FGA feedback topic

Pagina: 1
Acties:
  • 927 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Goeienavond :)

Aangezien Fotografie alweer bijna een jaar oud is als vast forum binnen HW, is het tijd geworden voor een feedback topic. Hier kan je al je feedback kwijt over de inhoud van Fotografie, de sticky's waaronder de policy, de must see, de tech faq en de koopadviezen :) Maar ook over eventuele dingen die missen, anders kunnen gaan, of juist complimenten dat het wel best gaat mag je hier plaatsen ;)

Mis je nog een bepaald type topics? Lenzen-info? Een sticky met links naar reviews over allerhande cams voor de handigheid? Zeg het maar, dit topic is ervoor :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:36
Ik ben heel blij dat het Fotografie-forum is opgezet. Dit is eigenlijk de enige reden waarvoor ik tegenwoordig nog op GoT kom (computers beginnen zo langzamerhand wel te vervelen).

Laatst was ik op zoek naar het cropfactor-verhaal voor iemand anders, maar kon het in de Technische FAQ zo 1-2-3 niet vinden. Misschien een idee om dat erin te zetten?

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Sowieso gaat er een uitbreiding van de technische FAQ komen, dus dat kunnen we dan mooi meenemen, tnx :). En ja, gezien de 'drukte' in het afgelopen jaar blijkt dat men toch best blij is met het Fotografie-forum, zoals je al zegt ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Mede door dit forum en Got >fotografie is mijn belangstelling met grote mate
toegenomen tot de digitale fotografie. En is mij de ruimte gegunt om me zelf een
eigen stijl aan te meten en dit te delen met alle andere hier. Eigenlijk kunnen we
niet meer zonder Toch !. Dus niet alleen dank aan de moderators maar ook aan ons zelf.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Niet echt een nuttige toevoeging aleen een complimentje, ik lurk graag in het Fotografie forum, in mijn ogen is het echt een waardevolle toevoeging aan GoT/

Ga zo door zou ik zeggen :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Erg leuk forum voor mensen die geld te veel hebben :+

Serieus:
Sfeer is goed, informatie is goed startpost zijn leuk en het niveau is ook goed :)
Kortom niets te klagen. Ik kom hier dan ook graag :)

Het enige wat ik nog mis is wat DiMension zegt, dus dat zal ik nog maar niet nog eens zeggen :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
Wat ik op zich nog wel zou willen zien is een (goed) topic of astrofotografie. Loop op zich wel met een ideetje daarvoor, maar ben nog niet zo heel goed thuis op het forum.

Wellicht in overleg met een van de modjes?

Verder vind ik het een goed forum; haal er veel info en tips uit, en ben al aardig eind op weg met leren hoe goed te fotograferen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Jeronimo78 op 05-11-2004 22:58 ]

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 19:45
lijkt me leuk om een dbase aan te maken waar alle users een beknopte review van hun cam (optioneel lens) kunnen neerzetten. ook met punten voor bepaalde categorieën ofzo. En als bepaalde mensen dezelfde cam hebben, word daar een gemiddelde ofzo van berekend.

Wat ook geinig is om dan meteen 1 of 2 beste foto's van die user's cam aan die korte review te koppelen. Zo krijg je een mooie 'sample gallery' van elke review/cam. Hoeft niet met lappen text, gewoon heel concreet; en ik denk dat het een mooie aanvulling in het forum kan zijn als mensen het massaal gaan doen. :o

Daar een sticky van maken zodat het geheel toegankelijk word voor iedereen hier \o/

[ Voor 48% gewijzigd door Silent Thunder op 05-11-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:11
een sticky van de maandelijke fotocontest stel ik voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62540

Enige reden dat ik op GoT komt is DPC en Fotografie.

Het is een goede toevoeging, en het niveau hier dwingt je om betere foto's te maken, anders kan je iets showen wel vergeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-07 08:08
marteltor schreef op 05 november 2004 @ 23:38:
een sticky van de maandelijke fotocontest stel ik voor :)
Tja, de contest... Mooie zaak. Maar. Er mist redelijk wat structuur aan. Zo is de externe contest-site redelijk onhandig en (subjectief dan) vind ik de contest niet al te uitdagend (niet dat er bijzonder mooie pics in komen) en niveauvol.

Maar voor de rest wel een knap stukje Got!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 11:02
Wat ik wel jammer vind is dat veel topic directe kopieën zijn van dpz topics. De replies zijn vaak zelfs van dezelfde mensen :o
Ik denk dan: open je topic op dpz of open je topic hier, maar niet precies hetzelfde topic op 2 fora waarvan de gebruikers elkaar voor het grootste deel ook nog overlappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-07 17:24
Sinds ik een beetje met GoT bekend begon te geraken heb ik deze sectie altijd wel blijven volgen, ook wel uit interesse in fotografie, maar zeker ook om het feit dat je hier altijd goede raad krijgt, mensen echt zeggen waar het op staat, ook al is dat natuurlijk niet altijd positief maar toch, je leert er iets uit en je kan er dan ook weer mee verder.

Persoonlijk vind ik soms wel dat sommige topics zeer technisch te werk gaan en dat als leek je soms gewoon niet meer kan volgen, dus misschien een "newb" guide en ook het verklaren van sommige technische termen zou altijd leuk zijn om ook in de FAQ terug te vinden. Maar wat we nu al hebben en de mensen die de moeite nu al hebben gedaan om toch al zeer veel in de FAQ te zetten, een dikke merci zou'k zo zeggen, want dat wordt misschien wel iets te weinig gezegd.

Voor de rest I LOVE THIS FORUM :D :D :D

[ Voor 14% gewijzigd door imp4ct op 06-11-2004 01:40 ]

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 14:11

breinonline

Are you afraid to be known?

Waar ik eigenlijk al lang naar op zoek ben is goede informatie over nabewerken van foto's. Er loopt een draadje over met tips & trucks, maar echt basisbewerking mis ik daarin. Ik vind het zelf nog erg lastig om een foto meer sprekende kleuren te geven of dat soort dingen. Ook over het correct nabewerken van een RAW plaatje zou ik graag wat vinden. Daar zie ik nu niets van op het forum, hoewel er zat mensen zijn hier die precies weten wat je moet doen. Misschien dat iemand daar een howto/FAQ voor kan schrijven?

Verder is dit een heel mooi sub-forum :>

[ Voor 6% gewijzigd door breinonline op 06-11-2004 09:43 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
I_M_P_A_C_T schreef op 06 november 2004 @ 01:38:
Sinds ik een beetje met GoT bekend begon te geraken heb ik deze sectie altijd wel blijven volgen, ook wel uit interesse in fotografie, maar zeker ook om het feit dat je hier altijd goede raad krijgt, mensen echt zeggen waar het op staat, ook al is dat natuurlijk niet altijd positief maar toch, je leert er iets uit en je kan er dan ook weer mee verder.

Persoonlijk vind ik soms wel dat sommige topics zeer technisch te werk gaan en dat als leek je soms gewoon niet meer kan volgen, dus misschien een "newb" guide en ook het verklaren van sommige technische termen zou altijd leuk zijn om ook in de FAQ terug te vinden. Maar wat we nu al hebben en de mensen die de moeite nu al hebben gedaan om toch al zeer veel in de FAQ te zetten, een dikke merci zou'k zo zeggen, want dat wordt misschien wel iets te weinig gezegd.

Voor de rest I LOVE THIS FORUM :D :D :D
Volgens mij is er al een Faq met technische informatie :?

[Edit]
Technische FAQ Fotografie <---- Hier

[ Voor 7% gewijzigd door Micha op 06-11-2004 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik vind het een leuk forum, en ik heb er heel veel van opgestoken.

Wat ik een nadeel vind is dat het een beetje een vergaarbak is met alles dat met fotografie te maken heeft. oftewel: jammer dat er niet een paar subfora zijn. Bijv. Ervaringen, Galerie's, technische vragen.

Sommige topic's zouden wel een sticker kunnen gebruiken zoals contest, trips en trics (ofzo) voor ps

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 11-07 22:29
Ik vind het een goede toevoeging aan GoT, het heeft mij zelf geholpen om meer met m'n camera in de weer te zijn. Vaak is het kijken naar alle geposte fotos en het commentaar goed voor de fotos die je maakt, want je merkt snel waar je op moet letten :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

Gewoon handig en leuk, als er een leuk topic draait maak je toch weer op een andere manier foto's, om iets waardigs in dat topic te showen (b.v. herst plaatjes). Na een dagje plaatjes schieten is het leuk om de mooiste te posten en er feedback over te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Misschien wat meer gegroepeerde topics, als ik nu kijk zie ik zo al 4 verschillende canontopics. Die kun je best samenvoegen tot 2, bv. Canon DSLR-topic en Canon Compactcamera-topic. Ofzo. Zelfde natuurlijk voor andere merken, maar Canon heeft hier de overhand.

En misschien wat meer showcases, minder techniekgeleuter, zou leuk zijn. :)
Verder is dit eigenlijk het enige forum waar ik nog actief ben op GoT, dus goed dat die er is gekomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-07 00:48
Ik vind het fotografie forum een goeie toevoeging aan GoT. Het is een van de weinige fora die in m'n AT staat.
Het is altijd interessant om eens het werk te kunnen zien van mensen die al veel gevorderder zijn met fotografie en waar je iets van kunt leren. Zowel de showcase topics als de eerder technische topics over fotografie (niet zo zeer over de camera zelf) interesseren me. (Het is nl. niet de camera die telt, maar diegene die 'm hanteert).

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

ik ga dit zeker eens lezen, aangezien ik misschien fotografie ga doen na mijn havo :)

misschien ergens een faq of iets dergelijks wat een opleiding fotografie inhoudt

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 06-11-2004 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
dawg: het samenvoegen van de Canon-topics die je noemt maakt ze lastiger te volgen, nu ze netjes over 1 bepaald segment gaan zijn het veel betere topics, anders loopt alles door mekaar. En bovendien lopen ze elkaar niet in de weg, Fotografie is niet zo heel druk :)

tomleeuw: over een paar subfora: dat wordt een beetje lastig, er zijn al behoorlijk wat subfora in Harde Waren natuurlijk ;)
breinonline schreef op 06 november 2004 @ 09:43:
Waar ik eigenlijk al lang naar op zoek ben is goede informatie over nabewerken van foto's. Er loopt een draadje over met tips & trucks, maar echt basisbewerking mis ik daarin. Ik vind het zelf nog erg lastig om een foto meer sprekende kleuren te geven of dat soort dingen. Ook over het correct nabewerken van een RAW plaatje zou ik graag wat vinden. Daar zie ik nu niets van op het forum, hoewel er zat mensen zijn hier die precies weten wat je moet doen. Misschien dat iemand daar een howto/FAQ voor kan schrijven?

Verder is dit een heel mooi sub-forum :>
Dit is zeker wel een idee ja, dit zal ik gaan bespreken met Pelle en Grrrrrene :)
Azrael schreef op 05 november 2004 @ 23:46:
Wat ik wel jammer vind is dat veel topic directe kopieën zijn van dpz topics. De replies zijn vaak zelfs van dezelfde mensen :o
Ik denk dan: open je topic op dpz of open je topic hier, maar niet precies hetzelfde topic op 2 fora waarvan de gebruikers elkaar voor het grootste deel ook nog overlappen.
Tja, daar kunnen de FG-moderators niks aan doen natuurlijk ;) Het staat iedereen vrij om een showcase-topic te openen dat aan de minimale eisen voldoet zoals in de FG-policy staat :)

Verder bedankt voor de complimenten mensen :> We houden FG expres zo 'vrij' mogelijk omdat dit 1 van de meest 'creatieve' subfora is op GoT ;) En om het gezellig en leuk te houden natuurlijk.

Overigens: voor de mensen waar ik niet direct op reageer: die reacties worden ook gewoon meegenomen in de feedback ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Remy op 06-11-2004 14:42 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18161

Ik zou wel wat meer foto's willen zien. Wat minder gebabbel over de features van de nieuwe canon, maar gewoon foto's.

Alle hardware zaken passen ook in de gadget talk, scanners, etc. Niet dat ik vindt dat die daar geplaatst moeten worden, maar de toegevoegde waarde van het forum is juist de foto's, en daar zou ik er dan graag wat meer van zien. (Ik ben nog zwaar ontevreden over mijn scanner en schiet alleen maar analoog, daarom ben ik zelf geen grote plaatjesposter, maar ik vindt het heel leerzaam om commentaar op foto's te zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Anoniem: 18161 schreef op 06 november 2004 @ 14:43:
Ik zou wel wat meer foto's willen zien. Wat minder gebabbel over de features van de nieuwe canon, maar gewoon foto's.
Idd. Dan hebben ze zo'n apparaat van E1000 en dan zie je alleen maar geblaat in die topics, wat niet slecht is, maar doe dan ook eens wat meer showen. :)

Ik heb er al eens n paar keer naar gevraagd; en dan komt dan een reply van jah maar iedereen heeft een andere lens. Nou jah, boeien? :P Dan noteer je de lens bij je foto. ;)

Wellicht daarom mijn idee hierboven voor een sample gallery per camera/lens ofzo. Wat meer concreet bewijs van wat een produkt kan. (wat natuurlijk niet zo is dat een sample alles wil zeggen over de cam)

[ Voor 17% gewijzigd door Silent Thunder op 06-11-2004 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Remy schreef op 06 november 2004 @ 14:39:
dawg: het samenvoegen van de Canon-topics die je noemt maakt ze lastiger te volgen, nu ze netjes over 1 bepaald segment gaan zijn het veel betere topics, anders loopt alles door mekaar. En bovendien lopen ze elkaar niet in de weg, Fotografie is niet zo heel druk :)

tomleeuw: over een paar subfora: dat wordt een beetje lastig, er zijn al behoorlijk wat subfora in Harde Waren natuurlijk ;)
[...]
Dit is zeker wel een idee ja, dit zal ik gaan bespreken met Pelle en Grrrrrene :)
Mooi zo!

Veel plezier @ je housewarmingparty ;) Je post de foto's toch wel?

Wat betreft de ervaringentopics met lenzen en toestellen: een database is leuk, maar vergt veel tijd en onderhoud. Bovendien hebben diverse andere sites dat al. Het zou leuk zijn als GoT zoiets ook van de grond krijgt, maar van mij hoeft het niet per sé.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
breinonline schreef op 06 november 2004 @ 18:47:
[...]
Mooi zo!

Veel plezier @ je housewarmingparty ;) Je post de foto's toch wel?

Wat betreft de ervaringentopics met lenzen en toestellen: een database is leuk, maar vergt veel tijd en onderhoud. Bovendien hebben diverse andere sites dat al. Het zou leuk zijn als GoT zoiets ook van de grond krijgt, maar van mij hoeft het niet per sé.
athlonkmf is ooit es met zo'n dbase aan de slag geweest om foto's te verzamelen van verschillende cam's van users hier. ik weet niet precies of dat al stil ligt of nog bezig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Ik bekijk practisch elke showcase.. Door het gebrek aan bandbreedte op mijn server kan ik geen/amper high-res foto's plaatsen, waardoor ik dán maar geen foto's plaats.

Zou het niet mogelijk zijn om bijvoorbeeld 5 mb aan ruimte p/p te vergeven na overleg met een modje oid? Dit is in ieder geval mijn belemmering om foto's te posten (wellicht dat ik over een maand toch een keer iets heb als, screw mijn datalimiet, maar toch..).

Verder ben ik zeer blij dat het er is gekomen, GoT is natuurlijk veel fijner dan een ander forum, dit is zeker waardevol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
http://www.imageshack.us/

o.a. jpg's, png's en gifjes kun je hier kwijt voor fileupload (tot 1024kb per file).

Misschien is de link handig om opgenomen te worden in de FAQ, aangezien veel mensen toch geen foto's posten omdat ze geen webspace hebben; terwijl er nog altijd pic upload sites bestaan.

[ Voor 68% gewijzigd door Silent Thunder op 06-11-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Ja, ik bedacht ook net dat dat bestond :P

Het zou inderdaad weer drempel-verlagend werken. Ik weet iig, dat jullie enkele van mijn foto's mooi zouden vinden, maar 't is er door de ruimte nog niet van gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
YouKnow schreef op 06 november 2004 @ 22:44:
maar 't is er door de ruimte nog niet van gekomen..
nou... nu kun je je dus uitleven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
YouKnow, over het faciliteren van webruimte is al eerder sprake geweest in oa FG en LA, maar uiteindelijk is eruit gekomen dat er genoeg al dan niet gratis sites zijn waar je een kleinere of grotere hoeveelheid foto's kan uploaden :)
breinonline schreef op 06 november 2004 @ 18:47:
....
Mja, we moeten gewoon eens kijken hoe de animo ervoor is, en hoe het precies in elkaar gaat steken als we er wat van gaan maken. Maar voor Fotografie zou het een leuke toevoeging zijn qua 'ervaringen met xxx-toestel of yyy-lens' :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07 17:08

Rudedadude

Maybe we were born to run

Het viel mij op dat de huidige faq's niet heel erg overzichtelijk zijn in wat ze te bieden hebben; een overzichtje bovenaan een sticky zou al wonderen doen.

verder ben ik het eens met eerdere opmerkingen dat een fotobewerkingsfaq wel goed zou zijn.

Verder is het de vraag wat men (jullie :) ) willen met het sub-forum. Verschillende keren wordt DPZ genoemd en wordt genoemd dat er meer foto's gepost moeten worden. DPZ kent echter een heel aantal verschillende categorieën met showcases, testcases, foto's die nog bewerkt moeten worden, etc. In vergelijking hiermee kent GoT alleen de showcase en gebeurt het dus ook wel eens dat mensen die een mindere serie posten dit ook hard te horen krijgen. Aan de andere kant is GoT (volgens mij) wel uitgebreider in het toestel-technische gedeelte en trekt ook wat meer een beginnend publiek.

Kortom wat zijn jullie plannen? Recht-zo-die-gaat (en waarom ook eigenlijk niet), of kunnen we ook nog feedback leveren op nieuwe plannen?

Verder vermaak ik me prima in dit sub-forum, aan mijn postings te zien ben ik hier zelfs het meest te vinden :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:18

Pelle

🚴‍♂️

Rudedadude schreef op 08 november 2004 @ 18:44:
Verder is het de vraag wat men (jullie :) ) willen met het sub-forum. Verschillende keren wordt DPZ genoemd en wordt genoemd dat er meer foto's gepost moeten worden. DPZ kent echter een heel aantal verschillende categorieën met showcases, testcases, foto's die nog bewerkt moeten worden, etc. In vergelijking hiermee kent GoT alleen de showcase en gebeurt het dus ook wel eens dat mensen die een mindere serie posten dit ook hard te horen krijgen.
Tsja, DPZ is nou eenmaal een fotografie forum. Dus dat ís gewoon een stuk uitgebreider. Het niveau daar ligt ook 3 treetjes hoger dan hier op GoT; het is een nobel streven om hier met z'n allen ook ooit dat niveau te halen, maar als je realistisch bent dan is dat natuurlijk onhaalbaar.
En wat betreft mensen die hard te horen krijgen dat hun serie 'minder' is: terecht. Leer maar eens kritisch op je eigen werk te zijn. Als je dat niet bent dan krijg je dus de wind van voren, en daar kun je dan heel moeilijk om gaan zitten doen of juist er van leren en de volgende keer dingen anders aanpakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:18

Pelle

🚴‍♂️

Remy schreef op 06 november 2004 @ 14:39:
Als ik tijd heb deze week dan wil ik er wel eens naar kijken, misschien dat ik een aardige howto in elkaar kan draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Pelle schreef op 09 november 2004 @ 09:38:
[...]

En wat betreft mensen die hard te horen krijgen dat hun serie 'minder' is: terecht. Leer maar eens kritisch op je eigen werk te zijn.
Daar ben ik het mee eens. Je moet leren omgaan met kritiek, en blijkbaar zijn er een hele hoop mensen die dat niet kunnen. (Het moet natuurlijk wel gefundeerde kritiek zijn, en niet gewoon 'afkraken').
Het is pas als je kritisch bent, dat je beter kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07 17:08

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ben ik het opzich mee eens, je moet kritiek kunnen ontvangen, maar punt is dat er op het moment geen tussenstap is tussen een showcase en niets, terwijl sommigen wellicht nog niet in staat zijn om showcase-waardig materiaal te schieten. Juist in zo'n geval kan een plek waar je toch wat foto's kunt posten en daarop commentaar kunt ontvangen heel nuttig zijn. Zowel op fototechnisch als nabewerkingsgebied.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-07 14:50

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Raw. Wat is het voordeel
Lijkt me een leuke voor de tech-faq.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-07 09:48

Ursamajor

Astrofotograaf

Jeronimo78 schreef op 05 november 2004 @ 22:56:
Wat ik op zich nog wel zou willen zien is een (goed) topic of astrofotografie. Loop op zich wel met een ideetje daarvoor, maar ben nog niet zo heel goed thuis op het forum.

Wellicht in overleg met een van de modjes?

Verder vind ik het een goed forum; haal er veel info en tips uit, en ben al aardig eind op weg met leren hoe goed te fotograferen :)
Vertel je idee eens! Ik kan namelijk nog wel wat info over astrofotografie geven, aangezien het een van mn hobbies is. Op mn site staan ook een aantal foto's die ik heb gemaakt in de loop der tijd.

Gadgets FTW!

• Remy

Remy

Topicstarter
We gaan met de ideetjes en tips aan de gang, als we eruit zijn zullen we de resultaten laten weten, of jullie merken ze vanzelf ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Ursamajor schreef op dinsdag 09 november 2004 @ 16:47:
[...]

Vertel je idee eens! Ik kan namelijk nog wel wat info over astrofotografie geven, aangezien het een van mn hobbies is. Op mn site staan ook een aantal foto's die ik heb gemaakt in de loop der tijd.
Ik zat te denken aan een topic waarin bijv aan het begin van de maand een overzicht (agenda) van de astro gebeurtenissen van die maand staan (zou bijv voor deze maand de samenkomst van Jupiter Maan en Venus in hebben gestaan, als mede de sterrenregen. Mensen kunnen dan foto's in dit topic posten die daar over gaan. In het topic kan dan ook achtergrond info worden gepost.

Een beetje zoals deze tread maar dan meer algemeen

------- toevoeging --------

Een ander idee is om een beginners topic te maken. Hier kunnen mensen hun beginners foto's plaatsen, waar dan mensen comments op kunnen plaatsen. Over het algemeen is er nu niet echt plek voor beginners. Omdat het niveau van [Fotografie] zo prettig hoog ligt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Jeronimo78 op 13-11-2004 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-07 14:50

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Jeronimo78 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 18:17:
[...]

Een ander idee is om een beginners topic te maken. Hier kunnen mensen hun beginners foto's plaatsen, waar dan mensen comments op kunnen plaatsen. Over het algemeen is er nu niet echt plek voor beginners. Omdat het niveau van [Fotografie] zo prettig hoog ligt :)
Verder gaande op bovenstaande gedachten.
Twee FG's fora, in de 1e heeft iedereen toegang. De 1e is meer tecg. De tweede is meer Showcase minded. In de 1e kun je toegang verdienen in de tweede.
It is just an idea

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

Jeronimo78 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 18:17:

Mwa....

in Maart van dit jaar wist ik nog bijna niks van fotografie. Ik ben gewoon begonnen met het lezen van een basic tutorial (gewoon even opzoeken op internet) en de FAQ in FG, zodat je weet wat diafragma, sluitertijd, ISO, en weet ik wat al niet meer inhoudt... en dan van daaruit verder. Het is voor een groot deel gewoon zoekwerk. In een beginnerstopic worden meestal maar simpele vragen gedumpt door mensen die een pasklaar antwoord willen zonder te zoeken...

(Niet dat ik zo onbehulpzaam ben, in tegendeel; maar als je je een beetje fatsoenlijk inleest, is FG echt wel toegankelijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Pelle schreef op dinsdag 09 november 2004 @ 09:38:
[...]

En wat betreft mensen die hard te horen krijgen dat hun serie 'minder' is: terecht. Leer maar eens kritisch op je eigen werk te zijn.
En wie bepaald dat? Fotografie draait om gevoel vertaald naar beeld. En gevoelens zijn altijd verschillend.

Ok, ik snap dat belichting e.d. enigzins in orde dienen te zijn, maar de rest? Daar is geen maatstaf voor. En ik denk dat je die ook niet voor anderen kunt bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-07 09:48

Ursamajor

Astrofotograaf

Op www.dekoepel.nl kun je een boek bestellen (ook bij de betere boekhandel te koop) genaamd: Sterrengids 2005. Hierin staan allerlei interessante bezienswaardigheden, tips om te observeren en te fotograferen. Voor 24 euro, een koopje voor iets dat je heel vaak zult lezen.
Op www.skymap.com kun je een digitale sterrenkaart downloaden (versie 10) Echter deze is 30 keer te gebruiken, dus zou ik ff googelen naar versie 8 of 9 (smp8eval.exe). Hiermee kun je kaarten uitprinten voor jouw lokatie, vreeselijk inzoomen, voor en achteruit in de tijd...

Maargoed, alle astrofotografie tips kunnen we wel eens in een topic zetten ála leidraad, met alle tips in 1 post, omdat het anders een rommeltje wordt.

Alvast een idee voor december:

Meteorenzwerm Geminiden komt op 12 t/m 15 december weer voorbij. Het radiant bevindt zich in het sterrenbeeld tweelingen nabij castor. Het maximum van 120 per uur is te zien op 13 december rond 19:00 uur. Het radiant is dan net opgekomen. Echter de meeste meteoren zijn enkele uren later te zien als het radiant hoger staat. Het is dan ook nog eens nieuwe maan, dus die zal alvast niet storen.
Stel je camera in op oneindig en een zo groot mogelijk diafragma (f2.0 bijvoorbeeld). Sluitertijd kun je zelf bepalen, het is maar net wat je mooi vindt. 30 seconden tot een minuut voor kleine sterrensporen of 5 minuten en langer voor lange sterrensporen. Iso kun je instellen op een die je bevalt qua ruis. 200 of 400 ASA geven al een mooi resultaat om ook de wat zwakkere meteoren te vangen.
(bron: Sterrengids 2004)

Succes alvast!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Even een update'je: de technische faq gaat geupdate worden met een aantal zaken waaronder cropfactor e.d. dingen, en er komt wellicht een astro-fotografie topic, dat moeten we nog even verder bespreken :)
dawg schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:06:
[...]

En wie bepaald dat? Fotografie draait om gevoel vertaald naar beeld. En gevoelens zijn altijd verschillend.

Ok, ik snap dat belichting e.d. enigzins in orde dienen te zijn, maar de rest? Daar is geen maatstaf voor. En ik denk dat je die ook niet voor anderen kunt bepalen.
Die maatstaf is er wel, en dat is wat algemeen onder 'mooi' en 'kwaliteit' wordt verstaan. Smaak en stijl zijn hardstikke persoonlijk natuurlijk, maar er is ook bekend wat men in het algemeen wel mooi en leuk vindt ;) De kracht van een eigen stijl en gevoelens zoals jij noemt moeten ook goed uit de verf komen in een nette foto, anders vindt niemand het wat.
Tukk schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:03:
[...]

Twee FG's fora, in de 1e heeft iedereen toegang. De 1e is meer tecg. De tweede is meer Showcase minded. In de 1e kun je toegang verdienen in de tweede.
It is just an idea
Op dit moment is Fotografie nog niet zo heel druk dat het nu al opgesplitst hoeft te worden in een tech-deel en een showcases-deel, dit is echter wel een optie die we in't achterhoofd houden voor in de toekomst :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:20
Remy schreef op maandag 15 november 2004 @ 08:57:
Even een update'je: de technische faq gaat geupdate worden met een aantal zaken waaronder cropfactor e.d. dingen, en er komt wellicht een astro-fotografie topic, dat moeten we nog even verder bespreken :)
Gaat één iemand dat doen? Of komt er ook een soort van WIKI mogelijkheid (Zoals bij de FAQ van SA).

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Tukk schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:03:
[...]

It is just an idea
Vind ik geen goed idee. Je leert ook zelf betere foto's maken door het werk te bekijken van andere mensen (die beter zijn dan jezelf).
Je doet inspiratie op, ziet goede foto's, ontdekt waarom deze foto's goed zijn, etc... Dat is veel belangrijker als je geinteresseerd bent in fotografie dan alle technische snufjes van je camera. (Je moet natuurlijk wel je camera kennen en beheersen als je goeie foto's wilt schieten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
^^^ ohja, over dat toegang verdienen: daar beginnen we sowieso niet aan wat FG betreft, àls het ooit opgesplitst gaat worden in techtalk en showcases :)
SysRq schreef op maandag 15 november 2004 @ 09:07:
[...]

Gaat één iemand dat doen? Of komt er ook een soort van WIKI mogelijkheid (Zoals bij de FAQ van SA).
Voorlopig zijn G5r en ik daarmee bezig, een eventuele WIKI kunnen we later naar kijken :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Remy schreef op maandag 15 november 2004 @ 09:17:
Voorlopig zijn G5r en ik daarmee bezig, een eventuele WIKI kunnen we later naar kijken :)
ok.
Misschien een gedeelte over fotografie-boeken toevoegen? Op dit moment is er redelijk veel informatie op inet te vinden, maar soms is een boek toch handiger/makkelijker.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Goed punt SysRq :) Ik heb zelf wel wat (recente) digi-foto boeken liggen, maar als anderen hier in FG fotografie-boeken hebben die ook in de huidige tijd nog bruikbaar/handig zijn hoor/lees ik het graag, met een korte beschrijving ;) Dan kan dat ook in de FAQ worden gezet :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Remy schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:01:
Goed punt SysRq :) Ik heb zelf wel wat (recente) digi-foto boeken liggen, maar als anderen hier in FG fotografie-boeken hebben die ook in de huidige tijd nog bruikbaar/handig zijn hoor/lees ik het graag, met een korte beschrijving ;) Dan kan dat ook in de FAQ worden gezet :)
Waar wil je die titels ?
Ik heb onlangs 'National Geographic Fotogids' oid gekocht, wat wel een interessant boekje is.
(Dingen zoals scherptediepte, 'gulden snede', compositorische technieken, licht, etc... komen aan bod).
Ik zal thuis eens de juiste gegevens van dat boek opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Mag gewoon hier in dit topic whoami, maar als je zin hebt om te mailen of me op icq lastig te vallen, dan mag dat ook :>

Over fotografietips gesproken: ik zal ook een zut links in de faq zetten naar basis-kennis pagina's op foto'sites omtrent digi, fotoprincipes en composities en weet ik wat al niet :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Misschien kan ik hier beter een moderator over emailen maar waarom bestaat er niet een topic waar je foto's kan neerzetten die los showcase waardig zijn maar omdat je er neit genoeg voor een showcase heb je er niet een showcase van maakt.

Dus een soort topic waar je foto's kan zetten die je dan waar andere dan commentaar op kunnen geven..

Heb namelijk het gevoel dat veel mensen dat hier missen en daar maar wat foto's bijelkaar schrapen om een showcase te openen.

[ Voor 18% gewijzigd door Micha op 04-02-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

MicDis schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:50:
...
Heb namelijk het gevoel dat veel mensen dat hier missen en daar maar wat foto's bijelkaar schrapen om een showcase te openen.
Dat kan toch gewoon in 1 van de vele cameratopics, of bedoel je meer een algemeen dump hier je foto voor commentaar topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Anoniem: 19894 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:00:
[...]

Dat kan toch gewoon in 1 van de vele cameratopics, of bedoel je meer een algemeen dump hier je foto voor commentaar topic?
Ja zoiets. Maar dan wat subtieler dan "Dump" :P De foto's meoten dus wel van enige kwaliteit zijn.

Het is juist zo verwelend (vind ik dan :P) dat alle foto's waar iemand commentaar over wil nu verspreid worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

MicDis schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:15:
[...]

Ja zoiets. Maar dan wat subtieler dan "Dump" :P De foto's meoten dus wel van enige kwaliteit zijn.

Het is juist zo verwelend (vind ik dan :P) dat alle foto's waar iemand commentaar over wil nu verspreid worden....
Ik vond hier nog een draadje over:

Een "geef commentaar" topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Nooit iets van gekomen dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
MicDis schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:49:
[...]

Nooit iets van gekomen dus :/
Misschien omdat ik dat Een "geef commentaar" topic toen gemist had ;)

Een dergelijk topic zie ik zelf wel zitten, maar het moet dan geen 'hier dump ik ff mijn foto's' topic worden, zoals hierboven al wordt gezegd :) Ik zal dit eerst nog even overleggen met de andere FG-heren, voordat er een definitief besluit wordt genomen.

Ohja, nu deze toch gekickt is: binnenkort komt er een geheel vernieuwde Fotografie FAQ aan ;) Als je dus nog dingen hebt zoals fototips, links, of zaken waarvan je denkt: die moeten in de FG FAQ: zet ze in dit topic, dan kijk ik of ik ze mee kan nemen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Remy schreef op maandag 07 februari 2005 @ 08:36:
Ohja, nu deze toch gekickt is: binnenkort komt er een geheel vernieuwde Fotografie FAQ aan ;) Als je dus nog dingen hebt zoals fototips, links, of zaken waarvan je denkt: die moeten in de FG FAQ: zet ze in dit topic, dan kijk ik of ik ze mee kan nemen :)
Ik ben zelf een site aan het opzetten waar ik voor de beginnende fotograaf artikelen op zet hoe bepaalde dingen aan te pakken. Zijn zulke "tutorials" niet wat voor hier in FG?

Ik persoonlijk vind zulke artikelen altijd vrij leerzaam (ben ook nog maar een rookie :) ) en daarom schrijf ik in die artikelen ook hoe ik het zelf ervaren heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 13:18

Zoefff

❤ 

Zo'n "Losse Foto's" topic zie ik ook zeker zitten. Ik heb nu wel eens platen die de moeite waard zijn om te laten zien, meestal zet ik die in het D70 topic, of laat ik ze helemaal niet zien. Denk dat er best leuke dingen tevoorschijn komen in een topic waar je rustig losse foto's neer kan zetten :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Remy schreef op maandag 07 februari 2005 @ 08:36:
[...]
Misschien omdat ik dat Een "geef commentaar" topic toen gemist had ;)

Een dergelijk topic zie ik zelf wel zitten, maar het moet dan geen 'hier dump ik ff mijn foto's' topic worden, zoals hierboven al wordt gezegd :) Ik zal dit eerst nog even overleggen met de andere FG-heren, voordat er een definitief besluit wordt genomen.
.....
De titel moet dan ook iets worden van "Show hier je aparte [Showcase] foto's" Hopelijk zorgt dit er voor dat het wat minder Dump hier je foto's wordt.

Al over gehad trouwens?
Verder is het trouwens handig om in de nieuwe Faq de link naar de raw inport updater van PS te zetten. Deze dus : http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=2701

[ Voor 8% gewijzigd door Micha op 07-02-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Staat de nieuwe FG faq al ergens (als proef) online? Vind het eventueel wel leuk om hem door te lezen op foutjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

Ideetjes:

FAQ wat meer uitbreiden met voorbeeld foto's, zoals bijvoorbeeld een "goed" en "fout" voorbeeld, verschillende ISO waardes, sluitertijden, gewoon, om zo de beginner kennis te laten maken met handmatig fotograferen. Want veel mensen blijven toch hangen bij de "auto" knop, want men heeft geen idee wat er nu werkelijk mogelijk is!

Ook zie ik er iets voor om dus een topic te maken met losse foto's, wat ik dan wel graag zie, is dat met een verhaalte moet vertellen over de foto zelf, wie wat waar hoe en wanneer zijn perfecte vragen daarvoor! Wie schoot de foto? Wat staat er op de foto (ja kan je zien, maar vertel eens wat meer)? Waar is de foto genomen? Hoe is de foto genomen (instellingen!), en wanneer is de foto genomen?

Ik wil best wel eens wat dingen schijven voor de FAQ hoor, als daar vraag naar is :) Zelf ben ik beginnend fotograaf (amateur ja!), en binnenkort heb ik dan ook mijn eerste "probeer" camera, om eens met te gaan experimenteren.

Misschien is het ook wel leuk om een soort "leer proces" op te starten, met bijvoorbeeld opdracht foto's. Oftewel, iemand kiest een onderwerp, en we gaan dat vervolgens allemaal op de foto zetten. De beste foto(graaf!) mag dan weer een nieuw topic openen met een nieuw onderwerp. Daarbij kunnen we het leer proces toepassen, bijvoorbeeld, nachtfotografie (met lange sluitertijden). Vast wel interessant voor de beginners, die weer kunnen leren van de semi-professionals hier. Zo til je toch jezelf naar een hoger nivo, óf help je anderen.

Mijn duit in het zakje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een tijd terug 's een stukje over cropfactors geschreven en hoe ze je foto's beïnvloeden. Dat zal iig een van de dingen zijn die toegevoegd gaat worden. Verder lijkt me een tutorial-achtige FAQ ook leuk, met inderdaad foute en goede instellingen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Remy of andere moderator,

Ik vroeg me af hoe het staat met het discusseren over het "Post hier je losse [Showcase] foto's" topic.

Ik kan eventueel wel een startpost maken. met daarin wat er wel en niet voor foto's gezet mogen worden enzo.

[ Voor 21% gewijzigd door Micha op 09-02-2005 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
MicDis, veel geduld heb je niet hè ;) Maar het topic is er: Post je solo showcasefoto's! :)
Verder lijkt me een tutorial-achtige FAQ ook leuk, met inderdaad foute en goede instellingen.
Zoiets ben ik in elkaar aan het zetten ja :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

Hulde voor Remy!

Heb dat altijd al willen zien :) Goed en fout, maar nooit naar gezocht. Aangezien mijn camera volgende week binnen komt, ga ik fijn lezen als beginner :P

Misschien ook leuk om daarna (voor iemand met veeeel vrije tijd) eens een FAQ te maken over bijvoorbeeld Photoshop filters, dat je bepaalde kleuren kan maken, effecten kan doen, weet ik het allemaal :) Ook altijd leuk om je foto na te bewerken en nét dat beetje extra te geven. Of ga ik nu te ver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Mooie nieuwe faq! Top! :)

Aantal opmerkingen:
Een FAQ is meestal in de vorm van vragen (Vandaar Frequent Asked Qu.) Dit is meer een verklarende woordenlijst.
Er is nogal wat discussie of NiMH batterijen nu wel of niet een geheugeneffect hebben, maar dat effect is waarschijnlijk verwaarloosbaar.
Misschien een uitleg erbij wat dat geheugeneffect precies is?
Het voordeel van deze accu's is bovendien dat ze vaak vrij snel op te laden zijn. Bovendien loopt Li-ion ook bijna niet leeg, dus als je ze 's een paar maanden in de kast hebt laten liggen, zijn ze nog steeds klaar voor gebruik. Tevens zijn Li-ion accu's erg snel op te laden, soms zelfs binnen een uur).
Vet = dubbel. :)
Bijna elke digitale camera gebruikt tegenwoordig de Exif standaard. Maar nu de vraag, hoe lees ik de informatie uit :?
Smiley wordt niet geparsed.
Voor meer informatie over spiegellenzen en het missende (copyrighted ;)) plaatje hierboven,
Smiley wordt ook niet verwerkt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Fotografie policy:
Gebruik de search binnen FG en GT.
Blauwe linkkleur.
Gebruik de search binnen FG en GT.
en
Vergeet niet de Technische FAQ Fotografie door te nemen
niet vet. De andere punten wel. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
SysRq schreef op maandag 07 maart 2005 @ 12:03:
Mooie nieuwe faq! Top! :)

Aantal opmerkingen:
Een FAQ is meestal in de vorm van vragen (Vandaar Frequent Asked Qu.) Dit is meer een verklarende woordenlijst.

[...]

Misschien een uitleg erbij wat dat geheugeneffect precies is?

[...]

Vet = dubbel. :)

[...]
Smiley wordt niet geparsed.

[...]

Smiley wordt ook niet verwerkt.
Allemaal aangepast, op dat FAQ/begrippenlijst geval na. Persoonlijk til ik daar niet zo zwaar aan, alle kopjes kun je als vragen schrijven, maar dat doet niets af aan de informatie in de FAQ/begrippenlijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Net even de nieuwe FAQ gelezen (noujah, delen ervan). En ziet er goed uit. Helder en uitgebreid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Ik zie net dat er voor de testcases geen max thumb grote staat vermeld, ik neem aan dat het zelfde geld als voor showcases? (100 kb dus?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Grrrrrene schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:23:
[...]

Er staat een topic in FG, [rml][ Fotografie] feedback topic[/rml] , waarin je je input kwijt kunt. Deze punten zal ik meenemen in de FAQ, waar ik meteen die tip in zal zetten: als je wat mist of ergens een fout ziet, zeg het ff in het input topic :)

Edit: Heb je suggesties op de todo list gezet :)
Ok dan gaan we hier verder. Het is misschien voor een beginner ook wel handig om iets over dead/hot pixels te vertellen.

Wat informatie over flitsers, zoals een omnibouncer, eerste en tweede curtain.

En misschien een lijstje met wat welke term betekend.
Zoals pannen, IS, BSS, Panorama foto, onderwaterhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Het linkje naar de technische FAQ in Fotografie Policy klopt niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Koopadviezen

Eigenlijk vanaf het stuk "Ja!!! Ik heb een digicam! Ik wil m'n kunsten tonen!". Hoort dit niet in een andere faq of policy? Dat gedeelte heeft namelijk niets meer met de koopadviezen te maken, maar met de algemene fotografie-policy. :)
Het overlapt in ieder geval met een gedeelte uit de faq.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik heb de FAQ ook maar eens doorgelezen. Het valt mij op dat er bijna niets wordt gezegd over lichtmeting. Daarnaast mis ik de regel van drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
justawitte schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:08:
[...]

Ok dan gaan we hier verder. Het is misschien voor een beginner ook wel handig om iets over dead/hot pixels te vertellen.

Wat informatie over flitsers, zoals een omnibouncer, eerste en tweede curtain.

En misschien een lijstje met wat welke term betekend.
Zoals pannen, IS, BSS, Panorama foto, onderwaterhuis.
Toegevoegd op nieuwe todo lijstje, net de oude afgewerkt.
breinonline schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 14:01:
Het linkje naar de technische FAQ in Fotografie Policy klopt niet meer :)
Aangepast, bedankt voor het melden.
SysRq schreef op maandag 21 maart 2005 @ 11:05:
Koopadviezen

Eigenlijk vanaf het stuk "Ja!!! Ik heb een digicam! Ik wil m'n kunsten tonen!". Hoort dit niet in een andere faq of policy? Dat gedeelte heeft namelijk niets meer met de koopadviezen te maken, maar met de algemene fotografie-policy. :)
Het overlapt in ieder geval met een gedeelte uit de faq.
Klopt, we gaan ook proberen dat wat gestructureerder op te zetten, maar voorlopig staat het dan maar ff dubbel, kan nml geen kwaad :)
Anoniem: 22659 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 11:25:
Ik heb de FAQ ook maar eens doorgelezen. Het valt mij op dat er bijna niets wordt gezegd over lichtmeting. Daarnaast mis ik de regel van drie.
Dat staat nog op de todo list :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Niet online
Ik mis bij de faq óf de ts van het centrale objectieven topic nog een aantal links van goede review sites. Als ik de diverse topics doorspit, vind ik ze wel, maar het lijkt mij handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Kick.

Wat is er gebeurt met het must-see topic? Het staat niet meer tussen te sticky's, en ik kan het ook niet vinden als ik op "must see" zoek met als topicstarter Remy. Bij het linkje in de startpost van dit topic krijg ik een error voor m'n neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ik heb die sticky tijdelijk weggemikt, omdat ik er a) een mooie nieuwe voor in de plaats wil maken en b) ik niet de tijd heb om hem bij te houden op dit moment :)

Binnen een paar weken zal hij terugkomen, uitgebreider en geupdate naar v2.0 ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Jammer, ik wou hem namelijk geven aan een vriend die momenteel ook helemaal warmloopt voor fotografie :)

Komt wel over een paar weken dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ik wel de oude wel even terug zetten hoor :> Hier is tie weer: Must see in Fotografie - *update 02-02-2005* :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Dank! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 11-07 22:29
Remy, lees jij je mail @tweakers.net wel us? Ik heb je gemaild en nog geen reply :P

|>

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.