Laptop TFT LCD met witte band

Pagina: 1
Acties:

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:05

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik ben an het knoeien met een laptop waarvan het LCD defect lijkt te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~inijman/tosibah.jpg

Ik heb alles los gehad en de connecties bekeken, maar alles lijkt goed vast te zitten. Ik kan het in een aantal stappen los halen: Scherm, voeding/voorversterker/omvormer scherm/videokaart. Alles zit keurig met connectoren vast. Misschien ga ik hem proberen aan te sturen vanuit mijn PC.

Iemand een iedeetjah waar die balk vandaan komt?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> VB

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Op woensdag 17 juli 2002 21:58 schreef superduper het volgende:
Ik ben an het knoeien met een laptop waarvan het LCD defect lijkt te zijn:

[afbeelding]

Ik heb alles los gehad en de connecties bekeken, maar alles lijkt goed vast te zitten. Ik kan het in een aantal stappen los halen: Scherm, voeding/voorversterker/omvormer scherm/videokaart. Alles zit keurig met connectoren vast. Misschien ga ik hem proberen aan te sturen vanuit mijn PC.

Iemand een iedeetjah waar die balk vandaan komt?
Jep, als er een witte balk verschijnt dan betekend dat dat de aansturing op dat gedeelte defect is, mogelijk door kabel breuk, of in het scherm zelf. Je kan het met een andere kabel proberen als je die hebt en anders heb je helaas pech.

PS welke type scherm is het ik herken hem niet zo snel.

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

stopt ie niet alle info wat normaal op heel scherm hoort op het 'zwarte' stuk???

iets meer info aub.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heej een 220 CDS! (of vergelijkbaar :P)
Daar heb ik er ook nog 2 van liggen (1 zonder beeldscherm)
Ik denk dat de lcd echt kaduuk is, ik had ook zoiets, alleen dan was de balk groen en vertikaal... :'(
(Tip. die dingen zijn makkelijk uit elkaar te halen en te spuiten :y)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:05

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
hmm, dat lijkt richting stort te gaan. Het zijn me ook iets te veel dunne draadjes om tussen de hoogspanning door een door te meten.

De resolutie van het scherm is in orde, er zit dus ook 'beeld' achter de balk.

Iemand nog een leuk idee om er wat leuks mee te doen?

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb er hier ook eentje eerst als testcase gespoten voordat ik de goeie ging mollen en die ligt hier nu te verroten..
Denk dat ik er ooit es 2 netwerkkaartjes in druk en als router firewall ga gebruiken, lekker klein!

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57
Mja, je kan er nog breedbeeld divXjes op kijken... :o
Pagina: 1