[tv-in] rare strepen in ps2 beeld op tv-in

Pagina: 1
Acties:

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 10:58

Unagi

Always aware...

Topicstarter
tv-kaart is een terratec cinergy 400 tv.
op zowel composite als composite over svhs krijg ik dit soort rare strepen tijdens bewegend beeld, stilstaand beeld heeft (bijna) geen last van dit effect

Afbeeldingslocatie: http://duron.pgdn.net/ps2screen.jpg

edit:
alle capture/tv proggies hebben hier last van, tv beelden worden overigens wel goed weergegeven.

[ Voor 19% gewijzigd door Unagi op 05-11-2004 01:00 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:27
Zoek even op het forum topics over "Interlaced" en "Deinterlaced".

Mijn YouTube Channel

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Snowwie schreef op 05 november 2004 @ 12:49:
Zoek even op het forum topics over "Interlaced" en "Deinterlaced".
Nee, dat is het niet.

Installer maar eens wat goede chipset drivers. Lijk erop dat de PCI bus het niet bij kan houden!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Unagi

Unagi

Always aware...

Topicstarter
Nieuwste nforce drivers (4.27 WHQL) geinstalleerd, en het probleem blijft zich voordoen.

edit:
weet je zeker dat het de pci bandbreedte is die tekort komt? ik heb zojuist m'n agp/pci geoc'ed naar 75/37.5 Mhz en dit scheelt niks

[ Voor 54% gewijzigd door Unagi op 05-11-2004 17:58 ]

• Unagi

Unagi

Always aware...

Topicstarter
het is wel m'n pci bus die de bottleneck is, ik kan namelijk amper 500kb/sec over t netwerk halen als de video input aanstaat, als hij uitstaat is 10Mb/sec geen probleem. is er iets wat ik hier aan kan doen?

Verwijderd

Zonder PCI activiteit heb je iig ook geen beeld ;)

Gebruik je preview of capture overlay? Zijn er beeldfilters actief? Wat is je PCI latency? Heb je de kaart al eens getest in een ander PCI slot? Treed dit op in alle PS2 beelden of alleen bij bepaalde spellen? Heb je die screenshot resized (700x560 is nl. niet echt een standaard resolutie, vooral niet voor de PS2)?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 05:40 ]

• Unagi

Unagi

Always aware...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 05:39:
Zonder PCI activiteit heb je iig ook geen beeld ;)

Gebruik je preview of capture overlay?
volgens mij preview, capture geeft een lagere fps in dscaler, bij t proggie van terratec zelf is preview alleen in te stellen voor t geluid
Zijn er beeldfilters actief?
beetje brightness en contrast
Wat is je PCI latency?
32
Heb je de kaart al eens getest in een ander PCI slot?
yup, hij zit nu in n niet geshared pci slot en heeft z'n eigen irq
Treed dit op in alle PS2 beelden of alleen bij bepaalde spellen?
geen idee, ik heb n ps2 te leen dit weekend en heb alleen gta:sa
Heb je die screenshot resized (700x560 is nl. niet echt een standaard resolutie, vooral niet voor de PS2)?
volgens mij heb ik die screenshot genomen op 720x576, in t terratec proggie staat dat dit dvd reso is en ps2 is dacht ik dvd reso?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit heb je toch vast ook bij gewoon TV kijken of alleen met de PS2 eraan?

• Unagi

Unagi

Always aware...

Topicstarter
deepspace schreef op 06 november 2004 @ 15:39:
Dit heb je toch vast ook bij gewoon TV kijken of alleen met de PS2 eraan?
aleen met de ps2, tv is geen enkel probleem, alhoewel ik t alleen getest heb met brakke ned1 ontvangst

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat is idd vaag, dan kun je vrijwel uitsluiten dat het aan de chipset/drivers ligt (hoewel het er op het screenshot toch echt zo uitziet).

Wat doet de PS2 op een normale TV?

• Unagi

Unagi

Always aware...

Topicstarter
deepspace schreef op 06 november 2004 @ 16:11:
Dat is idd vaag, dan kun je vrijwel uitsluiten dat het aan de chipset/drivers ligt (hoewel het er op het screenshot toch echt zo uitziet).

Wat doet de PS2 op een normale TV?
geen idee, ik heb helaas geen memorycard dus kan de ps2 ook niet uitzetten :P dan moet ik gta:sa helemaal overnieuw beginnen :)

edit:
het moet bijna wel aan de pci bus liggen, zojuist heb ik geprobeerd op 320*240 te spelen en dat ging bijna foutloos, 160*120 is helemaal geen probleem, maar beiden zien er niet uit zo laag is de qual

[ Voor 21% gewijzigd door Unagi op 06-11-2004 18:21 ]

Verwijderd

Playstation 2: - Scherm resolutie - Variabel van 256x224i tot 1280x1024i (default: 640x480i)

TV/DVD: - Pal: 720x576i / NTSC: 720x480i

H x V x bit-colors x fps = bits/s
=>
1280x1024 = 93,75 MB/s
720x576 = 29,66309 MB/s
640x480 = 21,97266 MB/s
320x240 = 5,493164 MB/s
256x224 = 4,101563 MB/s
160x120 = 1,373291 MB/s

PCI 2.0 = 133 MB/s

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 06:03 ]

• Unagi

Unagi

Always aware...

Topicstarter
vaag, je zou zeggen dat de nforce2 pci bus geen problemen zou hebben met 22Mb/sec

edit:
of is t mbit? da's dan helemaal weinig

[ Voor 26% gewijzigd door Unagi op 07-11-2004 03:28 ]

Verwijderd

nb: MB = MegaByte, Mb = Megabit, mb = milibit

Mja, op zich zou de PCI bus imo toch wel 100MB/s moeten kunnen handhaven (zeker in jouw geval als je die zut niet eens captured en dus opslaat op je HDD). Wellicht dat het fout gaat qua compressie/hardware-preprocessing (die kaart is toch een hardware-MPEG kaart?), drivers of DMA modus (CPU-belasting).

Heb je als je met die kaart gaat capturen ook problemen? Wat als je een ander programma gebruikt om te kijken? Heeft het programma opties qua pre-processing die je evt. kunt verlagen (en dan doel ik niet op helderheid/contrast maar op echte taken als deinterlacing, deblocking/deringing etc)?

Het beeld ziet eruit als sync-loss, als je een capture maakt, krijg je dan ook melding van gedropte frames?

Overigens heb ik hier het probleem niet met een BT878 PCI kaartje (WDM drivers) + Asus A7N8X Deluxe Nforce2 bordje (Asus drivers) + Ati Radeon 9500np (Omega)+ PS2 via Svideo/Composiet (resoluties getest: 640x480, 720x576 en 1024x768).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 06:13 ]

• Unagi

Unagi

Always aware...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 06:06:
nb: MB = MegaByte, Mb = Megabit, mb = milibit

Mja, op zich zou de PCI bus imo toch wel 100MB/s moeten kunnen handhaven (zeker in jouw geval als je die zut niet eens captured en dus opslaat op je HDD). Wellicht dat het fout gaat qua compressie/hardware-preprocessing (die kaart is toch een hardware-MPEG kaart?), drivers of DMA modus (CPU-belasting).
t is geen hardware mpeg kaart, en cpu usage is zo 10-20% max
Heb je als je met die kaart gaat capturen ook problemen? Wat als je een ander programma gebruikt om te kijken? Heeft het programma opties qua pre-processing die je evt. kunt verlagen (en dan doel ik niet op helderheid/contrast maar op echte taken als deinterlacing, deblocking/deringing etc)?
ik heb dscaler en fly 2000 tv geprobeerd en ze geven beiden dezelfde strepen. postprocessing zoveel mogelijk uit scheelt niks, het wordt er alleen maar lelijker van. capturen heb ik nog niet geprobeerd, ik zal kijken of ik dat straks even kan testen. ik ga ook nog even spelen met de pci latency timer, misschien haalt dat nog wat uit.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nou, dat je de PCI bandbreedte niet vol hebt wil niet zeggen dat ie alle data op tijd door de dus geduwk kan krijgen! Vaak moeten aparaten vechten voor een plekje op de bus, en dan kan het wel eens zijn dat stukken data niet op tijd bezorgt worden, waardoor je in het beeld nog oude stukken data ziet, die niet voortijdig ververst konden worden.

Vaak ik dit gewoon de schuld van de chipset drivers diet iets niet helemaal goed doen, of toch een verkeerde plek in de PCI sloten. Ik zou toch nog eens proberen om hem in een ander slot te duwen. Een hoger IRQ nummer kan misschien wel helpen, maar dat hoeft niet... PCI latency tweaken kan helpen... maar hoeft ook niet...

Dit soort dingen zijn altijd erg vaag, aangezien de data gewoon makkelijk over de bus lijkt te kunnen, maar je ziet dat het vaak toch nog fout gaat om de een of andere reden.

Het blijft echter vreemd dat het bij normaal TV kijken niet zo is, want de PCI weet niet of nu composite of een tuner aangesloten is. Ik zou dat nog eens goed bekijken met een zender die wel scherp is!

Mijn eigen TV-kaartje heb ik al sinds vele jaren, en zelfs op mijn amd K6 233 had ik altijd prima beeld. Ik heb na een reinstall ook wel eens van die vreemde strepen gehad, maar een chipset driver installate wilde altijd wel helpen (behalve de keer dat er een brakke driver serie was :( ). Op mijn Dual Athlon onder linux geen probleem :) . Je wil BTW niet weten hoeveel systeembandbreedte programma's als Dscaler of TVtime (linux tv proggie met DScaler deinterlace filters) gebruiken. 300 MB/sec is echt niets :)

Edit: Ik capture nu op 924x576 bij 50 fs, en als de disks serieus bezig zijn, krijg ik het verschijnsel ook :) heb ik mijn systeem toch weer in de knieen gekregen :P

[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 07-11-2004 11:35 ]

Pagina: 1