Mijn laptop maakt gebruik van een WLAN USB netwerkkaart om verbinding te maken met mijn PC (ook WLAN USB - beide met XP).
Hier in de buurt zijn nog twee draadloze netwerken, daarom heb ik in de lijst van beschikbare netwerken mijn netwerk (als enige netwerk) opgegeven in de lijst met "Voorkeursnetwerken".
Mijn eigen netwerk is dus computer-naar-computer, zonder AP. Beide andere netwerken maken gebruik van een AP, waarvan 1 met wep-beveiliging, en 1 zonder. Mijn netwerk gebruikt wep.
Om de een of andere reden meldt mijn PC zich altijd aan bij het verkeerde netwerk, ondanks de voorkeurlijst. Na elke sleep-modus moet ik handmatig verbinden met het juiste netwerk.
Ik gebruik de volgende instellingen:
- zelf IP adressen ingesteld
- desktop is internetserver/gateway
- laptop is client
- 'WLAN autom. configureren' staat aan
- alleen de (zelf ingestelde) SSID staat in lijst van voorkeursnetwerken
- gegevenscodering en netwerkverificatie staan aan
- bij te gebruiken netwerken staat 'alleen computer-naar-computer netwerken' (tijdelijke netwerken) aangevinkt
- "autom. verbinding maken met netwerken, ook als die niet mijn voorkeur hebben" staat UIT (maar dit is dus wel het probleem)
Wat kan er mis zijn - of heb ik iets verkeerd ingesteld?
Hier in de buurt zijn nog twee draadloze netwerken, daarom heb ik in de lijst van beschikbare netwerken mijn netwerk (als enige netwerk) opgegeven in de lijst met "Voorkeursnetwerken".
Mijn eigen netwerk is dus computer-naar-computer, zonder AP. Beide andere netwerken maken gebruik van een AP, waarvan 1 met wep-beveiliging, en 1 zonder. Mijn netwerk gebruikt wep.
Om de een of andere reden meldt mijn PC zich altijd aan bij het verkeerde netwerk, ondanks de voorkeurlijst. Na elke sleep-modus moet ik handmatig verbinden met het juiste netwerk.
Ik gebruik de volgende instellingen:
- zelf IP adressen ingesteld
- desktop is internetserver/gateway
- laptop is client
- 'WLAN autom. configureren' staat aan
- alleen de (zelf ingestelde) SSID staat in lijst van voorkeursnetwerken
- gegevenscodering en netwerkverificatie staan aan
- bij te gebruiken netwerken staat 'alleen computer-naar-computer netwerken' (tijdelijke netwerken) aangevinkt
- "autom. verbinding maken met netwerken, ook als die niet mijn voorkeur hebben" staat UIT (maar dit is dus wel het probleem)
Wat kan er mis zijn - of heb ik iets verkeerd ingesteld?