Nou, dat je de PCI bandbreedte niet vol hebt wil niet zeggen dat ie alle data op tijd door de dus geduwk kan krijgen! Vaak moeten aparaten vechten voor een plekje op de bus, en dan kan het wel eens zijn dat stukken data niet op tijd bezorgt worden, waardoor je in het beeld nog oude stukken data ziet, die niet voortijdig ververst konden worden.
Vaak ik dit gewoon de schuld van de chipset drivers diet iets niet helemaal goed doen, of toch een verkeerde plek in de PCI sloten. Ik zou toch nog eens proberen om hem in een ander slot te duwen. Een hoger IRQ nummer kan misschien wel helpen, maar dat hoeft niet... PCI latency tweaken kan helpen... maar hoeft ook niet...
Dit soort dingen zijn altijd erg vaag, aangezien de data gewoon makkelijk over de bus lijkt te kunnen, maar je ziet dat het vaak toch nog fout gaat om de een of andere reden.
Het blijft echter vreemd dat het bij normaal TV kijken niet zo is, want de PCI weet niet of nu composite of een tuner aangesloten is. Ik zou dat nog eens goed bekijken met een zender die wel scherp is!
Mijn eigen TV-kaartje heb ik al sinds vele jaren, en zelfs op mijn amd K6 233 had ik altijd prima beeld. Ik heb na een reinstall ook wel eens van die vreemde strepen gehad, maar een chipset driver installate wilde altijd wel helpen (behalve de keer dat er een brakke driver serie was

). Op mijn Dual Athlon onder linux geen probleem

. Je wil BTW niet weten hoeveel systeembandbreedte programma's als Dscaler of TVtime (linux tv proggie met DScaler deinterlace filters) gebruiken. 300 MB/sec is echt niets
Edit: Ik capture nu op 924x576 bij 50 fs, en als de disks serieus bezig zijn, krijg ik het verschijnsel ook

heb ik mijn systeem toch weer in de knieen gekregen
[
Voor 6% gewijzigd door
voodooless op 07-11-2004 11:35
]