Toon posts:

Een stemwijzer maken

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een stemwijzer maken maar ik kom niet echt ver met mijn html kennis.

Het is simpel weg de bedoeling dat ik per pagina 1 vraag stel. vevolgens met een resutaat kom in een grafiek en een advies uitbreng.

Het liefst gebruik ik geen serverside script zoals PHP want de applicatie moet stand-alone kunnen draaien. nu heb ik zitten denken aan ASP of Javascript, mar heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen? Zijn hier Scripts voor? (ik heb al wat rondgeneust op hotscripts mar heb niet echt iets simpels kunnen vinden wat ik wil)

Als iemand zou kunnen helpen graag.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ASP is ook server-side hoor :P

Je moet dan idd gaan denken aan JS, maarrrrrrr wil je niks met de resultaten doen dan (alzijnde opslaan)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:01

samo

yo/wassup

Heb je al goede vragen bedacht voor je stemwijzer? Misschien dat je ieder antwoord een aantal punten kan geven, en per puntentotaal een partij kan toewijzen.... Dat kan dan best wel via cookies en javascript me dunkt.
Asp is net zoals php een serverside taal, dus dat zal voor jou ook geen oplossing zijn...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Steephh
  • Laatst online: 12-05 18:04
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 12:10:
Het liefst gebruik ik geen serverside script zoals PHP want de applicatie moet stand-alone kunnen draaien.
Stand-alone?

Clientsided zal je wel bedoelen. B)

_@/'

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Wat voor vragen heb je en wat voor grafiek komt eruit? Is het gewoon een standaard poll (zoek via google op free poll oid en je bent er dan) zoals hier op got ook gebruikt of is het lastiger dan dat?

Wil je dat er een grafiek komt met daarin de gebruiker op een bepaald punt geplaatst afhankelijk van zijn of haar antwoord, bijvoorbeeld die ene stemwijzer waar ze laten zien hoe je je verhoudt ten opzichte van Ghandi en Hitler qua gedachtengoed)

Standalone zou ik zeggen maar een leuke director of flash exe en leef je daarin uit met wat actionscript. Anyhoo, iets meer informatie :)

|{ brrr }] |

• samo

samo

yo/wassup

En zie ik net toch dit topic voorbij komen: Decision Support System. Houd die maar in de gaten!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Een nog iets ouder topic over dit onderwerp is terug te vinden in P&W. Je kan in dat topic erg veel informatie over het één en ander vinden, zie:

[rml][ alg] stemwijzer: hoe denken mensen.[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties. Het gaat idd om een DSS (decision support system) ik hoef de variabele niet op te slaan. ik hoef alleen maar een eindresultaat hebben, daarna maakt het niets meer uit, ook een een inlog systeem is niet nodig.

Stand-alone bedoel ik idd client side mee. hij moet het ook offline doen.

ASP hoeft niet server side te zijn (dat hoeft php ook niet te zijn dat is waar)

ik was idd van plan punten te gaan geven dat zou wel in een javascript kunnen dat in een verborgen veld wordt meegenomen naar de volgende pagina netzolang totdat het resultaat komt, maa is dit wel een slimme manier of moet dit veel makkelijker kunnen?

Hoe ik dan een grafiek moet maken in js weet ik nog niet, maar dat hoeft niet al te moeilijk te zijn. misschien kan iets doen met een tabel die ik opdeel in een X aantal stukken en per punt een stuk een platje geef ofzo. iemand een idee?

ik kijk ff bij de andere topics. Als er meer suggesties zijn graag!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 13:23 ]

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

Die tabel kun je ook met...uhm...tabellen doen ;)
als je het aantal kolommen gelijk zet aan de hoogste score kun je met rowspan iedere rij een cel met gekleurde achtergrond geven.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 13:19:
ASP hoeft niet server side te zijn (dat hoeft php ook niet te zijn dat is waar)
ASP is altijd serverside, dat de server misschien op je eigen pc draait maakt het nog steeds serverside :)
Hoe ik dan een grafiek moet maken in js weet ik nog niet, maar dat hoeft niet al te moeilijk te zijn. misschien kan iets doen met een tabel die ik opdeel in een X aantal stukken en per punt een stuk een platje geef ofzo. iemand een idee?
Je kunt een plaatje maken van 1px en die geeft je de juiste lengte en breedte, zo kun je tenminste een staafdiagram maken. Dit kan ook gewoon met een gekleurde layer of zoals eerder genoemd met een tabel.

• 6K

6K

is ook zo...

André schreef op 10 november 2004 @ 08:36:
[...]

ASP is altijd serverside, dat de server misschien op je eigen pc draait maakt het nog steeds serverside :)
true true
[...]

Je kunt een plaatje maken van 1px en die geeft je de juiste lengte en breedte, zo kun je tenminste een staafdiagram maken. Dit kan ook gewoon met een gekleurde layer of zoals eerder genoemd met een tabel.
die van die pic met breedte is idd nog veel gemakkelijker zeg, effe terug scalen naar bijv. 100% en je bent er... simpel en zeer effectief.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

Topicstarter
nuttig nuttig!

Ik ben nu in js en html de stewijzer opzich an het maken. Ik heb ht zo gedaan dat het 1 pagina is, dus dat is makkelijk met het 'submitten' van het 'formulier'.

ik ben echter niet echt bekend met het aanmaken van variabele in javascript. (wel in java).

een simpele optelling lukte al niet. ik ga dus even zoeken op inet hoe dat in ze werk gaat.

met de tabel (of het plaatje) bedoelen jullie dat ikbij weight en height een variaele invul die voortkomt uit de test? Ik kan me er idd iets bij voorstellen, maar hoe doe ik dit?

• 6K

6K

is ook zo...

de oplossing voor beide is verschillend...

bij het plaatje ga je dynamisch de width van een plaatje opgeven (je maakt een plaatje van 5 pxhoog en 1 breed in de kleur rood bijvoorbeeld) en naar gelang de uitslag stel je de breedte in.

bij de tabel ga je het aantal kolommen spannen dat je in wilt kleuren en geef die cel een achtergrond kleur (bijv. rood)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• erkje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06-2024
Je bent niet echt bekend met html/js merk ik. Probeer www.w3schools.com eens, daar heb je diverse tutorials die je de basics bijbrengen.

ook zeer goed als naslagwerk voor objecten en functies

[ Voor 18% gewijzigd door erkje op 10-11-2004 11:35 ]

taste and see that the Lord is good

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 11:27:
een simpele optelling lukte al niet. ik ga dus even zoeken op inet hoe dat in ze werk gaat.
Zo:
JavaScript:
1
2
3
4
5
var i = 0;

i++

i = i + 2;
met de tabel (of het plaatje) bedoelen jullie dat ikbij weight en height een variaele invul die voortkomt uit de test? Ik kan me er idd iets bij voorstellen, maar hoe doe ik dit?
Je maakt het plaatje gewoon net zo lang (relatief) als het eindresultaat van het corresponderende antwoord. Hoe dit technisch gaat kun je wel opzoeken :)

Ik heb wel het idee dat niet niet heel veel van js weet, dus dit kan je allemaal wel smerig tegenvallen.

Verwijderd

Topicstarter
html lukt me wel hoor :) en ik ben geslaagd vvoor java dus simpel javascritp zou me moeten lukken. ik heb er alleen weinig ervaring mee. Ik lees dus veel tuts o.a. bij w3schools. En ik snap idd dat bij table en image het anders in elkaar zit.

ik ben net even wezen klooien en het optellen lukt nu prima. ik zal even laten zien wat ik nu heb.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<script language="Javascript">
var cms = 0;
var mms = 2;

function somcms()
{
cms++;
window.alert(cms)
}

function sommms()
{
mms++;
window.alert(mms)
}
</script>
</head>

<body bgcolor="#CCFF99">
<form name="fruit">
<input type="button" value="Bereken CMS" onClick="somcms()">
<input type="button" value="Bereken MMS" onClick="sommms()">
</form>

dit is maar ee dummie voorbeeld, maar in theorie kan ik nu per vraag een stel radio buttons neerzetten en bij elke radiobutton kan voor een bepaald onderwerp punten worden gegeven.

dus stel ik heb en vraag en 2 antwoorden dan kan ik eroor zorgen dat bij iedere vraag hij ofwel de cms ofwel de mms waarde optelt. (ik snap dat als je dan wisselt van radio button dat hij dan allebei optelt, maar dat maakt niet uit. het moet gewoon een simpel straight forward prototype worden)

Om lange verhalen kort te maken: ik kan optellen en zo een uitkomst genereren. loop ik tegen het volgende probleem aan.

Als ik klar ben met het invullen van die 'stemwijzer' dan is er een submit button.
nu moeten die waardes naar een volgede pagina en daar wil ik ze weer gebruiken. Hoe doe ik dit? hoe hevel ik die waardes over?!

tweede vraag: k snap hoe ik dat plaatje ofwel tabel kan maken, maar hoe gebruik ik die js variable in mijn html code

een voorbeeld:

code:
1
2
3
4
5
6
 Stel ik heb een js waarde van 12 en een geweldig plaatje van 5 x 1 px.

[img]"balk.gif"[/img]

hoe krijg ik die variable 12 bij width? 
met een document.write? met een getvalue van het 1 of ander?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 12:52 ]

• André

André

Analytics dude

code:
1
2
3
4
[img]"balk.gif"[/img]

document.getElementById("balk").width = "100";
document.getElementById("balk").style.width = "100px";

• jongetje
  • Nu online
Klein vraagje, je zegt:
ik hoef alleen maar een eindresultaat hebben, daarna maakt het niets meer uit, ook een een inlog systeem is niet nodig.
En vervolgens:
Stand-alone bedoel ik idd client side mee. hij moet het ook offline doen.
Hoe wil je de eindresultaten bij gaan houden als het offline moet werken???

• samo

samo

yo/wassup

jongentje schreef op 10 november 2004 @ 13:00:
Klein vraagje, je zegt:
En vervolgens:
Door het eindresultaat clientside te berekenen...

[ Voor 5% gewijzigd door samo op 10-11-2004 13:13 ]

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:45

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

jongentje schreef op 10 november 2004 @ 13:00:
Klein vraagje, je zegt:
Lees de draad voor je blaat :/

Hij zei dus dat het niet opgeslagen hoeft te worden |:(

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
precies.

en ik hoef dus niets op te slaan in een databse. het is een dummie die sraightforward moet werken.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 10 november 2004 @ 12:56:
code:
1
2
3
4
[img]"balk.gif"[/img]

document.getElementById("balk").width = "100";
document.getElementById("balk").style.width = "100px";
ok ik snap dat je zo van 5 px 100px hebt gemaakt (toch?!)
maar wat ou als die '100' in een variable zit? moet het dan met een getvalue?

• André

André

Analytics dude

Dan verander je gewoon die "100" in de naam van de variabele.
Pagina: 1