Had lange tijd last van problemen met de backlight in mn tft-paneel (had achteraf te maken met scheurtjes in de video-kabel), ik kon dit lange tijd verhelpen door mn scherm naar voren of achteren te buigen of mn paneel uit en aan te zetten. Scherm was verder helemaal goed als de backlight eenmaal werkte.
Dit ging een tijd goed, maar een tijdje geleden kreeg ik de backlight met geen mogelijkheid meer aan. Heb de laptop toen weggebracht voor reparatie om de video-kabel te vervangen. Bij reparatie bleek dat niet alleen de kabel maar ook een onderdeel op het moederbord defect was (kan dit gekomen zijn door kortsluiting in de defecte kabel?).
Iig, heb nu relatief veel geld betaald voor een reparatie aan een laptop van 3,5 jaar oud, mobo en kabel zijn vervangen, maar nu loopt er een verticale witte band door mn scherm.
Ziet er als volgt uit, van rechts naar links:
1mm normaal beeld, 4mm wit, 1mm normaal, 1mm rood, verder is alles goed.
( lijkt me hetzelfde probleem als dit: Laptop TFT LCD met witte band
Volgens de reparateur kan dit alleen verholpen worden als ik het tft-paneel laat vervangen. Moet ik dit accepteren? Lijkt mij meer een gefaalde reparatie!
Dit ging een tijd goed, maar een tijdje geleden kreeg ik de backlight met geen mogelijkheid meer aan. Heb de laptop toen weggebracht voor reparatie om de video-kabel te vervangen. Bij reparatie bleek dat niet alleen de kabel maar ook een onderdeel op het moederbord defect was (kan dit gekomen zijn door kortsluiting in de defecte kabel?).
Iig, heb nu relatief veel geld betaald voor een reparatie aan een laptop van 3,5 jaar oud, mobo en kabel zijn vervangen, maar nu loopt er een verticale witte band door mn scherm.
Ziet er als volgt uit, van rechts naar links:
1mm normaal beeld, 4mm wit, 1mm normaal, 1mm rood, verder is alles goed.
( lijkt me hetzelfde probleem als dit: Laptop TFT LCD met witte band
Volgens de reparateur kan dit alleen verholpen worden als ik het tft-paneel laat vervangen. Moet ik dit accepteren? Lijkt mij meer een gefaalde reparatie!