[XP] Spontane reboots

Pagina: 1
Acties:

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 10:52
Ten eerste: Ik weet dat er al een hoop topics over zijn geweest maar daar geen van de eerste 20 in de search boden een oplossing voor mij.

ten tweede: Ik weet niet of dit topic in het goede forum is geopend aangezien ik echt geen idee heb waar het aan kan liggen...

Dan nu het probleem:

Ik heb sinds een tijdje (2-3 weken) last van spontane reboots. Dit gebeurt tijdens het aanstaan van emule en Bittorrent (aantal keren) maar ook tijdens het gamen (1 keer).
Ik heb uiteraard bij emule al ingesteld dat er maar 10 connecties per 5 sec mogen zijn maar dat hielp niet veel.

Ik heb uiteraard al gescanned op spyware: Spybot 1.3 , HijackThis v1.97
Ik heb gescanned op virussen: Online scan met Trend, scan met norton 2004 (updated) en met McAfee (updated)
Ook heb ik windows half opnieuw geinstalled: Dus toen XP al installed was de cd erin gedaan en opnieuw opgestart met de cd en dan setup eroverheen draaien.

Specs: http://www.tweakers.net/gallery/90326/sys

Ik post graag logs maar ik zou niet weten waarvan (Motherboard Monitor, Eventwvr? zeg et maar)

persoonlijk denk ik dat het aan me router ligt: Een getweakt Alcatel Speed Touch Home ISDN modem > nu dus router...

edit: geheugen loopt niet vol en ik heb de speciale fix voor blaster geinstalled (net van de microsoft site gehaald)

ingesteld dat me pc neit moet rebooten

vraagje: hoe weet ik of me voeding goed is? ik heb hier neit een extra voeding liggen...

Ik draai vannacht memtest, nu moet ik nog wat dingen op de pc doen :> .Ik denk niet dat et daar aan ligt maja voor de zekerheid.

***Zie update ergens onderaan met link naar plaatje met Temps***

[ Voor 18% gewijzigd door YoYoost op 25-05-2004 16:00 . Reden: info ]

Verwijderd

Stel Windows eens zo in dat er bij een crash niet gereboot wordt, maar dat hij blijft hangen, en vertel ons wat er voor informatie er op je scherm voorbij komt.

Als je machine dan nog reboot (ondanks bovenstaande dus), dan ligt het met 99% zekerheid aan je hardware: brak geheugen, rotte netwerkkaart, oud BIOS, een of andere voedingsspanning te laag, temp te hoog, etc.

Waarom denk je zelf aan je router? Dat zou imho niets uit moeten maken, hooguit werkt je netwerkverbinding niet zoals zou moeten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 20:17 ]

• YoYoost
:) mja ik ben eigk meer BANG dat et me router is ik heb em een paar weken geleden getweakte maar ik weet niet helemaal zeker of het toen al begon (het reboten)

Verwijderd

Ik zie het verband nog niet tussen je pc en je router.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:26
En de standaard vraag bij spontane reboots : Geheugen al getest ? :)

• YoYoost
Hmmz hij reboot net weer zomaar, met alle fouten weergeven.... dus dat helpt niet (windows automatich rebooten staat uiteraard uit)

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Controleer je temps en voedingsspanningen met MBM, en je geheugen met memtest.
En laat ons uiteraard even de resultaten weten.

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

• YoYoost
Hoe moet ik temps enzo hier laten zien?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Overtypen? :)

Verwijderd

Ik had laast ook een pc die hetzelfde deed als jou pc deed,ook heelle pc gecheckt op virussen en spyware niks gevonden toen heb ik de pc opgengeschroeft en toen zag ik dat de ventilator van de processor bijna niet meer draaide adat ik er een nieuwe ventilator erop had hij geen reboot kuren meer.

Verwijderd

lekkere koeler dan! :r

Maareh; als het probleem alleen optreed bij emule; zou het dan daar niet aan kunnen liggen ipv de hardware?

Verwijderd

Hee wat heb je allemaal in je pc zitten?

Video kaarten en netwerk kaarten usb controller cart reader?

Dan zou het misschien aan je voeding kunnen liggen.
Als je aan het gamen bent onttrek je alle stroom.

En dan valt hij uit.

had ik ook een keer. toen wist ik ook niet wat het was.

Andere voeding die meer aankan/meer leverd en klaar!!

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem en de oplossing bestond uit twee delen.

1. Check de drivers van je videokaart. (ik had de laatste drivers van Geforce gedownload maar deze bleken niet juist te zijn. De specs zeggen van wel)
Met de oude drivers had ik minder spontane reboots in elkgeval.
2. Check of er voldoende pasta tussen je cooler en je proc zit.
Dit loste het probleem volledig op.

Suc6

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 10:59 ]

• YoYoost
Update: Ik heb nu gescanned met memtest ('s nachts) en ik zag de volgende ochtend dat ie 48 min had gedraaid terwijl we niemand aan de pc had gezeten: hij was dus opnieuw opgestart...
maar er stond wel bij pass 2x en 0 errors
daar ligt het dus niet aan.
Die temperaturen : nogmaals hoe laat ik die zien? ik zal een plaatje posten van mbm en dan het dashboard.

Temperaturen

btw ik heb nog garantie als het goed is maar het is een Aldi pc...

Ik zal zo nog een plaatje toevoegen met de temperaturen met 10 min full load.

edit: Temperaturen stressed (10 min)

[ Voor 37% gewijzigd door YoYoost op 25-05-2004 16:22 . Reden: temps ]

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
YoYoost schreef op 25 mei 2004 @ 15:54:
[...]
Die temperaturen : nogmaals hoe laat ik die zien? ik zal een plaatje posten van mbm en dan het dashboard.
Hoe anders :?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Je kunt die temperaturen toch gewoon posten? Zo van: na 10 minuten full load processor 45 graden, case 38 graden.

:?

• YoYoost
mja mensen ik weet et nu wel ik moet gewoon ff plaatje sturen...

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 06:18
Ik verdenk je voeding, kun je niet een voeding proberen bij je lokale computerboor, leg de situatie eens uit, misschien dat hij je wil helpen of bel anders de winkel waar je hem vandaan hebt

• YoYoost
Even over een paar dingen me zegje doen correct me if im wrong:
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 10:56:
1. Check de drivers van je videokaart. (ik had de laatste drivers van Geforce gedownload maar deze bleken niet juist te zijn. De specs zeggen van wel)

2. Check of er voldoende pasta tussen je cooler en je proc zit.
Dit loste het probleem volledig op.
1. Ik heb een Ati en daarvan de omega drivers. daarvan heb ik de 4.4 en de 4.5 versie gebruikt dus lijkt me sterk

2. hij heeft het een jaar ofzo goed gedaan lijkt me sterk dat dit opeens weg is ofzo maar ik zal het nog ff sjekken
Robthebest schreef op 25 mei 2004 @ 16:05:
Ik verdenk je voeding, kun je niet een voeding proberen bij je lokale computerboor, leg de situatie eens uit, misschien dat hij je wil helpen of bel anders de winkel waar je hem vandaan hebt
Is er niet een programmatje ofzo waar je dit mee kan controleren? want ik zie mezelf al aankomen bij een lokale hardware boer met de vraag of ik voor een dag ofzo een voeding kan lenen... naah denk et niet meneertje
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 04:12:
lekkere koeler dan! :r

Maareh; als het probleem alleen optreed bij emule; zou het dan daar niet aan kunnen liggen ipv de hardware?
het is dus niet alleen bij emule et gebeurd nu ook als ik zit te inetten of te gamen...
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 09:37:
Hee wat heb je allemaal in je pc zitten?

Video kaarten en netwerk kaarten usb controller cart reader?

Dan zou het misschien aan je voeding kunnen liggen.
Als je aan het gamen bent onttrek je alle stroom.

En dan valt hij uit.

had ik ook een keer. toen wist ik ook niet wat het was.

Andere voeding die meer aankan/meer leverd en klaar!!
Dan zou hij het eerder ook al gedaan hebben en hij heeft et vanaf et begin wel gewoon gedaan |:(

Overigens gaat er pas al dat kreng heet word een fan draaien, kan ik die zegmaar anders afstellen zonder daar speedfan voor te gebruiken of word het speedfan downloaden kopen?

[ Voor 45% gewijzigd door YoYoost op 25-05-2004 20:25 . Reden: duidelijker gemaakt ]

• YoYoost
Ik denk dat me pc gewoon te warm word.... ik heb net gegamed en me hdd werd gewoon 62 graden dat lijke me niet echt optimaal ofzo. Ik ga de v&a sjekken op goede fans of heeft iemand een beter suggestie voor me op me pc stil-koel te krijgen?

• YoYoost
Hmmz ff een kickje: Nu ik 1 kap van men pc heb gehaald word ie koeler en reboot ie neit meer...
hij werd dus te warm. Nu vraag ik me af hoe dat komt want ik heb gewoon de standaard kast met alleen een ectra modempje erin en toch word ie te warm... Is dit neit raar of komt dat omdat het hier in het kamertje misschien te warm is

anywayz ik ga er extra koeling op zetten :) -- het probleem is nu dus gefixxt
Pagina: 1