Ik heb een dvd-speler van Onkyo, de DV-SP500, werkt perfect, heeft nog nooit een cd geweigerd.
Heeft af en toe wel kuren:
Midden in een nummer kan die wel eens gewoon stoppen, heeft waarschijnlijk te maken met foutcorrectie of zoiets, wat dan niet echt goed werkt

Overigens heb ik wel het probleem dat er ligte spanning op het aluminium frontpanel staat.
Onkyo zei dat er iks aan de hand was met mijn dvd-speler...
Deze dvd-speler is digitaal aangesloten op een Yamaha RX-V440 RDS
Machtig mooi apparaat voor het geld.
Doet weinig verkeerd, alleen mijn speakers zijn nu niet van redelijke kwaliteit.
Overigens:
Mocht je nog speakers nodig hebben:
Bij het kruidvat staan vaak nog dozen met twee L&S electronics zuiltjes. Zijn best redelijk, maar het is niet a la magnat of iets dergelijks, maar 60 euro zijn ze meer dan waard!
Spec:
Niet Bass reflex
d'appolito drivers, elk zuiltje heeft er twee voor de lage en de midrange tonen
frequentieberiek is onbekend
vermogen: 280 W max vermogen, maar wat dat zegt is niet helemaal duidelijk
Toevoeging:
In vergelijking met mijn Samsung 440 setje, klinkt het geluid net wat anders.
Dat houdt in dat het veel helderder (of is het: meer helder) is dan voorheen, en dat het lijkt alsof het veel echter (in de zin van: minder afwijking t.o.v. originele opname) is.
Op de receiver is vooral de optie DTS:Neo 6 geweldig! Dolby's pro logic II stelt in mijn ogen gewoon echt niks meer voor.
Neo 6 slaagt erin om vanuit de l/r front speakers een midden kanaal te vormen, en daarbij maakt het ook nog eens l/r/c rear kanalen, zonder dat het geluid slecht wordt in de zin van sponzigge geluiden. Bij Pro Logic II hoor je een duidelijk geluidsverschil tussen stereo en prologic II.
Geluid van de receiver (Yamaha RX-V440rds dus):
Het versterk gedeelte valt niks op aan te merken. Bij mijn speakers kun je de volume knop aardig ver (lees: volume te hard voor je oren) opendraaien zonder dat het geluid slechter van kwaliteit wordt.
Kwa klankkleur heb ik nog wel wat aanmerkingen:
Voor mijn gevoel is het geluid pas aardig "vol" als de bass op +10 (=max) en treble op +10 (=max) staat.
Dat valt voor mij tegen.
Treble op 0 geeft wel aardig mooi geluid, maar de bass op 0 geeft gewoon helemaal niks. Misschien dat dit wel zo gebruikt kan worden als je luistert icm een subwoofer.
DVD-speler:
Deze geeft dus heel af en toe de fout dat ie ineens stopt met draaien, maar dat komt maar heel weinig voor.
Verder niets dan lof voor deze speler, omdat ie er gewoon heel strak uitziet (en een joystickje op het frontpanel heeft, heel handig!) maar ook omdat het beeld er niet slecht uitziet. In vergelijking met onze JVC dvd-speler laadt de Onkyo tig keer sneller de mp3'tjes, en is het beeld ook wel wat beter.
Daarbij ondersteund hij ook nog eens progressive scan, wat mij in de toekomst misschien ook wel wil helpen bij beter beeld.
Over het geluid vanuit de dvd-speler zelf kan ik niks anders zeggen dan dat het er gewoon naar behoren uitkomt. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, mits COAX aangesloten.
Opmerking:
Wil je deze dvd-speler analoof aansluiten, dan kun je (zoals ik) op het probleem stuiten dat het uitgangsvermogen 2V rms is, wat tamelijk hoog is, en wat op mijn samsung setje ook niet goed opgevangen werd door de aux-ingang.
dat resulteerde in de pieken in enorm gekraak en geruis.
Daarom ben ik overgegaan tot een Yamaha receiver, met digitale ingang, en daarover heb ik maar weinig te klagen.
[
Voor 87% gewijzigd door
bartvl op 10-11-2004 16:30
]