Speedtouch DMZ

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 08:42

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Topicstarter
Hoi
Ik heb een adsl kpn direct verbinding met een speedtouch 510
Daarachter hangt een linksys Befw11s4 achter.

Ik heb verschillende topics gelezen dat dmz op een speedtouch ook wel de default server is in het poortmappen.
Nu komt het probleem denk ik...Achter de speedtouch hangt een linksys met als wan ip 10.0.0.150 en als lan ip voor de clients 192.168.1.x

Ik heb m'n server in de linksys ook als DMZ ingesteld

Nu is mijn vraag: is dit wel voldoende? als ik normaal poorten doormap in m'n linksys naar m'n server werkt dit perfect. Gaat dit ook op voor DMZ?

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ja.

Maar waarom post je hier dan? je zult toch zelf wel gemerkt hebben dt het wel of niet werkt?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05 11:02

samo

yo/wassup

als het goed is kan je de dhcp van je speedtouch uitzetten en dus alleen de ip reeks van je Linksys gebruiken.... Misschien bied dat een oplossing?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
Nee... dat is het probleem juist..

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Maar werkt een default NAT server niet dan? Anders moet je de speedtouch bridgen, ini file is in de faq te vinden.

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
Dan heb ik als het ware niks meer met die speedtouch te maken?

offtopic:
ik vind 'm namelijk redelijk smerig

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:32
Ik denk dat wat jij nosig hebt idd de default server van je sppedtouch is :P Ik heb hier thuis namelijk een speedtouch en daarchater hangt een sitecom router/switch. Ik heb op me Speedtouch gewoon de nat defserver ingetseld op 10.0.0.150 (het wan-ip van me sitecom router) en nu werkt het hier perfect.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:39
ik heb dit probleem ook, eigelijk precies hetzelfde :) dus ik moet de nat defserver instellen op 192.168.1.1 ? das de ip van mn router. Hmmmz, bedoel je daarmee de napt default server???

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:32
idle schreef op 05 november 2004 @ 18:30:
ik heb dit probleem ook, eigelijk precies hetzelfde :) dus ik moet de nat defserver instellen op 192.168.1.1 ? das de ip van mn router. Hmmmz, bedoel je daarmee de napt default server???
Is dat t WAN-ip van je router of t LAN-ip? Ik heb dus op me speedtouch de nat defserver ingesteld op t WAN-ip van me router :P K denk idd dak daarmee de napt default server bedoel. Ik heb dit hier op de volgende manier ingesteld op me speedtouch: in ms-dos venstertje: telnet 10.0.0138 (naar de speedtocuh dus) en daar gewoon intikke: nat defserver addr=(wan-ip van me sitecom router)

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:39
sorry, wat is een wan ip?!?!?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Waarom 2 Routers |:(

Naast het feit dat je dit soort problemen heel makkelijk terug kan zoeken zou je je 510 als DHCP Server kunnen laten draaien en je LinkSys als DHCP Client en zo alles laten draaien zonder ook maar iets aan DMZ te doen...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Mja, dit gaat mij niet de goede kant op. Het is duidelijk dat je met Default Server hetzelfde bereikt als met DMZ.

Of en hoe dat precies gebeurt kun je lekker zelf uittesten met wat leuke experimentjes en wat een WAN IP-address is kun je prima zelf opzoeken.

Dit is me teveel handjes vasthouden, 't wordt tijd om er zélf even wat mee aan te gaan kloten; daar leer je het meeste van.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.