Toon posts:

Partitie terughalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo......ten eerste.......ik ben een sukkel!

Namelijk hierom:
Ik heb een AMD2000XP PC waar ik Windows XP Pro-SP2 op draai. Ik heb 2 harde schijven; een van 200GB en een van 120GB. Die van 200 GB is gepartitioneerd in C (20GB NTFS voor Windows), D (150GB Data NTFS) en die van 120GB NTSFS is gewoon E.

Voor de snelle rekenaar had ik dus op m'n HD1 nog 30GB unused space (hoorde eerst bij m'n windows partitie, maar had ik liever naar de Data partitie) ik had dus alle belangrijke data van D: naar E: gekopieerd.

Vervolgens heb ik via een Bootcd waar Partition Magic 7 op staat de D partitie gedelete en vervolgens weer aangemaakt, maar deze keer 180GB ipv. 150GB.

Wat blijkt nou toen ik windows opstartte en de boel controleerde.....................bleek het om de E: partitie te gaan ipv. de D: partitie. Ik heb dus gewoonweg de bestanden naar de verkeerde backup partitie gecopied. STOMSTOMSTOMSTOMSTOM

Ben al m'n data dus kwijt. Vervolgens heb ik weer partition magic 7 geboot, heb ik de net aangemaakte partitie gedelete en vervolgens de UNDELETE optie geprobeerd, wat er (wat ik al dacht maar toch wou proberen) in resulteerde dat ik m'n net verwijderde lege partitie weer terug kreeg.

Nou eindelijk de hamvraag; KAN ik m'n data terugkrijgen (voornamelijk MP3 collectie en gedownload spul, klinkt vrij triviaal, maar wel jaren gedownload om op te bouwen) of kan ik opnieuw beginnen met downloaden?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Uiteraard kun je het terugkrijgen; dat is een kwestie van kijken hoe andere mensen dat oplossen :) Een goed begin is waarschijnlijk Hoe krijg ik verloren gegane data terug?. Probeer in ieder geval zo weinig mogelijk op de schijf uit te voeren aangezien dat je data alleen maar om zeep kan helpen. Laat even horen hoe deze horrorstory afloopt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
Ik heb laatst ook door mijn domme toedoen backup gegevens 'verloren'. Maar met het programma GetDataBack for NTFS heb ik veel - met name de belangrijkste - gegevens terug kunnen krijgen.

Ik zou je dat programma zeker aanraden, het is simpel in gebruik etc. Je moet wel licensie voor hebben om de gegevens te kopieren. Als je dat niet hebt, kan je wel scannen naar de gegevens en zien wat je als het ware terug kan krijgen, maar je kan ze niet kopieren. Dus zorg ervoor dat je eerst een geregistreerde versie hebt alvorens je gaat scannen.

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

Topicstarter
Enkele programma's geprobeerd, maar ik kom niet echt veel verder (misschien door m'n geringe computerkennis).

Tot nu toe is volgens mij het probleem dat ik een nieuwe partitie (grotere dan de oude) van de (verkeerd) gedelete partitie EN de unallocated space heb gemaakt.

Als ik probeer de partitie te recoveren lukt dat wel, maar dan wordt de laatst aangemaakte (lege) partitie gerecovered.

Is er software/mogelijkheid om toch m'n oude partitie terug te krijgen desondanks dat ik er een andere partitie overheen heb gezet, waar ik zelf overigens geen bitje naar geschreven heb.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:58

Valkyre

Kitesurf FTW!

zoals gezegd prob eer Getdataback, let wel op dat je de NTFS of Fat 32 versie gebruikt, afhankelijk van wat je oude partitie was.

en getdata back dat zal zelf mijn zusje kunnen gebruiken!

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik gebruikt,

hij vond een stuk of 10 items (ben vergeten hoe ze precies genoemd waren), 4 met een geel puntje d'rvoor en 6 met een rode.

Verder waren het telkens 2 bestanden van gelijke grootte (dus eigenlijk 5 items gevonden), waarvan de grootste 175MB was en de kleinste 7MB. Vervolgens heb ik met die NTFS DiskExplorer van Runtime gekeken wat voor bestanden onder die items vielen en daar zat niets bij wat ik was kwijtgeraakt.

En wat ik verder met GetDataBack kan doen om m'n partitie terug te krijgen weet ik niet.

• nenne
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Hé Cusem,

Mij is 3 weken geleden iets soortgelijks overkomen, ik ben 4 jaren van documenten, afbeeldingen etc. verloren.

Ik heb het programma EasyRecovvery 6 gebruikt, waarmee ik toch een aantal belangrijke documenten terug heb kunnen vinden. De functionaliteit van dit programma is erg uitgebreid.

Ik heb het via een vriend verkregen, want ik kon het niet op internet vinden.

Als je er belang bij hebt, stuur me dan even een mailtje.

Suc6 ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies allemaal, maar heb ondertussen de pijp aan maarten gegeven en ben overnieuw begonnen met downloaden.

Waren gelukkig niet echt belangrijke bestanden. Documenten en foto's van digicam maak ik gelukkig regelmatig backups van.

Bedankt voor de informatie nog allemaal.
Pagina: 1