Gast, doe niet zo moeilijk. Je baseert je op een of de andere site, die gewoon klinklare onzin spuwt. Of nee, niet onzin, maar zijn bevindingen heeft gebaseerd op FireFox 0.8 ofzo.
Sure, het was buggy, crashed etc, maar dat doet IE ook.
Foute weergave van webpagina's? Dat ligt aan de webpagina ZELF. Die is gemaakt/ontworpen met IE in het achterhoofd. met alle rendering bugs erbij. Dus in IE rendert het goed, omdat het ontwerp gewoon al niet goed was.
Tabbed browsing? Sure ff wennen, maar reuze handig.
Downloads kwijt? Dan open je toch verdorie de download manager?! Ik vind het juist reuze irritant van IE dat die de zooi altijd op je Desktop wil gooien ipv naar een download map (en je kan het gewoon INSTELLEN in elke mozilla variant vziw waar het default-download pad zit. dus d:\incoming en hops, je kan alles vinden wat je downloadt).
PDF's crashen? Dan heeft hij geen adobe acrobat geinstalleerd ofzo, of iig crappy.
Zomaar even een heel pakket uitrollen over je netwerk? Dan heb je niet goed getest, en al helemaal geen upgrade document gemaakt voor de gebruikers "vanaf vandaag werken we met... hier een korte handleiding over hoe het programma werkt".
Nah, sorry hoor, maar als je beetje hersens hebt, kan je toch wel bedenken dat het gewoon een grote propaganda site is?
Sure, ik ben een FireFox fanboy, vanaf day one (ergens in oktober 2002, PHoenix 0.1) en heb echt een half jaar lang ofzo de nightly builds zitten halen. Sure, het crashte, maar het werkte echt veel fijner dan IE.
Je moet er even mee leren omgaan. Keyboard shortcuts zijn niet eens zo raar:
Ctrl-W -> window kill/tab kill
Ctrl-T -> new tab
Ctrl-L -> open address bar (Alt-D in IE!!! dat je het ff weet

)
Ctrl-N -> new window
Ctrl-Pageup -> cycle through tabs
Ctrl-Pagedown -> cycle through tabs
Ctrl-SHift-Pageup -> move current tab to the right
Ctrl-Shift-Pagedown -> move current tab to the left (ja je kan het ook met je muis slepen... maar ik ben lui ok?

)
En dat je Firefox niet meer zou kunnen verwijderen? Kom op, ding doet bijna niks in je registry, je kan bijna zonder pardon de map gewoon weggooien waar je FireFox naar hebt laten installeren en het is vrijwel weg. Nog even een registry cleaner erover heen halen om dead keys weg te gooien en klaar (of je gebruikt gewoon de de-installer die dat allemaal voor je doet

)
Neem niet zomaar alles aan van websites op Internet. (Ook niet uit forums trouwens

). Ga gewoon af op je eigen ervaringen. Probeer het uit (wat is nou 5MB tegenwoordig aan download?)
Owja, nog een gebruikerservaring:
Firefox vond ik aanmerkelijk relaxter werken op m'n oude pctje (pentium 200MMX + 160MB SDRAM, Win2k SP2) dan IE... ook kwa page renderings (mijn webpage, volledig w3c compliant, deed het wel goed in FF, niet in IE... die had lompe ranzige CSS bugs waar ik geen zin in had om omheen te werken. Gebruik maar een fatsoenlijke browser

)
Nog meer redenen nodig? Of heb je je keuze al gemaakt op basis van _EEN_ website?