Toon posts:

Remove Firefox?

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!!

Ik zoek al lange tijd naar een GOEDE browser, nu heb ik van een "vriend" vernomen dat FireFox vele malen beter is dan een gemiddelde browser. Stuit ik op deze site tijdens het surfen:

http://firefoxis.buggyashell.nl

Nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen! Zijn deze meldingen op feiten gebasseerd?? Heeft iemand gebruikerservaringen met dit programma?..

Alvast bedankt!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

CONSPIRACY!!!!

nah... gewoon zelf proberen, heb je dat al gedaan?

[ Voor 6% gewijzigd door PipoDeClown op 10-11-2004 09:12 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
PipoDeClown schreef op 10 november 2004 @ 09:12:
CONSPIRACY!!!!

nah... gewoon zelf proberen, heb je dat al gedaan?
Nee! maar op die site staat dat je het NOOOOIT meer van je PC af krijgt!... dus ik vraag het liever even voor ik het echt ga proberen.

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:56
Om eerlijk te zijn vind ik die site een beetje bullshit. Dat van die 99% CPU heb ik nog niet gehad. Dat het sloom werkt ook niet. etc. etc. ze lullen dus gewoon uit hun nek.En zij prijzen jouw een browser aan die vol zit met bugs die wel bekend zijn maar niet opgelost.

Kijk voor meer ervaringen in het volgende topic

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-08 21:26
Wat een lachertje.

Die gast raadt toevallig ook alleen IE gebaseerde browsers aan.
Er zijn nog legio andere browsers.
Oftewel niet geloven en gewoon zelf proberen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:21

André

Analytics dude

Hij heeft het vermoedelijk over FF 0.001 ofzo, ik denk dat hij FF niet eens geprobeerd heeft want er staan echt complete non-argumenten op die site.

Echt een kwestie van "Wat de boer niet kent dat vreet hij niet" ;)

[ Voor 5% gewijzigd door André op 10-11-2004 09:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 10 november 2004 @ 09:15:
Hij heeft het vermoedelijk over FF 0.001 ofzo, ik denk dat hij FF niet eens geprobeerd heeft want er staan er complete non-argumenten op die site.

Echt een kwestie van "Wat de boer niet kent dat vreet hij niet" ;)
Dus je kan FF aanraden?

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Over FireFox kun je meeeeer dan genoeg vinden hier op het forum.

Over dat artikel van een gefrustreerde systeembeheerder: Hij schetst een situatie waarin hij voor het hele netwerk FireFox heeft geinstalleerd. Dat moet je niet patsboem doen in 10 minuten onder invloed van zeurende gebruikers zoals de schrijver heeft gedaan. Had hij het eerst fatsoenlijk getest dan was hij ook niet tegen veel van de beschreven problemen aangelopen.

FireFox is een prima browser, en voor thuisgebruik absoluut niet te moeilijk of te buggy.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 07:46

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Most-heard complaints

1 People didn't understand the interface
2 Sometimes, it reacted so slow, people thought the network had crashed or the internet connection was down
3 It freezed and crashed constantly, sometimes sucking more than 90% of the CPU
load for no obvious reason
4 Pages showed up completely wrong or didn't work at all
5 Wanted pop-ups didn't open
6 Completed downloads could not be found
7 Bookmarking gave problems
8 PDF-files caused crashing
9 Pages "disappeared" by accidentally using tabular browsing
10 Lots of obvious keyboard- and mouse shortcuts were missing

1 mja hehe als hij alles van windows naar linux gooit worden gebruikers ook gek. Nieuw=ff moelijk

2 Mja denk niet dat verbindigssnelheid afhankelijk is van je browser

3 Wel eens bezig geweest met paginas die idd 90% procent zogen. Bleek na de paginas te hebben, ehm "bekeken" :P dat ze het een en ander wilden installen (activx/ javaplugin)

4 Mja firefox wil dingen wel eens anders tonen dan gewenst. Onder IE zullen die paginas er beter uitzien. ALs het alleen onder IE goed werkt is een webpagina imo ook niet voor het algemene publiek. Neem nou tweakers, werkt altijd wat je ook gebruikt.

5 Nee nou wordt ie mooi, leest die kerel wel wat hij zelf installed? IE opent alles vanwege het "gebruikersgemak" argument. Firefox gaat over het prinicpie dat dit niet een veilige aanpak blijkten dat tegenwoordig het handiger is om van alles te blokken. Mocht je weten een pop-up toch nodig te hebben dan kan je m als nog toestaan. Bij IE moet je later foute dingen blokken en bij firefox later goede dingen toestaan. zeg nou zelf wat heb je liever...

6 Ja ehm ff zoeken. Ik heb het nog niet meegemaakt dat ik een download niet kon vinden en ook dat kun je zelf instellen.

7 idd je kan op tig manieren een bookmark installen (3 dacht ik)

8 Wel een last van gehad en een update van adobe verhielp dat. Hier heb ik zelf wel gemerkt dat firefox niet 100% is. Kan ook niet een soort gelijke zwakte bedenken bij IE

9 Nooit van gehoord en ik bezoek toch een hoop soorten web-paginas en doe dat met tab browsing.

10 erm ze zijn wellicht anders maar ze zijn er wel

http://www.mozilla.org/support/firefox/keyboard.html

al met al vind ik het erg gemakzuchtig beargumenteerd. Hij moest maar eens leren dat alles een gebruiksaanwijzing heeft. en gezien de talloze exploits bij IE en de gevolgen daarvan moest men toch maar firefox gebruiken. Neem nou het standaard pop-ups blokken, liever zelf moeten uitzoeken welke pop-up wel mag dan dat ik een probleem heb dat ik moet opruimen. Als hij het handboek had gelezen was t stukken makkelijker geweest.

Maar goed ik spreek uit de ervaring van een inidividuele gebruiker. Wellicht dat het anders werkt wanneer je met tientallen computers tegelijk moet werken.

[ Voor 103% gewijzigd door ROFLASTC op 10-11-2004 09:47 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 09:16:
[...]

Dus je kan FF aanraden?
Zonder enige gerede twijfel. Werk er gewoon even mee en kom er zelf ook achter. Je moet wel even open staan voor de omschakeling van IE naar FF maar dat went heel erg snel.

Gisteren is trouwens FF 1.0 uitgekomen, dus je start direct met een goede nieuwe versie :)

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Ik vind firefox wel een fijne browser het werkt allemaal leuk en aardig allen blijf ik waarschijnlijk uit automatisme IE gebruiken.

Bij firefox zouden ze nog wel wat kunnen verbeteren aan de opstart tijd van het programma, bij mij thuis start ie iig veel trager op dan IE.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 10 november 2004 @ 09:17:
[...]

Zonder enige gerede twijfel. Werk er gewoon even mee en kom er zelf ook achter. Je moet wel even open staan voor de omschakeling van IE naar FF maar dat went heel erg snel.

Gisteren is trouwens FF 1.0 uitgekomen, dus je start direct met een goede nieuwe versie :)
Ja, maar waar baseren ze die feiten op dan?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Ik zou wel willen weten hoe oud deze text is. Firefox was in het begin mischien wat problematisch, maar nu heb ik er geen ENKELE probleem mee. Mischien WAS hij buggy, maar daar was hij beta voor. :)

• André

André

Analytics dude

Stoney187 schreef op 10 november 2004 @ 09:19:
Ik vind firefox wel een fijne browser het werkt allemaal leuk en aardig allen blijf ik waarschijnlijk uit automatisme IE gebruiken.

Bij firefox zouden ze nog wel wat kunnen verbeteren aan de opstart tijd van het programma, bij mij thuis start ie iig veel trager op dan IE.
IE laad net zo lang hoor, alleen dat gebeurd tegelijkertijd met het opstarten van windows en daarom merk je er niets van. Dat is het voordeel van IE, zij hebben dezelfde makers als windows. En als FF eenmaal 1 keer geladen is merk ik het verschil niet meer :)
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 09:19:

Ja, maar waar baseren ze die feiten op dan?
Dat wilde ik ook wel eens weten, want ze kloppen gewoon niet. Alleen dat over die geblokte popups en die rare sites kloppen, het eerste is wat je wil toch, en het 2de ligt aan de site en niet aan de browser.

[ Voor 23% gewijzigd door André op 10-11-2004 09:23 ]

• M@rijn
  • Laatst online: 12:56
Stoney187 schreef op 10 november 2004 @ 09:19:

Weet je ook hoe dat kom?

Windows laad Internet Explorer bij het opstarten in het geheugen, waardoor het sneller op start. als je even zoekt op internet, dan kan je hetzelfde doen met FF zodat die ook sneller opstart.

Verwijderd

Topicstarter
Noujah,

Ik kan hieruit opmaken dat FF toch wat problemen met zich mee brengt... als je IE gebruikt, heb je eigenlijk geen reden nodig om over te stappen. Dan heb ik toch echt goede argumenten nodig om het daadwerkelijk te gebruiken...

• RM-rf
  • Laatst online: 14:42

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Wat een onzin, de man zegt systeembeheerder op een nederlandse school te zijn,
heeft van de ene op de andere dag FF op alle PC's geinstalleerd en vervolgens een dag later verwijderd toen daar klachten over kwamen, mensen verrast waren omdat hun browser er anders uitzag dan ze gewend waren ...

de klachten die hij noemt komen ook overeen met klachten van mensen die en programma gebruiken dat ze normaal niet gewend zijn (wennen aan het gebruik van Tabs, een iets andere interface) ...

Ik denk dat het goed is om de opleinding voor systeembeheerder te laten beginnen met een belangrijke opmerking, namelijk: je werkt met mensen in de eerste plaats, mensen die meestal niet alle handigheidjes hebben, en vertrouwen op hun 'gewenning', een systeembeheerder levert gewoon een vast systeem waaraan ze kunnen wennen ..

Iemand die kennelijk op de ene dag een nieuw programma op zijn hele netwerk doorvoert, en het de volgende dag weer net zo hard verwijderd, moet dat eerst maar leren.

Firefox is inderdaad geen stabiele browser, het was dan ook tot gisteren een beta;
maar het is onzin om te beweren dat het de hele tijd crashed, dat zou niet normaal dienen te zijn en kan ook wijzen op een sloppy systeem (deels is die verdenking wmb alleen al vanwege het handelen van die systeembeheerder) ..

Of het werkelijk veel instabieler is dan ie, ik betwijfel het een beetje, mijn ie crashed ook de laatste tijd een stuk of 5 tot 8 keer per dag ( recentelijk altijd bij het afsluiten, leuk, aangezien hij zichzelf dan gelijk weer nieuw opstart ...)
Enkel is dat iets waar gebruikers die net geconfronteerd worden met een ietwat andere interface, op bepaalde punten andere werking, erg op gaan letten.

[ Voor 27% gewijzigd door RM-rf op 10-11-2004 09:32 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

ik gebruik ook firefox en dat draait als een trein.

ik heb gewoon het firefox icoon op de plek van het internet explorer icoon gezet en zo pak ik automatich firefox.

het enige nadeel is dat het een beetje veel geheugen vreet maarja met 1,5 gig boeit dat me ook niet echt

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik werk al tijden met veel plezier met Firefox.

Inderdaad waren er met sommige beta (!) versies problemen maar het meeste wat op die site wordt genoemd is onzin.

Een redelijk deel van zijn argumenten is slecht beheer / slechte instellingen. Zijn fout. Een ander groot deel van zijn argument is trouwens dat zijn gebruikers te "dom" (*) zijn om verandering te snappen. Vervolgens zegt hij dat je alleen IE moet gebruiken als je patcht, unsigned certificates moet uitschakelen en een goede virusscanner moet installeren (en configureren en goed gebruiken!). Iemand die het bureaublad niet kan vinden en niet weet wat een tabblad is kan dat zeker niet.

Voor een tweaker zijn de meeste nadelen trouwens voordelen.

Verwijderen is ook een eitje; gooi twee directories weg, start IE weer eens op om die standaard te maken en klaar.

(*) beetje kort door de bocht, natuurlijk niet dom maar gewoon geen ervaring met PC's en geen interesse om het te leren

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 10-11-2004 09:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 09:25:
ik gebruik ook firefox en dat draait als een trein.

ik heb gewoon het firefox icoon op de plek van het internet explorer icoon gezet en zo pak ik automatich firefox.

het enige nadeel is dat het een beetje veel geheugen vreet maarja met 1,5 gig boeit dat me ook niet echt
Dus met mijn 128MB SDR kan je het niet aanraden???

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:28
Ik heb het laatste jaar geen enkel probleem gehad met firefox/firebird.

Een GROOT voordeel is dat je in de opties kan instellen dat websites geen software mogen installeren! Spyware krijgt bijna geen kans meer hierdoor.
Erg makkelijk als je eens wat minder legale sites bezoekt. >:)

En die tragere opstarttijd heb ik daar graag voor over...

En doet een bepaalde site moeilijk, IE is zo opgestart. Copy/paste de url, en klaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Richub op 10-11-2004 09:35 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:41

PD2JK

ouwe meuk is leuk

DeX schreef op 10 november 2004 @ 09:20:
Ik zou wel willen weten hoe oud deze text is. Firefox was in het begin mischien wat problematisch, maar nu heb ik er geen ENKELE probleem mee. Mischien WAS hij buggy, maar daar was hij beta voor. :)
'Last modified: 18 oktober 2004'

ik gebruik sinds 2 dagen FireFox, bevalt goed. Alleen de menuutjes op de FP gaan rete traag. Transparant & Fading uitzetten maakt niet uit.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• simon
  • Laatst online: 15:03
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 09:27:
[...]

Jawel hoor, het vreet imho net zoveel als IE... :P

|>

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 13:56
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 09:24:
Noujah,

Ik kan hieruit opmaken dat FF toch wat problemen met zich mee brengt... als je IE gebruikt, heb je eigenlijk geen reden nodig om over te stappen. Dan heb ik toch echt goede argumenten nodig om het daadwerkelijk te gebruiken...
De problemen bij FF vallen in het niet bij de voordelen t.o.v. IE (extensions, tabs, themes). Kijk eens in het FF-topic :p.

Eenmaal over op FF, nooit meer terug naar IE :).

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 12:49
over het pdf-gebeuren: daar heb ik ook last van. Iemand enig idee hoe dat op te lossen? Ik gebruik acrobat reader 6. Voor de rest: FF rulez! Ik gebuik IE echt nooit meer! Behalve voor die :( sites die zich niet aan de standaarden houden (en die heb ik soms echt nodig, voor mijn studie, inderdaad het is van de website van de instelling waar ik studeer)

• André

André

Analytics dude

People didn't understand the interface
Verschil amper met IE
Sometimes, it reacted so slow, people thought the network had crashed or the internet connection was down
Ligt aan de pc, en dat was zo bij oudere versies
It freezed and crashed constantly, sometimes sucking more than 90% of the CPU load for no obvious reason
Ik heb nog nooit een freeze of crash meegemaakt, in IE wel.
Pages showed up completely wrong or didn't work at all
Ligt aan de pagina.
Wanted pop-ups didn't open
Zijn er ook wanted popups dan?
Completed downloads could not be found
Stel de juiste folder dan in.
Bookmarking gave problems
Ouwe bug.
PDF-files caused crashing
Brakke reader zeker?
Pages "disappeared" by accidentally using tabular browsing
Dan staan ze gewoon in een andere tab.
Lots of obvious keyboard- and mouse shortcuts were missing
…and a lot more complaints I can't remember at the moment
Vind het allemaal maar heel ver gezocht, en deze vent is ook geen systeembeheerder IMO.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 10 november 2004 @ 09:32:
[...]

Verschil amper met IE

[...]

Ligt aan de pc, en dat was zo bij oudere versies

[...]

Ik heb nog nooit een freeze of crash meegemaakt, in IE wel.

[...]

Ligt aan de pagina.

[...]

Zijn er ook wanted popups dan?

[...]

Stel de juiste folder dan in.

[...]

Ouwe bug.

[...]

Brakke reader zeker?

[...]

Dan staan ze gewoon in een andere tab.

[...]

Vind het allemaal maar heel ver gezocht, en deze vent is ook geen systeembeheerder IMO.
Je verwijt enkele van de bovenstaande feiten aan de snelheid of prestatie van de PC. Dat heeft IE dus niet, daarom is het voor mijn gevoel ook stabieler. Ik kwam hier ook voor argumenten om over te stappen, nu begin ik alleen maar meer te twijfelen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Met zoveel geheugen zou je inderdaad problemen kunnen krijgen. IE zit altijd in je geheugen dus wat dat betreft heeft die een grote voorsprong. OTOH: probeer het en je weet het.

IE zal er trouwens ook traag gaan, meer geheugen kopen zou heel veel schelen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 09:33:
[...]
Je verwijt enkele van de bovenstaande feiten aan de snelheid of prestatie van de PC. Dat heeft IE dus niet, daarom is het voor mijn gevoel ook stabieler. Ik kwam hier ook voor argumenten om over te stappen, nu begin ik alleen maar meer te twijfelen.
Maar als het aan de PC ligt ligt het toch niet aan FF?

• RM-rf
  • Laatst online: 14:42

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

stefan001 schreef op 10 november 2004 @ 09:31:
over het pdf-gebeuren: daar heb ik ook last van. Iemand enig idee hoe dat op te lossen? Ik gebruik acrobat reader 6.
Dat zou waarschijnlijk liggen aan Acrobat 6, mensen die teruggaan naar 5.1 melden geen problemen meer ...

http://plugindoc.mozdev.org/faqs/acroread.html#win-issues

[ Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 10-11-2004 09:36 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 10 november 2004 @ 09:34:
[...]

Maar als het aan de PC ligt ligt het toch niet aan FF?
Ja, maar IE heeft er toch geen problemen mee?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

ROFLASTC schreef op 10 november 2004 @ 09:17:
Most-heard complaints

1 People didn't understand the interface
Interface in nu goed!
2 Sometimes, it reacted so slow, people thought the network had crashed or the internet connection was down
3 It freezed and crashed constantly, sometimes sucking more than 90% of the CPU
load for no obvious reason
Beide heb ik mee gemaakt
4 Pages showed up completely wrong or didn't work at all
Heel enkele pagina heb ik daar last van, altijd kunnen herleiden aan ZEER slecht gemaakte pagina's
5 Wanted pop-ups didn't open
6 Completed downloads could not be found
7 Bookmarking gave problems
Zoals ik al zei de interface is goed, mensen moeten gewoon beter kijken.
8 PDF-files caused crashing
Soms, na update van Acrobat Reader werkt het wel goed. Maar wel traag. :(
9 Pages "disappeared" by accidentally using tabular browsing
Waarschijnlijk klikte ze op de MOUSE 3 knop ( scrollwiel ), daarmee sluit je een tab
10 Lots of obvious keyboard- and mouse shortcuts were missing
Zoals?

• Zelf heb ik nog wel het probleem met geheugen gebruik van FF1.0RC2 ( nwe versie heb nog niet op me werk, moet eerst officieel request indienen voordat ik hem mag installern 8)7 ). Ik heb wel meegemaakt dat FF meer als 140 Mb aan geheugen gebruikt! Met normale pagina's zoals tnet en nu en dergelijke.
• Soms gaat FF de mist in met JavaScript op textarea's, en dan laat hij | zien, die dan niet worden meegestuurd naar de server?

FF gebruiken? Ja. Zeker een aanrader voor iedereen, zelfs voor de nOObs. In normaal gebruik is hij sneller en veiliger dan de standaard IEx.xx .

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:33

Entity

9000rpm

People didn't understand the interface
Is grotendeels gelijk aan IE (de basisfunctionaliteit), dus de mensen zouden IE ook niet snappen?
Sometimes, it reacted so slow, people thought the network had crashed or the internet connection was down
Nooit last van gehad in de anderhalf jaar dat ik het gebruik...
It freezed and crashed constantly, sometimes sucking more than 90% of the CPU load for no obvious reason
Oudere versies hadden dit weleens, maar tegenwoordig geen problemen meer mee
Pages showed up completely wrong or didn't work at all
Komt omdat websites IE-only spul gebruiker, dan is dat te verwachten. Daar kan Firefox zelf niks aan doen! Bovendien komt het slechts zeer sporadisch voor heb ik gemerkt.
Wanted pop-ups didn't open
Hoe kan een browser het verschil zien tussen wanted en unwanted popups? Bovendien kun je een site makkelijk unblocken.
Completed downloads could not be found
Als hij FF bij zijn users goed geconfigureerd zou hebben, zouden ze hier geen last van hebben. RTFM dus.
Bookmarking gave problems
Geen problemen mee hier.
PDF-files caused crashing
Dit kwam bij oudere versies weleens voor, tegenwoordig geen last meer van.
Pages "disappeared" by accidentally using tabular browsing
Pagina's verdwijnen niet zomaar. Ik begrijp het probleem niet echt eigenlijk, tenzij hij zijn gebruikers niet uitgelegd heeft wat tabbed browsing is.
Lots of obvious keyboard- and mouse shortcuts were missing
Zoals?
…and a lot more complaints I can't remember at the moment
Dat zal wel meevallen dus.

Ik gebruik FF sinds versie 0.4 ofzo en heb het in de loop van de tijd flink zien groeien als bruikbare browser. Versie 1.0 is dan eindelijk een 'final' versie, welke prima werkt in alle omstandigheden. Ik stap alleen voor Windowsupdate nog weleens over op IE, maar verder heb ik absoluut geen problemen met Firefox. En ik ben niet de enige die er zo over denkt, lees het Firefox topic maar eens.

Verwijderd

Ik gebruik al een tijdje firefox en ben er zeer tevreden over, maar dat van die cpu belasting maakte ik met de versies voor 1.0 regelmatig mee. Ik heb 1.0 gister geinstalleerd en ben het nog niet tegengekomen en hoop dat dat ook zo blijft :)

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
[...]

Gast, doe niet zo moeilijk. Je baseert je op een of de andere site, die gewoon klinklare onzin spuwt. Of nee, niet onzin, maar zijn bevindingen heeft gebaseerd op FireFox 0.8 ofzo.

Sure, het was buggy, crashed etc, maar dat doet IE ook.

Foute weergave van webpagina's? Dat ligt aan de webpagina ZELF. Die is gemaakt/ontworpen met IE in het achterhoofd. met alle rendering bugs erbij. Dus in IE rendert het goed, omdat het ontwerp gewoon al niet goed was.

Tabbed browsing? Sure ff wennen, maar reuze handig.

Downloads kwijt? Dan open je toch verdorie de download manager?! Ik vind het juist reuze irritant van IE dat die de zooi altijd op je Desktop wil gooien ipv naar een download map (en je kan het gewoon INSTELLEN in elke mozilla variant vziw waar het default-download pad zit. dus d:\incoming en hops, je kan alles vinden wat je downloadt).

PDF's crashen? Dan heeft hij geen adobe acrobat geinstalleerd ofzo, of iig crappy.

Zomaar even een heel pakket uitrollen over je netwerk? Dan heb je niet goed getest, en al helemaal geen upgrade document gemaakt voor de gebruikers "vanaf vandaag werken we met... hier een korte handleiding over hoe het programma werkt".

Nah, sorry hoor, maar als je beetje hersens hebt, kan je toch wel bedenken dat het gewoon een grote propaganda site is?

Sure, ik ben een FireFox fanboy, vanaf day one (ergens in oktober 2002, PHoenix 0.1) en heb echt een half jaar lang ofzo de nightly builds zitten halen. Sure, het crashte, maar het werkte echt veel fijner dan IE.

Je moet er even mee leren omgaan. Keyboard shortcuts zijn niet eens zo raar:

Ctrl-W -> window kill/tab kill
Ctrl-T -> new tab
Ctrl-L -> open address bar (Alt-D in IE!!! dat je het ff weet :P)
Ctrl-N -> new window
Ctrl-Pageup -> cycle through tabs
Ctrl-Pagedown -> cycle through tabs
Ctrl-SHift-Pageup -> move current tab to the right
Ctrl-Shift-Pagedown -> move current tab to the left (ja je kan het ook met je muis slepen... maar ik ben lui ok? :P)

En dat je Firefox niet meer zou kunnen verwijderen? Kom op, ding doet bijna niks in je registry, je kan bijna zonder pardon de map gewoon weggooien waar je FireFox naar hebt laten installeren en het is vrijwel weg. Nog even een registry cleaner erover heen halen om dead keys weg te gooien en klaar (of je gebruikt gewoon de de-installer die dat allemaal voor je doet :P)

Neem niet zomaar alles aan van websites op Internet. (Ook niet uit forums trouwens :P). Ga gewoon af op je eigen ervaringen. Probeer het uit (wat is nou 5MB tegenwoordig aan download?)

Owja, nog een gebruikerservaring:

Firefox vond ik aanmerkelijk relaxter werken op m'n oude pctje (pentium 200MMX + 160MB SDRAM, Win2k SP2) dan IE... ook kwa page renderings (mijn webpage, volledig w3c compliant, deed het wel goed in FF, niet in IE... die had lompe ranzige CSS bugs waar ik geen zin in had om omheen te werken. Gebruik maar een fatsoenlijke browser :P)

Nog meer redenen nodig? Of heb je je keuze al gemaakt op basis van _EEN_ website?

Verwijderd

Topicstarter
DUSSS, ik zou het gewoon voor een periode moeten proberen?

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 09:35:

Ja, maar IE heeft er toch geen problemen mee?
Dat weet je niet, dat zegt hij niet.

Verwijderd

Topicstarter
Het valt mij wel op dat FF gebruikers de argumenten moeten verdedigen en vaak toegeven aan de fouten, terwijl deze in vergelijking met IE niet van toepassing zijn. Ik ga iig even FF installeren, ik hoop dat ik het er weer van af krijg.

Ik hoop niet dat mijn geheugen crasht of BIOS doorbrandt..

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:41

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 09:42:
Natuurlijk. :)

Als het je niet bevalt, kun je altijd nog terug. Laat FF er wel een paar dagen opstaan en werk er mee, het is wel even wennen, maar zeker goed te doen.
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 09:45:
8)7

[ Voor 21% gewijzigd door PD2JK op 10-11-2004 09:45 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 07:46

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

LuCarD schreef op 10 november 2004 @ 09:37:
[...]

Interface in nu goed!
err lucard lees mijn hele post es

ik heb die gast z'n kritiek aangehaald en er zelf wat van gezegd. t was niet mijn kritiek zeg maar... ;)

And it goes BRAAAAAPP!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 09:42:
Ja. :)
ROFLASTC schreef op 10 november 2004 @ 09:46:
[...]

err lucard lees mijn hele post es

ik heb die gast z'n kritiek aangehaald en er zelf wat van gezegd. t was niet mijn kritiek zeg maar... ;)
Kweet het... maar je had het al zo mooi gecopied voor me... ben lui...

[ Voor 49% gewijzigd door LuCarD op 10-11-2004 09:47 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Vinden jullie dat ook zo irritant bij IE, dat je de geschiedenis van bezochte pagina's altijd blijft zien, ook al heb je ingesteld dat hij die maar 0 of 1 dag mag bewaren? (Totdat je uiteraard weer ZELF kiest voor geschiedenis wissen) Ik weet dat bij Firefox deze optie uitstekend automatisch werkt. Zou dit nou een BUG zijn in IE?

Verwijderd

Topicstarter
Waar download ik het?

• André

André

Analytics dude

Het valt mij wel op dat FF gebruikers de argumenten moeten verdedigen en vaak toegeven aan de fouten, terwijl deze in vergelijking met IE niet van toepassing zijn. Ik ga iig even FF installeren, ik hoop dat ik het er weer van af krijg.
Dat komt omdat mensen beweringen doen die niet waar zijn, en op die manier wordt FF verkeerd gewaardeerd. Ik kan nog veel meer tegen IE verzinnen maar daar zal niemand tegenin gaan omdat dat waar is. Er gaan gewoon nog teveel onwaarheden over FF rond.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Deze remove firefox pagina is niet serieus te nemen. Het feit dat deze geweldige n00bbeheerder als test op het hele netwerk ineens andere software gaat installeren die hij niet kent, wil al behoorlijk veel zeggen. :D

🌞🍃

Verwijderd

....enne ja, gewoon proberen; Ik gebruik Firefox ook op een laptop met 128MB geheugen. Soms start ie wat langzamer op (Niet significant, volgens mij gebeurt dit ook wel eens bij IE), maar de faciliteiten, downloadmanager etc die standaard bij Firefox zitten, maken meer dan goed.

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
Veel plezier ermee! Geef het in ieder geval een kans :) Dat met traag laden, tja, met 128MB heb je sowieso al problemen denk ik met andere programma's dat ze traag laden, dus dat zou een non-issue moeten zijn ;) *dikke vette knipoog* owja, nog mijn excuses voor m'n rant, was misschien iets te hard van toon. Maar ik bedoelde het goed! toch?

succes iig!

bedenk wel: flash en java moet je nog even opnieuw installeren zodat ze gekoppeld kunnen worden aan Firefox ...

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08 16:27
kgebruik firefox nu al 2 maanden! En ik ben iemand die veel browsed.
Ik heb nog NIETS gevonden wat mij tegenviel. alles is fijn aan firefox, het is snel, tabbrowsing, instant pop-up blocker, fijne download manager.
verder nog fijne plugins. Zoals een kleine search bar met alle search engines die je maar wilt.
En Tabbrowsing is fijnste manier om snel te kunnen internetten. Je klikt op een link terwijl je nog lekker doorleerst op de huidige pagina, als je klaar bent kijk je naar dat andere.
ow en nog iets, als je een plaatje bekijkt kan je er meteen op klikken om 'm te vergroten en hoef je niet zoals bij IE te w88 op dat stomme knopje.

To Beezze or not to Beezze

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 20:32
Een ding vind ik wel irritant aan FF en dat is die van IE gekopieerde balk die te voorschijn komt bij een geblokte pop-up :( gewoon een icoontje in de statusbalk is genoeg...

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• ritsjoena
  • Laatst online: 16-06-2024
Richub schreef op 10 november 2004 @ 09:28:
En doet een bepaalde site moeilijk, IE is zo opgestart. Copy/paste de url, en klaar.
Het kan nog simpeler. Er zijn de extensies IEtoFireFox en FireFoxtoIE. Hiermee kun je snel tussen browser switchen door de optie in je rechtermuisknopmenu te selecteren.

Met deze en een paar andere extensies wordt FF nog wat beter te gebruiken.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:52

Sherlock

No Shit

Ik gebruik FF al een tijdje en daar ben ik erg blij mee! Ik kan niet anders zeggen dan dat ik er uitermate tevreden over ben. Ik ben niet zo'n IE-hater, dus dat blijft ook gewoon op mijn systeem staan, maar als je FireFox eenmaal een tijdje hebt geprobeerd wil je echt niets anders meer!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-08 21:22

wvdburgt

MacOS all the way baby!

wat een prutsert. test hij dingen nooit? wij doen dat hier wel altijd. verder over bookmarks: alleen als je een nieuwe installeert kan et soms zijn dat je et kwijt bent maar verder is bookmarks juist beter dan in ie. zo kan ik voor elke rede nog wel iets geven.
natuurlijk kunnen andere betere popup blockers hebben. maar ik vind na een half jaar surfen het niet slecht dat ik maar een heel klein beetje spyware.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl https://bestroadtrips.nl

• ritsjoena
  • Laatst online: 16-06-2024
Het is overigens goed om in je achterhoofd te houden dat ook FireFox door mensen gemaakt software is. Ook bij FF zijn keuzes en fouten gemaakt.

Mijn ervaring is echter dat de voor FF gemaakte keuzes veel beter aansluiten bij mijn wensen dan die voor IE. Verder heeft FF veel meer configuratie- en extensie mogelijkheden dan IE. Dat kan een nadeel zijn, als je niet weet wat je er mee moet (of wat je wilt) en toch het gedrag van je browser wilt aanpassen, omdat een aspect je niet bevalt. Aan de andere kant kan het wel vrijwel altijd.

Mijn advies: probeer de verschillende browsers en kies dan die die je wilt blijven gebruiken.

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Ik geloof dat TSolutions al is overgehaald om het toch maar voor een periode te gaan testen, evengoed voor mij de belangrijkste redenen om FF te gebruiken;

Ik draai op m'n laptop een(met Nlite) gestripte versie van W2000 die absoluut up2date is, desondanks vertoont IE af en toe kuren en blijft het systeem "hangen". Onder FF wat ik al tijden gebruik heb ik dit probleem nooit gehad.

Het systemload issue wordt vaak veroorzaakt door achterbakse sites/beheerders die software willen installeren. Iets wat de meeste firewalls dan wel AV-scanners kan worden voorkomen.

Voor wat betreft het opstarten; Ja, FF start "iets" langzamer op doordat het niet ingebakken zit in windows. Echter, de meeste pagina's laden sneller dan in IE(gevoelsmatig iig), dat vind ik voor het surfen op zich belangrijker dan een seconde winst bij opstarten.

Mogelijkheden; In tegenstelling tot IE, kan FF tot in de puntjes aangepast worden. Dit zowel op het gebied van looks(zelfs als je een IE look adoreert, zijn hiervoor themes te vinden), als op het gebied van functionaliteit. Hierdoor kan je FF zo zwaar/licht maken als dat je wensen toelaten. Hou er rekening mee dat er momenteel een paar miljoen mensen op deze sites aan het oeroezen zijn en dat de server het zwaar heeft(is dat ook een argument, een EXPLOSIEF groeiende userbase?_/-\o_ ).

https://update.mozilla.org/extensions/?application=firefox voor uitbreiding functionaliteit
https://update.mozilla.org/themes/?application=firefox voor de "looks".

Ik hoop dat dit genoeg positieve argumenten zijn die niet PC gerelateerd zijn, maar puur op het progseltje zelf

iR Profiel

Verwijderd

Inderdaad een rare site, ik kan me in bijna geen van de genoemde argumenten vinden. Het is inderdaad zo dat Firefox soms een pagina niet goed weer geeft, maar dit komt vrijwel altijd doordat de pagina niet valide is. Ik begrijp best dat de gemiddelde internetter niet zit te wachten op de strictheid van Firefox, maar persoonlijk zie ik dit juist als een voordeel, omdat het uiteindelijk het internet als geheel ten goede zal komen. Immers, hoe meer mensen Firefox gebruiken, hoe meer mensen rekening gaan houden met deze stricte browser. Dit zal er dan weer voor zorgen dat het aantal brakke sites afneemt.

Firefox is bij mij minstens zo stabiel als Internet Explorer en ik vind Firefox sneller, zowel de interface als het laden van pagina's. Ook ben ik erg te spreken over de veelzijdigheid van Firefox, het is echt heel handig dat je vrijwel alles kan instellen of veranderen d.m.v. extensions, themes & config files. Verder is Firefox een stuk veiliger, dit komt o.a. door het ontbreken van ActiveX en de hoge prioriteit die gegeven wordt aan het opsporen van veiligheids problemen. En de privacy wordt in FF ook beter gewaarborgt door de goed popup blocker en cookie manager.

Voordelen:

-Veiliger
-Vlugger
-Veelzijdiger

Nadelen:

-Opstarttijd is iets langer (doordat Firefox niet geintegreerd is in Windows)
-Mensen kunnen de strictheid als een nadeel beschouwen

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:40
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 09:13:
[...]

Nee! maar op die site staat dat je het NOOOOIT meer van je PC af krijgt!... dus ik vraag het liever even voor ik het echt ga proberen.
en als ik je vertel dat sinterklaas kan vliegen geloof je dat ook? Zou het eerst ff zelf proberen uit te zoeken door te zoeken etc en te proberen en dan pas een oordeel gaan vellen

[ Voor 16% gewijzigd door Webgnome op 10-11-2004 10:55 ]

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Het valt mij wel op dat FF gebruikers de argumenten moeten verdedigen en vaak toegeven aan de fouten, terwijl deze in vergelijking met IE niet van toepassing zijn.
Ik gebruik nu een half jaartje Firefox (vanaf v0.8), ik maak ook websites, en ik moet zeggen dat ik nu huiverig aan het browsen ben als ik IE gebruik.
Voordat ik Firefox installeerde had ik de Mozilla suite er al op staan, waar ik niet echt weg van was. Wat me opviel toen ik Firefox net gebruikte was dat ik de hele tijd automatisch naar de taakbalk ging met mijn cursor om popups weg te halen, wat ik mezelf dus had aangeleerd met IE.
Na een tijdje Firefox te gebruiken merk ik dat ik een stuk rustiger en vooral efficienter browse. Meestal heb ik per venster een aantal tabs open die over hetzelfde onderwerp gaan. Popups die geblokkeerd worden kan je makkelijk wel openen sinds 1.0 PR.

Als ik nu weer IE gebruik valt het aantal popups op, gebrek aan tabs (ik haal makkelijk 10 open schermpjes waardoor de taakbalk erg onoverzichtelijk wordt), en het renderen van websites gaat voor mijn gevoel minder vloeiend.
Ik ga iig even FF installeren, ik hoop dat ik het er weer van af krijg.
Je kan met de IEview extension in Firefox direct pagina's in IE openen als Firefox ze niet goed laat zien. Ook kan je gewoon beiden tegelijk draaien op je pc, dus niks om je zorgen over te maken.
Verder kan je het programma makkelijk deïnstalleren in de softwarelijst in je Control Panel van Windows.
Die komt op mij een beetje paranoia over hoor... ;) Alsof dit zou gebeuren als je software van internet download zoals bijv. Opera of WinAmp. Niet echt dacht ik. ;)

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 07:57
Die kerel is geeneens een echte beheerder als hij een beta van firefox installeerd! :p lol

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:14

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

ben ik raar als ik me afvraag of die pagina niet van de TS zelf is :X ?

hij is namelijk wel erg simplistisch, geeneens de moeite nemen die border om dat plaatje even weg te halen enzo... :/

naja, toch even happen :P :
The first day I set Firefox as default browser, lots and lots of people complained about the browser and related issues. Especially people who didn't have much experience with computers, but even experienced users! My phone was ringing non-stop and I almost went crazy…
hier is ie gewoon geconfronteerd met z'n eigen luiheid omtrent het voorlichten van z'n gebruikers :P

en dat over die webstandaarden... ookal worden mensenrechten wereldwijd met voeten getreden, wil dat gelijk zeggen dat mensenrechten zinloos zijn :? die standaarden hebben als functie alles beheersbaar te houden :/

die gast heeft zeker nog nooit geprogrammeerd, als het gedrag van IE zo onvoorspelbaar is dat professionele webdesigners aankloten en proberen totdat het werkt, ookal klopt er syntactisch/semantisch geen kont meer van de code, dan wil ik niet weten hoe die rendering engine inelkaar gehackt is en al helemaal niet hoe je die bij gaat werken als developers :X .

ik stel voor dat we een Afbeeldingslocatie: http://www.w3.org/Icons/valid-xhtml10 op de reet van die gast tattoeeren >:)

maar goed, dit is geen HK ofzo, ik ken iemand die altijd heel blij is met firefox op een PIII 1GHz en 128MB, ikzelf heb het ook een tijd terug op een duron650 gehad en dat ging prima, verder gisteren nog huge ass veel plaatjes tegelijk geopend en telkens als je een tab vol plaatjes sluit geeft ie het geheugen netjes terug aan het systeem, dus het zijn allemaal hoaxen :)

(en kijk eens naar die teller, die meet sinds 16/10 en vandaag heeft ie al 1/5 van z'n totale aantal pageviews gehad :/ )

[ Voor 7% gewijzigd door Bananenplant op 10-11-2004 12:31 ]

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
golfdiesel schreef op 10 november 2004 @ 10:00:
Een ding vind ik wel irritant aan FF en dat is die van IE gekopieerde balk die te voorschijn komt bij een geblokte pop-up :( gewoon een icoontje in de statusbalk is genoeg...
Volgens mij had FF die balk eerder dan IE hoor.
Als je goed leest wat in die balk staat, dan zie je dat je hem kunt uitschakelen en heb je enkel een icoontje in de statusbalk.

Voor de rest: gewoon proberen die software maar hou in het achterhoofd dat je al jaren IE gewend bent. Natuurlijk zul je in het begin niet zo op automatisch piloot kunnen surfen. Durf je gewoontes in vraag te stellen en geef FF een kans. Als het echt rommel was die niet te verwijderen is, dan hadden ze niet zo'n grote community achter zich.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• Bananenplant

Bananenplant

TaXaN schreef op 10 november 2004 @ 12:54:
[...]

Als het echt rommel was die niet te verwijderen is, dan hadden ze niet zo'n grote community achter zich.
voor de sceptici ("maar IE6 heeft 80% marktaandeel"): een grote community van gebruikers zonder invloed koppelverkoop en andere smerige marketingtrucs :P

(zoals proprietary tags :X )

Zucmantaks, nu 💰 !

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:42
tis inderdaad crap, want hij noemt alle dingen op die internet explorer welheeft.. de voordelen en de nadelen.. De keuze maak je zelf. Dus niet zeiken gewoon uitproberen.

discogs

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

André schreef op 10 november 2004 @ 09:32:Zijn er ook wanted popups dan?
Hoe wou je anders reageren @ T.net :P

/EDIT : Jullie je zin :'(

Maar ehh..... als je zo bang bent voor nieuwe dingen dan hoef je FireFox niet te gebruiken hoor niemand dwingt je... sterker nog : Des te minder users des te minder bugs die ge-exploit gaan worden :w

[ Voor 5% gewijzigd door nero355 op 10-11-2004 13:46 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Reactie @ T.net is IMHO niet echt popup te noemen. Een popup is iets wat ongevraagd, zónder voorgaande actie van de gebruiker omhoog komt. De reactie op T.net komt omhoog als je er op klikt. En die werkt ook gewoon.

• André

André

Analytics dude

Idd, technisch gezien is het wel een popup, maar eigenlijk is het gewoon een nieuw scherm. Dit ook omdat hij user-triggered is en niet script-triggered :)

• sikko.info
  • Laatst online: 22-07 19:19
Grappig trouwens dat "niet te verwijderen".
Als ik het goed heb is IE juist niet te verwijderen....... }:O

Verder gebruik ik FF nu ongeveer een jaar, en ik ben er heel blij mee.

Geen gedoe met popups, autoinstallers of crashes (nou ja, veel minder crashes dan IE).

Sinds wanneer worden popups trouwens in IE geblokt? Moet je daarvoor niet een extra (freeware)programma van een of andere onbekende voor gebruiken? Het vertrouwen in "freeware" programma's is naar mijn mening zoizo te groot, freeware is geen Open Source of zo, freeware is iemand die zijn programmatje met functionaliteiten, maar verder onbekende inhoud - neem de problemen bij het installeren van kazaa inclusief extra spyware - aanbiedt onder het motto: "Als het je wat lijkt, neem maar mee, niet zeiken als er wat mee is". Veel mensen installeren deze programma's klakkeloos. |:(

Dat soort problemen zorgen bij mijn praktijk voor zeker 40% van mijn werk. :Y)

Reprap: Maak je eigen spullen met je eigen printer! kijk op http://ikmaak.nl voor meer info.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
LiToKi schreef op 10 november 2004 @ 09:31:
[...]
Eenmaal over op FF, nooit meer terug naar IE :).
Ik ben tot 2 keer toe alweer terug gestapt op IE.

Leuk dat hele Firefox gebeuren maar tis mee een hype geworden onder de tweakers dan dat de desbetreffende browsers echt is een keer naast elkaar gezet worden en vergeleken worden.

Wat dat betreft zit de helft hier met FF te browsen omdat het "stoer" is en men zo tegen microsoft aan kan trappen.

- Ik heb namelijk nog steeds problemen met het renderen van tabellen in firefox ook als de pagina volgens een volledige w3c standaard is opgebouwd.
- Firefox laad pagina's en plaatjes trager dan IE6 op mijn pc.
- IE6 tont iedere webpagina gewoon goed, en ja webmasters maken er vaak een teringbende van maar dat betekend nog niet dat ik dan maar genoegen neem met een browser die vervolgens al die fouten lekker mee neemt in het laten zien van de pagina.

Nee voor mij leker IE. Ik heb zowel FF als IE op mijn pc staan en sinds IE6 uit is laat ik dat gedonder met andere browsers wel voor wat het is.
sikko.info schreef op 10 november 2004 @ 13:55:
Sinds wanneer worden popups trouwens in IE geblokt?
Sinds versie 6, en ook instaleerd IE niet zomaar meer klakkeloos dingen. Allemaal dingen waar de gemiddelde FF user zo graag over begint maar in veel gevallen niet meer aan de orde zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door R2D2 op 10-11-2004 14:19 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Bananenplant

Bananenplant

Reind schreef op 10 november 2004 @ 14:16:
[...]

- IE6 tont iedere webpagina gewoon goed, en ja webmasters maken er vaak een teringbende van maar dat betekend nog niet dat ik dan maar genoegen neem met een browser die vervolgens al die fouten lekker mee neemt in het laten zien van de pagina.
de rest van je post vind ik wel valide punten/meningen, maar dit toch wat minder... een browser is er niet om de rotzooi van een prutser op te ruimen. onvoorspelbaarheid van wat je doet met een tagje hier en daar is gewoon slecht, er komt een punt waarop de designer zelf het niet meer weet hoe het nou werkt en dan kan een opvolger er al helemaal niks meer mee. plus dat al dat dubieuze gedoe ook nog voor eeuwig een blok aan het been van de IE-developers (die in redmond met die engine bezigzijn dus) blijft omdat prutsers anders kwaad worden dat hun prutswerk als zodanig in IE ontmaskerd wordt.

eigenlijk zijn webdesigners gewoon zwaar verwend t.ov. programmeurs, soms zou ik willen dat browsers gewoon met grootletterige parse errors en warnings gingen smijten :/

en de IE6 op broerliefs w2k-machine blokkeert geen popups.

[ Voor 6% gewijzigd door Bananenplant op 10-11-2004 14:52 ]

Zucmantaks, nu 💰 !

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Firefox rox gewoon, snel, stabiel en geen spyware :)

Alle proemn in n drek

• PenguinPower
  • Laatst online: 13:10

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Ik ga inhoudelijk niet eens reargeren op die website, daarvoor staat er veel te veel flauwekul op. Echter wat mij opvalt. Hij is zo zeker van zijn zaak dat
1. Een appart email adres heeft gemaakt
2. Zijn naam nergens heeft gemeld
3. De schoolnaam ook niet vermeld
4. VERSIENUMMER van firefox ???

Het enige waar je iets uit kunt afleiding is de .nl in de url

Als dit een goede beargumententatie was, had hij ook het voorbereidingstraject wat er ongetwijfelt aan vooraf ging ook genoemd.
De hoeveelheid aanpassingen (oa java plugins, fatsoenlijk installeren van acrobat reader 6) die hij heeft gedaan, en natuurlijk vermeld hoe het testtraject was verlopen. Software implementatie zoals een nieuwe standaard browser gaat niet ff in 2 uur een paar pcs ghosten.

Bovendien heb ik het dan niet eens over software acceptatie. Als die binnen de school te laag is, moet je niet aan vooruitstrevende dingen zoals firefox beginnen. Leerlingen de van school af gaan worden gewoon in het bedrijfsleven met Internet Explorer geconfronteerd.

Natuurlijk heb je als systeembeheerder ongetwijfelt een geweldige reden om software in development stage te installeren op een school netwerk n.l.: |-(
- web standards
- snelheid
- stabiliteit
- Ongevoelig voor spyware

voor de laatste 3 punten heb je firefox niet nodig. Een goede installatie en goede hardware garanteerd snelheid en stabiliteit. Een goed ingericht netwerk voor leerlingen en personeel garandeert de laatste. Spyware kan grotedeels alleen binnendringen wanneer de gebruiker Beheerdersrechten over de PC heeft of Power User is. Door middel van mandatory profiles zorg je dat de pc ook nog een ongevoelig is voor tracking cookies (kan ook met policies).

Als deze man een beleidsplan had, had hij firefox niet eens geinstalleerd.

Ik moet zeggen, ik schaam me dood voor die man. Ik ben zelf systeembeheerder op een school en toen ik stage wilde lopen waar ik nu werk zeiden ze bij mij op de opleiding, je kan beter niet naar een school als stagebedrijf gaan, want daar leer je slecht beheren. Ik begreep die stelling nooit. Maar als ik dit lees krijg ik de tranen in de ogen.

Als thuisgebruiker wil ik trouwens gewoon niets anders dan Firefox.

[ Voor 4% gewijzigd door PenguinPower op 10-11-2004 15:22 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:13

Cyphax

Moderator LNX/AI
Reind schreef op 10 november 2004 @ 14:16:

Sinds versie 6, en ook instaleerd IE niet zomaar meer klakkeloos dingen. Allemaal dingen waar de gemiddelde FF user zo graag over begint maar in veel gevallen niet meer aan de orde zijn.
Pardon? IE6 is al stokoud, die popupblocker zit er pas in sinds SP2 van XP... !
Oftewel IK heb daar al niets aan want... ik heb en wil geen XP. Dankje MS, een patch voor IE6 voor andere systemen kan er blijkbaar nieteens af.
En pas sinds Windows XP SP2 is het allemaal een stuk beter. Ook met spyware enzo, als je geen XP SP2 hebt is het gewoon klote. En ik heb veel te vaak bij kennissen gezien HOE klote ongeveer.
En ach, dan heeft IE6 een popupblocker, dan nog heeft FF features die ik in IE6 teveel zou missen om nog over te stappen.
* Cyphax heeft geen hekel ofzo aan IE maar Firefox is toch een stuk fijner.

Saved by the buoyancy of citrus

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
evn een tip, pak meteen de extensie: Close on doubleclick (dan kan je je tabs sluiten door er dubbel op te klicken... dat kruisje als altijd zover weg :p)

/me is FFF (FireFox Friend)

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
punt 9, dat tabs verdwijnen toevallig eergistere voor 1e keer gehad, was trouwes geen tab maar gewoon normaal scherm, inene was ie van me taakbalk, en paar uur later was ie er inene weer :?

maar verder niets dan lof over FF _/-\o_ :)
gebruik IE af en toe, als pagina's ff niet goed openen onder FF en het echt te irritant is om het verder met FF doen. das ook maar paar keer per week
(voorbeeld: online bankieren via postbank, werkt niet helemaal onder FF)

• PenguinPower
  • Laatst online: 13:10

PenguinPower

May the SOURCE be with you

DutchTSE schreef op 10 november 2004 @ 15:12:
punt 9, dat tabs verdwijnen toevallig eergistere voor 1e keer gehad, was trouwes geen tab maar gewoon normaal scherm, inene was ie van me taakbalk, en paar uur later was ie er inene weer :?

maar verder niets dan lof over FF _/-\o_ :)
gebruik IE af en toe, als pagina's ff niet goed openen onder FF en het echt te irritant is om het verder met FF doen. das ook maar paar keer per week
(voorbeeld: online bankieren via postbank, werkt niet helemaal onder FF)
werkt perfect onder firefox alleen niet out of the box
je moet alleen ff java van sun installeren 1.4.2 of 1.5.0 J2SE JRE (Java Runtime Envoirnment)

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-08 08:24
ik weet niet als jij zoon tweaker bent moet je niet zo heel erg zueren over de meeste security holes wnat dan kom je niet op al die debiele site's , elke versie van FF heb ik geprobeert elke keer ga ik toch weeer trug naar Maxthon (Myie2 voorheen) , ik vind ie ook nie alles maar dat firefox vind ik ook erg bagger , je kan beter Maxthon gebruiken...

en nog even over beveileging in browsers , de meeste mensen die worden gehackt worden niet zo gehackt doordat ze op sites komen dit is echt minimaal en spyware krijg je niet als je niet op bagger site's komt dusjah... dit gaat gewoon via een scan op ip range en dan een sploit van lsass oid of via een unpassword protected radmin of vnc... dus zo erg is het niet, en als je een beetje virus scanner hebt ziet ie de jpg's wel die ingeladen worden in een site iig bij mij wel.

dus ik vind nog steeds dat je gewoon IE kan gebruiken of een shell er omheen o.a. maxthon of avast

---
just my 2 cents

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• Bananenplant

Bananenplant

Cyphax schreef op 10 november 2004 @ 15:05:
[...]

Pardon? IE6 is al stokoud, die popupblocker zit er pas in sinds SP2 van XP... !
Oftewel IK heb daar al niets aan want... ik heb en wil geen XP. Dankje MS, een patch voor IE6 voor andere systemen kan er blijkbaar nieteens af.
los downloaden is er met volgende versies ook niet meer bij had ik begrepen, dan moet je langhoorn kopen voor IE7 ofzo.

Zucmantaks, nu 💰 !

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:13

Cyphax

Moderator LNX/AI
ucchan schreef op 10 november 2004 @ 15:19:
[...]

los downloaden is er met volgende versies ook niet meer bij had ik begrepen, dan moet je langhoorn kopen voor IE7 ofzo.
Ja inderdaad, nog gekker :D
Dat betekent gewoon dat ik nooit meer een nieuwere versie van IE zal kunnen gebruiken want Longhorn begin ik ook niet aan.
Geen wonder dat het marktaandeel van IE een beetje aan het verslappen is. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Sc0tTy schreef op 10 november 2004 @ 15:16:
ik weet niet als jij zoon tweaker bent moet je niet zo heel erg zueren over de meeste security holes wnat dan kom je niet op al die debiele site's , elke versie van FF heb ik geprobeert elke keer ga ik toch weeer trug naar Maxthon (Myie2 voorheen) , ik vind ie ook nie alles maar dat firefox vind ik ook erg bagger , je kan beter Maxthon gebruiken...

en nog even over beveileging in browsers , de meeste mensen die worden gehackt worden niet zo gehackt doordat ze op sites komen dit is echt minimaal en spyware krijg je niet als je niet op bagger site's komt dusjah... dit gaat gewoon via een scan op ip range en dan een sploit van lsass oid of via een unpassword protected radmin of vnc... dus zo erg is het niet, en als je een beetje virus scanner hebt ziet ie de jpg's wel die ingeladen worden in een site iig bij mij wel.

dus ik vind nog steeds dat je gewoon IE kan gebruiken of een shell er omheen o.a. maxthon of avast

---
just my 2 cents
Je doet net alsof je iedere site die gebruikt maakt van security exploits kan herkennen, maar dat is natuurlijk niet altijd het geval. En ook spyware wordt niet alleen door 'debiele' en 'bagger' sites op je PC geinstalleerd hoor, dat is echt een misverstand. Je kunt het 'firefox-is-veiliger-argument' wel bagatelliseren, maar het staat als een huis. Kijk maar eens op Secunia.com en vergelijk Internet Explorer met Firefox, het verschil is schrikbarend.

Sowieso vind ik dat je overdrijft, Firefox is geen bagger. Het is een prima browser, die veiliger, sneller, veelzijdiger & geavanceerder is dan Internet Explorer.

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-08 22:07
Ik gebruik firefox al een jaar, ben nog nooit iemand tegen gekomen die de interface niet begreep en als je ff gewent ben wil je niet meer terug naar IE :P

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09-2025
Firefox is inderdaad een zeer prettig tooltje. Maar ik moet wel zeggen dat ie beduidend trager werkt dan ie6., dat neem ik wel op de gratis koop toe :)

http://specs.tweak.to/9714

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08 16:27
kijk, die lozers hebben 'm veranderd.

http://firefoxis.buggyashell.nl/

To Beezze or not to Beezze

• André

André

Analytics dude

Om ze door nog ergere lozers bedreigd zijn, ik hoop niet dat dat van GoT komt?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Zie Remove FireFox => Grap?

En inderdaad mag ik hopen dat de GoTters volwassen genoeg zijn om niet zich tot bedreigingen te verlagen: een mening is een mening, ook als die niet met die van jou overeenkomt en het achteraf een grap blijkt :)

Ik sluit deze ook wel, de tech discussie is wel afgerond :+

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.