Radeon 9600 PRO prob met MOBO K8N-E deluxe

Pagina: 1
Acties:

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik heb sinds kort een nieuw systeem specs:

Proc: AMD64 3400 +
MOBO: ASUS K8N-E deluxe socket 754 (bios 1006)
Video: ATI Radeon 9600 PRO 256 (ATI Catalyst Control Center drivers)
DDR: 512
OpSYS: Windows XP SP2

Alles draaid goed, behalve dan dat ik bij een 3dmark03 test niet echt veel punten score (3DMark Score 2715 3DMarks). Dat moet veel hoger kunnen met zo'n systeem. Nu kwam ik er gister achter dat de AGP fast write uit staat in het SMARTGART menu van ati. Nu staat deze wel aan in mijn bios (opties zijn disable of auto) staat dus op auto. Ook staat die video kaart op AGP ipv PCI. Heb laatst al de laatste nieuwe bios update gedaan, helaas zonder suc6.

Heb ook dit gelezen: AGP gaat niet naar 8X en blijft Off

Maar het hele systeem was nieuwe dus ook nieuw geinstalleerd met de nieuwe ATI drivers en de mobo drivers van de cd van ASUS. Nu zijn er wel nieuwe nVIDIA Chipset(CK8) driver uit, maar wanneer ik die install, kom tie niet verder dan dit: Afbeeldingslocatie: http://213.206.64.145/qbox/album_pic.php?pic_id=64 en dan verdwijnt dat scherm en gebeurd er niets.

En als ik mijn smartgart op ON instel en reboot, staat alles daarna weer op OFF :?
zie: Afbeeldingslocatie: http://213.206.64.145/qbox/album_pic.php?pic_id=65

Heb geen virus prog draaien, heb geen spyware op mijn bak, clean install van XPsp2, ati driver ge uninstalled en toen driver van mobo geprobeerd en in save mode driver mobo geprobeerd.

Iemand het zelfde? of een oplossing?

www.Qbox.nl

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 23:17
9600pro.. is dat er 1 met 400 core en 200mhz RAM? (400 effectief)
Voorbeeldje: http://www.directron.com/c9600.html
Dan lijkt me dat wel een aardige score.

[ Voor 20% gewijzigd door D2DM op 08-11-2004 14:11 ]

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

• CdRwin
het is deze: reviews: Vluggertje: ATi Radeon 9600 Pro review

maar dan nog blijf ik wel met het AGP fastwrite probleem zitten, ik denk wel dat dat de prestatie omhoog zou moeten gooien.

www.Qbox.nl

• CdRwin
Heeft niemand een oplossing voor dit probleem?

www.Qbox.nl

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Wat je kunt proberen...
AGP snelheid in de BIOS aanpassen...
Omega drivers downloaden...
Fastwrite uit in de BIOS... (stabieler in games)
DirectX 9c

Met mijn oude Radeon 9600 haalde ik 2603 punten in 3dMark03

Met mijn nieuwe (nog steeds niet goed werkende :( ) Radeon X800Pro haal ik 8700 punten in 3dmark03... dus ik denk dat je score toch niet zo heel erg slecht is...

//edit

De search kan ook wonderen doen ;)
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

[ Voor 13% gewijzigd door ReCreator op 11-11-2004 01:08 ]

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• CdRwin
ReCreator schreef op donderdag 11 november 2004 @ 01:06:
Wat je kunt proberen...
AGP snelheid in de BIOS aanpassen...
Omega drivers downloaden...
Fastwrite uit in de BIOS... (stabieler in games)
DirectX 9c
Ik kan in mijn bios alleen mijn bios enable of disable (hij staat enabeld)
omega drivers ook al geprobeerd. en fastwrite ook al eens aan en uit gehad, en ik heb directX 9c.

IK kan toch niet de enige zijn die zijn fastwrite niet op on krijgt?? Ik weet wel zeker van niet, want een vriend van mij heeft precies het zelfde met een SMC moederbord met de zelfde chipset van Nvidia nforce 250gb. En hij heeft een RADEON X800 PRO.

www.Qbox.nl

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik weet niet hoe het zit met de scores van een 9600 Pro op 3DMark03, maar zoals hierboven al vermeld werd, fastwrite uitzetten is stabieler. Onlangs een game-systeem geïnstalleerd, met de Omega-drivers voor m'n 9700 Pro, en er werd mij aangeraden (tijdens de installatiewizard) om Fastwrite uit te zetten. Dat heb ik dan ook braafjes gedaan :-)

Ivm je chipsetdrivers: als het installatieprogramma halverwege hangt, probeer dab es een vorige versie te installeren, misschien dat dat wel helpt. Of probeer hetzelfde pakket opnieuw te downloaden (kan corrupt zijn).

En heb je al in je bios naar je agp-settings gekeken? Staan die op 8x?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• CdRwin
Borromini schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:54:
Ik weet niet hoe het zit met de scores van een 9600 Pro op 3DMark03, maar zoals hierboven al vermeld werd, fastwrite uitzetten is stabieler. Onlangs een game-systeem geïnstalleerd, met de Omega-drivers voor m'n 9700 Pro, en er werd mij aangeraden (tijdens de installatiewizard) om Fastwrite uit te zetten. Dat heb ik dan ook braafjes gedaan :-)

Ivm je chipsetdrivers: als het installatieprogramma halverwege hangt, probeer dab es een vorige versie te installeren, misschien dat dat wel helpt. Of probeer hetzelfde pakket opnieuw te downloaden (kan corrupt zijn).

En heb je al in je bios naar je agp-settings gekeken? Staan die op 8x?
Ik heb in mijn bios alleen de optie om mijn AGP op AUTO of te DISABLE er kan geen speed worden op gegeven.

En bij de installatie van mijn pc heb id de drivers van mijn mobo van de originele cd geinstalleerd, dat deed hij prima. Maar als ik nu wil de nieuwe versie wil installeren klaptie na dat scherm wat ik hier boven laat zien eruit. En dat doet ie nu ook als ik de oude drivers van de cd nog een keer probeerd te installeren. Het lijkt wel of je die maar 1x kan installeren :? . Want het gaat om mijn "Gart" drivers van Nvidia chipset op mijn mobo, en het lijkt er op dat je die niet manual kan installeren.

www.Qbox.nl

Verwijderd

ik heb hetzelfde moederbord, geheugen, OS en videokaart. verder athlon64 3000+ proc. en directX 9c

kheb verder nog steeds de drivers van de cd (alles werkt dus had geen zin om de nieuwe te downloaden)

mn 3dmark score was 2744 (ik weet niet of dat beinvloed wordt door andere progs die ik open had, khad dc++ open en was met 1,5mb/s aant downloaden en 700kb/s aant uploaden. verder excel, ie en de gebruikelijke dingen)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~otroll/bureaublad.JPG

kweet niet of je hier wat aan heb?

(edit: heb toch directX9c)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 14:55 ]

Verwijderd

fw moet uit ...

Lol , nice asses 8)7

Verwijderd

ReCreator schreef op donderdag 11 november 2004 @ 01:06:
Met mijn oude Radeon 9600 haalde ik 2603 punten in 3dMark03

Met mijn nieuwe (nog steeds niet goed werkende :( ) Radeon X800Pro haal ik 8700 punten in 3dmark03... dus ik denk dat je score toch niet zo heel erg slecht is...
Ik moet zeggen.. ik heb een
Club3D 9600PRO 128MB
Heb het lopen op 475mhz@350mhz terwijl het normaal op 400mhz@300mhz loopt.
Maar ik heb een 3D Mark score van 3961!

Dus die 2603 vindt ik dan ook erg mager.

Die 8x AGP is volgens mij dan ook een probleem, dat die op 4x AGP loopt. Enigste oplossing zou ik denken is hopen op een goede bios update

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 21:21
Nog even een vraagje tussendoor, wat is fastwrite precies?
kan je dat ook aanzetten ZONDER een amd64 ? of maakt dat niet zoveel uit?

To Beezze or not to Beezze

Pagina: 1