Toon posts:

[XP] Ziet hdd van 200gb als 133gb

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag op een beurs een maxtor hdd gekocht van 200GB en nu kom ik thuis en zie ik dat de instalatie van win xp pro die hdd ziet als een hdd van +-133gb. Ik heb het daarna geprobeert om die als slave in mijn andere pc te steken en toen werkte die wel als 1 van 200gb.

Ik heb met partition magiq de schijf gepartitioneerd en weer in andere pc gestoken en opnieuw geprobeerd

ik heb moeten alle partities verwijderen en een nieuwe moeten maken in mijn xp instalatie. Ik heb dus win xp geinstaleerd op die hdd in de hoop dat als de win instalties die zou formateren die toch zijn volledige capaciteit zou geven, maar tevergeefs.

Kent iemand dit probleem of weet iemand wat ik moet doen om de volledige schijf te benutten?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die was WOS is veel mooier: Windows Operated Systems - FAQ :)

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:26
Hier is een softwarepatch van Maxtor van, je kunt hem hier downloaden.

Oeps....a little too late...... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MasterMaceMichu op 07-11-2004 19:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows upgedate tot sp2 en ik heb maxblast geporbeert

met sp2 toont zegt hij nog steeds dat de hdd 127gig groot is en als ik opstart via de maxblast diskette zegt hij dat hij een bestand niet kan openen met als gevolg 'sytem halted'

hoe moet ik nu verder?

edit: big drive van maxtor doet ook niets.

Ik heb een asrock k7s8x moederbord met de laatste versie van de bios

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 22:05 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit staat toch echt duidelijk in de FAQ bij mijn weten.

Heb je al in XP bij Computerbeheer/Schijfbeheer gekeken wat daar aangegeven wordt?

ARME AOW’er

• St@m
  • Laatst online: 17:35

St@m

@ Your Service

Jumper eraf halen wil ook weleens helpen..

Is trouwens gewoon te vinden in de search em faq

[ Voor 39% gewijzigd door St@m op 07-11-2004 22:10 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Ik zal je eens uit je droom helpen:

Windows zal nooit maar dan ook nooit je volledige 200 gig in 1 keer zien.
Dit zal je alleen maar kunnen doen in: op "deze computer" staan, rechtermuisklik, beheren en dan vervolgens "schijfbeheer".

Ik zal je gewoon aanraden om XP op een 40gig partitie te installeren en de rest kan je partitioneren na installatie van service pack 1 of service pack 2. ( <- LET HIER GOED OP)
Dit omdat als je ooit een systemcrash krijgt, je vrolijk gewoon xp opnieuw kan installeren zonder heel veel data kwijt te zijn.

Je moet dus service packs ge-installeerd hebben wil je je volledig ruimte kunnen benutten.

Dit hierboven zo wel duidelijk? ;)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Eichii schreef op 07 november 2004 @ 22:16:
Windows zal nooit maar dan ook nooit je volledige 200 gig in 1 keer zien.
Dit zal je alleen maar kunnen doen in: op "deze computer" staan, rechtermuisklik, beheren en dan vervolgens "schijfbeheer".
Onzin.

Toevallig heb ik enkele weken terug 2 x 200 GB zonder enige probleem geplaatst en vanaf de XP CD een verse installatie gedaan waarbij beide volledig zijn geformateerd voor de volle capaciteit.

Later heb ik er een RAID1 van gemaakt waardoor ik een nieuwe XP installatie moest doen en weet je wat? Gewoon 200 GB zonder probleem.

ARME AOW’er

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Vreemd dan Eichii dat mijn XP Pro met SP2 wel keurig 200GB in een keer ziet, zelf al tijdens het booten van de CD. Het is inderdaad wel verstandiger om je XP op een aparte partitie op een dergelijke schijf te zetten, maar goed...

het kan ook nog een beperking van het mainboard zijn, als de IDE controller gewoon niet meer dan 133 GB ondersteunt...

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Guardian Angel schreef op 07 november 2004 @ 22:21:
Toevallig heb ik enkele weken terug 2 x 200 GB zonder enige probleem geplaatst en vanaf de XP CD een verse installatie gedaan waarbij beide volledig zijn geformateerd voor de volle capaciteit.
Weet je zeker dat jouw XP CD dan geen geslipstreamde SP1 CD was, of misschien een OEM CD (waar ook wat patches / hotfixes in geintegreerd waren)? :)

Microsoft documenteert namelijk zelf dat een standaard pre-SP1 XP niet met schijven overweg kan groter dan 137gb :)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik weet het heel zeker. Het vreemde was dat ik het nl. ook niet verwachtte en als het dan bij een herhaling van zetten nogmaals goed blijkt te gaan breekt ook mijn klomp.

Het is de originele CD (oem) uit 2002 dus zonder SP1 (of SP2) en het waren 2 spiksplinternieuwe HD's in gesealde verpakking. Ik heb er geen verklaring voor maar als het werkt werkt het. Kan er echt niets anders op zeggen.

Call me a lucky bastard. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 07-11-2004 23:15 . Reden: typo klasse 1 ]

ARME AOW’er

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

@ts

je moet de registry tweak nog doen denk ik

http://www.48bitlba.com/enablebiglba.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 07-11-2004 23:06 ]

Iperf

• Eichii
  • Laatst online: 04-09-2017
Ik wil reageren op de volgende mensen die zeggen dat dit niet kan, het kan niet tenzij je een gemodificeerde cd of geslipstreamde hebt.

Met een oude/normale cd kan het dus niet. (toch?)

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 19:10
ik heb identiek hetzeflde probleem met 2 Western digital schijven, in dos herkend ie hem ook als 133gb, het is zelfs zo, dat men 160 gb schijf (die in een andere pc zit)
die ik in die pc heb gezet die maar herkend tot 133, dat die mijn partitietabel heeft verklooid, resultaat: al mijn data verloren (heb het ondertussen gerecoverd)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Uiteraard zit ik me dus suf te piekeren waarom ik geen probleem had.

Zou het kunnen zijn dat het gebruik van S-ATA schijven, de daarbij behorende drivers en de in mijn geval verplicht aanmaak van een RAID array het probleem heeft omzeilt?

ARME AOW’er

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ik had het met me 120 gig die werdt herkent als 33 gig :9

En wat was het probleem......Bug van MAXTOR jumpertje moet er af wat niet aangegeven wordt :r

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Guardian Angel schreef op 07 november 2004 @ 23:00:
Ik weet het heel zeker. Het vreemde was dat ik het nl. ook niet verwachtte en als het dan bij een herhaling van zetten nogmaals goed blijkt te gaan breekt ook mijn klomp.
ik kan me ook niet herrineren dat ik ooit met dit probleem heb gezeten. . . . :?
hier ook s-ata op mobo raid controller :)
Pagina: 1