Toon posts:

[SmoothWall] Poorten openen voor DCC (mIRC)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een hardware firewall die SmoothWall Express 2.0 draait en ik ben hem nu aan het configureren. Zo kom ik bij het probleem dat ik vanaf een pc van mn netwerk niet meer kan downloaden via mIRC. Ik zou hiervoor poorten kunnen openzetten, maar het is nogal onmogelijk om de port-range van IRC-bots te raden en die dan in te voeren zodat ik bestanden kan ontvangen.
Het is dus ook niet mogelijk om alle poorten die mIRC nodig heeft automatisch open te zetten, aangezien de firewall op een andere doos in het netwerk zit en dus geen weet heeft van welke programma's ik draai om zo ineens al de nodige poorten te beheren. (Dus niet zoals in ZoneAlarm ff een groen vinkje zetten naast "mIRC" en de rest volgt automatisch... of zoiets)

Een oplossing izou zijn om een hele grote port range open te hebben op de hardware firewall en dan op de pc's in het netwerk nog eens met een software firewall te werken... Maar dat maakt die hardware firewall overbodig...

Mis ik iets bij SmoothWall? Mss andere oplossingen?
Heb hier weinig ervaring mee, ik doe dit gewoon om wat bij te leren, maar ik kan het dan maar beter goed doen ook.

Black Box

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Ik zou de oorzaak ergens anders zoeken, want ik heb in Smoothwall ook geen poorten opengezet, maar ik kan gewoon bestanden binnenhalen via DCC.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt dus niets veranderd aan standaard instellingen?
Hmm, wel, er is aan mn mIRC niets veranderd sinds voor de firewall, en sinds hij er is, kan ik niets meer krijgen. Logisch is dus dat het aan SmoothWall (lees: mijn config talenten) ligt. Altans, dat dacht ik... zou geen idee hebben van wat et wel kan zijn.

[edit]
Zou het heel mss iets te maken kunnen hebben met het feit dat DCC bij mij op "auto-get" en "auto-accept" staat? Omdat ik op deze manier zelf niet meer toestemming geef per bestand of het mag gedownload worden... (wild guess, maar is het enige wat in mij opkomt)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 23:55 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dat ligt niet aan je NAT Router/Bakkie maar aan je instellingen ;)
Hoe en wat precies weet ik allemaal niet maar dat kan je denk ik wel vinden met GooGle ofzo als je naar mIRC XDCC instellingen zoekt ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn weten zitten de instellingen in mIRC goed hoor (tenzij ik iets zou moeten veranderen door de aanwezigheid van de firewall nu)

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 23:57:
Bij mijn weten zitten de instellingen in mIRC goed hoor (tenzij ik iets zou moeten veranderen door de aanwezigheid van de firewall nu)
HuH :? Had je hiervoor dan een Kabel/ADSL (USB)Modem ofzo ?? Dan moet je denk ik wel dingen gaan veranderen ja... geef is meer info wat je had en wat je nu hebt ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Voor:
internet -> kabelmodem -> doos

Na:
internet -> Hardware firewall -> switch -> doos

mIRC instellingen zijn dezelfde gebleven
SmoothWall zorgt ook voor DHCP over netwerk pc's

• nero355

nero355

Dan moet je dus dingen aanpassen ja omdat je IP op je Netwerk kaart niet je Internet IP is :)

Hoe en wat zie Search en GooGle, hoewel ergens de optie "Get IP from Server" ook weleens zou kunne voldoen... ben niet zo bekend met dat gedoe maar weet wel dat een vriend van mij aardig wat minder legale zooi achter een NAT Routertje ermee download :D

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een aanmoedigende reactie >:)
Al bedankt, nu weet ik waar ik moet gaan zoeken :p

Ik laat nog iets weten als ik niet verder geraak.

• Hackykid
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 12:33
In mIRC kun je instellen welken poorten gebruikt worden voor dcc, en die moet je dan gaan forwarden.

Die poorten instellen in mIRC doe je bij tools->options->connect->options->advanced

edit: oh ja en inderdaad 'get ip from server' of 'lookup method: server' instellen in mIRC.

[ Voor 24% gewijzigd door Hackykid op 07-11-2004 00:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, dan heb ik mijn poorten, maar ik heb ook die nodig van de Bots waar ik van download.. toch?
En die heb ik dus niet

• Hackykid
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 12:33
Je hebt die poorten van die bots toch niet nodig, je moet gewoon zorgen dat al het inkomend verkeer op de dcc poorten doorgelaten word....

Verwijderd

Topicstarter
Heb klein testje achter de rug.
Die "get IP from server" heeftet em gedaan... logisch ook door die DHCP.
Bedankt :)
Pagina: 1