[WD Raptor] Mijn ervaring met WD Raptor op Asus A7N8X-E De L

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:03
Hallo, ik vond dat ik op tweakers maar weinig echte praktische ervaringen kon vinden over de WD Raptor. Vandaar dat ik heb besloten om hier mijn ervaringen neer te planten.

Heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en mijn A7N8X-X vervangen voor een A7N8X-E De Luxe. Het verwisselen van de CPU's en het inbouwen van de moederborden ging goed en het eerste keer opstarten ging goed. Helaas start ie nog niet door als ik ook de Promise SATA controller met twee Maxtor 250GB SATA in het bord prik maar dat zal wel met het juiste slot te maken hebben.

Ik heb geprobeerd XP te installeren met de Retestrak XP NL Unattended SP2 versie maar dat ging niet. Hij zocht naar de SI3112A-drivers die ook netjes op diskette stonden en hij zoch ook netjes op de A-drive maar hij kon ze toch niet vinden. Vermoedelijk verwachtte ie een bepaalde dir en ze stonden gewoon in de root. Toen maar de gewone Corporate versie gepakt en dat ging goed. Het installeren van XP ging volgens mij twee keer zo snel als normaal. Ben nu bezig om een DVD uit te pakken vanuit een RAR. Normaliter duurde dat tergend lang en zag je tijdsbalk niet lopen maar nu gaat dat echt snel. Volgens mij binnen twee minuten 4,3GB uitgepakt. Ga het binnenkort eens echt testen.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Verwijderd

http://www.hdtune.com/ hd tune
http://www.simplisoftware.../index.php?request=HdTach hd tach

Hiermee kun je goed prestaties van hds vergelijken

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:03
Het spijt me maar daar zijn genoeg vergelijkingen van te vinden maar niet van de gewone "gevoels-snelheid". Dat is misschien wel belangrijker dan al die synthetische tests.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 22:59
Heb je de nieuwste bios van het moederbord wel, laatst had ik ook zo'n pc hier staan (zelfde moederbord) die was ontzettend traag met opstarten van s-ata.

Nieuwe bios erin gezet en hij draait weer als de brandweer :9

[ Voor 7% gewijzigd door Roger_Rabbit op 06-11-2004 21:40 ]

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Welke WD raptor ? ;) ( 36 of 74gb ?)

Ik heb zelf de 36gb versie van de raptor alweer een tijdje, en gevoelsmatig werkt alles echt een stuk soepeler, een van me beste kopen voor me pc tot nu toe :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:45

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb ook al een half jaar een Raptor, de 36GB. Werkt stukken sneller dan een standaard Maxtor 120GB schijf, wat ik hiervoor had.

In het begin had ik zelfs 2 WD360GD's in RAID0, maar ik merkte in de praktijk weinig verschil, en ik vond één Raptor al snel genoeg, dus heb ik de 2e de deur uit gedaan.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=raptor]

Ervaringen te over :) Daarnaast zijn er ook nog de benchmarktopics:
OM FAQ - Grote benchmark topics
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.