Toon posts:

Nieuwe HDD op Asus P3B-F

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een wat oudere PC met een Asus P3B-F moederbord.

Nu wil ik hier een nieuwe HDD voor kopen, bv. een 120GB.

Kan dit gewoon? Zo niet, hoe wel?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan wel, alleen op de P3B-F zit standaard een ATA33 controller, en een nieuwe 120gb zal wel ATA133 zijn. Dus moet je een Promise ATA133 controller kopen om de volle snelheid eruit te halen.

* Gunner heeft ook nog een ASUS P3B-F _/-\o_

Schaamteloze link naar T.net Sysspecs pagina met dit systeem

[ Voor 25% gewijzigd door Gunner op 03-11-2004 20:18 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik je goed begrijp moet het dus wel werken... standaard... maar dan zonder de volle snelheid?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 13:45

Haan

dotnetter

Ik denk dat de kans groot is dat het moederbord maar 32 GB gaat herkennen. Je zou dan even moeten opzoeken wat voor groottes worden ondersteund (eventueel bios flash voor grotere schijven)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 20:16:
Maar als ik je goed begrijp moet het dus wel werken... standaard... maar dan zonder de volle snelheid?
Lijkt me duidelijk. Als het zonder extra controller al werkt, zal de schijf op ATA33 draaien, het zal backwards-compatible zijn, maar ik garandeer je, het zal echt langzaam zijn.

Die investering in zo'n ATA kaartje is de moeite meer dan waard !

Ik heb deze erin hangen

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 03-11-2004 20:21 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je de laatste BIOS flasht kun je geloof ik wel tot 128GB (136GB, whatever). Check de Asus download site voor details.

Je gaat dan idd wel de snelheid van zo'n schijf verknoeien, want die schijf doet ws. tot wel 50 a 60MB/s, dus zit je ATA33 controller in feite continu vol :)

[ Voor 40% gewijzigd door roelio op 03-11-2004 20:23 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... allemaal beetje lastig :'(

Denk dat ik beter een "oudere schijf" kan gaan zoeken ofzo?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Nee, gewoon de BIOS flashen. Dat is niet lastig! Ben je nou tweaker of niet.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Dee jongen heeft ook een Asus P3B-F mobo en draait gewoon een 120 GB schijfje.
Werkt inderdaad retetraag, maar het werkt. Ik heb niet de laatste bios erop zitten denk ik, dus als je die gewoon even download is er niets aan de hand.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 13:45

Haan

dotnetter

ATA33 = ATA33, dus snel zal het nooit worden :) Maar wat is het probleem van een pci-kaartje van 2-3 tientjes waardoor de schijf wel op volle snelheid kan werken?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

hantheman.tk schreef op 03 november 2004 @ 21:22:
ATA33 = ATA33, dus snel zal het nooit worden :) Maar wat is het probleem van een pci-kaartje van 2-3 tientjes waardoor de schijf wel op volle snelheid kan werken?
Ben ik het niet helemaal mee eens. De snelheid hangt niet alleen af van de standaard waar het mee werkt, in dit geval ATA33. Ook de RPM, cache en seek/read/write-times van de schijf zijn erg belangrijk.

Zo heb ik eens een 80GB schijf in een Pentium-133/32MB gehad met behulp van een EZ-bios (zodat je de volle capaciteit kon benutten), en ik stond best te kijken hoe snel het allemaal ging met Windows 98SE.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De FAQ van dit subforum is hier duidelijk over.
Wat is de grootste HDD die ik in mijn PC kan doen?

Het is hier op GoT iig de bedoeling dat je research pleegt door o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum te raadplegen. Aangezien je dat overduidelijk niet hebt gedaan, gaat dit topic dicht. Ik zou zeggen, herlees eens de [faq]registratievoorwaarden[/], incluis de onderliggende linkjes, om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.