[omnummeren] waar aan te denken.

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
hallo tweakers,

ik heb van mijn stage begeleider een opdracht gekregen om uit te zoeken waar je allemaal aan moet denken als we binnenkort hier gaan omnummeren.
ik weet dat huiswerk opdrachten niet echt mag maar wel onder bepaalde omstandigheden. ik heb die omstandigheden inmiddels berijkt.
ik heb al de volgende punten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Waarmee moeten we rekening houden?

-   waar komt alles te zitten en wat word er vervangen
-   de computers met een vast ip nummer bij houden en zorgen dat die handmatig worden omgenummerd
-   welk ip nummer krijgt welke switch?
-   Routers op nieuw configureren
-   Dhcp lease tijd korter maken om het veranderen van nummers sneller te laten gaan
-   Dns lijst vernieuwen ( misschien leeg gooien zodat de computernamen niet naar de oude ip nummers wijzen of de tijd dat hij die informatie onthoudt korter zetten)
-   Sommige firewalls zijn gekoppeld aan een ip adres

dit vond mijn stage begeleider helaas niet genoeg. ik miste namelijk nog iets bij punt 2.
ik heb al uren over het net gesurft voor wat er bij moet maar ik weet et niet meer.
ik heb een paar kennisen die veel van netwerken weten gevraagd en ook got afgestruimt voor een antwoord.
ik vroeg me dus af of iemand me hier kan helpen met het antwoord op de vraag: wat hoort er bij punt 2 nog bij?
alvast bedankt.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

Je hebt iig wát dingen uitgevogeld, maar dit is niet echt PNS niveau geloof ik :)

En er is best wat te vinden: 10 secs werk:
IP range veranderen

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
ik had vergeleken met ons netwerk wat redelijk groot is ( een middelbare school met 5000 leerlingen). ook hebben we hier eigelijk 2 netwerken. ( adm en educ).
ik heb die topic ook gezien maar ik kon niet vinden wat ik miste.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

In sommige software configuraties of programma's staan (helaas) harde IP adressen (slordige / luie / onkundige beheerders / brak geschreven programma's), vergeet ook deze niet. Als er DNS namen staan, wat ik wel hoop, is er niets aan de hand.

Toevallig ook geen rondslingerende lokale HOSTS bestanden? Wordt er WINS gebruikt (Windows omgeving).

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 14:44 ]

Verwijderd

Je bent veel te vaag en je weet zelf niet eens waar je het over hebt volgens mij.

Ga eerst eens zelf nadenken in de richting die TheJerk bijvoorbeeld uitstippelt. En ga eens na welke processen er in het bedrijf gebruikt worden en hoe en waar daar IP-adressen bij betrokken zijn.

En als je de uitleg van je stagebegeleider zo vaag vindt moet je bij hem wezen en niet hier ;)

Dit topic is gesloten.