Toon posts:

[ADSL] 8mb verbinding (quicknet xxl) i.c.m. wireless router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Regelmatig verschijnen er goede verhalen over het xxl abbonnement van quicknet en ik wil deze dan ook gaan aanschaffen. Maar nu wil ik tevens draadloos internetten.

Nu vroeg ik mij af of je zo'n snelle internetverbinding kan combineren met een wireless router. Dus concreet:
- Tot welke snelheid internetverbinding is wireless een goede keuze
- Zijn er dan nog eisen waaraan de wireless router moet voldoen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten,

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
goedkoopste en traagste wireless router is 11mbit theoretisch gezien moet dat voldoende wezen, wel raad ik je aan een iets duurdere te nemen.. 54mbit.

zelf gebruik ik de:
Linksys WRT54G samen met sveasoft firmware. Met deze firmware komt het bereik iets verder en ook stuk stabieler.

Succes, met je keuze.

ps adsl met wireless gaat perfect samen.. maar zorg wel dat je et goed beveiligt.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38

Standeman

Prutser 1e klasse

In principe zou een 54Mbps router het makkelijk aan kunnen natuurlijk, maar ik heb al wel verhalen gehoord van routers die op de 1 of andere manier niet hoger dan 6Mbps komen met de internet connectie (maar wel binnen je eigen LAN snelheden van >50Mpbs). Dit omdat de CPU's in de router niet snel genoeg pakketjes kunnen omrekenen e.d. (misschien is dit alleen vanwege oude CPU's).

Zie ook hier

Wel een tip... Koop niet de goedkoopste WAP die je kan vinden, vaak valt de snelheid en de signaalsterkte van dergelijke Wireless producten nogal tegen.

[ Voor 18% gewijzigd door Standeman op 08-11-2004 15:31 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

In principe voldoet elke wireless router van 11mbit of sneller. Als je alleen wilt surfen, en je zit maar met 1 PC aan internet is 11mbit voldoende. Heb je meerdere PC's en/of wil je ook nog bestanden onderling uitwisselen, dan is 54Mbit of 100Mbit wireless aan te bevelen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties.

De conclusie die ik uit jullie reacties haal is dat wireless best moet kunnen, maar dat je dan wel een goede wireless router nodig hebt.

Ik heb intussen het merk linksys gehoord als goed.
Weten jullie nog andere goede merken?
Zykel bevoorbeeld is dat een goed merk?

MvG,

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

senao is ook een goede

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 16:10:
Bedankt voor al jullie reacties.

De conclusie die ik uit jullie reacties haal is dat wireless best moet kunnen, maar dat je dan wel een goede wireless router nodig hebt.

Ik heb intussen het merk linksys gehoord als goed.
Weten jullie nog andere goede merken?
Zykel bevoorbeeld is dat een goed merk?

MvG,
Neem gewoon de Linksys WRT54G, momenteel de populairste wireless router die je kan vinden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:28

Sick Nick

Drop the top!

Als je voor 11 Mbit gaat hou er dan rekening mee dat je de 8 Mbit downstream van z'n leven nooit gaat halen via een wireless link. Daar red je hooguit 5 a 6 Mbit over en dan moet je echt naast je accespoint zitten. Ga je voor de 54 Mbit dan zal je het wel halen, mits de afstand niet te ver is want anders springt ie alsnog over op 11 Mbit of lager.

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op 08 november 2004 @ 19:42:
Als je voor 11 Mbit gaat hou er dan rekening mee dat je de 8 Mbit downstream van z'n leven nooit gaat halen via een wireless link. Daar red je hooguit 5 a 6 Mbit over en dan moet je echt naast je accespoint zitten. Ga je voor de 54 Mbit dan zal je het wel halen, mits de afstand niet te ver is want anders springt ie alsnog over op 11 Mbit of lager.
Over wat voor afstand praten we hier?
De maximale afstand die ik er vanaf zal zitten is 20m als ik in de tuin zit. Dan zit er wel een schuifpui en een muur tussen.
Of de eerste verdieping maximaal 15 m maar wel een plafond/vloer ertussen en misschien nog een muur (line of sight).
Kan ik dan nog steeds van mijn 8mbps profiteren?

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Sick Nick schreef op 08 november 2004 @ 19:42:
Ik zou een 54Mbit accesspoint kopen met netwerkaansluiting en daar een simpel computertje aan hangen voor de downloads. Dan heb je voor je downloads altijd full speed en ik neem aan dat je als je in je tuin zit toch geen snelheid van 800k downstream nodig hebt :?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Topicstarter
Apie! schreef op 09 november 2004 @ 09:43:
[...]

Ik zou een 54Mbit accesspoint kopen met netwerkaansluiting en daar een simpel computertje aan hangen voor de downloads. Dan heb je voor je downloads altijd full speed en ik neem aan dat je als je in je tuin zit toch geen snelheid van 800k downstream nodig hebt :?
Nou het punt is dat ik geen snoeren en draden door mijn huis wil trekken en dus zoveel mogelijk wireless wil doen. Ook bij een eventuele verhuizing is dat allemaal makkelijk op te pakken en ergens anders neer te zetten.

en bij een wireless router kan je toch ook een netwerkkabel erin steken als de snelheid je niet bevalt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 14:18 . Reden: kleine toevoeging ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:28

Sick Nick

Drop the top!

Met die genoemde afstanden zal je wel met 54 Mbit kunnen verbinden, boven in ieder geval. Buiten misschien niet, glas is echt funnest voor je bereik. En inderdaad, een kabel kan er wel in maar als je draadloos bezig bent doe je dat ook voor het gemak dat je niet alles overhoop hoeft te halen voor een UTP kabeltje.
Pagina: 1