Onboard IDE RAID + Promie SX4 SATA RAID werkt niet ?

Pagina: 1
Acties:

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-03 16:55
IK heb wel even in de search gekeken en ook wel topics hierover gevonden, maar nog niet echt een duidelijk antwoord.

Ik heb een server staan, met een Promise onboard IDE RAID controllertje. Hierop draait het OS op twee schijven in RAID0.

Nu heb ik een Promise S150 SX4 SATA RAID controller bijgekocht, met de bedoeling om hier 4 SATA schijven in RAID5 config aan te hangen voor data-opslag.

Echter, de server boot niet als ik de kaart erin steek (kaart is goed, in mn workstation geen problemen). Hij blijft hangen op de BIOS van de Promise SATA kaart bij "checking devices....".

Is een config met 2 RAID controllers niet mogelijk ?
Er zijn topics te vinden in de search waar wordt verondersteld dat dit niet kan, maar ik heb nergens een duidelijk bewijs daarvoor kunnen vinden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?
Bootvolgorde
... Wanneer je meerdere 3rd party controllers hebt, dan wordt er afgescand naar de waarde van Host Adapter instelling (ook wel Controller Order genoemd). Deze waarde kun je gewoonlijk in de BIOS van de controller instellen. Anders moet je in geval van problemen even de kaarten in alle PCI slots uitproberen.
:)

• Sleepie
Dit staat onder het kopje bootvolgorde. Het probleem is niet zozeer dat hij niet wil booten van de onboard controller waar de System-disks aanhangen.
Zover kom ik namelijk niet eens. Hij scant eerst netjes de onboard IDE RAID controller en vindt de twee schijven die daaraan hangen.
Daarna komt hij op het punt waar hij de schijven die aan de PCI Promise RAID5 controller hangen wil gaan scannen ... en daar loopt alles vast.
Ik kom dus niet in de BIOS van die Promise RAID5 controller waar ik mn arrays zou moeten kunnen definieren.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je eigenlijk wel diverse PCI sloten geprobeerd?

• Sleepie
BalusC schreef op 05 november 2004 @ 09:25:
Heb je eigenlijk wel diverse PCI sloten geprobeerd?
Sorry voor mn onvolledigheid. Ik heb alle PCI sloten geprobeerd, zowel 32 als 64-bit sloten.
Zelfs alle andere PCI-kaarten verwijderd, zodat er alleen nog een AGP kaartje en de Promise RAID inzat, maar ook dat wil niet helpen :(

[ Voor 22% gewijzigd door Sleepie op 05-11-2004 09:34 ]