Dual Monitor Desktop Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 10:09
Ik draai Windows XP Sp2 met een ATI 9600 Pro en dualmonitor.

Ik heb op beide schermen iconen staan.

Tot op heden werkte alles prima....echter heb ik nu een account aangemaakt op XP.

Zolang ik op mijn eigen account blijf werken blijven de iconen gewoon overal netjes staan.

Switch ik echter van user (terwijl eigen account blijft draaien op achtergrond) en ik switch daarna weer terug naar mijn eigen account.....dan heeft XP al mijn iconen van de secundaire monitor verschoven naar de primaire.....ik kan dus ook geen iconen meer plaatsen op de secundaire monitor. Hij verplaatst ze weer automatisch naar de primaire als ik probeer een icoon op de secundaire te plaatsen.

Alleen als ik per account volledig uitlog en na het switchen weer inlog heb ik dit probleem niet. Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk lastig vind, aangezien ik ongeveer al mijn belangrijke iconen op de secundaire monitor heb staan.

Is er iemand die hier toevallig een oplossing voor weet? De search heeft vooralsnog niks opgeleverd.....

Alvast bedankt...

Indien meer info gewenst...just let me know!

ps.....programma's a;s outlook, MSN en winamp kan ik wel op de secundaire monitor plaatsen.....alleen de iconen dus niet.....na een herstart kan alles weer....

[ Voor 7% gewijzigd door Bartez op 08-11-2004 22:59 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-08 16:37

voodooless

Sound is no voodoo!

klik eens rechts op de desktop en kijk bij "Arrange Icons By". Hoe staat dat?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Bartez
staat op align to grid.....zoals altijd.....hij wil ze er gewoon niet meer opzetten.....zodar ik hem op de 2e plaats en loslaat....schiet hij weer naar de 1e monitor.....erg vreemd...ik kan er dus gewoon niks op plaatsen...behalve programma's dan....

• Bartez
Niemand enig idee??

Ik heb ook al de nieuwste drivers van ATI en Omega geprobeerd.....ook dit heeft geen resultaat....telkens na terugswitchen van user willen de iconen niet meer geplaatst worden op de 2e monitor.......ik snap er niks van.....

Verwijderd

Maakt die 2e gebruiker ook gebruik van dual screen en dan met dezelfde resoluties?

Die icoontjes recht zetten gaat hier ook altijd kut met dualscreen.. van de een op de andere dag staan ze wel es ergens anders |:(

• Bartez
die andere gebruiker heeft inderdaad ook dualscreen en dezelfde resoluties.....alles hetzelfde dus....en toch gaat er iets verkeerd....

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:25

Shunt

Boe

tip ultramon dit tooltje kan alles goed bij houden. icon's backgrounds resoluties enz enz enz. heeft 99% van de problemen bij mij op gelost

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
AV > VB

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Bartez
Shunt schreef op 09 november 2004 @ 23:25:
tip ultramon dit tooltje kan alles goed bij houden. icon's backgrounds resoluties enz enz enz. heeft 99% van de problemen bij mij op gelost
dat ga ik zeker eens proberen......het is alleen zo vaag dat microsoft zoiets allang niet opgelost heeft.....ik neem aan dat er wel meer gebrukkers van XP zijn die dualscreens gebruiken.....lijkt me zo...

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 18:58
Dit probleem kom ik op mijn werk ook wel eens tegen... alleen niet met dual monitor... zodra ik als administrator inlog op een WS en wat handelingen verricht. Daarna als de gebruiker weer inlogt staan de iconen van de gebruiker ook weer helemaal anders dan voorheen...

Ben benieuwd of je eruit komt wat het is...

• Bartez
zou inderdaad best wel eens kunnen zijn dat het niet dual-monitor gerelateerd is.....

wellicht wel gewoon een XP Instelling????

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 11:50

BoomSmurf

Am-Ende!

De Dual-Monitor problemen die al jaren bestaan zijn idd nog steeds niet opgelost door MS, spijtig. Dit zou anders idd niet per sé aan dual kunnen liggen (heb het zelf nog nooit met single gehad maar ik draai ondertussen ook al jaren triplemonitor). Ik kan zo niet op namen komen maar er zijn wel tooltjes voor dit specifieke probleem (icons). Ik draai zelf ook ultramon maar mijn mening is dat die ook niet helemaal fijn om gaat met de icons, dus die feature heb ik uitgezet (ik log dan ook zelden in met een ander account)

• Bartez
ik wil inderdaad ook het liefst niet met andere accounts inloggen....maarja...ben nu eenmaal gaan samenwonen met mijn lieftallige vriendinnetje....en die laat ik liever niet rommelen in mijn account ;)

kan ultramon het probleem wel oplossen??? (voorlopig dan)

EDIT: Heb ultramon geinstalleerd....leuk programma met mooie features....maar helaas.....ondanks dat hij de iconen zogenaamd opslaat.....ze worden gewoon van de secundaire monitor gekicked.....ik kjan ze er gewoon niet op plaatsen....telkens worden ze weer automatisch naar de 1e monitor verplaatst......ik snap er echt geen fluit van.....erg vaag....daar zmoet toch een oplossing voor te vinden zijn lijkt me.....

[ Voor 45% gewijzigd door Bartez op 10-11-2004 22:27 ]

Pagina: 1