heel nederland. Dat men ook in boerengehuchtjes de buitenwereld kan zien via video-telefonie :P (no offence or flame intended, just fun)

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik ga volgende week de Motorola V980 halen met Vodafone Live! UMTS abbo.

Heb m vandaag al gezien in de winkel, alleen was de zwarte uitvoering al helemaal uitverkocht.

Kan niet wachten _/-\o_

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 14:32
Nu maar hopen dat hier (Roermond) ook snel 3G dekking komt, ik wil ook zo'n toestel. Daar is jammer genoeg nog niets over bekend, m aar ja, dan kunnen ze ondertussen nog even aan nog betere / kleinere / mooiere toestellen werken :)

Verwijderd

heb met vodafone helemaal geen dekking, zelf niet met gsm/gprs. Daarover is regelmatig contact geweest met voda. Zij zeggen dat ze geen plannen hebben het gsm net te verbeteren, ondanks dat ze erkennen nog gaten te hebben, vooral in bosrijke gebieden. Echter, het umts-net heeft voorrang. Maar daar heb je met bellen dus niks aan. Blijf ik toch gebonden aan KPN, de enige die hier dekking heeft. Maar die lopen weer niet zo hard met UMTS plus van de sobere toestelletjes

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 19:48 ]

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 14:32
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 19:46:
heb met vodafone helemaal geen dekking, zelf niet met gsm/gprs. Daarover is regelmatig contact geweest met voda. Zij zeggen dat ze geen plannen hebben het gsm net te verbeteren, ondanks dat ze erkennen nog gaten te hebben, vooral in bosrijke gebieden. Echter, het umts-net heeft voorrang. Maar daar heb je met bellen dus niks aan. Blijf ik toch gebonden aan KPN, de enige die hier dekking heeft. Maar die lopen weer niet zo hard met UMTS plus van de sobere toestelletjes
Je kunt ook bellen over UMTS... Moet je natuurlijk wel een geschikt toestel hebben

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

jammer dat er via vodafone maar zo weinig toestellen verkrijgbaar zijn met en UMTS en Bluetooth. Volgens mij maar 2!

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:11
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 19:46:
Waar woon je dan joh? Kan me al in geen tijden meer herinneren dat ik ergens geen bereik had?

Verwijderd

Ik vind de telefoons niet echt mooi, maar icm een abo zijn ze wel betaalbaar. Op de VF site kan je ook dmv je postcode in te vullen, kijken of je dekking hebt met UMTS.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Is dit wellicht relevant hier? Volgens die thread komt alleen de Nec 802 niet naar Europa...

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-11 21:56
Als je de reclame's hoort/ziet kan je dus ook onbeperkt internetten op Vodafone Live!...

Dit houdt dus in dat je *alleen* op de bij Vodafone Live! horende sites onbeperkt kunt bezoeken (maar wel moet betalen voor de eventueel daarbij horende abbonementskosten per maand, zoals voor het weer etc.), maar dat je voor bezoeken aan normale/externe WAP-sites wel extra moet betalen?

[ Voor 6% gewijzigd door ironx op 21-11-2004 18:16 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

ironx schreef op zondag 21 november 2004 @ 18:15:
Als je de reclame's hoort/ziet kan je dus ook onbeperkt internetten op Vodafone Live!...

Dit houdt dus in dat je *alleen* op de bij Vodafone Live! horende sites onbeperkt kunt bezoeken (maar wel moet betalen voor de eventueel daarbij horende abbonementskosten per maand, zoals voor het weer etc.), maar dat je voor bezoeken aan normale/externe WAP-sites wel extra moet betalen?
Klopt. Even je mail checken met een POP3-programma op je telefoon wordt dus onnoemelijk duur

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:51

DDX

Browsen buiten Vodafone live! (off-net) kost 0,75 euro per 15 minuten. Dit tarief geldt voor sessies van maximaal 1 MB per 15 minuten. Een off-netsessie met een dataverbruik van meer dan 1 MB per 15 minuten kost 2,50 euro per 15 minuten.
waar zijn de tarieven gebleven van betalen per mb?
ik heb nu gprs abonnement van vodafone, met 5mb tegoed per maand
kan je flink wat uren van msn'en op je pocketpc
(of irc'en)

nu moet je dus per 15 minuten betalen ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

Voor het surfer met MB's kan je ook Vodafone wirelles web gebruiken.
Dit is de zakelijke GPRS-dienst van Vodafone.

Hier is het mee begonnen, prijzen zijn gelijk aan de oude live!-tarieven.

Je heb wel een andere APN nodig en je kan dan niet op live.

gr Bas

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Zag laatst in de spits een advertentie van vodafone live tv en ik moet zeggen dat dat wel erg cool is. Alleen de tarief is niet zo cool. €0,25 per minuut en tot februari betaal je €0,25 eurocent per 10 min. of terwijl €1,5 per uur. Best te doen moet ik zeggen. Maar als het februari is geweest dan gebruikt niemand het meer omdat het gewoon achtelijk duur is. Dit was ook zo met MMSen. Je kon ook een tijdje gratis MMSen maar daarna heb ik het nooit meer gebruikt.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

voor echte duidelijkheid zou ik ff naar de dichtstbijzijnde vodafone shop gaan.

er zijn namelijk nogal wat verschillende Live! abbonementen die dus ook de tarieven bepalen.

de website van vodafone vond ik daar niet duidelijk genoeg voor.

ik ga waarschijnlijk woensdag de Motorola V980 halen met Live abbo van 10 euro p/m. daar kan je al aardig wat mee.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Verwijderd

net onder nijmegen woon ik, tegen de bosrand. een dekking van voda daar in de buurt

Verwijderd

Topicstarter
Het is eigenlijk heel makkelijk, die abonnementen van vodafone..

Je betaald 5 euro voor onbeperkt surfen en door uitbreiding van die bundel met 5 euro koop je er alvast content bij die ook nog eens goedkoper is.

voorbeeld:
MMS 40ct ipv 49 ct

Ik denk niet dat TV kijken na die actie veel duurder gaat worden.. Voornamelijk omdat niemand het dan meer gaat gebruiken. Er moet voor vodafone dus een balans komen tussen prijs en gebruiksfrequentie met een zo gunstig mogelijk som.. als het interessant is om dat kwartje te houden dan zullen ze dat wel doen..
Ik zal er morgen wel even naar zoeken of er al een ander tarief bekend is dan het actietarief..

Verder wil ik nog even kwijt dat ik erg onder de indruk ben van de scherpte van de bv het NOS journaal.. je kan gewoon de ondertiteling lezen!

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Waarschijnlijk worden de oude Live! abonnementen door Vodafone aan de kant geschoven waardoor je alleen nog nieuwe abonnementen kunt afsluiten met de nieuwe voorwaarden. Ik heb op dit moment een Live voorraad van 10euro waarvoor ik gewoon een aantal mb krijg. Hiermee kan ik op alle sites (live portal en extern) surfen, mms sturen naar een php script en pop3 mail checken; allemaal in de bundel. De nieuwe abonnementen hebben dit niet meer! Let hier dan ook op! Je betaal vanaf heden voor iedere minuut. Waarschijnlijk krijg je dan wel meer toegang tot sites waar je nu nog voor moet betalen (zoals nu.nl)

Deze voorwaarden zijn zwaar verslechterd. Beetje een mes in de rug van de trouwe live gebruikers. Een vriend van mij is verantwoordelijk voor het Live! gebeuren bij Vodafone (ontwerp en techniek), ik zal hem om nadere info vragen en hier posten. Als iemand meer toevallig ook meer info hierover heeft.. graag!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SAiKO schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 00:21:

Deze voorwaarden zijn zwaar verslechterd. Beetje een mes in de rug van de trouwe live gebruikers. Een vriend van mij is verantwoordelijk voor het Live! gebeuren bij Vodafone (ontwerp en techniek), ik zal hem om nadere info vragen en hier posten. Als iemand meer toevallig ook meer info hierover heeft.. graag!
Ja. Ik wil graag weten waarom vodafone het idee achter GPRS verwaarloost en alsnog gaat factureren aan de hand van tijd ipv verbruikte hoeveelheid verkeer. Het idee achter GPRS was namelijk dat je niet betaalde gebaseerd op tijd maar op , jawel, verbruikte hoeveelheid verkeer.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk worden de oude Live! abonnementen door Vodafone aan de kant geschoven waardoor je alleen nog nieuwe abonnementen kunt afsluiten met de nieuwe voorwaarden. Ik heb op dit moment een Live voorraad van 10euro waarvoor ik gewoon een aantal mb krijg. Hiermee kan ik op alle sites (live portal en extern) surfen, mms sturen naar een php script en pop3 mail checken; allemaal in de bundel. De nieuwe abonnementen hebben dit niet meer! Let hier dan ook op! Je betaal vanaf heden voor iedere minuut. Waarschijnlijk krijg je dan wel meer toegang tot sites waar je nu nog voor moet betalen (zoals nu.nl)

Voorzover ik het heb begrepen betaal je als je een live bundel hebt voor de live-site niks. Externe sites kosten minder dan een euro per minuut. Ik vind het in ieder geval zo niet slechter.

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Het verschil tussen een duur Live! tegoed en een goedkoop live tegoed zijn enkel de prijsverschillen per e-mail of sms. 10 cent per mail vind ik gewoon belachelijk. Ik vraag me af wat je krijgt voor die 5 euro maandelijkse kosten. Vodafone portal is maar een zooi linkjes naar betaalde Live! sites.

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
SAiKO schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 00:32:
Het verschil tussen een duur Live! tegoed en een goedkoop live tegoed zijn enkel de prijsverschillen per e-mail of sms. 10 cent per mail vind ik gewoon belachelijk. Ik vraag me af wat je krijgt voor die 5 euro maandelijkse kosten. Vodafone portal is maar een zooi linkjes naar betaalde Live! sites.
Sorry hoor maar dat Live gebeuren is net als imode en T-zones 3x niks. Wie moet er nou zo nodig het weer weten van morgen terwijl die onderweg naar huis is. Je kan net zo goed even wachten. Als je thuis ben kijk je toch wel naar het nieuws. En dat pizza kunnen bestellen via imode is ook niks. Je kan net zo goed bellen. Als ze nou eens allemaal komen met interesante dingen als dat Live TV voor een goede prijs.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

....surfen, mms sturen naar een php script en pop3 mail checken...
Mag weten wat voor MMS script dit is? En waar je dit vandaan hebt gehaald? Ik gebruik nu nog nowsms om mms vanaf mijn telefoon via mijn server te versturen. En ik ben wel geintersseerd in alternatieven!

Verwijderd

Nou naar mijn idee is VF Live wel stukken beter dat T Zones en Orange World. maar idd, je bios bestellen kan voor 55ct maar je kan idd ook ff bellen. Is nog sneller ook. Naja denk dat er met UMTS wel leuke diensten komen, maarja dan moet degene die je belt ook zo'n foon hebben voot optimale ervaring.

Verwijderd

Klink allemaal wel leuk en aardig maar zijn die live tv uitzendingen dan ook echt live en niet van die streams die om de halve dag geupdate worden en wat voor soort zenders kan ik ontvangen wie weet dit toevallig.

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
CNN wordt live uitgezonden en het laatste NOS journaal is als stream te bekijken. Daarnaast zijn er nog een aantal kanalen te bekijken zoals bijvoorbeeld een muziekkanaal. Ik heb wel begrepen dat het aantal live kanalen snel uitgebreid zou worden, maar ook dat nog niet bekend is welke en wanneer precies.

• stylezzz
  • Laatst online: 13:11
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:04:
Naja denk dat er met UMTS wel leuke diensten komen, maarja dan moet degene die je belt ook zo'n foon hebben voot optimale ervaring.
Tsjah, als je zo redeneert komt het nooit van de grond natuurlijk. Iemand moet de eerste zijn met zo'n videocall foon uiteraard.... :D

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 09:27:
[...]

Mag weten wat voor MMS script dit is? En waar je dit vandaan hebt gehaald? Ik gebruik nu nog nowsms om mms vanaf mijn telefoon via mijn server te versturen. En ik ben wel geintersseerd in alternatieven!
Je hebt zoiets als MMS Diary en, van hollandse bodem Moblogger. Beide gratis te downloaden en onbeperkt te gebruiken. Wat is dat NowSMS voor iets dan?

Ik heb videotelefonie al uitgeprobeerd en het is "wel leuk". Daar heb je ook alles mee gezegd. Iemand zien terwijl je aan het bellen bent kan interessant zijn wanneer je met iemand belt die je lang niet gezien hebt. Ik bel het meeste met vrienden en familie die ik regelmatig zie dus daar wegen de hoge kosten niet tegenop. Leuk om te hebben maar om daarvoor nou een umts toestel voor aan te schaffen...nou nee. Kun je beter webcammen.

en @ alpha-sphere: wanneer je 2 a 3 uur in de trein zit en dit meerdere keren per dag moet doen dan is het wel relax wanneer je fok en tweakers gratis kunt bekijken. Ook dingen als pricewatch, reiswijzer enzo zijn vaak erg handig om bij de hand te hebben. Pop3 op je telefoon gebruik ik ook vaker wanneer ik een belangrijke mail verwacht maar niet bij de computer kan zijn/blijven. Mobiel internet is in principe handig maar ik ben bang dat het met de nieuwe vorm van Vodafone abonnementen erg duur gaat worden wanneer je er intensief gebruik van maakt.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Goed. Ik heb dus net een 500KB gprs abo afgesloten waardoor ik dezelfde tarieven zou moeten houden als voor deze onzin. Bellen naar 1200, optie 5 en dan optie 2 en hopen dat je iemand aan de lijn krijgt die 't voor je wil doen. Even erbij vertellen dat dit niet het idee van GPRS was en dat 't voor jou juist duurder wordt kan helpen. Zoals altijd bij grote telecombedrijven ligt 't namelijk vooral aan welke medewerker je krijgt ;) (Vanmiddag heb ik bijvoorbeeld ook gebeld, toen werd me verteld dat ik langs moest gaan bij een citypoint om zoiets af te sluiten en dat 't niet aan de telefoon kon).

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 29-11-2004 21:16 ]

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
CyBeR schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:14:
Goed. Ik heb dus net een 500KB gprs abo afgesloten waardoor ik dezelfde tarieven zou moeten houden als voor deze onzin. Bellen naar 1200, optie 5 en dan optie 2 en hopen dat je iemand aan de lijn krijgt die 't voor je wil doen. Even erbij vertellen dat dit niet het idee van GPRS was en dat 't voor jou juist duurder wordt kan helpen. Zoals altijd bij grote telecombedrijven ligt 't namelijk vooral aan welke medewerker je krijgt ;) (Vanmiddag heb ik bijvoorbeeld ook gebeld, toen werd me verteld dat ik langs moest gaan bij een citypoint om zoiets af te sluiten en dat 't niet aan de telefoon kon).
ik heb dus een 500kb abo met de nieuwe tarieven. wacht op antwoord van m'n klachtenbrief.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

wibblemoo schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:37:
[...]

ik heb dus een 500kb abo met de nieuwe tarieven. wacht op antwoord van m'n klachtenbrief.
wanneer heb je dat afgesloten? Mij werd namelijk verteld dat de reeds bestaande Data TeGoed abo's onveranderd bleven qua facturering. Waarschijnlijk gold daar wel een bepaalde datum voor (die ik niet weet) maar als je 'm 3 maanden geleden af hebt gesloten lijkt me dat geen probleem...

• Mandurang
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10-2016
Ik twijfel nog of Live! iets voor mij is. Bij VF staat dat je onbeperkt kunt browsen binnen de VF Live Portal voor €5,- per maand. Dat spreekt me op zich wel aan, maar ik kan nergens vinden wat er dan binnen deze portal te vinden is zonder dat je er extra voor hoeft te betalen. Kan iemand wat interessante dingen noemen die binnen die €5,- te bekijken zijn?

• ErectionJackson

ErectionJackson

Je kunt toch gewoon even op de Vodafone site kijken? http://www.vodafone.nl/prive/mobile%20fun/live!%20sites/

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Mandurang
Bedankt, die had ik ook gevonden, maar hier staat alles wat te bekijken is op de Live Portal. Op zich heel leuk, maar volgens mij staan hier ook allemaal dingen tussen waarvoor je weer apart moet betalen (abonneren) en daar voel ik niet zoveel voor. Bij een aantal dingen staat wel expliciet dat er extra kosten aan verbonden zijn. Maar het lijkt niet zo te zijn dat als het er niet bij staat, het dan "gratis" is.
Voor bijvoorbeeld Voetbal International had ik al ergens gelezen dat je je moet abonneren, maar dat staat hier weer niet bij.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Binnen dat live-tegoed zit bijvoorbeeld ook voor 5 euro aan e-mails e.d.

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mandurang schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:04:
Ik twijfel nog of Live! iets voor mij is. Bij VF staat dat je onbeperkt kunt browsen binnen de VF Live Portal voor €5,- per maand. Dat spreekt me op zich wel aan, maar ik kan nergens vinden wat er dan binnen deze portal te vinden is zonder dat je er extra voor hoeft te betalen. Kan iemand wat interessante dingen noemen die binnen die €5,- te bekijken zijn?
Ik weet niet of het tegenwoordig anders is voor abbonees, maar ik ben zelf prepay (op my-vodafone onderdelen na) moet ik echt voor alle informatieve site's betalen. Alleen commerciele site's waar je juist voor de content moet betalen, zijn natuurlijk gratis te bezoeken. Gratis nieuws zit er niet in (of was spits.nl alleen gratis, ik weet niet meer bij welke provider dat was). Ik vind dat live! het absoluut niet haalt bij Orange-World! daar krijg je voor €6,- p/m onbeperkt toegang tot informatieve site's. (data is ook gratis (binnen portal natuurlijk en beperkt daarbuiten) en je kan voor €1,- extra natuurlijk je altijd nog abboneren op een goede krant, ook dan weer de data gratis.

Misschien leuk om het ook hier te melden (maak er ff apart een topic voor aan) toen ik informatie zocht op de site voor je kwam ik dit tegen:

Tijdelijk gratis e-mailen!

Zowel op je mobiel als via My Vodafone op deze site, kun je heel eenvoudig e-mail ontvangen en versturen. De grootte van je mailbox, SMS-notificatie en de toegang tot e-mailaccounts als Hotmail en Yahoo maken E-mail via Vodafone live! uniek. Tot en met 31 januari 2005 is e-mailen binnen Nederland gratis. Let op: heb je Prepaid of een abonnement zonder live! TeGoed, dan betaal je wel browsekosten.

[ Voor 22% gewijzigd door robert-630 op 18-12-2004 23:27 ]

• Mandurang
@robert-630: bedankt voor het zoeken en melden. Ik heb mijn VF-abonnementje (vooralsnog zonder Live!) al besteld, maar ik moet nog even geduld hebben i.v.m. de opzegging van mijn huidige abonnement. De toestelkorting was gunstiger als ik de keuze van Live! nog uit zou stellen (ook zoiets :?), totdat ik mijn abonnement daadwerkelijk heb. Van gratis e-mailen t/m 31 januari zal ik dan ook weinig profijt hebben, maar het is wel een goeie en is tegenstrijdig met de melding van CyBer dat e-mailen (altijd) binnen de €5,- (van het Live budget abonnement) valt.

Een nieuwssite (zoals spits.nl) zou een toegevoegde waarde zijn, maar ik vind het beroerd als je voor iedere informatieve (/commerciele) site die je wilt bezoeken weer een apart abonnement moet laten lopen van €1,- per maand en/of je voor iedere minuut online moet betalen. Hetzelfde geldt namelijk voor nu.nl, vi.nl en teletekst (pag. 101 is gratis; joepie!). Onbeperkt browsen op de Live Portal klinkt dan heel leuk van VF, maar als dat alleen de linkjes naar sites betreft en je bij iedere site waar je naar toe surft de melding krijgt dat je er voor moet betalen is onbeperkt wel heel beperkt.

Ik vind dat VF veel duidelijker moet zijn, wat "onbeperkt" browsen inhoudt. Of beter gezegd: wat je voor het Live budget-abonnement terugkrijgt. Op hun website is (kan ik) het in ieder geval niet eenduidig terugvinden.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja ik vind die nieuwe tarieven sowieso onzin. Daarom ben ik ook heel blij dat 't me gelukt is om een abo af te sluiten dat nog op dataverkeer gebaseerd is :) Maar als ze tegen oktober volgend jaar niet tot hun zinnen zijn gekomen zal ik waarschijnlijk over moeten stappen naar kpn :\

• Mandurang
robert-630 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:25:
[...]
Misschien leuk om het ook hier te melden (maak er ff apart een topic voor aan) toen ik informatie zocht op de site voor je kwam ik dit tegen:

Tijdelijk gratis e-mailen!

Zowel op je mobiel als via My Vodafone op deze site, kun je heel eenvoudig e-mail ontvangen en versturen. De grootte van je mailbox, SMS-notificatie en de toegang tot e-mailaccounts als Hotmail en Yahoo maken E-mail via Vodafone live! uniek. Tot en met 31 januari 2005 is e-mailen binnen Nederland gratis. Let op: heb je Prepaid of een abonnement zonder live! TeGoed, dan betaal je wel browsekosten.
Topic is hier terug te vinden:
[rml][ Vodafone] Gratis E-mail via Live![/rml]

• ErectionJackson

ErectionJackson

CyBeR schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:55:
Mja ik vind die nieuwe tarieven sowieso onzin. Daarom ben ik ook heel blij dat 't me gelukt is om een abo af te sluiten dat nog op dataverkeer gebaseerd is :) Maar als ze tegen oktober volgend jaar niet tot hun zinnen zijn gekomen zal ik waarschijnlijk over moeten stappen naar kpn :\
Zo duur is het allemaal niet. Ter vergelijking. Een kwartiertje normaal internetten kost je via UMTS zo'n 15MB dataverkeer. Bij Vodafone kost dit 2,50 euro, dus 15 cent per MB. Bij KPN kost je dit voor een 50MB bundel 1,19 per MB. bij de 10MB bundel zelfs meer dan 2 euro per MB.

Verkijk je in geen geval over hoeveel data je verbruikt met UMTS. Dit is veel en veel meer dan met GPRS.

• CriMsoN81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-11-2023
heb vandeweek toch maar ff een budget tegoed (5,-/mnd) afgesloten omdat een 6630 zonder UMTS een beetje zonde is lijkt me... HIER ZITTEN NOG GEEN VERBRUIKSKOSTEN IN VERREKEND ALS BV 2GOTV, JOURNAAL OF CLIPS/MP3 MAAR LEVERT ALLEEN GRATIS BROWSEN BINNEN VF!!! Maar goed, merendeel van t Live Portaal is content waar je een abo voor moet afsluiten (meestal 1,-/mnd) behalve spits :D Toch nog gratis nieuws/weer als je in de trein zit, geen fotos (Nu.nl wel > 1e/mnd) maar toch...

VFmail checken is gratis en ik heb t op de standaard client van de 6630 ingevoerd (servers: authsmtp.vodafone.nl en pop3.vodafone.nl) waardoor ze netjes binnenkomen, hoef je ook geen not.sms aan te vragen (gratis 1x per dag, vaker: 20ct per sms ofzo). Email van externe accounts (hotmail e.d.) is browsen buiten VF en betaal je dus iedere x voor een kwartier data... Workaround hiervoor zou kunnen zijn om je externe mail automatisch door te laten zenden naar je VF-account??? Anyone?? 1200 gebeld en daar zei die man vlak voordat de verbinding wegviel (shitty ontvangst op mn kamer, was met Tmob ook als zo) dat als je via de client emailt je ook alleen dataverkeer maakt binnen VF en t dat zo dus gratis is om mail te versturen... Maar ja > dat vertrouw ik dus niet zo... Verbinding viel ook weg en dat was al de 3e x... Nog niet geverifieerd dus.

En na een paar x t portaal checken deze week zit ik al op 800kb verzenden en nog eens 800 ontvangen... Dat kostte een godsvermogen bij Tmob en kwam ik dus nooooit aan. Voor de content geld verder dat je nu nix meer voor de browsekosten hoeft te betalen, zonder livetegoed komt er weer dat kwartier in...

Anyhowz, t mag dan relatief goedkoop zijn maar als je ff aan de gang gaat kom je toch voor bizarre kosten te staan ben ik bang, das mij t niet waard met een 100Mbit verbinding op mn kamer :D Die 2gotv uitzendingen kun je ook gratis bekijken op de vodafone site, weet je waar je voor betaald zeg maar... (beetje lame allemaal...)

Stond laatst in de computertotaal ook een klein artikeltje over dat de kosten voor mobiel inetten zo belachelijk hoog zijn (gprs prijs per kB) in vergelijking met de verbinding thuis. Je zou kunnen aansluiten bij een of andere website die sites voor je comprimeerd waardoor ze veel minder kB groot worden, heb je nix aan met de huidige VF manier van afrekenen, maar toch...

[ Voor 9% gewijzigd door CriMsoN81 op 05-01-2005 12:21 ]

• Mandurang
Het is me een stuk duidelijker geworden! Dat de Spits binnen het budget valt vind ik al heel wat. E-mail gratis is denk ik soms ook een mooi (dan dus zonder extra kosten!) alternatief voor sms. Ik las ook ergens dat binnen de portal een routeplanner zit. Weliswaar niet up to date tijdens het rijden zoals TomTom, maar wel handig als je verdwaald bent. :)

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

Hopen dat dit een goede en overzichtelijke site wordt, ik heb er veel over gehoord dat ze ook gaan komen met een frontpage + forum (alleen umts), alleen werkt nu sinds een dag het forum pas.

http://www.umts-mobiel.nl

ik ben sowieso benieuwd naar het hele umts gebeuren.. zou het kunnen gaan concurreren met de stevige opkomst van wifi?

zijn er gebruikers ervaringen?

cheers!

• Mandurang
Uit het Nokia 6630 Smartphone topic:
CriMsoN81 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:39:
Op symbianworld.nl is een mooie review over UMTS met Vodafone Live op een unbranded 6630 getikt. Misschien nuttig voor de mensen die nog twijfelen wat te doen??
Pagina: 1