[XP] Geluid kraakt en stottert bij belasting

Pagina: 1
Acties:

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 10:52
***** Dit probleem is opgelost *******

Laatst was ik aan het gamen en gebruikte ik tegelijkertijd Ventrilo, een praatprogramma. Een soort Teamspeak.
Toen crashte Ventrilo met de mededeling dat de DirectSound was gecrashed.
Ik dacht: "geen probleem ff rebooten en dan werkt het weer." Dat heb ik gedaan maar toen ik een programma startte terwijl ik naar muziek luisterde hoorde ik de muziek kraken en stotteren.

Om dit te verhelpen ben ik in veilige modus opgestart en daarin heb ik de audio drivers verweiderd (Realtek ALC650 dirivers: a3.64). Toen heb ik weer opnieuw opgestart in Safe Mode met netwerkdinges. En toen heb ik nieuwe drivers van de realtek site gehaald: a3.65. Die geinstalleerd en daarna geboot in normale mode. Toen startte ik weer een probramma en luisterde ik muziek tegelijk en het kraakte nog steeds. Ook als ik ventrilo start en ga gamen kraaken de stemmen van de mensen op Ventrilo.

Als ik mbv de search zoek naar Realtek AC'97 dan vind ie alleen maar mensen met moederboarden waarbij het geluid het standaard niet (goed) doet. Bij mij was het na een crash. Vandaar dat dit topic in WOS staat.

Ook wil ik nog ff melden dat het geluid kraakt op me boxen en met men headset. Het heeft ook geen zin om hardware acceleratie te verlagen.

Specs van mijn pc: http://www.tweakers.net/gallery/90326/sys .

Ik heb al eerder problemen met rare dingen gehad met deze pc en dat lag aan de koeling: [XP] Spontane reboots .
Nu heb ik de kappen eraf zodat de temperatuur zeker weten laag is maar ik heb nog steeds last van gekraak...

Weet iemand hier een oplossing voor? ;(

edit: ik merk net dat als mijn cpu belast word en het geluid dus kraakt de muiscursor ook stottert, dit had ik eerst niet. Misschien hangt het er mee samekn

Owjah: ook met ad-aware SE 1.05 gezocht > niets gevonden
en hijackthis> ook niets vreemds.

***** Dit probleem is opgelost *******

[ Voor 11% gewijzigd door YoYoost op 06-11-2004 17:04 . Reden: owjah ]

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 14:24
Als de hdd bezig is, kun je dan bij taakbeheer zien welk proces zoveel in beslag neemt dat de pc overbelasd word

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 22:13
Ik heb over 3.64 rare verhalen gehoord, die er allemaal op neerkwamen dat driver 3.63 dat probleem wegnam. Ongetest, geen persoonlijke ervaring, dit is alleen wat ik er van heb gehoord.....

ach...in een volgend leven lach je er om!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

DirectX al opnieuw geinstalleerd?

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Met de behuizing van de PC open werken garandeerd geen lagere temperatuur. Alleen als je airflow al niet lekker was met de PC dicht.

Zet eens een tafelventilator naast je computer met de kast open en kijk dan of je nog last hebt van kraken want ik vind dat dit naar een warmteprobleem (van het moederbord) ruikt.

• YoYoost
Ik denk niet dat het een probleem is met de hitte :)

@Osiris ik zal het zo proberen... Maar ik heb al de 3.65 drivers geinstalled en het probleem kwam pas nadat er iets gecrashed was...

@MetalRush Hoe moet dat? ik heb gezocht maar ik geloof dat dat neit kan asl je SP2 heb geinstalled.

@EJVL het is niet bij een enkel proces het is ALTIJD als de processor flink belast word.

[ Voor 16% gewijzigd door YoYoost op 05-11-2004 16:06 ]

• YoYoost
Pff ik heb nu hele oude drivers geinstalled (de drivers die ik bij deze pc kreeg) en het is nog steeds kraken en slowdowns...

Zucht ik denk dat ik maar WEER ga formatten aangezien dat elke keer geholpen heeft.

• YoYoost
Een format gedaan en alles opnieuw geinstalled en het is weg...
Pagina: 1