Het grote HiFi Review Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/homecinemaheader.jpg

Hoi Hifi-liefhebbers :)

Naar aanleiding van dit topic leek het mij wel leuk en handig om een centraal review topic te maken, waar je reviews kan posten van je eigen aangekochte apparatuur.

Op internet zijn veel reviews te vinden, maar het is natuurlijk leuker om er één te lezen die door een mede-GoTTer is gemaakt. Daarnaast is het ook gewoon erg leuk om je apparatuur te reviewen en daar is bij deze de ruimte voor.

Enkele richtlijnen:

- Je moet het toestel in bezit hebben :P

- Type, foto (het liefst zelfgemaakt), wat specs (beknopt ;) ) , je mening welke je kan besluiten met een korte opsomming van de plus-, en minpunten.

- Dit topic bevat reviews welke gebaseerd zijn op iemands mening. Het heeft dan ook weinig zin om daar over in discussie te gaan. Sowieso is dit topic daar niet voor bedoeld. Beperk het tot reviews van je apparatuur posten. :)

Enkele nuttige links:

Hifi:

Hifi.nl

Audioforum.be

Homecinemachoice.com

Audioreview.com

Ecoustics.com

Hifi Forums:

Audioforum.be forum

Audiofreaks

HT Forum

Gebruiker review site:

Kieskeurig

HiFi.nl Gebruikers

PC gerelateerde reviews:

Tomshardware

Anandtech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Om af te trappen even mijn eigen laatste aankoop:

NAD T-512 DVD-speler

Afbeeldingslocatie: http://www.audiovision-shop.de/Preise/Produktinfo/NAD/DVD/T512.jpg

Eigenschappen

Plays DVD-Video, CD, CD-R, CD-RW Dolby
Digital/PCM/DTS digital out
Component Video output (120V version only)
S-Video and Composite video outputs
MP-3 decoder integrated (song titles displayed on video output)
SCART with RGB and Composite Video output (230V version only)
PAL/NTSC compatible with PAL 60 option (230V version only)
Coaxial and Optical digital outputs
Auto switch from PCM to Bitstream
4 x 10 bit video DAC
DVD-1 Remote Control

Randinfo
Midden Augustus had ik nood aan een nieuwe CD-speler, dus had ik wat rondgezocht op Internet en mijn keuze was direct gevallen op NAD. Dus naar m'n favoriete audiozaak geweest om te kijken wat ze hadden. Na wat modellen gezien te hebben viel deze me op, het was dan wel geen CD-speler, hij was wel erg veel goedkoper, en een DVD-speler wou ik toch ooit eens kopen, dus was snel beslist en even later stond ik op straat met de T-512. Thuis gelijk aangesloten en wauw!, wat een verschil bij m'n vorige CD-speler, ik was echt onder de indruk. Het audiogedeelte is dus wel in orde, ik gebruik hem nu nog steeds enkel om cd's af te spelen, wel 1 keer een dvd gekeken ermee, en het beeld vond ik scherper dan de Yamaha S-540 die in de woonkamer staat.

+/- punten

+ Audio/Video kwaliteit is erg goed
+ design is mooi strak
- standaard speelt hij geen SVCD's af, met een klein pianospel op de afstandsbediening kan dit echter wel ;)
- Nad is nooit echt goedkoop te noemen

Ik geef hem een 9/10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:53

voodooless

Sound is no voodoo!

Dupje schreef op 09 november 2004 @ 18:26:
Naar aanleiding van dit topic leek het mij wel leuk en handig om een centraal review topic te maken, waar je reviews kan posten van je eigen aangekochte apparatuur.
Wat een eer O+ .

Wel leuk topic dit :) Maar misschien is het handig om nog wat info te geven over hoe je zo'n review het beste kunt aanpakken (ik wil daarbij niet mijn topic als voorbeeld voordragen btw :9 ). Eigenlijk zou het ook wel leuk zijn om wat echte technische gegevens te kunnen meten, zoals frequentieverlook, vervorming e.d. Misschien leuk om wat te ervaren over de meetmethoden e.d...

En verder: ben niet te beknopt en wazig, en vertel ook wat over de omgeving waarin je getest hebt. Ben kritisch, je eigen liefje wil je nogal snel de wereld in prijzen ;)

Nog ff een linkje naar subsonik's BMM amp review: http://users.telenet.be/edv/BMM_amp_review/

[ Voor 19% gewijzigd door voodooless op 09-11-2004 19:15 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
@Dupje:

Met welke speler heb je de NAD vergeleken?
- Nad is nooit echt goedkoop te noemen
Jij zou toch moeten weten dat je MEER dan waard voor je geld krijgt? ;)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op 09 november 2004 @ 19:09:
[...]

En verder: ben niet te beknopt en wazig, en vertel ook wat over de omgeving waarin je getest hebt. Ben kritisch, je eigen liefje wil je nogal snel de wereld in prijzen ;)
Helemaal mee eens van die nuttloze opmerkingen "Toppertje in zijn prijsklasse" en van er is geen betere te vinden ondanks dat die andere 4 keer zo duur zijn. Kom op mensen dat zijn opmerkingen wat probeer je je zelf nou wijs te maken?

dus gewoon kritisch zijn mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Barry|IA schreef op 09 november 2004 @ 19:31:
@Dupje:

Met welke speler heb je de NAD vergeleken?

[...]

Jij zou toch moeten weten dat je MEER dan waard voor je geld krijgt? ;)
Voor cd: een JVC cd speler van jaar of 4-5 oud
Voor dvd: Yamaha S-540 van 0 jaar oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Je moet de mensen overtuigen. Ze moeten een goede (of juist slechte) indruk van het apparaat krijgen. Beschrijf eens hoe de speler klinkt in vergelijking met die oude JVC. Je kan het apparaat niet zomaar een 9 geven terwijl je maar één filmpje hebt gekeken. Overigins is het ook wel makkelijk om te zeggen dat je het videogedeelte vergeleken hebt met een Yamaha die op een hele andere televisie is aangesloten :P.

Vertel ook onder welke omstandigheden je de speler nauwkeurig beoordeelt hebt. Je kan bijvoorbeeld vermelden op welke speakers/versterker de speler aangesloten was, en met wat voor verbinding.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik heb een dvd-speler van Onkyo, de DV-SP500, werkt perfect, heeft nog nooit een cd geweigerd.
Heeft af en toe wel kuren:
Midden in een nummer kan die wel eens gewoon stoppen, heeft waarschijnlijk te maken met foutcorrectie of zoiets, wat dan niet echt goed werkt :P
Overigens heb ik wel het probleem dat er ligte spanning op het aluminium frontpanel staat.
Onkyo zei dat er iks aan de hand was met mijn dvd-speler...

Deze dvd-speler is digitaal aangesloten op een Yamaha RX-V440 RDS
Machtig mooi apparaat voor het geld.
Doet weinig verkeerd, alleen mijn speakers zijn nu niet van redelijke kwaliteit.

Overigens:
Mocht je nog speakers nodig hebben:
Bij het kruidvat staan vaak nog dozen met twee L&S electronics zuiltjes. Zijn best redelijk, maar het is niet a la magnat of iets dergelijks, maar 60 euro zijn ze meer dan waard!
Spec:
Niet Bass reflex
d'appolito drivers, elk zuiltje heeft er twee voor de lage en de midrange tonen
frequentieberiek is onbekend
vermogen: 280 W max vermogen, maar wat dat zegt is niet helemaal duidelijk

Toevoeging:
In vergelijking met mijn Samsung 440 setje, klinkt het geluid net wat anders.
Dat houdt in dat het veel helderder (of is het: meer helder) is dan voorheen, en dat het lijkt alsof het veel echter (in de zin van: minder afwijking t.o.v. originele opname) is.
Op de receiver is vooral de optie DTS:Neo 6 geweldig! Dolby's pro logic II stelt in mijn ogen gewoon echt niks meer voor.
Neo 6 slaagt erin om vanuit de l/r front speakers een midden kanaal te vormen, en daarbij maakt het ook nog eens l/r/c rear kanalen, zonder dat het geluid slecht wordt in de zin van sponzigge geluiden. Bij Pro Logic II hoor je een duidelijk geluidsverschil tussen stereo en prologic II.

Geluid van de receiver (Yamaha RX-V440rds dus):
Het versterk gedeelte valt niks op aan te merken. Bij mijn speakers kun je de volume knop aardig ver (lees: volume te hard voor je oren) opendraaien zonder dat het geluid slechter van kwaliteit wordt.
Kwa klankkleur heb ik nog wel wat aanmerkingen:
Voor mijn gevoel is het geluid pas aardig "vol" als de bass op +10 (=max) en treble op +10 (=max) staat.
Dat valt voor mij tegen.
Treble op 0 geeft wel aardig mooi geluid, maar de bass op 0 geeft gewoon helemaal niks. Misschien dat dit wel zo gebruikt kan worden als je luistert icm een subwoofer.

DVD-speler:
Deze geeft dus heel af en toe de fout dat ie ineens stopt met draaien, maar dat komt maar heel weinig voor.
Verder niets dan lof voor deze speler, omdat ie er gewoon heel strak uitziet (en een joystickje op het frontpanel heeft, heel handig!) maar ook omdat het beeld er niet slecht uitziet. In vergelijking met onze JVC dvd-speler laadt de Onkyo tig keer sneller de mp3'tjes, en is het beeld ook wel wat beter.
Daarbij ondersteund hij ook nog eens progressive scan, wat mij in de toekomst misschien ook wel wil helpen bij beter beeld.
Over het geluid vanuit de dvd-speler zelf kan ik niks anders zeggen dan dat het er gewoon naar behoren uitkomt. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, mits COAX aangesloten.

Opmerking:
Wil je deze dvd-speler analoof aansluiten, dan kun je (zoals ik) op het probleem stuiten dat het uitgangsvermogen 2V rms is, wat tamelijk hoog is, en wat op mijn samsung setje ook niet goed opgevangen werd door de aux-ingang.
dat resulteerde in de pieken in enorm gekraak en geruis.
Daarom ben ik overgegaan tot een Yamaha receiver, met digitale ingang, en daarover heb ik maar weinig te klagen.

[ Voor 87% gewijzigd door bartvl op 10-11-2004 16:30 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
bartvl schreef op 09 november 2004 @ 19:52:
Ik heb een dvd-speler van Onkyo, de DV-SP500, werkt perfect, heeft nog nooit een cd geweigerd.
Heeft af en toe wel kuren:
Midden in een nummer kan die wel eens gewoon stoppen, heeft waarschijnlijk te maken met foutcorrectie of zoiets, wat dan niet echt goed werkt :P
Overigens heb ik wel het probleem dat er ligte spanning op het aluminium frontpanel staat.
Onkyo zei dat er iks aan de hand was met mijn dvd-speler...

Deze dvd-speler is digitaal aangesloten op een Yamaha RX-V440 RDS
Machtig mooi apparaat voor het geld.
Doet weinig verkeerd, alleen mijn speakers zijn nu niet van redelijke kwaliteit.
Bovenstaande tekst is dus een voorbeeld van hoe het niet moet :r .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Barry|IA schreef op 09 november 2004 @ 19:52:
Je moet de mensen overtuigen. Ze moeten een goede (of juist slechte) indruk van het apparaat krijgen. Beschrijf eens hoe de speler klinkt in vergelijking met die oude JVC. Je kan het apparaat niet zomaar een 9 geven terwijl je maar één filmpje hebt gekeken. Overigins is het ook wel makkelijk om te zeggen dat je het videogedeelte vergeleken hebt met een Yamaha die op een hele andere televisie is aangesloten :P.

Vertel ook onder welke omstandigheden je de speler nauwkeurig beoordeelt hebt. Je kan bijvoorbeeld vermelden op welke speakers/versterker de speler aangesloten was, en met wat voor verbinding.
JVC klonk dof, terwijl NAD gewoon veel meer detail en kleur in het geluid brengt. Het was zo'n beetje alsof die JVC het spelen van cd's tegen zijn zin deed, alsof z'n leven al voorbij was :). En voor video is hij beordeeld op dezelfde tv, dezelfde versterker, dezelfde luidsprekers en dezelfde verbinding (gewoon alle kabels uit yamaha gehaald en in NAD gestopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ja, oké. Maar met de bekabeling bedoel ik iets anders. Heb je gebruik gemaakt van de digitale aansluiting, of van de analoge aansluiting? Of benut je beiden aansluitingen (muziek & film)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Barry|IA schreef op 09 november 2004 @ 20:04:
Ja, oké. Maar met de bekabeling bedoel ik iets anders. Heb je gebruik gemaakt van de digitale aansluiting, of van de analoge aansluiting? Of benut je beiden aansluitingen (muziek & film)?
Analoge aansluiting nog, ik heb nog geen receiver, dus enkel stereo geluid, ook bij film. Maar kippevel krijg je sowieso wel bij het geluid bij sommige dvd's. Kabeltje dat ik gebruikt heb is trouwens deze audio monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dus de bedoeling een impuls te geven om iedereen aan het reviewen te krijgen. Het voorbeeld van Deepspace is een goede, zo zou ik ze allemaal wel willen zien.

Dus kom op, neem wat mooie foto's van je apparatuur, misschien zelfs van binnen en kijk wat je er over kan melden als toevoeging op de technische specificaties. Misschien is het wel handig om wat terughoudend te zijn met betrekking tot de wat meer subjectieve aspecten als klank, maar verder kan je nooit teveel melden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Barry|IA schreef op 09 november 2004 @ 19:52:

NEE!!

Je moet objectief zijn, anders moet je het niet reviewen noemen maar reclame maken, en dat is nou net verboden op Got :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

Review SENNHEISER RS65 WIRELESS HEADPHONE

dit is 'm

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/resources/7017DC2AEAD1243CC1256F16003C40F3/$File/04952_pro2.jpg

specs:

hoofdtelefoontypedynamisch, open
frequentiebereik20 - 20khz
max geluidsdruk100 db
thd< 0,5%
gewicht hoofdtelefoon160 gr incl accu
werkingduur4 uur op accu (2 accu's geleverd)
modulatiefm stereo
bereiktot 100m
extrassrs surround processor

plus punten
+ groot bereik
+ standaard 2 accu's bijgeleverd, lekker 8 uur non stop muziek luisteren. Extra accus zijn bij te bestellen voor slechts 14 euro per stuk
+ is niet te zwaar, waardoor je de koptelefoon voor langere perioden achtereen kan dragen
+ is geschikt voor vele muziek soorten. Over het gehele bereik zeer gevoelig. Ook de bas klinkt perfect.
+ zender zeer stevig gebouwd. (Door een stomme fout van mij is de zender van de trap gevallen. Niks afgebroken en geen rammelende onderdelen binnenin. Verbazingwekkend was is het plastik zeer krasbestendig)
+ je kan meerdere hoofdtelefoons op de zender aansluiten, deze zijn los bij te bestellen
+ de hoofdtelefoon laad automatisch op (bij) als je hem in het basisstation(zender) terug zet.
+ de tweede accu kan in de lader opgeladen worden
+ standaard 2 jaar garantie

min punten
- er zit een surround simulatie functie op. Persoonlijk (eigen mening) ben ik niet zo weg van deze functie. Het geluid wordt er erg schel van. Maar daar in tegen gebruik ik de hoofdtelefoon alleen om muziek te luisteren en niet voor films. Gelukkig is deze uitschakelbaar.
- de frequentieband die gebruikt wordt (863 Mhz) wordt veel gebruikt, zelden komt het voor dat je toch nog gekraak hoort, maar dit heb ik bij andere merken hoofdtelefoons ook gehoort.
- je moet er wel een stevig prijsje voor neerleggen, waarvoor je een hele mooie dure niet draadloze kunt kopen.

review
Ik heb hem nu al 4 maand en hij bevalt me goed. Ik heb hiervoor een philips infrarood koptelefoon gehad. Je merkt het verschil duidelijk tussen een infrarood koptelefoon en een radiografische. De radiografische geeft een veel helderder beeld, het bereik is aanzienlijk groter en je hebt veel minder last van storingen. Mijn ervaring is dat je met een infrarood koptelefoon altijd nog lichtelijk ruis op de achtergrond hoort, zeker bij zachte passages in de muziek.

Als je niet veel geld te besteden hebt, en je gebruikt de hoofdtelefoon alleen voor b.v. TV en niet om echt van muziek te genieten dan kan je met een infrarood model goed uit de voeten.
Als je echter mooi geluid wilt, dan kan je beter een radiografisch model nemen. Het voordeel van de RS65 is dat er een ingebouwde ruisonderdrukking inzit.

Ik heb deze hoofdtelefoon gekocht omdat ik van muziek wil genieten, wat niet kon met mijn voormalige infrarood hoofdtelefoon. Aangezien ik helemaal gek wordt van die draden moest het wel een draadloos model worden, misschien mede door toedoen van mijn onhandigheid waardoor ik tijdens het opstaan regelmatig de kabel + stekker uit de versterker trek, waardoor menig kabelbreukje ontstaan is.

Naast dit model zijn er nog 2 verkrijgbaar in deze serie:
RS45: zonder surroundsound processor, en met 1 accu, 0,7% THD
RS85: in de lader kunnen naast de hoofdtelefoon tergelijk 2 accus opgeladen worden, verder verbeterde ruisfilters

[ Voor 9% gewijzigd door hesselim op 20-11-2004 16:01 ]

System Specs

Pagina: 1