Alternatief voor RIS voor XP?

Pagina: 1
Acties:

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Ik ben opzoek naar een RIS programma voor windows XP omdat ik geen 2000 server of pc met dit OS heb. Iemand een naam of link?

Verwijderd

http://www.technet.com ?
En dan zoeken naar unattended installation? (Met diskette enzo).
Ook loopt er hier op GoT een topic over hoe je zelf een custom install CD kan maken die op alle pc's werkt.

• PeterEs
ik heb al zo'n unattendend install cd :) maar t probleem is, de pc's waar xp op moet hebben geen cd-rom/floppy drive....

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dan doe je een Network Install :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• PeterEs
en hoe doe ik dat? :|

• nero355

nero355

Ehh..... door in je BIOS in te stellen dat je LAN Boot Chip of iets dergelijks aan moet staan en dan moet je een andere PC door middel van het BOOTP(rotocol) soort Server toestand inrichten zodat de PC die Server kan vinden als hij opstart via die LAN BOOT functie ..... ofzo..... B)

Veel GooGlen/hier zoeken en je hebt het best snel voor elkaar ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• PeterEs
ja maar dan hep ik toch win 2000 server met RIS nodig? :+

• Eranum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:40

Eranum

geek!

Hoeft niet perse, met een netwerkbootdisk connecten naar een share op een server en vandaar uit de setup starten behoort ook tot de mogelijkheden. Meer info daarover vindt je op deze site.

Op die site staat het dan wel uitgelegd voor een installatie vanaf een 2000 server, maar heb het hier getest vanaf een XP-station.

Lama, geen floppy |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Eranum op 07-11-2004 00:01 ]

tää on taas niin tätä

• nero355

nero355

PeterEs schreef op 06 november 2004 @ 23:46:
ja maar dan hep ik toch win 2000 server met RIS nodig? :+
Ow hehe is dat RIS *SCHAAM* Maar ik zat dus aan een Linux bakkie te denken zowiezo :P

* nero355 leert weer is wat... het is laat he :+

[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 07-11-2004 00:02 ]

• PeterEs
tsja, maar ik zoek gewoon een programmatje voor XP

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
PeterEs schreef op 07 november 2004 @ 11:44:
tsja, maar ik zoek gewoon een programmatje voor XP
als je een 'kant en klaar progje zoek in de vorm van een .exe welke met een paar muisklikken te configgen is' dan heb je pech

je zult zelf aan de slag moeten met scripts een een tftp servertje (3com 3cdeamon bijvoorbeeld) om dit voor elkaar te maken

kost alleen wat moeite maar het kan, ik geloof dat elevator zon configje gemaakt had

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Werkt unattended.sf.net niet op die manier?
maar dan met een *nix based server?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• PeterEs
:| ik heb geen idee waar je het over hebt :?

Ik denk dat ik het hele remote install gebeuren maar vergeet en de schijfen gewoon even in een pc hang met cd-romspeler, daar de installatie start en bij de eerste reboot ze weer in de oorspronkelijke pc stop. Om voor 5 pctjes nou helemaal 200 server te gaan installeren en het hele gebeuren te configureren....
Pagina: 1