Toon posts:

AGP gaat niet naar 8X en blijft Off

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje.

Ik heb een nieuw moederbord en videokaart, allebei zeggen ze AGP 8X te ondersteunen. Het gaat om deze 2:

- ASUS K8N-E Deluxe moederbord met nForce 3 250gb chipset
- Powercolor ATI Radeon 9600pro 258MB DDR
(Verder AMD 64bit 3000+ en 512 pc3200 ram)

Nou had ik vroeger een Geforce4 Ti4200 128mb ddr die AGP0 had, ik ehb alle nvidia drivers uninstalled.

En nieuwste ATI drivers geinstald, ik heb alles in de nieuwste bios versie geprobeerd, en ati SMARTGART om de AGP naar 8X te krijgen en AGP Write en Read aan maar niks lukte. Telkens bleef hij bij dxdiag en benchmarks AGP0 aangeven.

Heeft iemand een idee hoe ik de AGP naar 8X kan brengen en alles te halen uit mijn videokaart?

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 01:12:
Ik heb een nieuw moederbord en videokaart,
Nou had ik vroeger een Geforce4 Ti4200 128mb ddr die AGP0 had, ik ehb alle nvidia drivers uninstalled.
Hieruit concludeer ik dat je dus geen nieuwe install hebt gedaan. Omdat je waarschijnlijk windows draait is dat toch zeker aan te raden ivm met de mobodrivers.
Kans is groot dat als je deze hebt geinstalleerd het wel gewoon werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik niet vermelden welke OS ik gebruikte, maar is inderdaad Windows XP professional.

Ik ga hem nu opnieuw instaleren, thanks voor de raad.

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Terw_Dan schreef op 04 september 2004 @ 01:39:
[...]

[...]

Hieruit concludeer ik dat je dus geen nieuwe install hebt gedaan. Omdat je waarschijnlijk windows draait is dat toch zeker aan te raden ivm met de mobodrivers.
Kans is groot dat als je deze hebt geinstalleerd het wel gewoon werkt.
Klopt, chipset drivers installeren zal het verhelpen.

Ik kon ook geen 8x agp instellen zonder chipsetdrivers. Mocht het niet werken doe even een schone install van win xp, cker aan te raden bij een nieuw mobo.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Helder. Verder is dit echt een zoekertje, vrijwel iedere dag stelt iemand deze vraag...

Het antwoord (chipset drivers, DAN PAS VGA drivers :z ) is ook altijd hetzelfde

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.