Router ''blokkeert'' deels snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 23:15
Ik heb sinds vandaag een inet upgrade naar 10mbit, maar met de router (Etech RTBR03) ertussen kom ik niet verder dan c.a. 900KB/s.
Als ik de router ertussenuit haal dan trekt ie wel volledig 1200KB/s.
Trekt m'n router die snelheden niet? of zou een evt firmware update nog uitkomst bieden? of heb ik weer eens een ****router gekocht?
Ik heb zowel de router als het modem een aantal keer gereset maar dit mocht niet baten.
Thnx.

Verwijderd

Het is inderdaad zo dat routers een CPU hebben die moet rekenen en packets vertalen. Als je een bout router hebt, met een slappe CPU (Linksys WRT54G heeft een 125MHz CPU in de pre-2.0 releases, en in de 2.0 releases heeft hij een 200MHz CPU en 32MB RAM) zal je router té traag packets kunnen ontleden, en herverpacken.

• ScooBY_DoO
Met andere woorden, het wordt tijd voor een nieuw exemplaar router?

Verwijderd

Wat heb je nu? M'n WRT54G 2.0 kan zelfs nog wel 100mbit verbindingen goed routen, als je niet al té veel clients d'r aan hangt, maar 10 PC's zonder snelheidsverlies op een 100mbit lijntje moet lukken. Lukte met m'n ouwe Edimax routertje (4jaar, zonder WiFi) niet, die heeft een ADM-Tek binnenwerk met een onbekende snelheid.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 19:55 ]

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:22
ScooBY_DoO schreef op 04 november 2004 @ 19:48:
Met andere woorden, het wordt tijd voor een nieuw exemplaar router?
Jep.. Je zou kunnen kijken of het nog anders word met een firmware upgrade (als die bestaan voor die dingen). Anders is er weinig aan te doen.

• ScooBY_DoO
_Hades_ schreef op 04 november 2004 @ 19:54:
[...]

Jep.. Je zou kunnen kijken of het nog anders word met een firmware upgrade (als die bestaan voor die dingen). Anders is er weinig aan te doen.
Yep, is gelukt maar mag niet baten, snelheid blijft hetzelfde :(

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
De router kan de snelheid dus niet aan blijkbaar....

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:26
Wat heb je nu? M'n WRT54G 2.0 kan zelfs nog wel 100mbit verbindingen goed routen, als je niet al té veel clients d'r aan hangt, maar 10 PC's zonder snelheidsverlies op een 100mbit lijntje moet lukken.
Dat lijkt me erg sterk. Voor 100 mbit heb je n behoorlijke Cisco oid nodig.
Volgens mij gaat een WRT54G tot ongeveer 25 mbit/s. Misschien dat de v2.x tot 40-50 mbit gaan, maar nooit geen 100 mbit/s.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

offtopic:
[quote]D-weaver schreef op 04 november 2004 @ 19:55:
[off topic]
Infinitief = blokkeren > geen d > ik blokkeer, hij blokkeert, mijn router blokkeerT
[/off topic][/quote]

Dad irriteerte mij ook, maar kijkt ook eens in de faq hoe je [x offtopic ] haakjes moed gebruiken., offtopic werkt, ot werkt off<spatie>topic nied. })

Zo beroerd vind ik het niet dat je nog steeds 900 Kb van de 1200kb haalt. Maar het kan zijn dat je verschillende routers moet proberen. Behalve aan de processor snelheid va de router kan het ook aan de software liggen in de router.

Is de link tussen je modem(=?) en je router een 100mb link?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

idd, je router blokkeert het zootje omdat goedkopere consumentenroutertjes niet voor hogere snelheden gemaakt zijn dan +/- 6 mbit...

linksys kan dan wat meer hebben, maar dat komt ook uit de cisco fabriek

tijd voor een nieuwe router (linksys dus) of een linux/freesco routertje...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-02 09:13
Mijn routertje beweert dat 8 mbit gehaald kan worden, dus die zou jouw 10 mbit ook niet trekken. Waar haal jij trouwens een 10 mbit inet verbinding vandaan? Lijkt mij ook wel wat :). In ieder geval: als je zo'n verbinding kan betalen, zal er vast ook wel een goede bijpassende router vanaf kunnen. Spreek gewoon even goed met de winkel af dat je hem bijvoorbeeld terug mag brenegen als je router het niet trekt.

Verwijderd

Offtopic replies trashed en titeledit.

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04-2025
telenet in belgie is standaard 10mbit en zo duur is dit helemaal niet.
Ik heb een belkin router en merk geen verschil met/zonder router, max snelheden rond de 1000 kbps,

intern netwerk haalt 9000 kbps

• ScooBY_DoO
JeroenG33 schreef op 05 november 2004 @ 10:36:
Mijn routertje beweert dat 8 mbit gehaald kan worden, dus die zou jouw 10 mbit ook niet trekken. Waar haal jij trouwens een 10 mbit inet verbinding vandaan? Lijkt mij ook wel wat :). In ieder geval: als je zo'n verbinding kan betalen, zal er vast ook wel een goede bijpassende router vanaf kunnen. Spreek gewoon even goed met de winkel af dat je hem bijvoorbeeld terug mag brenegen als je router het niet trekt.
Multikabel Extra :) ..... 10mbtit a €85/mnd
En net linksys gebeld, die garanderen 10mbit, dus dan kan ik daar voorlopig wel mee vooruit.
Als je dan 10mbit heb wil je dat natuurlijk ook wel optimaal benutten :9
Ik moet nu telkens de router ertussen uit halen om die 10mbit te halen en da's vervelend.

Verwijderd

TS, plant een dikke cisco router neer en u bent van al uw problemen verlost :)

• ScooBY_DoO
En wat mag zulks kosten?
Ik bedoel.. de prijzen die ik daarvan gezien heb liegen er niet om :X

[ Voor 60% gewijzigd door ScooBY_DoO op 08-11-2004 14:11 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:26
Ik las laatst in n review dat n Cisco 2821 met allerlij accesslists enzo actief 130 mbit/s haalde ... dat ding begint bij ongeveer €3000,- :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:29
Je hoeft niet per sé een Cisco... er is bijv. de Zyxel Prestige 334 die een theoretische WAN throughput heeft van 100 Mbps, wat in de praktijk is getest op 25 - 35 Mbps met de Firewall aan: http://zylamp.zyxel.nl/pr...indexFlagvalue=1021876908 Ding kost iets van 80 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door soganta op 08-11-2004 17:41 ]

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-01 10:28
Of je zet er gewoon een oude pc tussen die als router fungeert. Kost je wel wat meer stroom, maar dan weet je wel dat je router iig niet meer de bottleneck van je verbinding is.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

lol telenet is idd 10Mbit maar internet is maar op normale lijn 3.3Mbit en daar komde ni aan ik heb nu de snelste lijn van telenet en ik haal 7Mbit dus jah en hoeveel kan u router aan onder netwerk zelf?

Verwijderd

Lol,

Ben nu ff een filmpje aan het coden via m'n netwerkje (source en destiantion op share)

Een dvd tje aan het bakken op 8 speed.

En ff een snelheids testje gedaan op www.coax.nl (eenvan de betere download tests.
Er is 896.0 KiloBytes gedownload.

Tijdens de laatste 512.0 KiloBytes was
de snelheid 1.47 MegaBytes/s.

Dat is 12020 kbps.

De maximum snelheid was 1.95 MegaBytes/s
gedurende een blokje van 128.0 KiloBytes.

Dat is 16002 kbps.

Das nou Cisco Power, ik ben dan mischien zo'n freak, maar moderne routers van a merken trekken dat nu ook al makkelijk.

Ik kan je adviseren om eens wat reviews te gaan lezen op www.sysdoc.pair.com netwerk gedeelte.

Mijn budget favoriet is de asus wl-500g en als je geld genoeg hebt natuurlijk een leuke cisco.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 21:15 ]

• ScooBY_DoO
Nee, het moet wel leuk blijven en ik ga voor een wireless.... dus als ik dan zo'n topmerk zou nemen zullen ze nog wel een schep duurder zijn.... daar pas ik ff voor..
Als linksys 10mbit garandeerd dan gaan we d'r maar vanuit dat dat werkt.

@ Ace2k4: Zo'n 90mbit denk ik in netwerk.......
Krijg ook net mail van E-tech binnen:

De snelheid die je haalt, 900 kb/sec is de normale snelheid, bij uitzondering haal je de maximale

Snelheid van 1200 kb/sec dus dit is heel normaal hoor.

Dat is de reactie.... daar doen ik het dus niet voor..... (btw de helpdesk vertelde telefonisch nog dat 10mbit haalbaar is... ze spreken mekaar dan ook wel lekker tegen! )

• CamU
ScooBY_DoO schreef op 08 november 2004 @ 23:34:....
Dat is de reactie.... daar doen ik het dus niet voor..... (btw de helpdesk vertelde telefonisch nog dat 10mbit haalbaar is... ze spreken mekaar dan ook wel lekker tegen! )
Haalbaar is niet gelijk aan de gemiddeld ervaren snelheid, dus ze spreken elkaar niet tegen. Het is natuurlijk wel verwonderlijk dat je zonder router die snelheid wel haalt, maar dat is een 2e.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• ScooBY_DoO
Waarom is het verwonderlijk dat ik zonder router de snelheid haal waar ik voor betaal :?
Ik had hiervoor een 5mbit abbo en die haalde ik ook zonder problemen.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 09:22

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik heb niet alles gelezen maar inderdaad; Een hele hoop routers halen in de praktijk max 15-30mbit throughput over WAN. De echt goedkope vaak niet eens meer dan 5-8mbit. De duurdere (consumentenklasse! niet proffesionele) halen soms minder dan de middenklassers dor Stateful packet inspection e.d De duurdere kunnen vaak meer zonder SPI maar dan heb je een dure router voor niets :D

Me Draytek 2900G doet bijvoorbeeld in ieder geval 20mbit up/down terwijl de WAN poort 100mbit is. Intern haal ik gewoon 100mbit. (Op het Bekabelde deel dan he :))

MK X-tra:
down: MAX 1200K - gemiddeld 900-1100
up: Max 250K , gemiddeld 150-200K

[ Voor 39% gewijzigd door Max|Burn op 09-11-2004 00:32 ]

ma ma ma ma ma macron one

• ScooBY_DoO
Intern vind ik absoluut niet belangrijk..... inet is het belangrijkste en de 10mbit die ik krijg wil ik natuurlijk zo maximaal benutten als mogelijk.
Voorwaarde voor mij is echter wel dat het een Wireless type moet zijn en niet in het segment 150€ + zegmaar.
Dus ik denk dat die linksys voor mij op dit moment DE oplossing is..... en maar hopen dat die wel 10mbit kan doorvoeren :)

• CamU
ScooBY_DoO schreef op 09 november 2004 @ 00:22:
Waarom is het verwonderlijk dat ik zonder router de snelheid haal waar ik voor betaal :?
Ik had hiervoor een 5mbit abbo en die haalde ik ook zonder problemen.
Je zegt zelf dat E-Tech jou in een mail heeft geschreven dat 900 kB/sec de normale snelheid is en dat die 1200 kB/sec een pieksnelheid is. Als je daar vanuit gaat is het toch verwonderlijk dat je de 1200 kB/sec zonder die router wel altijd haalt, of mis ik iets in je verhaal? Mijn reactie had betrekking op de email van E-Tech.

Verwijderd

MaxBurn schreef op 09 november 2004 @ 00:27:

Me Draytek 2900G doet bijvoorbeeld in ieder geval 20mbit up/down terwijl de WAN poort 100mbit is. Intern haal ik gewoon 100mbit. (Op het Bekabelde deel dan he :))
ScooBY_DoO schreef op 08 november 2004 @ 23:34:
@ Ace2k4: Zo'n 90mbit denk ik in netwerk.......
Krijg ook net mail van E-tech binnen:
Maar das geswitched en niet gerouteerd, genat en eventueel inspected.

Routeren is een intensief process, alle packet headers worden opnieuw geschreven, en mogenlijk wordt er nog een access-list teogepast, tcp seqences gecontroleerd en genat. Alle routers kosten dus snelheid, alleen degene die op zijn taak berekend is dus aanzienlijk minder.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 09:14 ]

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Weet ik, ik wou dus aangeven dat WAN --> LAN nooit 100mbit is bijna.
Ik ben echter ergens anders achter gekomen.
Ik haal makkelijk 1200K/sec via me Ethernet poorten, maar wireless maar 700-900K/sec (heb ook 10mbit) Dit terwijl wireless LAN --> LAN WEL goed is (ongeveer 16-20mbit up/down)

Ik ben echt zwaar pissed off dus, want WAN --> LAN gaat er dus echt wat fout. Ik heb encryptie etc al uitgezet als test...probleem blijft. Ik heb al contact opgenomen met Draytek via e-mail..benieuwd wat ze antwoorden. Dit is echt belachelijk voor een router van bijna 200 Euro.

• ScooBY_DoO
Hmzz... dit is minder geruststellend nieuws...
Ik zit oo kte w88 op een collega van me tot ie ook 10mbit heeft en ook een draytek router.
Ik d8 al bij mezelf als hij ook geen 10mbit haalt met zo'n dure router dan moet ik maar wat anders verzinnen, want zoals hierboven, ik pas ervoor om zo'n 200-300k te laten schieten via een router.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:37
neem een pc als router, met slackware erop ofzo :)
is dat geen idee ?

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op maandag 15 november 2004 @ 00:52:
neem een pc als router, met slackware erop ofzo :)
is dat geen idee ?
Tis wel een idee maar als hij wired wel de snelheid haalt en wireless niet zou het ook wel eens niet kunnen helpen.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
ScooBY_DoO schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:54:
Hmzz... dit is minder geruststellend nieuws...
Ik zit oo kte w88 op een collega van me tot ie ook 10mbit heeft en ook een draytek router.
Ik d8 al bij mezelf als hij ook geen 10mbit haalt met zo'n dure router dan moet ik maar wat anders verzinnen, want zoals hierboven, ik pas ervoor om zo'n 200-300k te laten schieten via een router.
Misschien een een topiqueje in DOC:[OC]Routertje overklokken

Tis immers gewoon ee pc'tje die de invoer verwerkt en naar buitenspuwt, dus valt er vast wat op te voeren.

Heb je het al geprobreed met slechts 1 client eraan?
En heeft de router niet een interne QoS oid 10% bandbreedte voor zichzelf houdt?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Rey Nemaattori schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:36:
[...]

Misschien een een topiqueje in DOC:[OC]Routertje overklokken

Tis immers gewoon ee pc'tje die de invoer verwerkt en naar buitenspuwt, dus valt er vast wat op te voeren.

Heb je het al geprobreed met slechts 1 client eraan?
En heeft de router niet een interne QoS oid 10% bandbreedte voor zichzelf houdt?
De router is nu net niet het probleem aangezien deze wired wel voldoet.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

QoS staat uit. Het gebeurt inderdaad alleen wireless. wired haal ik wel 1200K/sec.
Ben momenteel in een halve oorlog met Draytek (weliswaar op beleefde wijze) dus ik ben benieuwd...

In me eigen netwerk haal ik wireless ~20mbit. Het is dus alleen vanaf internet naar netwerk en alleen op wireless. Encryptie staat uit, etc etc..ik heb alles uitgezet wat performance kan schelen. Tijdelijk pc als dmz ingesteld, maakte ook niet uit.

Pagina: 1